UTEKONTOR OG GRADERT PERMISJON

Hei på deg! Her sitter jeg på favorittplassen min og tar livet helt med ro, mens jeg jobber meg gjennom mailboksen. Det er ikke dumt med utekontor i det været her, og helt innafor med en iskald iste til arbeidet. Når det er sagt så gleder jeg meg veldig til jeg kan bytte ut isteen med islatte. Kaffe generelt begynner å bli veldig savnet. Jeg misunner alle som kommer på besøk og får smake kaffe fra den nye kaffemaskinen vår.. Mmm!

Dagen i dag har gått bort i rydding etter gjestene vi har hatt i pinsen, to møter og utfylling av papirer til NAV, som er det verste jeg kan tenke meg i hele verden. Sorry altså, men jeg er helt allergisk mot slike skjemaer og styr. Hehe! Ulrik mener jeg overdriver og har derfor hjulpet meg mye sammen med regnskapsføreren min. Nå har jeg i hverfall søkt om permisjon fra 4. juni, som er tre uker før termindato og gradert permisjon etter fødsel. Selv om jeg ikke går ut i permisjon før om to uker så vil dere nok merke at jeg trapper ned på bloggingen allerede nå, med mindre jeg plutselig får masse energi da. Planen er å ta en dag av gangen og stikke innom dere så ofte jeg orker og har lyst. Pluss at det meste av all annen jobb ved siden av bloggen faller fra. Jeg takker mildt sagt ofte nei til intervjuer og andre oppdrag om dagen for å sette meg selv i første rekke frem til fødsel.

I morgen tidlig skal Ulrik og jeg til jordmor igjen. Nå er det hele 14 dager siden sist jeg var hos henne på kontroll, derfor er jeg veldig spent på verdiene mine. Jeg har også en følelse av at Severin har snudd seg på et vis, men det er mulig jeg bare frykter det siden han har lagt så fint og “riktig” hele veien. Bevegelsene og sparkene hans følels i hverfall annerledes og kraftigere, men det er kanskje også bare naturlig fordi han vokser og blir sterkere. Jeg skal komme med en oppdatering etter timen i morgen.

Det var forresten ikke nok spørsmål til ukens spalte med spørsmål og svar denne uken. Derfor drøyer jeg spalten til neste uke. Lurer du på noe? Send meg gjerne spørsmål på Snapchat –> pilotfrue eller på innboks her. Tusen takk 🙂

Nå håper jeg Ulrik kommer hjem snart. Han har nemlig lovet meg min første softis i år.. Vi snakkes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg