JEG MÅ SKJERPE MEG

Er det bare jeg som hele tiden går å gleder meg til alt som skal skje og kontinuerlig trigges av alle mål jeg ønsker å nå? Det er selvfølgelig hyggelig å være motivert når man står opp om morgenen og nye mål er skikkelig gøy å ha. Jeg som sikkert mange andre liker å ha positive ting å se frem til i hverdagen. Dessuten har jeg godt av å ha noe å strekke meg etter i min jobb som selvstendig næringsdrivende, og ikke minst godt av å ha noe å jobbe for slik at jeg ikke bare later meg dagen lang. Men jeg må virkelig skjerpe meg og nyte livet mer her og nå også. Det er jeg rett og slett for dårlig til..

Av en eller annen grunn er det bare så inmari naturlig for meg å se fremover. Jeg lurer på om denne levemåten sitter litt igjen fra prøveperioden, hvor jeg jobbet med meg selv daglig for å fokusere minst mulig på nåtid. Det ble på en måte min styrke gjennom alt det vanskelige og med denne tankegangen klarte jeg å holde motet oppe.

Ulrik er litt sånn han også. Vi legger mye planer og snakker ofte om fremtiden når vi er sammen, noe som egentlig er litt rart siden vi er på vårt absolutt lykkeligste nå begge to. Vi lever jo det livet vi drømte om og fantaserte om for bare to år siden, noe jeg er ekstremt takknemlig for. Jeg føler derfor at mitt fokus på fremtiden har blitt en dårlig egenskap, men samtidig så er det kanskje bare slik jeg er og må være. Vi har jo gode og dårlige sider alle sammen og jeg ønsker ikke å endre meg som person, men jeg har lyst til å bli flinkere til å senke skuldrene og bare nyte det som foregår hver eneste dag. Ikke misforstå.. Det er enkelt å trives med Severin her hjemme og den nye tilværelsen som småbarnsmamma. Jeg elsker mitt nye liv! Problemet er at hodet mitt er overalt. Det er litt flaut å innrømme egentlig. Jeg stresser fort av lite og det er kanskje nettopp det stresset jeg må gjøre noe med. Det er jo ingenting i hele verden som haster mer enn det å leve her og nå. Tiden kommer faktisk aldri tilbake, mens alt av avtaler og planer kan heldigvis utsettes. Livet derimot.. Det kan ikke utsettes.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg