HAN SPARKER!

Endelig sparker han! Herregud, som jeg har gledet meg til å kjenne liv fra den lille gutten vår. Jeg har merket aktivitet i magen litt etter litt denne uken, og den første kvelden de kraftige sparkene kom sendte jeg en video til Ulrik på Snapchat der han tydelig fikk se to nydelige spark. Tror dere den snappen var gøy å åpne eller? Hehe! Videoen ble spilt om igjen for å si det sånn..

I går kveld fikk Ulrik også kjenne sparkene med sine egne hender, noe jeg så at han synes var skikkelig stort. Jeg skal se om jeg klarer å lage en liten videosnutt som jeg kan dele med dere også. Men de første sparkene ville vi ha for oss selv <3

Jeg ser det er flere som etterspør innlegg med innkjøp og alt rundt planlegging av baby i hus. Det kommer, men nå er fokuset på å rydde vekk ting vi ikke bruker på lager (Severin sine ting blant annet), og gjøre det fint til bilder og visning her hjemme. Alt annet må vente. Jeg ser forresten for meg at Severin kommer til å sove lenger på vårt rom enn hva som var planen, siden soverommet til Ulrik og meg er i en annen etasje enn gjesterommene og barnerommet i det nye huset. Derfor haster ikke selve barnerommet så mye som jeg tenkte. Men det blir selvfølgelig en førsteprioritet etter vårt eget soverom er malt og klart. Når Severin vokser opp tenker jeg han setter pris på at mamma og pappa ikke har soverom vegg i vegg med gutterommet, og inntil han blir større er jo babycall en fin løsning (når han flytter på eget rom).

Nå skal jeg ta meg en powernap før vi skal på middag til noen venner av oss på Tjuvholmen.. Ha en fin helg videre!

31 kommentarer
    1. Du går fra å ikke kjenne noe liv til at Ulrik både kan se og kjenne utenpå magen på noen dager? xD

    2. Så gøy å kjenne spark😊😊😊 jeg går selv og venter på å kjenne spark, er 19+2 og venter også en gutt😊

    3. Hei:) Så gøy at du endelig kjenner spark. Tenker du nå at du egentlig har kjent spark lenge, men ikke skjønt at det var det det var? Det går jo ofte lang tid fra mammen kjenner det innvendig til man kan se/føle det utenpå. Men koselig for Ulrik at han fikk oppleve det likt som deg da;)
      Er så glad på dere vegne. Håper for din skyld at dere blir ferdig med flytting og oppussing i god tid før fødsel, så du ikke er utslitt når det virkelig intense babylivet starter:)

    4. Så hyggelig at du nå kjenner at han romsterer der inne. 🙂
      Lykke til videre, og kos dere i kveld. 🙂
      Spørsmål til ukens spørsmål og svar:
      – fra hvilket merke kommer de lilla/burgunder snow bootsene du hadde på deg for et par uker siden?
      – hva heter fargen på neglelakken du har på i dette innlegget?

    5. Så gøy! 😊 Men da har du jo kjent liv tidligere, uten at du nødvendigvis har skjønt at det var spark. Man begynner ikke med å kunne kjenne det og se det utenpå magen.

    6. Så gøy at du endelig kjenner spark! Det er elt fantastisk! Savnet faktisk å kjenne spark i magen lenge etter at begge var født her hehe! Det er jo bare magisk <3
      Her har vi også måttet endre på planen ang rom osv, da ingen av barna våre får sove i en annen etg enn oss, så lenge de er for små til å komme seg ut av huset på egenhånd hvis brannalarmen skulle gå. Man finner en løsning på alt 🙂

    7. Så utrolig herlig! Husker selv det første sparket, vi hadde lagt oss for kvelden og plutselig sparket det til, så tilogmed pappan fikk kjenne 🙂 du har så mange gleder foran deg nå! Unner dere virkelig dette <3

    8. Anonym kl. 17.59: Jeg hadde ikke kjent spark inntil dagen før ordinær UL. Allerede dagen etter kjente barnefar bevegelser på utsiden av magen, så det er fullt mulig…
      Så herlig at du kjenner liv, Julianne ❤️

    9. Til dere som skriver så spydig om at man kunne se det på utsiden av magen første gangen hun kjente det: Jo, det er faktisk mulig! Jeg var nettopp gravid, og jeg hadde akkurat samme opplevelsen som Juliane. Gikk fra å ikke kjenne noe, til å kunne se og kjenne det på utsiden. Faktisk kjente mannen min det aller første sparket. Og uansett, hvorfor gidder dere å skrive sånne teite ting til Juliane når hun er lykkelig overå kjenne de første sparkene? Kan dere ikke bare glede dere med henne, eller la vær å skrive noe? Jeg kjenner jeg blir helt matt…
      Til Juliane: Gratulerer med å kjenne spark! Det er en fantastisk følelse og alt blir så mye mer virkelig 🙂 og gratulerer med huskjøp! Gleder meg til å høre mer om det.

    10. Da har man kjent liv før uten å skjønne det. Babyen blir ikke PLUTSELIG sterk nok til å sparke så det synes på utsiden.

    11. Dette med å kjenne spark er nok veldig individuelt.
      Jeg har 2 barn og i begge svangerskapene har jeg kjent
      liv/spark i uke 17, og det har vært synlig på utsiden fra første merkbare bevegelse<3

    12. Herregud så oppgitt jeg blir over enkelte i dette kommentarfeltet.. når skal dere skjønne at mennesker er forskjellige??? Bare fordi din graviditet var slik og sånn for deg, så er ikke det fasiten eller bruksanvisning på hvordan en graviditet er eller føles for en annen.. nå må dere skjerpe dere!! Vær glad på Julianne sine vegne som kjenner liv i magen sin. Etter alt hun har vært igjennom kan dere tenke dere følelsen hun satt med når hun kjente sin lille gutt for alle første gang. Slutt med å være bedrevitere og vær bare glad på andres menneskers vegne. Eller hold kjeft. Har du ikke noe pent å si så hold munn. Eller i dette tilfelle: fingrene unna tastaturet!!

    13. Kanskje dere kan gjøre om, så dere tar et av gjesterommene til hovedsoverom, så dere sover i samme etg ? 🙂 Tror ikke jeg ville ha sovet i en annen etg enn barnet, selv når det bare er noen år. Noe annet når de er større 🙂
      Bare en tanke 🙂

    14. Kan sikkert være at du kjenner spark utenpå magen rett etter du har kjent bevegelse 😊 Jeg er selv gravid, førstegangs 🙂 fra uke 15-19 så kjent jeg killinger, var usikker i starten om det var den lille, men fant ut etter hvert at det var det 😊 Fra uke 20 kjente jeg spark utenpå magen 😊 Jeg tipper at hvis du hadde kjent veldig godt etter tidligere så hadde du kunne kjent noe 😃 Jeg har itilegg morkaken frem 😊 Nyt sparkene! Det er så herlig! Nå er jeg strax i uke 30 og kjenner spark og veldig sterke bevegelser flere ganger om dagen, når jeg ligger kan jeg kjenne en fot etter en hånd som beveger seg inntil min hånd! Kjenner liksom hele hånden drar bortover magen min! Veldig spessielt! Du har mye å glede deg til! Nyt det! Og kos dere masse med den fine tiden fremover❤️👶🏼💙

    15. Hei. Så koselig med spark. Hærlig.. og du stråler om dagen. Angående rom er jo så individuelt, dere finner det som funker for dere. Min erfaring med barn er at lite blir som man så for seg, barn er så forskjellige. Når de først kommer må man både svelge kameler og wing it myyyye he he. Vi har en på 8 som fortsatt ikke vil ha rom i underetg he he… og fortsatt våkner, har mareritt og kommer snikende med puta inn til oss. Lykke til videre. Gøy å følge dere.

    16. Herre så lite praktisk hus dere har kjøpt?! I en annen etasje enn barnas rom? Dette blir neppe er familiehjem i lang tid, tipper dere blir rimelig lei av å beine opp og med etter en stund 😂

    17. Her var det mange usmakelige kommentarer..
      Jeg er selv gravid og noen uker lengre enn deg, Julianne.
      Til dere som slenger ut at det ikke et mulig å gå fra å ikke kjenne noe til å kjenne og se det utenpå magen tar feil!!!
      Det samme skjedde meg, og følelsen var fantastisk. Så bare nyt den videre.
      Unner dere alt godt og håper virkelig dere klarer å ikke ta dere nær av det negative og heller fokusere Åå de dom faktisk bryr seg og vil dere alt godt 🙂
      Stor klem

    18. Ååh, det er samme opplevelse som meg <3 Gikk fra å ikke kjenne noen ting til å plutselig kjenne spark i uke 18, disse kunne jeg kjenne utenpå magen. Kjente akkurat som et poke fra innsiden, la hånden på å trykket lett og kjente de 😀 husker jeg syntes det var blodig urettferdig at det bare var jeg som skulle kjenne dette fra innsiden, men nå som bebis har begynt å danse på ribbeina mine om kvelden synes jeg det er urettferdig at ikke pappaen kan avlaste meg litt 😅:p
      Men neida, jeg tar alle spark jeg får, de er fantastiske og betryggende ❤

    19. Takk for at du deler denne spennende tiden med oss lesere Julianne!
      Så fantastisk å kjenne liv, bare vent til dere ser konturene av hælen til babyen når han blir enda sterkere i frasparkene 🙂 det er så gøy å følge dere. Dere har så mye å glede dere til i årene som kommer med lille Severin! Og en del bekymringer! Sånn er det bare. Nyt resten av svangerskapet ❤️🤰🏼👪

    20. Jeg hadde ikke kjent spark før i uke 16, men på samme dag kjente jeg det innvendig og utenpå, så det er fullt mulig 🙂

    21. Gratulerer så mye med nydelig hus! Asker er en fin kommune og det koster å bo der. Så bra dere har råd til det fine huset. ❤️

    22. Første gang jeg kommenterer, men nå har jeg lest så mye håpløse kommentarer så lenge at jeg ikke klarte å la være…
      Jeg var på ultralyd med første i uke 22 og da hadde jeg innover mage og hadde ikke kjent et eneste spark. Ungen var vill inni der så alle var forundret over at jeg ikke kjente noe, meg selv inkludert. Neste dag kjente jeg første spark og det var samtidig synlig på utsiden så dette går virkelig ann. Jeg har fått barn siden og så dette var ikke «håpløse» meg som ikke kjente etter som enkelte prøver å fremstille Julianne, men ren fakta. Jeg hadde tidenes minste mage, faktisk så ble jeg spurt om å ta av magevesken i sikkerhetskontrollen på flyplassen da de skimtet noe under jakken og da var det 4 uker til termin! Jeg ønsket meg så veldig en større mage som folk ville kommentere og kose med men den kom dessverre aldri. Ja, jeg gikk ned 13 kg i begynnelsen av svangerskapet pga ekstrem svangerskapskvalme men allikevel veide datteren min 3.850 gram når hun ble født.
      Alle mager er forskjellige og alle barn er forskjellige! Jeg håper du klarer å kose deg i svangerskapet og ikke tar til deg all frykten folk vitende men og kanskje uvitende sprer i kommentarfeltet ditt.
      Nyt svangerskapet og alt du har i vente og du den magen din er jeg litt missunnelig på ❤️
      Klem Christina

    23. Slapp av folkens! Babyer kan jo også ligge med ryggen sin mot magen til mor og sparke maaaasse mot ryggen. Da kjenner ikke mor særlig mye før baby en dag snur seg og sparker mot magen. Rull inn, og la dem kose seg med spark, oppussing og alt annet de driver med. Så utrolig nedlatende enkelte er!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg