UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Reklame for egen bok & Ballongbuketten.no

Hvordan har du det om dagen?

– Jeg kunne ikke hatt det bedre. Nå lever jeg det livet jeg alltid har drømt om med mannen i mitt liv i drømmehuset med drømmejobben og med baby i magen. Jeg føler meg ufattelig heldig og må nesten klype meg i armen hver eneste dag jeg våkner for å skjønne at alt er sant <3

Trives du i Asker?

– Veldig! Den roen jeg får her hjemme i Vollen er en ro jeg ikke kan huske at jeg har kjent på lenge. Jeg trives tydeligvis bedre litt utenfor all mas og kjas i Oslo, selv om jeg selvfølgelig liker å ha hovedstaden nær.

Synes du tiden gikk fortere etter de første 12 ukene av svangerskapet?

– Ja, tiden har flydd avgårde etter de første tre-fire månedene av svangerskapet. Det er rart å tenke på at det bare er to måneder igjen til termin. Hvor ble det av første og andre trimester?

Hvis du kunne valgt yrke på nytt, hva ville du blitt?

– Jeg ville ikke valgt noe annet enn blogger. Det er verdens beste jobb i mine øyne, spesielt med tanke på alle mulighetene bloggingen har gitt meg.

Føler dere at Severin er et mirakelbarn?

– Absolutt, og den følelsen er jeg sikker på at veldig mange foreldre har. Spesielt foreldre som har prøvd å få barn lenge.

Hva er det du gleder deg aller mest til med mammarollen?

– Jeg gleder meg til et liv som handler om mer enn bare Ulrik og meg. Det blir stort å være en person som Severin faktisk trenger <3

Hvordan tror du at du blir som mor?

– Streng, lur og veldig kjærlig.

Synes du det er fint å gå gravid?

– Jeg elsker å være gravid! Det er nesten litt synd at graviditeten går mot slutten..

Hvor mange land er Ulrik innom i løpet av en arbeodsperiode på 5 dager?

– Ulrik flyr alle ruter til Norwegian, unntatt langdistanser som USA og Thailand. Hver arbeidsperiode varierer veldig, men han flyr generelt mye innlands.

Hvor kjøper du sminke? Og hvor anbefaler du å kjøpe sminke på nett?

– Jeg kjøper mye sminke på Inglot i butikken deres på Arkaden og en del på blivakker.no blant annet.

Bildet er fra gårsdagens boksignering på Sandvika Storsenter

Når skal du avsløre hva den store avgjørelsen er?

– Når tiden er inne. Enkelte ting er fortsatt ikke spikret. Grunnen til at jeg sa A, men ikke B denne gangen var fordi hele dagen min var preget av avgjørelsen jeg tok og dermed klarte jeg ikke blogge om noe annet.

Hvilke symptomer hadde du på graviditeten i første trimester? Og hvordan holdt du de i kontroll?

– Jeg var trøtt dagen lang og det løste jeg enkelt og greit ved å sove mye og ofte. Hehe! Om morgenen var jeg kvalm før jeg fikk i meg frokost, og det løste jeg ved å spise med en gang jeg våknet. Ellers har jeg sluppet billiig unna svangerskapsplagene.

Er det en jobb du absolutt ikke kunne tenke deg, og hvorfor?

– Det er mye jeg ikke kunne tenke meg å drive med, men om jeg skal nevne en ting så må det bli kokk. Jeg er ikke veldig glad i å lage mat, og i hvertfall ikke til andre enn de jeg er glad i.

Hvordan fortalte dere om graviditeten til familien?

– Vi ringte rundt sammen med telefonen på høytaler.

Har du bodd i en annen by enn Oslo? Hvor kunne du eventuelt tenke deg å flytte en gang i fremtoden?

– Jeg ble født i Trondheim, så flyttet vi til Kristiansand, så til Halden og så til Fredikstad. Jeg skal ALDRI flytte igjen. Det er ingen andre steder i Norge jeg kunne tenke meg å bo. Vollen er livet!

Kan du tenke deg å være med i barselgruppe når Severin blir født?

– Ja, det har jeg lyst til. Det virker både nyttig og koselig.

Hva har vært dine største utfordringer i denne graviditeten?

– Det må være de verkende føttene mine. Jeg klarer meg fint, men de hindrer meg i å gjøre alt jeg har lyst til i løpet av en dag.

Hva gjorde du i årene etter Videregående?

– Jeg tok meg et friår i Fredrikstad sammen med min beste venninne og den gang samboer, Pia. Kort oppsummert: Vi jobbet begge i hver vår klesbutikk og festet masse i helgene (les: helgene startet ofte på onsdag). Hehe!

Etter friåret flyttet jeg til Oslo og tok endel kurs innen kosthold og trening, i tillegg til makeup mens jeg jobbet i treningsbransjen og etterhvert som makeupartist.

Etter det tok jeg journalistikk på Norges Kreative Fagskole og så traff jeg Ulrik som fikk meg til å blogge.

Hvor gamle er hundene dine?

– Stella er syv og ett halvt år, og Ramp er ett år og fire måneder.

Hvorfor tror du at du ofte blir oppfattet som kvass/spydig på bloggen?

– Fordi det er mange som vil misforstå, fordi det er vanskelig å vise personlighet gjennom bare tekst og bilder, og fordi jeg er veldig ærlig og direkte som person.

Ble du eller Ulrik født for tidlig eller for sent?

– Både Ulrik og jeg ble tatt med keisersnitt nesten to måneder før termin.

Hvordan så du ut da du var liten?

– Du kan se bilder av meg som liten her 🙂

Hva var det mest utfordrende med å skrive boken?

– Det var utfordrende å finne tid og ro til å skrive bok ved siden av å blogge som normalt. I tillegg var det vanskelig å levere godt innhold til både boken, bloggen og Bloggerne om samme prosess, uten å bare gjenta meg selv. På bloggen og i Bloggerne skrev/fortalte jeg om det som skjedde der og da. Mens i boken gikk jeg dypere inn i følelsene og tankene jeg hadde underveis som det var vanskelig å både skrive og snakke om mens prosessen pågikk, men som det var godt å få ut og sette ord på.

Skal du på flere boksigneringer rundt i Norge?

– Jeg håper det og gleder meg allerede til neste gang. Det er forresten bokhandlerne som inviterer meg til signeringer. Hittil har jeg vært på Nordli Trekanten i Asker og Nordli Sandvika Storsenter. Jeg er invitert til Notabene i Måløy også, men vet ikke riktig når det blir ennå på grunn av lang reisevei, båtsesong (Ulrik nekter å dra noe sted) og en termin som nærmer seg. Jeg holder dere selvfølgelig oppdatert!

Kan du være så snill å stille meg spørsmål til neste uke? Spørsmålene kan sendes på innboks her eller på Snapchat –> pilotfrue

Fortsatt god helg til deg som leser! Klem Julianne ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg