ALENEMAMMA

Nå har jeg fått føle på hvordan det er å være alenemamma for første gang. Ulrik har nemlig sovet borte på jobb i 4 dager, mens jeg har holdt fortet her hjemme med Severin og hundene. Det har gått overraskende fint uten papsen i huset så lenge, men nå savner vi han masse alle sammen og gleder oss til en ny familiehelg som starter allerede i kveld. For heldigvis er jeg ikke alenemamma på heltid. Men den nye hverdagen styres mer enn noen gang av Ulrik sin turnus, som er 5 dager på jobb og 4 dager fri gjennom hele året..

Formen min er fortsatt ikke helt på topp, derfor skal jeg innrømme at jeg er litt ekstra sliten og klar for å få avlastning i Ulrik igjen. Jeg er også om mulig enda mer motivert til å få Severin til å ta flaske i tillegg til ammingen fremover, slik at det ikke bare er meg som gjelder døgnet rundt. Heldigvis har jeg verdens snilleste naboer som går turer med hundene om dagen. For jeg har benyttet hver eneste anledning jeg har fått i det siste til hvile for å bli frisk. Nå er jeg lei av verkingen i kroppen.

Når det er sagt så har vi kost oss mye denne uken. Severin har så vidt begynt å smile til meg og jeg føler at vi har fått enda bedre kontakt. Det er utrolig gøy å være med på utviklingen hans fra dag til dag, og spesielt koselig å se hvor glad hundene har blitt i ham. Både Stella og Ramp takler det heldigvis fint at Severin får aller mest oppmerksomhet av mamsen. Ofte legger de seg inntil Severin når vi slapper av på dagen i sofaen. Da smelter virkelig mammahjertet mitt ♥

Filter er helt topp når man ikke rekker å sminke seg.. Hehe! Jeg skulle ønske det fantes et filter som jeg kunne ta på meg i virkeligheten også. Et småbarnsmamma-filter hadde vært kjekt, og ikke minst fortjent. Spesielt for alenemammaer. Jeg tar av meg hatten for dere!

2 kommentarer
    1. Åhh, så bra det gikk fint og være alene med Severin! Gleder meg til jeg en gang blir mamma selv! 😀 Håper formen din blir bedre snart! God bedring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg