DET MÅ BLI ENTEN ELLER

Annonse

Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med kommentarfeltet mitt ennå. Altså om jeg skal sperre det eller ikke. Men jeg har bestemt meg for en ting og det er at det må bli enten eller..

Mange mener at kommentarfeltet på denne bloggen bør forbli åpent for å opprettholde kommunikasjonen med dere som leser, noe jeg også ønsker og som er hovedgrunnen til at jeg ikke har lukket det for godt. Mange mener også at jeg ikke skal la “mobberne” slippe gjennom lenger, kun saklig kritikk. Her er jeg litt uenig. For ja, det er mye negativitet som ikke skulle fått den oppmerksomheten det faktisk får ved at jeg godkjenner stygge kommentarer og lar flere tusen mennesker bli påvirket av de. Men det jeg er uenig i er at problemet løses om jeg slutter med å godkjenne all negativitet og bare later som om de ikke finnes. For de finnes jo og jeg må lese gjennom absolutt alle uansett, så hva hjelper det egentlig for min del?

Min tanke er at dere som følger meg får en bedre forståelse for hvordan jeg har det og for hvorfor jeg eventuelt ikke vil skrive mer om et eller annet ved at jeg fortsetter som før med å vise dere alt, ikke bare fasaden. Alternativ to er å sperre alt ute, både for dere som leser og for meg selv. Da blir det dessverre mindre kommunikasjon mellom oss her på bloggen, men også mindre”dårlig stemning, som flere mener det har vært i det siste på bakrunn av drittslengingen.

Før lille Severin kommer til verden skal jeg ta en avgjørelse på dette. Jeg har derfor fire måneder på å komme til enighet med meg selv. Nå ville jeg bare lufte tankene mine med dere for å forklare hvordan jeg ser det.

Til info: Jeg svarer ALLTID på personlige meldinger, spørsmål eller andre tilbakemeldinger på Snapchat –> pilotfrue 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-annonselenke inn til Nelly-

Kimono HER

God helg!

43 kommentarer
    1. Helt ærlig så kan du jo bare stenge kommentarfeltet, du er jo ikke aktiv her uansett, så det utgjør jo absolutt ingen forskjell. Dette er ikke ment som en sur kommentar, men hvis du føler at et åpent kommentarfelt tynger deg, så burde avgjørelsen være enkel.

    2. Jeg personlig liker at du har et åpent kommentarfelt, men vil annbefale deg å stenge det før Severin kommer. Da unngår du kommentarer og drittslenging om han, og om deg som mor. Det vil desverre alltid være noen drittunger som vil snakke stygt om barnet deres, og det er ikke greit. Anna R. opplevde jo dette med Michelle for flere år tilbake m.a. samme med Jessica (mammasom16). Spar deg selv for det, og steng av før han kommer er min umiddelbare tanke 🙂

    3. Kjære Julianne.
      Husk på at blant kommentarane dine så er den aller største overvekta positive kommentarar. Ta til deg dei, ignorer resten. Ignorer dei som syns det blir for mykje av ditt og for lite av datt. Ignorer dei som vil trykke deg ned. Eg forstår at du vil la dei kome fram i kommentarfeltet, det kan du gjerne gjere, men eg meiner ignorer dei med å ikkje legge dei på minnet. Ikkje bruk energi på dei meir enn å enn trykk godta, og that’s it.
      I tillegg kjem alle lesarane dine som ikkje tek seg tid å legge igjen ein kommentar, og eg tippar at dei aller fleste av dei som ikkje legg att kommentarar likar deg og bloggen din – eller syns det er litt fascinerande å lese frå din kvardag som er heilt ulik mange andre sin kvardag – men framleis syns det er ein fin blogg.
      Min kvardag er veldig ulik din, og vi har nok ulike meiningar på mange felt, men det gir no meg ingen rett til å snakke negativt om og til deg… Det handlar om å skilje sak og person, og dessverre er det mange nettroll som ikkje har gjort seg den erfaringa endå.
      Lykke til med avgjerdsla, og god helg 🙂

    4. Hei😀 leser sjelden eller aldri kommentaren du for😀 men synes du er tøff som la folk få slippe gjennom med negative kommentarer.Følger bloggen din uansett hva du gjør😀Ha en super fin helg 😀😀

    5. Synes det skal bli helt og holdent opp til deg og hva du takler. Kanskje vi andre kan bli flinkere til å bare ignorere de stygge trolla i kommentarfeltet ditt og? Heller bruke kommentaren vår på å være positive mot deg istedet for å prøve å bekjempe troll som helt tydelig er umulig. Altså… trollene har jo et kjedelig liv fra før av, hvorfor underholde dem :p Gjør det som er best for deg, slutter ikke å lese bloggen din uansett ❤ men finnes det ingen funksjon som gjør at alle på oppgi mail osv? Eller er det bare fra en anna plattform?

    6. Du ser så flott ut fortiden! Det er tydelig at svangerskapsgløden gler deg ❤️ Elsker og lese bloggen din! Føler du er så naturlig og ekte. I tillegg virker du veldig moden for alderen din. Det gjorde du før du ble gravid også. Du må nok være en av de bloggerne som er mest ekte, selv om du som alle andre har noen overfladiske interesser bærer ikke du eller bloggen noe preg av det. Den siste tiden har du kommet med så mange flotte innlegg om følelser rundt det å skal bli en familie som virkelig viser hvem du er som person. Fortsett med den gode jobben du gjør! Du og Ulrik kommer til å blitt verdens beste foreldre for deres sønn 💙 Dere begge 2 har hode på rett stede og dere har noen flott verdier!
      Hilsen trofast leser 😊 heier på dere!!

    7. Gå for alternativ 3: La Ulrik eller noen andre se igjennom kommentarene og slette de som er virkelig ille før du ser igjennom. Du er ekstra sårbar under graviditeten, og da er det veldig unødvendig med negative kommentarer som ikke er konstruktive.

    8. Syns du bare skal stenge det. Du svarer ikke i det og kommuniserer dårlig uansett. Du svarer frekt på ukens spørsmål og er den som også selv lager utrivelig stemning. Det Kommer av den personen du utgir deg for å være. Ganske kjepphøy veldig ofte. Jeg er en som ikke kommer til å trykke meg inn her flere ganger, for å være helt ærlig bryr meg veldig lite om alt mulig i livet deres kjenner jeg. Håper Severin slipper all dritten som det kommer med å legge ut så mye offentlig. Ikke nødvendigvis noe særlig kjekt for en liten som skal vokse opp. Men uansett så kommer han til å lese alt mulig du har lagt ut likevel.
      Good luck!

    9. Hadde det vært meg så hadde jeg stengt kommentarfeltet før den lille kommer.. da slipper du mammapolitiet som plukker på alt man gjør 🙄
      Innmari tøft av deg å legge ut alt det som kommer, det er virkelig utrolig hva folk får seg til å si når de kan være anonyme !

    10. Enig med flere over her. Du bør stenge dette kommentarfeltet før barnet blir født. Da kommer det til å ta helt av med «velmente» råd. Eller gi folk mulighet til å kommentere under FB-profilen sin. Dette kommentarfeltet ødelegger dessverre opplevelsen av en egentlig hyggelig blogg. Og når du uansett ikke svarer på noen kommentarer i feltet, så er det vel heller ikke noe vits i å ha det åpent?
      Spørsmål til spalten: når du reklamerer for produkter og leserne stiller spørsmål om hvordan f.eks kåpen er i størrelsen, om teen er for gravide etc etc, så kommer det aldri noen svar. Stiller ikke annonsørene noen krav til bloggere som promoterer deres produkt? Eller er de fornøyd så lenge det kommer med på bloggen? Kun nysgjerrig på hvordan samarbeidet fungerer.

    11. Liker kommentarfeltet for det gir større forståelse for hvordan du skriver, men du burde gjøre det som er best for den psykiske helsen din. Lykke til <3

    12. Jeg forstår veldig godt. Det er veldig trist at usaklige, unødvendige og stygge kommentarer skal være en del av alt dette. Det er jo veldig synd når det også er mange som skriver fine tilbakemeldinger og at du ønsker å kunne ha en dialog på bloggen din med disse menneskene. Samtidig syntes jeg det er viktig at du beskytter deg selv. Hvis du kjenner at dette blir for vanskelig, så syntes jeg absolutt du skal gjøre noen tiltak. Om dette er å stenge kommentarfeltet, så er det det. Lytt til deg selv. Det er jo ikke vi leserne som opplever disse tingene, det er du! Ta det beste valget for deg selv! 🙂 Håper du får en fin helg 🙂

    13. Om kommentarfeltet blir stengt flytter bare trollene over til for eksempel facebook side til Julianne. Nytter ikke å blokkere personene for de har mest sannsynlig falsk profil og lager bare en ny. Da er det bedre at de negative kommentarene havner på en plass. Instagram og kan drittslenging havne. Best og begrense til en platform slik hun har en form for kontroll 🙂

    14. Jeg håper du stenger kommentarfeltet før Severin kommer. Da skal du nyyyyte den nye tilværelsen. Å tenk når mammapolitiet kommer på banen. Grøss og gru 🙁

    15. Hvis alle bare lot være å kommentere på hva trollene skriver, så hadde det blitt rolig i kommentarfeltet. Ikke vær med på å piske opp stemningen.

    16. Synes du skal få andre til å ta vekk kommentarer😀dersom folk synes du et kjepphøy før å svare ærlig er det dei som har problemer å ikkje du😀på den måten kan vi andre relativt oppgående personer kose oss med bloggen slik det er ment😉

    17. Som ei kommenterer over her; jeg ville ha stengt kommentarfeltet når Severin kommer. Det er alltid noen slm skal slenge noe dritt. Det er helt latterlig hva enkelte klarer å lire av seg! Syns både du og Ulrik virker som noen flotte personer.
      Du leser nok alle meldinger, men du svarer ikke alltid 🙂

    18. Fine du♥️ Steng det før du poster bilder av babyn din, INGENTING vil såre deg mer i denne verden en stygge kommentarer ang Severin, og uansett hvor nydelig å søt han kommer til å bli, det vil alltid være et jøvla nettoll som sier han er stygg eller noe sånnt ubegripelig.. å uansett om du vet det er troll, det gjør så vondt å lese søikt. Når man blir mor så er man 100 ganger mer sårbar på kommentarer og man vil helst ikke høre stygge ting om det mest kjørlige man har. De har allerede kommentert magen din hvor han er i… for meg er det bare helt ubegripelig. Lykke til, hilsen mor til ei på 3 ;-*

    19. Jeg syntes du skal stenge kommentarfeltet. Det vil ikke gi en dårligere kommunikasjon med leserene. Kommunikasjon går to veier og du svarer jo ikke i kommentarfeltet uansett. Så jeg syntes du skal stenge det. Du mister kanskje noen lesere men det er isåfall kun de som leser for å se kommentarfeltet.

    20. Steng det før babyen kommer! Du kommer definitivt til å få enda flere stygge og lite gjennomtenkte kommentarer når du blogger om livet med en baby. Det er så mange ulike meninger rundt barneoppdragelse og valg man tar som mamma. Med et anonymt kommentarfelt vil nettrolleme dessverre herje mer en noen gang. Ikke utsett deg for det- nyt heller baby, Ulrik og positive mennesker i livet ditt:-)

    21. Steng det. Jeg som følger deg og er fornøyd har inget behov for å snakke med deg for å eventuelt kunne være fornøyd og/eller ikke fornøyd med bloggen din. Du må tenke på deg selv. Dette er tydeligvis noe som går innpå deg. Da er det jo faktisk ikke verdt det. Det er ingen som sier at man skal forvente positivitet hele tiden, men dere får mye unødvendig og ufortjent dritt. I bunn i grunn er folk bedrevitere og har behov for å prakke det på oppegående vakre mennesker som deg og Ulrik. Folk er misunnelig. Dere er ett flott radar par. Det er provoserende. Sånn er mennesket. Psykisk helse er en stor greie. Virkelig tenk på deg selv. Ta vare på deg selv!

    22. Så enig med 18:34 og 18:45 synes også det er høyst forunderlig å ikke svare på relevante spørsmål angående produkter det blir reklamer for. Markedsføringsloven !!!!!!

    23. Som jeg har ment før…selvom jeg kommenterer.. Så steng det bare, er så mye mer hyggeligere å lese “dagboken din” uten kommentarer.. Og du vil ikke angre på det… Se bare på Anna, folk leser “dagboka” hennes fordetom..hun har stengt av kommentarfeltet..
      Du vil jo få spørsmål osv på snap,instagram og fjesboksiden din allikavel… Så helt utenom kommer du jo ikke.. Bare mer kontrollert 😉
      Jeg kommer nå uansett til å følge deg på ferden så lenge du skriver blogg antar jeg… Rart man blir litt “avhengig” også hehe…
      Helt enige med mange her… Gjør det for ditt eget beste… Og babyen..mannen din, Og familien..
      Du får nok å styre med når babyen kommer… Og tror det blir hyggeligere for din egen del og å dele det du vil dele uten at disse tussetrollene må spre gallen sin…
      Du mister ikke lesere, tvert imot tror jeg det blir…
      Hilsen ei mor med voksne barn, som syns det e koselig å lese om baby ting.. Glede meg til barnebarn tiden 😄
      M.

    24. jeg synes du skal være tøff nok å få tilbakemeldinger. Enten er det noe i de eller så føler du deg ikke truffet. Tror du får mer klikk inn på siden din med det 🙂

    25. Steng,steng,steng! Mammapolitiet kommer til å ta deg på aaaaalt mulig. Du kan faktisk ikke unngå det, for de finner feil uansett. Og i en sårbar fase med en helt fersk baby i en ukjent verden, så er det siste du trenger en horde med mammapoliti som mener at du er forferdelig bare fordi de kaaaanskje skimter en flaske i bakgrunnen på bildene dine. Eller fordi lille Severin ikke har på nok klær, eller har for mye klær, eller ligger på hardt underlag, eller for mykt.. Uff, hadde ikke vært i tvil. Steng kommentarfeltet. Så mange bloggere har gjort det, og det har gått bra. 😊
      Og hvis jeg kan komme med ett tips til.. ikke nevn amming med et ord her på bloggen, ihvertfall ikke før det har gått noen måneder og di er trygg på deg selv og ammingen fungerer(evt er avviklet). Fordi det kan føles så grusomt å få hat når man sitter med puppen ute og prøver så godt man kan, og stress og adrenalin er ikke bra for melkeproduksjon og utdrivning. Ta heller kontakt med ammehjelper eller les på ammehjelpen.no, de er fantastiske.♥️ Og de er ikke ammepoliti, de hjelper deg uansett, om du så trenger hjelp til å avvenne puppen også. 😊

    26. Du sitter jo på din høye hest og ikke svarer på noe uansett! Så bare steng feltet. Mange av oss leser kun for de vittige kommentarene du får. Det er jo lite interessant det du skriver. Du mister lesere, men det driter jo du i uansett!

    27. Synes det er så koselig å legge igjen kommentarer til deg <3
      Denne avgjørelsen må du ta selv, kjenn hva som blir riktig for deg 🙂
      Håper du får en fin helg videre!

    28. Kommentarfeltet ditt er kjempeunderholdning! Ikke steng. Du kan jo slutte å lese de selv da, du svarer jo ikke uansett.

    29. Du får trøste deg med at folk som skriver dritt og kun leser kommentarfeltet for å finne dritt umulig kan vere friske eller leve et normalt liv. Stå på å blogg videre. Skriv om det du vil og ikke minst lev slik du vil. Gled deg til den spennende tiden som kommer😉carpe diem😄

    30. Jeg liker godt at kommentarfeltet ditt er åpent, selv om jeg skjønner poenget med å stenge det. Det jeg vektlegger når jeg sier at jeg liker et “åpent” kommentarfelt (med moderering av de mest upassende kommentarene som du har vært innpå før), er at vi som leserne dine kan gi tilbakemeldinger, lese tilbakemeldinger fra andre lesere – og så se om du tar noe av det til deg. Likte godt det innlegget du skrev om “bryr jeg meg om hva leserne mine synes”, der du belyste kommentarene du får og hva du gjør for å “tilfredsgjøre” leserne dine på best mulig måte.

    31. Jeg håper du ikke stenger kommentarfeltet, men har full forståelse for valget dersom du gjør det!💜 Ingen er mer sårbare enn etter en fødsel, og selvom man vet at noen skriver stygge ting bare for å være kjipe, så vil det garantert hå innpå en dersom det handler om sitt eget barn.
      Samtidig tror jeg at noen lar seg fyre oppunder når du i noen av svarene dine legger deg på dems nivå, og svarer kort, surt, frekt eller hva det skulle være.. hopp heller over de spørsmålene du reagerer på. Ikke la de få oppmerksomheten. Tipper de vil gi seg ganske kjapt uten respons, både fra deg og andre lesere. Se på bliggen til Helene Ragnhild, ingen stygge kommentarer boen gang. Mulig hun ikke godkjenner dem, men uansett, det blir så mye hyggeligere å lese uten disse ukoselige kommentarene. Forstår jo at du uansett må lese dem, wå igjen.. full forståelse dersom du stenger fremfor å luke ut kommentarer, men kanskje noen kunne gjort det for deg?
      Lykke til med valget!☺️

    32. Du burde stenge kommentarfeltet ditt. Da kan du kose deg med den fine lille gutten din. Og du slipper og tenke på stygge kommentarer. Den tiden er verdt mer enn gull 💙

    33. Jeg håper virkelig du fortsetter å ha det åpent <3
      Er så mange bloggere som har sperret ommentarefeltet, da blir det så veldig enveiskommunikasjon og da synes jeg ikke bloggene blir så gøy å lese. 🙁
      Lykke til videre med svangerskapet <3

    34. Kjære Julianne ❤️
      Du må gjøre det du synes er best, for din egen del og lille severin sin del, så er det å stenge kommentar feltet er vell lurest! Vi som er normale mennesker i denne verden ønsker deg alt godt og det håper jeg alle er enige i! Disse som bare er ute etter og slenge dritt og la folk føle seg verdigløs er ikke ønsket som komentarere her inne, er du ikke enig?
      Uansett så gleder jeg meg til og lese oppdateringer videre om deg og Severin! Du kommer til og bli en fantastisk mor, en mor vi alle har ønsket oss! 😁 for meg er du ett av mine største forbilder, tro meg 🙊

    35. Skal jeg svare som egoistisk leser vil jeg råde deg til å holde det åpent. Mye av bloggens apell er kommentarfeltet, det er rett og slett der 80 % av underholdningen ligger. Men – om du føler at kommentarfeltet vil ødelegge barsel- og babytiden vil du aldri tilgi deg selv for det. Den tiden får du ikke tilbake.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg