10 TING JEG GLEDER MEG TIL ETTER FØDSEL

Først og fremst så gleder jeg meg selvfølgelig mest til å møte Severin og til selve mammarollen. Men det må da være lov å ramse opp alle de andre mindre viktge og noe overfladiske tingene jeg savner etter 9 måneder også? Jeg synes det..

Jeg gleder meg til å gå i høye hæler: Jeg kan ikke huske sist jeg hadde på meg høye hæler. Det er også lenge siden jeg har gått i andre sko enn Birkenstock-sandaler på grunn av alt vannet i føttene mine. Selv om jeg skjønner at det blir mye flate sko som nybakt mamma denne sommeren, så ser jeg jeg frem til å pynte meg og kjenne på den gode holdningen og ikke minst den selvtilliten jeg får av høye hæler igjen.

Jeg gleder meg til å spise spekemat og oster: Tapas er noe av det beste jeg vet, men dessverre er denne type mat lite gravidvennlig med tanke på at det består av mye oster, skinker og diverse som gravide bør holde seg unna. Herregud, jeg får vann i munnen av å tenke på alle favorittrettene mine på Delicatessen i Oslo! Jeg insisterer på at Ulriks og min første date etter fødsel blir en tapaskveld ute sammen.

Jeg gleder meg til favorittlunsjen min: Nå blir det litt mye matprat her, men la gå. Spicey tuna på Joe & The Juice er dypt savnet </3 Tunfisk er jo heller ikke anbefalt å spise for gravide.

Jeg gleder meg til å drikke Moet Ice med MASSE mynte og is i: Ulrik har kjøpt fem flasker som venter på oss (les: meg) i vinrommet. Åh, det blir så syyyykt digg! Når det er sagt så blir det også koselig med vin og drinker med alkohol i. Hehe!

Jeg gleder meg til å drikke kaffe: Jeg vet det er mange gravide som drikker kaffe, men jeg fikk det altså for meg at jeg skulle prøve å motstå fra det meste med koffein i etter å ha lest at det ikke er så bra for fruktbarheten eller babyen. Jeg som elsker islatte gleder meg spesielt mye til nettopp det etter flere varme dager med søtsug på terrassen.

Jeg gleder meg til å trene hardt: Treningsrommet vårt er nesten ferdig. Jeg skal vise dere bilder av rommet denne uken, tenker jeg. Det er bare Ulrik som har benyttet seg av utstyret til nå. Jeg kommer sterkere tilbake så fort jeg får lov til å trene igjen etter fødsel. Hard trening i hverdagen er virkelig noe jeg ser frem til etter en lang pause på grunn av manglende motivasjon, prøverørsprosessen og graviditeten.

Jeg gleder meg til å fly: Jeg ble som sagt anbefalt å holde meg på bakken av legen min i hele svangerskapet. Derfor avlyste vi både babymoon og andre planlagte flyreiser. Det blir deilig å komme seg litt ut i verden til høsten/vinteren igjen.

Jeg gleder meg til å gå i high waist bukser: Jeg hater bukser, shorts og skjørt med lavt liv! Det hører til ungdomstiden etter min mening.

Jeg gleder meg til å være mindre avhegig av hjelp: Jeg skal innrømme at det var deilig å slippe billig unna alle de kjedelige løftene i flytteprosessen. Men det er også frustrerende å måtte ha hjelp til alt, spesielt når Ulrik er på jobb. Jeg ser derfor frem til å kunne være mer selvstendig med tanke på praktiske ting her hjemme.

Jeg gleder meg til å se lenger enn magen min: Okei, dette punktet er litt flaut å skrive. Men jeg vet at alle jenter har samme “problem” som gravide, så derfor må jeg bare nevne det. Jeg gleder meg til å faktisk se hvor jeg barberer meg. Hehe!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg