EN JOBB I SEG SELV Å VÆRE GRAVID

I dag har jeg vært hos jordmor igjen og målt blodtrykket mitt, som heldigvis viste seg å være veldig fint. I tillegg fant de ingen proteiner i urinen min, noe jeg ble både overrasket og glad for. Hevelsene i føttene mine er fortsatt like ille, men siden jeg ikke har noen flere symptomer enn det så er jeg ikke lenger i faresonen til svangerskapsforgiftning. Derfor blir ny kontroll først om 14 dager, ikke hver uke slik jeg fikk beskjed om for to uker siden da ting så litt annerledes ut..

Jordmoren min ga meg likevel en tankevekker i forhold til jobb og stress de ukene som er igjen av svangerskapet. Hun sa at jeg må begynne å tenke på graviditeten i seg selv som en jobb, sitte oftere med beina høyt og prioritere gåturer fremfor bloggen og andre plikter. Jeg må innrømme at det ikke er lett å sette bloggen til side, men skal være flinkere til å disponere tiden min på det som virkelig betyr noe fremover. Med det så mener jeg selvfølgelig helsen min og det lille mirakelet som vokser inni meg.

Når det er sagt så synes jeg jobben med å bære frem Severin er verdens beste jobb. Jeg hadde gjort det igjen, og igjen og igjen. For jeg koser meg masse hver dag og føler en lykkefølelse over hele graviditeten, selv om dagene føles tyngre og jeg begynner å bli sliten. Beina mine er faktisk så hovne at jeg hadde sykemeldt meg for lenge siden om jeg var i en “vanlig” jobb. Ikke fordi jeg er lat, men fordi de ikke fungerer normalt lenger. Heldigvis kan jeg tilpasse hverdagen og jobben min slik jeg har behov for og ønsker, sitte i rare stillinger mens jeg skriver og legge meg nedpå når jeg trenger det. Jeg er heldig som er min egen sjef og som kan jobbe hjemmefra, men desto vanskeligere er det å ta seg fri. Håper dere kan være tålmodige med meg hvis jeg blir borte fra sosiale medier i noen dager. Klem Julianne ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg