JEG FØLER MEG KLAR

Annonse// annonselenke Nelly

Selv om ikke alt er på plass i det nye huset så begynner det å se mer og mer ut som det bor en baby her. Ikke hvilken som helst baby, men lille Severin. Jeg har gått fra å tenke at det er synd at graviditeten snart er over til at jeg begynner å føle meg klar. Klar for fødsel, klar for å ta i mot Severin og klar for mammarollen. Endringen i hodet mitt har skjedd på bare en uke. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har på følelsen at Severin begynner å bli ganske klar også. Det kan tenkes at jeg tar feil, men jeg tror ikke at han venter til termin..

Herregud, så tung jeg føler meg. Jeg skal ikke si hvor mye jeg veier siden jeg ikke synes at gravide skal sammenligne seg med andre i forhold til vekt i svangerskapet, men det jeg vil si er at det er hele 20 kilo siden jeg møtte Ulrik for første gang. Hehe! Ikke rart at føttene mine verker og at ryggen min sliter i de fleste sittestillinger. Som jeg gleder meg til å komme i form igjen og “få tilbake” kroppen min. Med det så mener jeg først og fremst det å fungere normalt i hverdagen uten sittepauser og vondter. På mandag om en uke får vi første levering av utstyr til treningsrommet. Jeg skjønner at trening ikke kommer til å være det jeg tenker på med en gang etter fødsel, men det blir godt å ha alt så lett tilgjengelig når jeg får tid, krefter og lyst. Sannsynligvis vil søvn bli prioritert før trening de første månedene, og det er helt greit. Jeg skal ikke stresse med vektnedgangen, men jeg kommer til å fokusere på den så fort jeg får overskudd.

I morgen skal jeg som sagt til jordmor igjen for kontroll av blodtrykk og urin. Det er flere som har skrevet til meg at symptomene jeg nevnte som blant annet hevelse i føttene og proteiner i urinen er tegn på svangerskapsforgiftning. Tanken har selvfølgelig slått meg. Derfor er jeg glad for at jeg bor i Norge og blir fulgt opp nøye av helsevesenet under hele svangerskapet, slik at jeg til enhver tid vet at severin har det bra. Jeg stoler hundre prosent på at jordmoren min anbefaler det beste for minsten i magen og meg. Dere hører fra meg så fort jeg vet noe mer ♥

Fotograf Marian JadeFotograf Marian Jade

(annonselenke) Olajakke HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg