SIDEN SIST..

Hei, dere! Dagene bare flyr avgårde med en liten baby i hus. Det tror jeg alle småbarnsmødre kan skrive under på. Eller hva? Hehe! Jeg fullt tilbake på jobb på papiret, men jeg klarer likevel ikke oppdatere bloggen like ofte som før. Det er selvfølgelig fordi jeg er mye alene med Severin. Men så fort vi får litt mer rutiner på ting her hjemme blir det enklere for meg å disponere tiden min. Jeg har hørt at det gjerne skjer når babyen er rundt 3 måneder. Stemmer det? For selv om Severin alltid vil komme først hos meg så må jeg jobbe litt også. Det er bare sånn livet som selvstendig næringsdrivende er. Mange fordeler og noen ulemper..

Severin er hele 10 uker nå. Det er mye som har skjedd på de siste to ukene. Han har blant annet vokst ut av babysengen sin og begynt å sove godt om nettene. Derfor har vi valgt å flytte han på eget rom allerede og lagt oss midlertidig på gjesterommet ved siden av, selvfølgelig med babycall. Det var faktisk etter at vi flyttet ham på eget rom at han bestemte seg for å sove 5 og 6 timer sammenhengende om nettene. Planen var egentlig å kjøpe en extension kit til babysengen for å gjøre den større, men siden han trives så godt på eget rom i en litt større seng har vi bestemt oss for at han er klar for overgangen.

Hvis du lurer på hvorfor jeg ikke tar ut mer permisjon så er det er bare fordi jeg ikke tør å forlate denne bloggen over lenger tid og forvente at du som leser er her når jeg kommer tilbake. Dessuten har ikke Ulrik mulighet til å hjelpe meg så mye som han har gjort de første ukene lenger. Da var det nemlig han som skrev innleggene for meg og han som publiserte alle mineforhåndsskrevne innlegg. Her i familien er det altså Ulrik som tar ut mest permisjon, men det er jo jeg som har matfatet, så inntil videre må jeg være tilgjengelig hele tiden uansett permisjon eller ei. Noe som egentlig bare er koselig, men også litt utfordrende med tanke på jobb.

I går var jeg på første barseltreff på helsestasjonen. For en fin gjeng! Planen er å møtes en gang i uken for trilleturer og hjemmebesøk fremover. Jeg vet ikke om jeg får til det hver uke i min situasjon, men jeg skal bli med på de treffene jeg rekker. Muligheten er uansett nyttig og hyggelig.

Over til noe annet som tar mye tid og fokus om dagen.. Jeg planlegger både dåp og innflyttingsfest. Innflyttinngsfesten er om bare litt over en uke, mens dåpen er i oktober. Alt er på plass til dåpsdagen. Kirke er booket, svigermor har kontroll på dåpskjolen, maten er bestilt og kakene er planlagt sammen med @annebrith <3

Nei, nå må jeg klappe sammen macen. Ulrik og jeg på hagefesten til Aschehoug som starter nå klokken 16, så dette innlegget er skrevet i bilen. Jeg har aldri vært med på denne festen før fordi jeg naturligvis ikke har hatt noe grunn til å være der. Men i år som forfatter er det klart at jeg også vil delta på forfatternes fest. Min gode venninnne, Kaja skal være barnevakt for Severin i noen timer, mens mamsen og papsen får litt fri. Kaja er faktisk den første som får lov til å passe Severin etter min kjære mamma. Jeg stoler hundre prosent på Kaja og hun er utrolig flink med han, så dette kommer til å gå bra.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg