BRYR DU DEG OM TILBAKEMELDINGER FRA LESERE?

Ja og nei. Ja fordi jeg er glad i leserne mine og setter pris på engasjement i kommentarfeltet, og nei fordi det er umulig å ta hensyn til alle. La meg vise dere noen eksempler fra den siste måneden..

“Kan du smile med tennene? Du ser så mye penere ut da”

Jeg smiler med tennene og får denne tilbakemeldingen:

“Lukk munnen når du smiler. Tennene dine er så gule.”

 

“Kan du begynne å skrive hvor klærne dine er fra på bloggen?”

Jeg begynner å linke til klærne mine i vanlige oppdateringer og får denne responsen siden jeg er flink til å merke all reklame:

“Det er alt for mye annonser på bloggen din. Jeg savner hverdagsinnleggene dine.”

 

“Kan dere vise flere av innkjøpene dere gjør til Severin og til det nye huset?”

Jeg viser litt av innkjøpene på bloggen og på Snapchat og får høre dette:

“Hvorfor skryter du av alt dere kjøper? Er det mulig å være så materialistisk!”

 

“Hvorfor forteller du så lite om selve graviditeten? Det var så spennende å følge deg i prøveperioden, mens etter at du ble gravid deler du nesten ingenting om prosessen lenger.”

Jeg lager flere oppdateringer om graviditeten og blir kritisert:

“Du skriver BARE om graviditeten. Kan du lage innlegg om andre ting for oss som følger deg av andre grunner også?”

 

“Hvordan kan du kalle Kornmokjeks med ost og druer for en utskeielse i hverdagen? Det er slike uttalelser som fremproviserer kroppspress for unge lesere.”

Jeg forteller om flere av mine såklate utskeielser, og deriblant kanelboller.

“Er du klar over at kanelboller er tilnærmet blottet for næring? Hvetemel har samme virkning på blodsukkeret som rent sukker og kanelboller inneholder sukker i tillegg. Spis sunt og tenk på babyen din i magen!”

 

“Kan du skrive mer om Ulrik på bloggen?”

Jeg prøver å inkludere Ulrik mer i innleggene mine og får en annen reaksjon enn ventet:

“Herregud, det går ikke ett innlegg uten at du nevner Ulrik. Har du ikke et liv?”

 

“Hvorfor godkjenner du ikke alle kommentarer?”

Jeg godkjenner det meste av kommentarer, men velger å bli enda slappere på hva jeg faktisk slipper gjennom.

“Det har blitt så dårlig stemning i kommentarfeltet i det siste. Kan du slutte å godkjenne negative kommentarer?”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har vurdert å sperre kommentarfeltet igjen, men det sitter langt inne. Sist gang jeg gjorde det var det faktisk en omtenksom leser som utfordret meg. Men avgjørelsen ble dessverre ikke tatt så godt i mot. Det endte i over hundre meldinger på Facebook fra sinte lesere som mente de hadde mistet kontakten med meg, noe jeg forstod. Jeg valgte derfor å åpne kommentarfeltet tidligere enn planlagt. Her hørte jeg på flertallet <3

Men jeg kan dessverre ikke skrive en blogg på bestilling fra dere som leser. Da blir ikke bloggen like personlig og ærlig som jeg ønsker. Jeg både tror og håper at de aller fleste forstår det.

90 kommentarer
    1. Det vakreste du bærer på deg hele livet, er ditt smil. Så smil, og smil med munnen åpen, du er vakker <3
      //Lina

    2. Jeg leser bloggen din hver dag, og gruer meg omtrent litt til å se kommentarene dine.. Du får jo så mye ekle kommentarer. Jeg tror helt ærlig bare at folk ikke har det helt bra med seg og sitt liv, så jeg ville ikke latt det gå innpå meg. Folk som har det bra og er positive og glade, ønsker andre å ha det bra også 😀 Man må bare se på det sånn! 🙂

    3. Veldig bra innlegg! Jeg liker bloggen din, og har ingen problemer med noen av innleggene dine. Gjør det du selv vil, jeg følger uansett 😊❤️

    4. Med en baby i magen så gjør du en så viktig jobb at du har lov til å unne deg noen kanelboller eller hva det måtte være! I begge mine svangerskap har jeg kost meg med det jeg har lyst på og jeg fikk to perfekte småttiser. Så nyt tiden og drit i haters og mammapoliti. Du er flink og har en fin og personlig blogg 🙂 masse lykke til!

    5. Folk er bare misunnelig, 100% sikkert. Folk som har det bra med seg selv har ingen behov for å rakke ned på andre eller blande seg i alt andre gjør. Folk som har det bra med seg selv derimot ønsker kun å dra andre mennesker opp. Man kan aldri bli likt av alle, det gjelder bare å finne seg i det. Skriv om akkurat det du ønsker, de som er misfornøyd fortsetter jo tydeligvis å lese uansett siden de orker å bruke kapasitet på å klage.

    6. Til lags åt alle kann ingen gjera;
      det er no gamalt og vil so vera.
      Eg tykkjer stødt, at det høver best
      å hjelpa den, som det trenger mest.
      Og kor du bryggjar og kor du bakar,
      d?er alltid ein, som det ikkje smakar;
      og når den eine då gjerer rop,
      so ropar sidan den heile hop.
      D?er mange nog, som vil domar vera
      og læ åt alt, som dei andre gjera.
      Og lyte finna dei rundt i kring,
      og sjølve gjera dei ingen ting.
      Av Ivar Aasen

    7. Og sånn vil det alltid være. Du kan ikke tilfredsstille alle, det går bare ikke 🙂 Skriv om det DU ønsker; da blir innleggene best. Så får de som ikke blir fornøyde finne på noe annet!

    8. Hjelpes, det skal ikke være lett. Jeg er en fast leser, og jeg liker de aller fleste innleggene dine. 🙂 at folk presterer å kommentere næringsinnholdet i kanelboller, som du kanskje spiser litt mer av nå enn til vanlig, er jo bare til å le av. Nekter å tro at vedkommende har vært gravid selv. Skulle likt å sett en gravid jente/dame som bare spiser frukt og grønt gitt.

    9. Jeg spiste et wienerbrød hver dag den siste måneden i svangerskapet, og utrolig nok, med så stor inntak av tomme kalorier og hvetemel, har jeg en flott, sunn , godt trent, smart 11-åring i dag! Alle de ekstra kaloriene har jeg trent bort. Lev livet og ta være på deg selv, Julianne, på din egen måte. ❤️

    10. Du skal ikke skrive blogg basert på hva leserne krever. Men se på de to første kommentarene du henviser til, om smilet ditt. Ta til deg det positive, og drit i de negative. Det vil alltid være negative kommmetarer om man stikker hodet sitt frem her i verden. Men det er slik jeg har inntrykk sv flest av de positive. Fokuser på de. Og smil med tennne om du vil. La hvertfall ikke være forsi noen sa du har gule tenner.

    11. Hei Julianne. Jeg har vært fast leser av deg i flere år nå, likt bloggen din fra første stund og bare enda mer når du delte åpent om utfordringene deres med å bli gravide. Jeg digger din direkte og dønn ærlige væremåte. Så forfriskende med folk som ikke skal pynte på sannheten hele tiden. Håper virkelig ikke du tar deg nær av all den dritten du så ufortjent får. Helt utrolig hva enkelte får seg til å skrive. Velger du å stenge kommentarfeltet så tror jeg de aller fleste forstår det. Du skal gjøre det som føles riktig og best for deg, ikke føl at du skal tilfredsstille leserens dine. De fleste leserens dine leser bloggen din fordi vi genuint liker den ikke fordi vi forventer at du skal tilfredsstille alle våre behov, da får de som føler de mangler noe lese en annen blogg..

    12. hahahahahhahah nå lo jeg godt. Det er klart man ikke kan tilfredsstille alle, så gjør heller det som gjør deg glad!!

    13. Da vil jeg gjerne gi deg en utfordring, jeg også 🙂 Lag en spørreundersøkelse på Surveymonkey der du spør litt om hva vi kunne tenke oss å lese mer eller mindre om, så får du enklere hørt på flertallet 🙂

    14. Alt for mye jantelov i denne verden. Stå på og ikke bry deg om alle disse menneskene som ikke har annet å bedrive enn å være sjalu og rakke ned på andre.

    15. Blir så oppgitt av å lese noen kommentarer på bloggen din, det kan ikke være så lett for deg. I hele min graviditet har det vært hundrevis av kanelboller, mini har hatt det helt fint! De som kommenterer stygt om hva du spiser, og hvordan du ser ut kan ikke ha det lett med seg selv. Stakkarslige folk, må bare le og håpe de får hjelp med sine egne problemer. Kos deg med graviditeten, plutselig er han her 🙂

    16. Hahaha, ja du får klager uansett. Sorry at jeg ler, men dette er litt latterlig. Jeg liker det du skriver om, derfor klikker jeg meg inn her. Dette innlegget var kjempe bra, og morsomt;) jeg skjønner at bloggen er jobben og at du kanskje bør høre litt på tilbakemeldinger. Men jeg tror ikke du kan please alle. Senk skuldrene og husk på at du gjør en god jobb:*

    17. Veldig bra skrevet! Syns det er topp at du forteller at du koser deg i graviditeten, også med en kanelbolle:-) Håper du ikke stenger kommentarfeltet; er hyggelig at folk kan få legge igjen tilbakemeldinger, selv om jeg kan skjønne både du og vi lesere kan riste på hodet av hva enkelte har behov for å legge igjen….Lykke til med salg, flytting og mest av alt med det største som venter snart!!

    18. Omg😂😂😂 Fantastisk innlegg… Ikke så lett å gjøre alle til lags skjønner jeg🙉 skriv om det du vil- og for Guds skyld smil naturlig. Sykt ufint å skrive at du ikke kan smile med tennene fordi de er gule?!? Noe de for øvrig ikke er… Det eneste jeg har vært enig i som du fikk kritikk for for en stund siden er at du ikke bør henge deg opp i og kjefte på nettroll ofte i innlegg og kommentarer- og det endret du.😊 Et sånt innlegg som dette en gang i blant er derimot bare morsomt. 👏👏👏

    19. Hahaha, I love you, Julianne! Spot on!
      PS: når ting blir for gale, tenk på oss normale leser, som liker deg uansett.

    20. Kjære Julianne
      Et fantastisk innlegg og du har så rett. Det er vanskelig å gjøre alle fornøyd og bak enhver kommentar så sitter det et menneske. Noen er glad i seg selv og fornøyd med livet, glad i mennesker og ser, lytter og lærer noe nytt hver dag. Andre har det ikke så greit og velger dermed å vise sin misnøye og tar ut all frustrasjon på nett der man kan gjemme seg bak en anonym bruker. Du er bra som du er, og ved å være deg selv på godt og vondt blir bloggen din personlig og fin.

    21. Terskelen for å kommentere er dessverre alt for lav for mange, det er nærmest som om det er ubegripelig for enkelte at det faktisk er ekte mennesker som leser og mottar kommentarene.
      Det er DIN blogg og DITT liv du skiver om, og med mindre du gjør et ulovlig overtramp, så er det lite folk bør mene og synse om det. Det at du velger hva du skal skrive om og ikke blir så påvirket av andre, det er det som gjør bloggen din personlig og mer interresant å lese.
      Ja, noen ganger er man sunn og andre ganger er man usunn- litt av alt er ofte svaret, men ingen MÅ si det til deg og det er faktisk ingen som tvinger noen til å lese innleggene dine!
      Vær deg selv, kos deg med blogginnleggene dine, og kos deg i graviditeten 🙂 Du er deg selv, og det er det som gjør det gøy å følge deg <3

    22. Haha huff, syns dette var et morsomt innlegg, syns synd på deg som må tåle så mye rart fra lesere med alt for mye fritid! Jeg for min del syns du er den flinkeste av de norske bloggerne, fordi du skriver så variert og ærlig. Mange av de andre bloggerne har gått så mye fra å bruke bloggen som en hobby, til å bruke bloggen som en business, noe som senker kvaliteten forferdelig. Stå på! Gleder meg til å følge dere både med det nye huset og med babyen som kommer

    23. .. at noen engang får seg til å kommentere slike utsagn .. At det går an, sier jeg bare. Nei, Julianne kjør din egen stil (skriv om akkurat det som faller deg inn, klær, mote, graviditet, tips, gjøremål, annonseinnlegg, osv. Det er variasjonen som gjør bloggen din så bra spør du meg😊). Men her skal du selvsagt få bestemme selv, da det er din blogg!👍🏼 Syns folk skal vise mer respekt og mer folkeskikk jeg, sannsynligvis ville du ikke ha fått slike kommentarer face to face.

    24. Kan du ikke bare gjøre akkurat det du selv ønsker? Det som gjør deg glad? Det er jo set viktigste. Om du smiler med munnen åpen eller lukka, har vell egentlig ingenting å si så lenge du er fornøyd? Spis deg en kanelbolla, eller 50 hvis du har lyst, så lenger du har det bra. Du startet jo bloggen med å skrive og gjøre ting du likte, og det var jo slik du fikk leserne dine. Det er jo DEG vi liker, og det er ingen behov for at lesere skal forandre noe som helst på deg eller ha noe å si for hvem du skal være for verden. Ikke bry deg om dette. Gjøe ser du vil og det som føles best for deg. 🙂 Severin er nok veldig glad i kanelbolle ;-*

    25. Selv savner jeg at du kan svare litt på kommentarene/spørsmålene under innleggene dine. Det skaper en annen venninnefølelse enn å kun bli besvart i ukens spørsmålsspalte. Jeg forstår at du sikkert ønsker å begrense arbeidsoppgavene dine så mye som mulig, men det skaper hvert fall en distanse. Hele fordelen for annonsørene når det gjelder å reklamere på blogger er jo fordi man som influencer kan selge produkter ved hjelp av venninne-/leirbålsfølelse. Dersom du faktisk likevel velger å ta litt avstand og markerer at du faktisk ikke er lesernes “bestevenninne”så velger jeg likevel å gi deg masse kudos. For man føler ofte at man blir lurt av diverse andre kommersielle toppbloggere der ute.

    26. Åhh, jeg fikk seriøst frysninger av det siste bildet! Nydelig ❤️
      Jeg liker alle innleggene dine og dette er faktisk første gangen jeg kommenterer noe som helst på bloggen din. Ville vare få sagt det før du eventuelt stenger kommentarfeltet 😊 synes du er helt herlig!

    27. Synes du er så fin me gravidmagen din. Stå på Julianne, ikkje bry deg om “nettroll” de e overalt. Me e mange som heie på deg. Klem Kari.

    28. Du mener det sikkert ikke ordrett, men hadde man inntatt kun frukt og grønnsaker ville man på ett tidspunkt fått næringsmangler, eks fett som er essensielt for forbrenning, hormoner, nervesystemet etc.
      Da jeg var gravid spiste jeg godteri kun på lørdager (stort sett). Kostholdet er den viktigste komponenten for god helse, så for meg var det ett naturlig valg . Kanskje også derfor at graviditet, fødsel og tiden etter gikk knirkefritt.
      Jeg har problemer meg å skjønne folk som bruker graviditeten til å stappe i seg nesten kun mat som er blottet for næring (nei, jeg sikter ikke til Julianne for jeg vet ikke hva hun spiser).
      Jeg skjønner at du ikke kan tilfredsstille alle med bloggen din, Julianne .
      Du ser veldig vakker ut selv uten øyesminke 😊

    29. Jeg liker bloggen din nettopp fordi den er så variert, fortsett med det! 🙂 Tror alle som er gravide eller har barn, har unnet seg både ting og klær til seg selv og babyen under veis i svangerskapet, og ikke minst en kanelbolle og en sjokolade eller ti! Alt med måte sier nå jeg 🙂 Enten det er materialistiske ting, eller god mat 🙂

    30. eg forstår det bare ikkje – eg leser noen blogger fast og etpar av dere får ALL pesen,mens noen får ALDRI noe negativt
      Kristina Andersen, du og VillaPaprika er vel de eg leser som får mest tyn
      eg forstår det bare ikkje…det er flere som får pes,men det er fortjent da de fisker etter konfrontasjoner og klikk…
      Eg sender gode tanker og masse lykke til i tiden fremover nå med pakking, selging og flytting <3

    31. Jeg liker ikke søtt til vanlig, men under graviditeten fikk jeg skikkelig smaken på det søte. Om noen kommenterte dette så svarte jeg bare at jeg har aldri fått nyte det søte tidligere i livet så om jeg får 9 mnd i livet der jeg faktisk gjør det så skal jeg søren meg utnytte tiden med GOD samvittighet! Så trykket jeg ned enda en skolebolle😊

    32. Dette må være noe av det beste jeg har lest på lenge 😊 det er akkurat sånn det er. Brukertallene viser hvor fornøyde leserne er. Jeg forstår veldig godt at det kan være forvirrende med alle motstridende tilbakemeldinger. Gjør det du er komfortabel og fornøyd med. Vi lesere vet ikke alltid hva vi selv vil ha. 😊 Jeg vil selv påstå at jeg ikke er den typiske faste leser av bloggen din (uten at jeg vet hvem det er). Men jeg klikker meg inn her daglig uansett. Og det gjør jeg kun med to dyktige motebloggere i tillegg til din blogg. Så du må gjøre mye riktig som har fått meg hekta (uten at jeg selv skjønner helt hva).😊
      Stol på magefølelsen og fortsett med å publisere det som er rett for deg. Leserne digger det nok uansett om de påstår noe annet .

    33. Noe du av alle vet så er det at man aldri kan få behaget andre alltid, og sånn er det bare <3 mye jeg skulle ha sagt til deg, konstruktivt og positivt - men jeg holder det for meg selv, for du er den du er og hva jeg mener om ting her i verden det har faktisk ikke noe å si <3 du er flott du!

    34. Åhoi, blir frustrert bare av å lese hva folk får seg til å skrive! Er det mulig?!? Du skriver flotte innlegg, og man kan ikke gjøre alle til lags. Bloggen handler om deg og livet ditt, og det varerier fra år til år. Klart du kommer til endre bloggen. Om noen får måneder til skriver du nok om babystell i tillegg til skjønnhet og mote, og får kanskje en ny målgruppe blant leserne. Spennende å lese bloggen, selv om det ikke blir så ofte som tidligere man får tid til å lese! Tror nok også det blir en «boom» i økt antall lesere på bloggen din nå som du snart er å se på TV, og det er nok mange som misunner det av «trollene» i kommetarfeltet. Flotte deg, hev deg over det!

    35. Haha,fantastisk innlegg😂😂 Hva folk får seg til å skrive!!!!
      Men du,må innrømme jeg savner deg litt mer på Snapchat-sier det bare fordi jeg syns det er veldig koselig å følge deg altså!!
      Ønsker deg en god kveld😀😀

    36. Hei❤ Du gjør en fantastisk jobb med bloggen din, stå på vidre! Det er selvfølgelig greit å få litt forslag og tilbakemeldinger fra lesere, men alt i alt så er det opp til deg. Synd om du må stenge kommentarfeltet pga tragiske mennesker som umulig kan ha det bra med seg selv.
      Klem fra Camilla

    37. Du kan være glad du ikke fikk svangerskapsdiabetes.
      Jeg stiller meg undrende til holdningene til noen altså.

    38. Må bare smile av de der hysterisk kanelbolle kommentarene..
      Da jeg gikk gravid første gang hadde jeg kikk på gulrøtter.. Jeg kunne spise en pakke for dagen i verste fall.. Ungen ble oransje da han kom ut 😂 men det gikk bra det og.. (de trodde ungen hadde gulsott, helt til en jordmor spurte om eg hadde spist mye av noe 😬 Da fikk de forklaringen. Hehe
      Da jeg gikk med nmr to hadde jeg “farlig forbruk” 😂 av paprika chips.. Jeg spiste det i smug pga jeg syns jeg burde være mer sunn… På slutten fikk jeg og kikk på peanøtter og nonstop!! Jeg gikk opp 22 kg 😬, Hmmm jeg trodde jeg spiste i smug hvertfall 😬, for til jordmor sa jeg at jeg spiste sunt 😄, helt til sønnen min var med på en av de siste kontrollene og jeg hadde lagt på meg 3 kg siste uken 🙈
      Og han bare “mamma spiser opp godteriet mitt og”, han var 4 år da 😂
      Snakk om bli tatt på fersken hehe..
      Og joda jeg spiste masse sunn og vanlig mat og mye fisk spesielt… 😄 hadde fint svangerskap, og fikk en Stor frisk gutt på 4.5 kg
      Så kos deg du med kanelboller.. Med god samvittighet 💕

    39. Huff! Vet du hva.. det der hadde jeg aldri orket heller.. konstant klaging.. alt er feil.. gjør en det ene er det gale og gjør en det andre er det gale.
      Men jeg er veldig åpen for åpent kommentarfelt, jeg mener det vil være det beste med tanke på at vi får kommunisere med meg 🙂 Men husk på din psykiske helse.. jeg hadde ikke orket å bli kritisert hver dag..
      har du tenkt på det å ansette moderator kanskje? Så du kunne hatt et levende kommentarfelt samtidig som kommentarer som skal lage kvalm blir tatt bort? 🙂
      Klem

    40. jeg legger aldri igjen noen kommentarer noen steder , men følte for å legge igjen en liten kommentar til deg. fortsett å være den vakre nydelige unike skapingen som du er, det er en grunn for at du har en fast gruppe lesere som følger deg ,ja deg for den DU ER som person og ingen andre. De som melder på deg og ditt liv er bare sjalu, Du lever et liv med din mann og vi er bare heldige som får høre og se små gullkron fra din hverdag. det er vi som skal takk deg, for at du har valgt denne jobben. den er ikke for alle, respekt til deg som står i det. velg å se det positive og ikke fokuser på det negative. smil med de tennnene du har, du skal være heldig du er så naturlig. vakker og har en grunn for å smile. Stå opp for det naturlige, ingen er født med kritt hvite tenner. jo mere ekte du er , jo mere gir det oss en grunn for å være enda mer stolte av å “ta en del i ditt liv”. vi skal ikke bestemme over hva du skal skrive om, det er opp til deg, de som kjenner deg – vet hva de kan finne her inne på bloggen. så hvorfor skal det være et sjokk over at du skriver om mannen din? de som påpeker det er bare sjalu , tenk heller det . hver gang noen melder på noe til deg. du har noe som de ikke har. men alle er jo rike på noe, og det er kjærligheten. send ut kjærlighet og du mottar kjærlighet tilbake. speil deg heller i takknemlighet og kjærlighet. <3 du er unik fordi du er deg, hvorfor skal du prøve å være noen andre når du er så bra som du allerede er. det er jo en grunn for at du gjør dette her, du er glad i uttrykke deg skriftlig, det er ikke noe å ta for gitt, det er ikke for alle. finn tilbake til gleden og inspirasjonen som startet det hele, vær egoistisk å tenk at du skal skrive for deg selv og ikke andre, da vil du slutte være så kritisk. ( hehe sorry for gramatikken

    41. Altså… Herregud la dama spise de pokkers kanelbollene om ho vil ahah du får helt utrolig teite kommentarer. Jeg skjønner godt om du stenger kommentarfeltet. Helt vanvittig. At du gidder. Folk tror det kanskje ikke, men alle disse kommentarene er heller ikke bra for helsa di. Det tærer på mer enn man tror. La oss være litt snille med hverandre da! Og jeg leser faktisk bloggen DIN og tar den for det den er. DIN blogg! Hurra! 🙂

    42. Ikke hør på alle de fæle kommentarene du får!
      De har ekstremt lite å gjøre, dårlig selvtillit, og av en eller annen rar grunn føler de seg bedre av å rakke ned på andre!
      Du er en super blogger som skriver om emner som passer for et bredt ¨publikum¨,
      du er super skjønn og ikke minst pen, og hverdagen din inspirerer flere enn du tror!
      All lykke til deg og Ulrik, og stå på videre!

    43. Fantasisk innlegg 🙂 Stå på og fortsett med å være deg selv 🙂 Du er god på å gi faen, du er god på å ta hensyn, du er god på å ta vare på deg selv og de rundt deg 🙂

    44. Stå på, det er ingen som tvinges inn på blogger din for å lese den… bare vær dæ sjøl Julianne, du e en fantastisk blogger😊 nyter å føgler deg og familien din i hverdagen.

    45. Jeg elsker bloggen din og spesielt oppdateringene om graviditeten din og innkjøpene! Stå på,du er fantastisk! Lykke til videre.

    46. Må være utrolig frustrerende å få slike tilbakemeldinger, uansett hva man gjør så blir det feil. Ta valg som føles riktig for deg. Det er DIN blogg, prøv å ignorere trollene. Jeg liker bloggen din kjempegodt! Synes det er gøyest med åpent kommentarfelt, men er veldig forståelig om du steget det. Det er det ingen andre enn DU som bestemmer 🙂

    47. Huffa.. Folk er rare. Lett og si d,men drit i de. Så klart må d gå inn på dwg på et vis men Virklih prøv å drit i de. 99% er sjalue. 95% ønsker de var i din situasjon og kunne ha kr til å være hjemmeværende. Æ skulle ønske d.
      Æ e så gla på deres vegne når æ ser dwn baby magen. Man blir jo “knyttet” til dine føleser når du var fortvilet og plagdes med alt. Vondt å lese. Men fy fader så gla æ e på deres vegne. Virklig vakker “slutt” på en tung vei. Kos deg masse. Ville stengt kommentarfeltet til babyen var noem mndr gammel. Du trenger ikke sånne smålige bessevisere som skal fortelle deg om ditt og datt og hva du gjør “feil”. Nå er tiden inne for å nyte. Drit i om du mister noen følgere pga d. De kommer tilbake når DU er klar for å høre deres ukvalifiserte personlige meninger. Kos dere nå. Nyt livet. Uten besseviserne;) Klem kine

    48. Til 21.02
      Man kan da fint leve på frukt og grønnsaker så lenge man implementerer nøtter og bønner og linser. Hvor har du det fra? Hundretusenvis av kvinner spiser et vegansk kosthold og kam det som gravid og ammende også uten problemer 🙂

    49. Legger man på seg mer enn 8-10 kg i graviditeten har man lagt på seg utenom også. Dette sa jordmor til meg. Aldri om jeg hadde sett hensikten med å legge på meg utenom graviditeten , men hver og en gjør som de vil.
      Jeg ønsket å forebygge løs hud og strekkmerker etter graviditeten så jeg spiste stort sett sunt samt trente jevnlig . Det hjalp 😀
      Har inntrykk av at mange bruker graviditeten som en unnskyldning for å spise mye “dritt” og etter at ungen er født sliter de med løs hus og å gå ned i vekt og er ikke så høy i hatten.
      Jeg var fornøyd med kroppen etter graviditeten og følte meg fin og hadde god selvfølelse. Unner alle andre det samme 😍

    50. Dette innlegget ditt likte jeg veldig godt! Det belyser virkelig hvordan det er helt umulig å til enhver tid tilfredsstille alle lesere! Når det er sagt, så hender det jo naturlig nok at også jeg for eksempel er uenig i ting du skriver, men jeg må innrømme at da velger jeg å ikke si noe, fordi alle har jo rett til å ha ulike meninger! Og tenk så kjedelig om vi alle mente det samme. Jeg er forøvrig så glad på deres vegne i å endelig nå babydrømmen<3 Og jeg personlig synes det er supergøy å lese om alt som har med graviditeten din og Severin å gjøre ^^

    51. Huff, såå mange nettroll der ute. Det er ikke bare-bare å være blogger og få kommentarer på alt man gjør og ikke gjør. Skjønner veldig godt hvorfor bloggere velger å skru av kommentarfeltet!
      Stå på! Du er en super blogger, en super person, superflott gravid, kommer til å bli en superbra mamma, og er en superflott kjæreste og kone til Ulrik! NO doubt about it :-)) Ha en SUPER dag!

    52. Ja jeg har sett det du skriver om i innlegget her. Sier du A, ja da mener noen andre du skulle sagt B. Men sier du B, ja da mener de jammen at du skulle sagt A! Så det der er en kamp det ikke går an å vinne dessverre. Feil blir det for noen uansett hva du skriver og gjør. “Damned if you do and damned if you don’t”.
      Men dette er bloggen din og jeg håper du fortsetter å skrive om det som passer deg og det som du vil. Jeg håper at folk med tiden vil roe seg ned med kritikken og nedrakkingen sin. Jeg syes det har roet seg litt hos Berg Eriksen, men jeg vet ikke. Så jeg håper folk vil roe seg ned med kritikk hos deg også. Ja og som andre også skriver, så håper også jeg at du klarer å se at kritikken ikke alltid er berettiget, men at den eller de som skriver er sjalu. Når et menneske ikke har det bra inni seg, trenger det en plass å gjøre av den mentale gørra si. Dessverre ser det ut som om dere bloggere er et “fint sted” for slike mennesker å tømme seg over tastaturet sitt med sin frustrasjon og sine problemer, for så å projisere det over på en blogger. Det er ikke pent gjort og vitner om lite selvinnsikt hos enkelte som kommenterer i blogger rundt omkring.
      Så du må bare fortsette å blogge på din måte Julianne, der vil alltid være noen som ikke helt er enig eller som vil legge seg borti og kommentere negativt. Dette bare MÅ du og andre bloggere heve dere over. Men jeg skjønner at ting går inn på deg, enkelte folk ser ut til å være blottet for sperrer og filtre, det er i alle fall lite bruk av slikt før de poster stygge innlegg hos enkelte som kommenterer.
      Håper du klarer å fokusere på kommentarene og støtten fra de av oss som faktisk er glad på dine og Ulriks vegne, som gleder seg med dere over vesle Severin, over nytt huskjøp og flytteplaner og alt det andre som du deler om her på bloggen. Det finnes folk der ute som ikke hater dere, som faktisk støtter dere, selv om de fleste av oss ikke kjenner dere og aldri kommer til å gjøre det heller.
      Kos deg videre i svangerskapet med Severin, kos deg med kanelboller og hva enn, jeg gleder meg med deg/dere.
      Ha en fin dag. 🙂

    53. Å huttetu som folk syter og klager! Det er din blogg, skriv om det du ønsker å skrive om 🙂 Det er jo det som blir den beste bloggen!

    54. Kan ikke folk bare slutte å lese bloggen din om det ALLTID skal være noe galt, og noe negativt å kommentere. Har aldri skjønt meg på disse nettrollene- annet enn at det rett og slett er skikkelig disrespect!
      Nei, fortsett med den gode jobben du gjør du, smil så bredt du kan, og spis og kos deg med kanelboller! Altså, hva folk skal bry seg med…. tydeligvis lite å finne på i hverdagen! YOU GO GIRL!!!! 🙂

    55. jeg la på meg 30 kilo😁super fin var både jeg baby. og nå har jeg mistet alle kiloene. Strekkmerker er arvelig. Koser meg med mat. For meg er ikke mat kun det kroppen trenger men også hva den har lyst på.

    56. Strekkmerker ER ikke arvelig. Det KAN være arvelig. Mamma fikk strekkmerker mens jeg fikk ikke. Tror årsaken er at jeg hadde en sunnere livsstil enn henne 😊 Er mange faktorer som spiller inn

    57. Siden du uansett aldri vil kunne gjøre alle til lags foreslår jeg at du gjør det som føles best for deg selv 😀 Nyt livet og lev det akkurat slik du vil!

    58. Har tenkt litt på hvem egentlig de menneskene som legger igjen uhyggelige kommentarer både på blogg og andre steder er. For eksempel er det ofte stygge kommentarer i ulike kommentarfelt til nettaviser. Du som blogger utsettes også for stygge kommentarer som noen aldri ville ha sagt til deg på ekte. Hvis du tenker over hvem disse menneskene er så må du bare huske at de aldri i verden oppnår det du gjør i livet. Dette er mennesker som er sjalue, de klarer ikke unne andre glede og de er tøffe over internett. Velger også å tro at disse menneskene kanskje ikke er så veldig smarte? Har noen av de utdanning? Er noen av de smarte nok til å drive en av de største bloggene i Norge?
      Ser du poenget mitt? 🙂
      Verdien i de pirkete kommentarene er liksom så liten! Tenk mer på personen bak kommentaren i stedet for å tenke på det som blir skrevet..

    59. Hei,
      Folk henger seg opp i de rareste ting. Men jeg bladde meg faktisk tilbake for å finne et bilde hvor du smilte med tennene og det siste var 8. februar, som er en stund siden. Så kanskje du har prøvd å blidgjøre nettrollene?
      Konklusjonen er ihvertfall at tennene dine er ikke gule, smil med tennene om du vil, eller la være 😊

    60. Strekkmerker kan være genetisk, det kan skyldes hormoner, det kan skyldes heftig vektoppgang og det kan skyldes at man er jævla uheldig! Får inntrykk av at folk vurderer om en graviditet har vært «vellykket» eller ei på hvor mange kilo man gikk opp og hvor mange strekkmerker man evt. IKKE fikk.. Målet med graviditeten bør være å få sunne og friske barn som har en god start på livet!
      Forøvrig kan jeg si at jeg selv hadde et bra svangerskap, gikk opp 10 kg (normalvektig), hadde ingen cravings eller plager – men fikk en god del strekkmerker på magen. Jeg trente hele svangerskapet og spiste normale mengder med mat. Heldigvis betyr det ingenting, fordi ut kom en nydelig, frisk sønn <3 Strekkmerkene blir nesten usynlige etter en stund, men er der for alltid. Men jeg bryr meg ikke - flasher aldri magen uansett 😉

    61. Folk skal være negativ til alt og ingenting- uansett! Du er faktisk den eneste bloggen jeg leser fast, du er så åpen,positiv og en så fantastisk person! Er så spennende å se den voksende magen din, og den gløden du har! Du passer perfekt med den lille kulen din, og gleder meg så mye til fortsettelsen og til lille prisen kommer! Dere kommer til å bli så fantastiske foreldre, og så ønsket han har vært så lenge ❤ Ønsker dere så masse lykke til videre😚

    62. Å herre.. det var jo ikke hver dag da, din gjøk.
      Men i festelige lag eller i helgene, så var det faktisk godt å endelig kunne nyte og unne seg noe ekstra godt. Hadde det vært noe jeg burde endret på hadde jeg jo selvfølgelig fått beskjed av jordmor.
      Angrer ikke på en eneste bolle, og tror det også er den beste holdningen…😉

    63. Sukk….helt ærlig. Jeg sjønner ikke at dere orker. Ble et morsomt innlegg av det tilslutt i det minste, men ja….alt kredd til dere bloggere 🙂

    64. Mange folk er bare slemme og vil trekke andre ned…
      Lett for meg å si at du ikke skal bry deg om netttrollene. Du vet du ikke fortjener det!
      Liker deg og bloggen din, du er herlig!

    65. Gøy å følge deg! Og er det ikke rart hvordan man trives med mindre «stæsj» når man skal bli mamma? Jeg sluttet også bruke mascara da, og det er jo fordel dager med dårlig tid når babyen kommer..hehe. Et lite spørsmål ift sminke, kan du vise ulike måter du sminker deg, ellers i ansiktet? Jeg bruker ikke mascara som deg og synes noens ganger det kan være vanskelig å finne hva som er fint ellers da.. øyne/lepper mest? Hadde blitt glad! Ønsker deg en god helg❤️

    66. Du er en vakker kvinne, både utenpå og inni. Men sure kommentarer kommer du alltid til å få…. Dessverre.
      Det jeg synes du er flink til, er å heve deg over drittslengingen i kommentarfeltet. Du svarer alltid på en bra måte, uten å synke ned på enkeltes nivå.
      Som gravid blir man ekstra sårbar…og dette varer en stund etter at barnet er født. Ikke la sure oppstøt i kommentarfeltet ødelegge denne fine tiden som man bare får oppleve noen få ganger i livet. Tillat deg selv å sveve på den lyseblå skyen – er det noen som fortjener det, så er det deg og Ulrik. Bloggen betyr ingenting i hele verden sammenlignet med det dere er midt oppi nå.
      Stor klem!

    67. Der traff du spikeren på hodet!!
      Åh så mye rart folk må kommentere og bry seg med.
      Det jeg elsker med deg er den brutale ærligheten. Den er det blitt lite av i denne perfekte bloggverdenen. Egentlig generelt.
      Fortsett akkurat som du gjør, syns du varierer innhold, svafer ofte på spørsmål fra lesere og ellers virker så ekte. Sønnen deres er heldig ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg