MED NYE ØYNE

Tusen takk for kloke ord under gårsdagens innlegg. Det føles veldig bra at såpass mange viser forståelse for at vi kanskje velger en litt annen vei enn hva vi har gitt uttrykk for til nå. Jeg er sikker på at Ulrik og jeg finner en god løsning for Severin og for vår lille familie sammen fremover, både når det gjelder privatliv og når det gjelder livet vårt gjennom sosiale medier. Veien blir nok til mens vi går, men det er likevel godt å kunne søke råd, lufte tanker og ikke minst disuktere slike viktige temaer. Det lærer jeg mye av, og nettopp derfor er jeg glad for at kommentarfeltet på denne bloggen fortsatt finnes. Slik at jeg kan forsøke å se problemer og situasjoner med nye øyne.

Over til noe annet.. Her hjemme lever vi litt “på pynt” om dagen. Styligteamet fra Style by Homie var her i går og gjorde det så fint i kriker og kroker at det blir enda vondere å selge hjemmet vårt enn jeg hadde trodd. Hehe! Mange av tingene de stylet med var til og med våre egne ting, men de ble satt på nye steder med nye øyne. Det er rart hvor mye det hjelper på inntrykket. I hvertfall for meg som er lei av å se på det samme interiøret på de samme stedene i huset.

Tidligere i dag var boligfotografen fra Diakrit her sammen med Eilen Skarnes, som er megleren vår fra Eie Vinderen. På fredag kommer annonsen ut på Finn.no og neste uke er det klart for visninger. Herlighet, dette blir spennende!

24 kommentarer
    1. Lille vakre gravidmagen! Dette kler du! Håper du vil ta et tydelig standpunkt og skjerme veslegutt, han vet ikke hva sosiale medier er og fortjener å få en trygg start innenfor husets fire vegger sammen med mammaen og pappaen sin.
      De aller fleste kjendiser velger å skjerme barna sine,nettopp fordi det er de selv som har oppsøkt rampelyset. Det er ikke noe barna skal måtte lide for. Mammabloggere ser på barna som eiendelene sine og de får krysse fingrene for at barna ikke saksøker dem i voksen alder for brudd på personvern og privatliv. Noe av det verste er nesten Caroline Berg Eriksen som stivpynter barna som om de er små dukker, og Anne Brith Davidsen som bruker barna sine f eks til å selge fotvortekrem!
      Syns heller du må blogge masse om det sjukt flotte huset dere har kjøpt! Og man kan skrive masse om mammarollen uten å utlevere barnet av den grunn.

    2. Håper vi får se litt, blir jo kjedelig om vi ikke får se noe av søtnosen vi har gledet oss sammen med dere over <3 men er fullt og helt opp til dere selvsagt. Finns jo ein gylden middelvei også 🙂

    3. Jeg skjønner ikke hvorfor magen din er så svær? Min var halvparten av det du er nå da jeg fødte! Hvor mye har du lagt på deg til nå?

    4. Bloggen har blitt så kjedelig. :/ Unnskyld, håper det går greit at jeg kommenterer det. Jeg skjønner jeg bør ta en pause.

    5. Til 22.37: Alle er forskjellige. Caroline Berg Eriksen så knapt gravid ut før hun fødte, andre ser gravide ut fra uke 8. Dersom magen til julianne er utenfor normalområdet vil sikkert lege og jordmor følge det opp, og ellers trodde jeg du også lærte mens du gikk gravid at man kritiserer ikke andres størrelse på magen, magen inneholder en liten baby, noe som er fantastisk!
      Til Julianne: Du er sinnsykt vakker som gravid!! Wow!

    6. Anonym kl 22.37
      Veldig frekt og unødvendig å kommentere andre sin mage og spørre hvor mye de har lagt på seg! ALLE graviditeter er forskjellige og ALLE kvinner er forskjellige. Dette er vel noe de fleste burde vite i 2018? Noen får nesten ikke mage,mens andre får stor mage. Noen legger nesten ikke på seg,mens andre legger på seg mer. Noen får magen og kroppen tilbake med en gang etter fødsel,mens andre ikke gjør det. Graviditet er fantastisk og størrelse har NULL å si! Så lenge man har en sunn graviditet og en sunn vekst så er det det viktigste.

    7. Anonym 22.37: Hvorfor er du dust?! Magen har ikke nødvendigvis noe å si for str på barnet.. ellers så må du ha fått et veldig lite barn. Noen har store mager, noen har små. Noen får mage med engang, og noen senere. Jeg hadde stor mage selv om jeg knapt gikk opp i vekt. Om du bare skal spy eder og galle så kan du gjøre det et annet sted.
      Julianne: Magen er flott den! Og hvor er de søte klossene i bakgrunnen fra?

    8. Du ser veldig flott ut som gravid! Hvor langt er du på vei nå? Jeg kunne tenkt meg litt flere innlegg med litt mer innhold, enten det er gravidoppdatering, interiør, klær og styling eller lignende. Syns det blir litt mange innlegg som kun forteller litt om hva du har gjort den dagen! Gleder meg til innlegg om det nye huset når dere flytter! 😊

    9. Husker du da «alle» daglig spurte hva du het på snapchat, og at det ble en greie ut av det? Jeg tror det er det samme med kommentarene om at du har for stor gravidmage. Altså at det ikke er noe hold i det, det har bare blitt en (teit) greie ut av det også.
      Spennende tider fremover, håper dere får solgt fort! Det blir godt å bo seg inn i det nye huset en stund før babyen kommer også 🙂

    10. Fra en yngre leser som synes historien deres har vært utrolig lærerik og interessant så har jeg full forståelse for skjerming av lillegutt. Uansett så er det viktig å ta et valg som dere kan stå for senere, og tenke deres i hans situasjon. Ellers har jeg ett spm om hvordan det er å være gravid; er det lignende følelse å være gravid som å være veldig oppblåst? Jeg hadde spist veldig mange boller her om dagen, og da jeg stod i dusjen med skikkelig oppblåst mage tenkte jeg, er det slik det føles å ha gravidemage?! Høres helt idiotisk ut når jeg nå skriver, men kunne ikke unngå å tenke på det!

    11. Til dere som kommenterer størrelsen på Juliannes gravidmage:
      Alle gravidmager er ulike. Utseende avhenger av blant annet størrelse på barnet, hvordan mor bærer barnet, om mor er høy eller lav, tykk eller tynn og så videre.
      Lave kvinner får oftere større synlig mage enn høye kvinner – nettopp fordi det er mindre plass i magen til det voksende barnet. Noen har dessuten innovervendt livmor, mens andre har utovervendt.
      Selv veide jeg med mine 170 centimeter ikke mer enn 54 kilo da jeg var 2-3 måneder gravid. Gikk etterhvert litt opp i vekt, men ikke mer (eller mindre) enn anbefalt. Jeg fikk en ordentlig gravidmage allerede rundt 4. måned,og nå i uke 32 ser jeg nesten sprekkferdig ut. Men resten av kroppen er nesten like slank som før graviditeten. Jeg er frisk, baby er frisk og ikke større enn normalen og jeg har akkurat passe med fostervann. Med andre ord; at magen er stor behøver absolutt ikke bety at man har lagt på seg for mye, at man spiser usunt eller at noe er galt. Det er så utrolig mange flere faktorer som spiller inn.
      Så til dere som kommenterer magens utseende bare for å spre kvalme; ta dere en bolle. Dette er så utrolig lavmål.

    12. For en nydelig gravidmage ❤ Jeg gleder meg på dere vegne. Jeg har nettopp startet prøverørsprossessen, og håper snart det er våres tur. Ser frem til å lese boken din. Håper dere velger å skjerme lillegutt ❤

    13. Jeg håper dere vil skjerme lille Severin når han kommer, ikke la han bli en inntekskilde for dere, dere kan fint tjene penger på andre måter. Ser endel bloggere bruker barna sine for alt det er verdt. Stakkars små de har også rett på et privatliv. Lykke til videre i graviditeten, magen din er flott!

    14. – som syns mennesker generelt bør bli flinkere til å bry seg om, og ikke med!
      Jeg syns det er veldig fint at du «tar oss med» på slike endringer på livets vei, og at fremtiden ikke ligger spikret foran. Jeg gratulerer dere med både Severin, hus og alt det nye, og uvisse som kommer. Gleder meg med dere. Hva og hvor mye jeg som leser får være med på må få lov til å være deres valg. Jeg tar ikke til takke med noe, men hygger meg med det som deles, eller føler med dere i nedturene. Ut i fra dere er. Livet går ikke alltid på skinner. Ha en herlig dag videre :-))

    15. Du er så flott! 🙂 Fornuftige tanker i innlegget ditt i går, dere finner nok en løsning som passer dere og deres familieliv. Personlig tenker jeg at noen deler vel mye vi barna sine og burde gjerne tenkt litt lenger. Jo eldre barna blir utvikler de jo mer personlighet og da syns jeg de kan bli skjermet til de kan velge selv.
      Ellers vil jeg oppfordre dere andre som kommenterer her inne til å ikke svare de som er så frekke. Bensin på bålet som de ønsker..

    16. Så utrolig fin du er! Har fulgt Isabella Løwengrip over en tid, og føler hun har en fin balanse med hva og hvordan hun viser barna på bloggen og sosiale medier. De blir skjermet og ikke tatt bilder av ansikt blant annet. Du kan jo sjekke det ut 🙂

    17. Du er superfin som gravid! Jeg er i uke 16 og blitt ganske stor allerede. Og jeg er godt trent, spiser variert og sunt. Med andre ord- vi er alle forskjellige. Håper ikke du føler på de dumme kommentarene om stor mage, for magen din er perfekt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg