KOMMER HAN SNART?

Hei, dere. I dag har jeg væt på ny kontroll hos jordmor sammen med Ulrik. Det gikk heldigvis veldig fint med både lillegutt og verdiene mine, men vi har funnet ut at jeg har karpaltunnelsyndrom. Det er ikke noe farlig, kun en forklaring på ubehaget jeg kjenner i hendene, fingrene og håndleddet hver dag nå i tillegg til verkingen i føttene. Jeg klager likevel ikke, men synes jo det er beroliggende å få mer kunnskap om alt jeg kjenner på kroppen om dagen..

Severin har fortsatt ikke festet seg, som de kaller det. Det betyr vel at han ikke er riktig klar for å komme ut ennå? Jeg trodde først at han ville komme før termin, men nå vet jeg ikke hva jeg tror lenger, mens Ulrik tror at han drøyer til over termin. Hva tror du? Hehe! Det hadde vært gøy om en av dere som følger meg gjettet riktig dato.

Ellers ligger Severin fortsatt i riktig stilling med hodet ned, bortsett fra at han bør snu seg med hodet inn for ikke å bli en “stjernekikker”, som visstok er barn som blir født i hodeleie med ansiktet vendt oppover. Slik jeg forstod det vil fødselen ta lenger tid og være mer krevende om han ikke snur seg før han fester seg. Jeg har derfor fått noen øvelser fra jordmor som jeg skal gjøre hver dag og beskjed om å ligge mest mulig på siden, noe jeg i utganspunktet allerede gjør. Det for å hjelpe han med å snu seg før fødselen setter gang.

Jeg har også fått bekreftet at det jeg har kjent de siste ukene er kynnere. For meg har jo alt vært nytt og annerledes hele veien. I tillegg har jeg latt være å google noe som helst etter de første tre måneden. Derfor er det ekstra kjekt å bli fulgt opp av en jordmor som kan gi meg forklaringer på alt jeg lurer på, uten å måtte lese meg gjennom skremmende erfaringer på nett. Jeg anbefaler virkelig alle gravide å gå til jordmor i stedet eller tillegg til fastlegen i svangerskapet. Jeg har virkelig fått stort utbytte av hver eneste time og føler meg så klar jeg kan bli til både fødsel og barsel på grunn av denne oppfølgingen. Dessuten er det en skikkelig koselig del av forberedelsene, spesielt de timene Ulrik har hatt mulighet til å være med på.

Foto: Anette Marie

Den nydelige kjolen er fra Undorn ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg