BACK TO WORKOUT

Jeg var en av de som startet corona-krisen med å handle masse, bake enda mer og spise dobbelt så mye som vanlig hver dag til alle døgnets tider. Alt sukkeret og all maten hjalp på humøret der og da, men jeg vet at den type livsstil ikke hjelper på humøret i lengden. Faktisk blir jeg lettere deprimert når det ikke er forskjell på hverdag og helg, og ekstremt lat av å spise usunt over lengre tid fordi det fører meg inn i en ond sirkel ved at jeg ikke får lyst til å trene eller bevege meg noe mer enn nødvendig.

Selv om viruset fortsatt herjer her i landet og det er veldig lite som føles som normalt har jeg likevel bestemt meg for at denne “deppingen” er over. Denne uken har jeg derfor tatt meg selv i nakken med tanke på både kosthold og trening. Jeg startet med en løpetur ute i det fri på mandag, ny løpetur på tirsdag, styrke hjemme på onsdag og i dag har jeg jammen i meg kjørt enda en styrkeøkt her hjemme, noe jeg er meget fornøyd med. For ja.. Herlighet, så mye bedre jeg føler meg denne uken enn hvordan jeg følte meg forrige uke. Nå gleder jeg meg til fredag og helg, og den type glede kommer ikke uten gode rutiner.

Jeg har ikke lyst til å fortelle dere at dere skal trene eller hva dere skal trene. Men jeg har lyst til å komme med et helt enkelt tips til deg som ønsker å komme i bedre form før sommeren og det er at du bør gjøre den aktiviteten som frister mest. Har du lyst til å gå tur? Gå tur! Har du lyst til å løpe? Løp! Har du lyst til å trene overkropp? Tren overkropp! Har du lyst til å trene rumpe? Tren rumpe! Har du lyst til å trene Yoga? Tren Yoga! Har du lyst til å trene inne? Tren inne! Har du lyst til å trene med online training? Tren med online training! Har du lyst til å trene alene? Tren alene! Har du lyst til å trene ute? Tren ute! Har du lyst til å trene 5 minutter? Tren 5 minutter! Har du lyst til å trene en time? Tren en time! Har du lyst til å trene det samme flere dager på rad? Tren det samme flere dager på rad! Har du lyst å trene variert? Tren variert! IKKE lås deg til et fast treningsprogram eller et strengt opplegg som du ikke blir motivert av og som du bare gjennomfører fordi “du må” med mindre du har lyst til det eller med mindre du trener deg opp etter en skade eller lignende..

Noen liker å skrive treningsdagbok eller å følge med på fettprosent for å måle resultater, mens jeg og andre liker ikke det. Noen blir motivert av helårskroppen, mens jeg og andre blir motivert av sommerkroppen. Jeg og noen drives av konkrete mål med treningen, mens det for andre holder å vite at treningen er helsebringende. Til poenget.. Det spiller ingen rolle hvor motivasjonen din kommer fra og heller ikke hva du gjør for å holde deg fysisk aktiv sålenge du gjør en eller annen form for aktivitet regelmessig og at den aktiviteten får deg til å føle deg bra <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg