UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Kan du ha en house tour?

– Ja, det har jeg lyst til å lage snart. Det er bare vanskelig å få til noe som helst nå som Severin krever såpass mye av meg og jeg er mye alene med ham.

Hva er det beste med å ha barn?

– Det beste er alt unntatt søvnen. Hehe!

Hvordan traff du og Ulrik hverandre?

– Vi traff hverandre på Hanami på Tjuvholmen gjennom en felles venn. Helt random.

Tar Ulrik ut pappaperm?

– Han har ikke tatt ut noe ennå, men ha skal ta ut og det gleder jeg meg til på grunn av bloggen og all annen jobb som henger over meg fra før fødsel.

Hvor mange måneder er Severin nå?

– Han blir 5 måneder 20. november. Herlighet, som tiden flyr!

Hvor gammel er du?

– Jeg er 28 år.

Hvor gammel er Ulrik?

– Han er 38 år.

Når skal dere gi Severin egen ipad?

– Han fikk sin egen ipad for en måned siden. Det var en “gammel” som han overtok etter Ulrik vel å merke..

Skal Severin få julekalender i år?

– Nei, hva er vitsen med det?

Er du og Morten Hegseth uvenner?

– Hehe, nei 🙂

Hvordan sover Severin om nettene?

– Han sover fra ca elleve/tolv til seks/syv om morgenen, men ikke sammenhengende. Jeg er oppe med han tre-fire ganger og ammer.

Hvordan sover Severin om dagen?

– Han har ingen rutiner når det kommer til søvn på dagtid og sover som oftest bare fra 10-20 minutter om gangen. Det er derfor lite jeg rekker mens han sover.

Får du mye pes fra mammapolitiet?

– Ja, men det var forventet. Heldigvis når de meg ikke så lett etter at jeg sperret kommentarfeltet her på bloggen.

Tar du til deg kritikken du får?

– Noe, men ikke alt selvfølgelig. Jeg tror som sagt at det er sunt med litt kritikk, og er det noe jeg har lært mye av så er det tilbakemeldingene jeg har fått gjennom disse 4 årene som blogger. På godt og vondt.

Føler du at du gjør en god jobb som blogger for tiden?

– Nei, det føler jeg ikke. Men jeg føler at jeg gjør en god jobb som mamma og det er det viktigste for meg nå. Alternativet ville vært å gå ut i permisjon og forlate bloggen et år, noe jeg ikke ønsker.

Vil du skrive en bok til en gang i fremtiden?

– Jeg tror ikke det, men hvem vet?

Hvordan er hverdagsrutinene til deg og Severin?

– Vi sover til Severin våkner, steller oss, leker litt/trener på å ligge på magen og gjør oss klare til dagens aktivitet som kan være alt fra å bli med meg i et møte til å bare være hjemme eller å ta en trilletur. Dagene mine er så forskjellige som blogger og nå som mamma styres de selvfølgelig etter Severin sin form og etter Severin sitt humør. 

Tror du at dere kommer til å bli boende i huset deres resten av livet?

–  Definitivt. Med mindre noe helt uforutsett skjer. Det er i hvertafll ingen andre steder i Norge verken Ulrik eller jeg kunne tenke oss å bo, og vi føler begge at vi bor i drømmehuset.

Har dere blitt kjent med naboene deres?

– Ja, vi har superhyggelige naboer!

Har du noen gang tenkt at du savner livet før du fikk spedbarn i hus?

– Jeg lengter etter å henge med jentene mine, men spedbarnstiden er jo bare en kort periode av livet og tiden med Severin er min førsteprioritet akkurat nå.

Hva er ditt favorittklesmerke til baby?

– Nøstebarn! Og nei, jeg er ikke sponset av de.

Har du og Ulrik felles økonomi?

– Ja. Eller, vi har hver vår konto og hvert vårt ansvar for forskjellige utgifter, men det er egentlig ikke noe som heter “mine” eller “dine” penger i vår familie. Vi bare bruker det vi trenger og sparer resten. Jeg pleier å si at alt jeg tjener er mitt og alt Ulrik tjener er vårt. Hehe! Det er noe humor i det såklart, men også litt sant i forhold til at Ulrik er den som har høyest månedslønn, er flinkest med penger av oss og aldri går tom.

Meg med poser under øynene = småbarnsmamma looken.. Ulrik kaller de for Chanel bags. Haha!

0 kommentarer

Siste innlegg