ÅPEN DAG FOR FERTILITETSSJEKK!

Annonse// Klinikk Hausken Stavanger og Bergen

Vi vet alle hvordan barn blir til. Det er jo ikke komplisert sånn i utgangspunktet, men det kan ta lenger tid enn man ønsker når man er superklar for å overøse en perfekt liten klump med omsorg, kos og kjærlighet. Det går jo som regel til slutt for de fleste. Men det er dessverre ikke sånn for alle. Dere kan elske hverandre så mye at det gjør vondt, mens kroppene deres ikke snakker samme språk når det kommer til å lage barn, noe Ulrik og jeg har fått kjenne på gjennom vår tøffe prøveperiode..

Du kan ha anlegg for å bli verdens beste mor, uten at biologien helt har forstått det. Drømmepappaer kan ha dårlig sædkvalitet. Eller dere kan ha forberedt dere for godt og for lenge. Biologisk rigger kroppen seg for å få barn allerede i tenårene. Det er nok mange som er glade for at de ikke giftet seg og fikk barn med den første kjæresten de hadde i ungdomstida, inkludert meg selv. Men det betyr også at stadig flere ikke klarer å få barn uten litt eller mye hjelp, som bør være en tankevekker for oss alle.

For mange er det ikke lett å innse at det å lage barn ikke går helt av seg selv. Det var heller ikke lett for meg. Jeg føle meg mislykket i en periode når ting så mørkt ut. Noen tenker at det kanskje ikke er meningen at man skal bli foreldre, mens andre biter bare tenna sammen og insisterer på at det skal gå. Heldigvis klarte jeg det siste, nemlig å holde motet oppe og ikke gi opp. Mye takket være min kjære Ulrik, vår gode familie og alle dere fantastiske leserne mine som har heiet på oss hele veien.

Spørsmålet om adopsjon og det å reise utenlands for hjelp er jeg sikker på at de fleste prøvere har stilt seg, for det er jo det vi hører mest om i media. Det at adopsjon ofte er løsningen og at den beste hjelpen ikke finnes i Norge. Men det finnes så mye god hjelp også her i landet som du kan få lenge før du trenger å vurdere andre alternativer. Tro meg.

Det er ikke sikkert det er noe galt med deg eller med din partner, men det er veldig bra å få vite om eventuelle hinder tidlig om det er noe som skurrer. Tid og kunnskap om egen helse er gull verdt i denne prosessen. Du vil aldri angre på at du fikk vite, og dersom noe ikke fungerer som det skal kan det veldig ofte ordnes. Selvfølgelig kan det ta litt tid og kanskje må dere gjennom noen runder med foreksempel prøverør som vi gjorde eller annen type behandling. Fordelen ved en fruktbarhetssjekk er at du kommer i gang med rett hjelp så tidlig som mulig. Sløsing av tid og det å ikke vite kan både minske sjansene deres for å få barn og ikke minst tære på et forhold.

Min erfaring er at ventingen og usikkerheten var det verste for både Ulrik og meg. Så fort vi visste hva vi hadde å forholde oss til og så fort vi hadde en plan ble alt mye enklere å leve med. Jeg anbefaler en fruktbarhetssjekk om dere har prøvd i mer enn 6 måneder uten å lykkes. Hva har dere å tape? Kun tid.

30. august er det åpen dag på Klinikk Hausken i Stavanger, og 4. oktober er det åpen dag på klinikk Hausken i Bergen.

–> Begge klinikkene har satt av dagen til full gratis fruktbarhetssjekk for par. Den gir dere alle svar og koster vanligvis 2500 kroner, så det er litt penger å spare på å få det gratis. Men du må bestille time i dag fordi det er begrenset plass.

Mer info om åpen dag på Klinikk Hausen i Stavanger og Bergen her

Til info: Bestillingen gjør du nederst på denne siden. Velg tidspunkt og fyll inn navn og detaljer. Du får en automatisk bekreftelse på e-post når bestillingen din er registrert 🙂

Ønsker dere masse lykke til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg