ÅRETS FØRSTE I MIDDAGSBUKTA

Hei fra Middagsbukta! Vi reiste ut med båten i går igjen og har planer om å bli på sjøen noen dager. I og med at jeg kan jobbe fra hvor som helst og at Ulrik fortsatt er permittert så tar vi alt på sparket om dagen. Eller skal jeg kanskje si alt etter vær og vind? Det er jo det vi båtfolk egentlig gjør, og i dag er det meldt hele 18 grader og sol så jeg kunne ikke vært mer fornøyd med valg av location for dagens arbeidsplass. Hehe!

Selv om jeg har litt jobbting å gjøre unna denne onsdagen så kjenner jeg på en slags sommerferiefølelse allerede nå i mai måned. Følelsen kommer definitivt fra båtsesongen som vi allerede er så godt i gang med, Severin som ikke er barnehagen, det fine været og ikke minst av at Ulrik også er så mye hjemme sammen med oss. Så ja.. Vi får bare prøve å nyte alt det positive med denne fortsatt litt rare tiden, selv om vi naturligvis håper at alt snart går tilbake til det normale..

Ulrik og Severin har forresten fått en ny tradisjon om kveldene her i båten og det er at de ser på en film sammen på iPaden utendørs under pledd før leggetid. Ser det ikke koselig ut? Hjertet mitt smelter!

Apropos sommerfølelse.. I går spiste vi årets første reker! Altså, årets første middag med reker, loff, majones, dill og sitron. Det smakte helt fantastisk og det var utrolig koselig å introdusere Regien til en typisk “sommergreie” som vi nordmenn elsker. Regien er veldig glad i sjømat og spesielt reker, men hun hadde aldri spist de på denne måten før. En av hennes favorittretter er “garlic butter shrimp” som hun serverer med ris og det smaker også helt nydelig. Hun serverer alt med ris og vi serverer alt med brød. Hehe! Filippinene VS. Norge 🙂

Nå skal jeg filme til noen samarbeid som jeg har også blir det tanning på solsengen, grilling til lunsj og en tur på vannscooteren senere for å handle noen småting som jeg glemte i går som blant annet bleier. Ønsker dere en superduper dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg