DETTE ER IKKE GREIT

Som dere vet har Ulrik og jeg vært klare på at vi ikke ønsker å bruke Severin sitt ansikt i reklame. Ja, han blir avbildet i våre kanaler gjennom sosiale medier i blant og ja, han er synlig i serien Bloggerne fordi vi deler hverdagen vår som han naturligvis er en stor del av. Ja, jeg har tatt i mot sponsede ballonger til barnedåpen hans og ja, jeg har et hus fullt av sponset barneutstyr som jeg bruker og som jeg personlig har markedsført. Men jeg har aldri og skal aldri bruke ansiktet til sønnen min til å fronte et produkt.

Severin skal selv få velge hva han selv vil brande. Kanskje han blir influencer en dag eller kanskje ikke. Men nå som han er et barn og helt til han blir stor nok til at han kan bestemme over seg selv så skal han ikke avbildes i en reklamesetting for at Julianne Nygård AS eller for at andre firmaer skal tjener penger på han.

Dessverre er Severin nå blitt misbrukt av en butikk for barn som har delt et bilde av ham i en joggedress på en bedriftsprofil på Facebook uten min eller Ulrik sin tillatelse til å selge flere joggedresser. Dette er ikke bare frekt og useriøst, men også helt uakseptabelt.

For oss føles dette som et alvorlig overtramp. Vi har derfor kontaktet en advokat som skal se nærmere på saken, så får vi se hva vi gjør videre..

0 kommentarer

Siste innlegg