GRAVIDOPPDATERING: UKE 20 (19+4)

Hei, dere! Her kommer den etterspurte gravioppdateringen som jeg har forstått at mange ønsker seg. Nå er jeg i svangerskapsuke 20 (19+4), og det betyr at 48,4 prosent er passert..

Foto: Anette Marie

Termindato: 25. juni

Babyen: Barnet er nå 22 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 225 gram i starten av uken og ca. 280 gram i slutten av uken. Utviklingen av sanseorganene-hørsel, syn, følelse, smak og lukt begynner nå.

Kjønn: Gutt

Navnevalg: Severin. Et navn Ulrik, jeg og familien vår elsker!

Liv i magen: Jeg har fortsatt ikke kjent noe.

Forandringer på kroppen: Navnlen min begynner å gå utover, og puppene mine er blitt gigantiske. Ellers ingen store forandringer.

Humøret mitt: Det er på topp! Jeg har INGETING å klage på og føler meg utrolig heldig om dagen <3

Formen min: Formen min er superbra. Jeg blir fort andpusten opp trapper og kjenner litt ubehag neders i ryggen etter en lang dag, men det er ikke noe som plager meg.

Søvn: Jeg sover ikke alltid så veldig godt på natten, men det tar jeg igjen med en ekstra lur på dagen.

Cravings: Jeg craver ikke noe spesielt, men jeg spiser generelt mye mer enn før jeg ble gravid. I blant må jeg stå opp på natten og ta meg en brødskive eller spise middagsrester. Hehe!

Innkjøp: Det siste innkjøpet vi har gjort er en hylle til rommet til Severin. Hyllen er faktisk formet som et fly! Jeg gleder meg til å vise dere når vi (les: Ulrik) har fått skrudd den opp.

Vektøkning: Jeg har gått opp ca. 8 kilo.

Neste kontroll: Neste svangerskapskontroll er hos fastlegen min 5. mars. Vi har bestemt oss for at vi ikke tar flere ultralyder i dette svangerskapet med mindre vi må.

Det jeg gleder meg mest til nå: Jeg gleder meg skikkelig til å kjenne liv. Håper inderlig det skjer snart!

Pappa Ulrik: Ulrik har begynt å glede seg veldig til fødsel og alt som venter i livet etter, noe som har tatt lang tid for han å tørre på grunn av alt vi har vært gjennom i prøveperioden.

86 kommentarer
    1. Oi, du har en stor mage allerede til å være 1.gangs gravid. Ikke negativt da, er ingenting finere enn gravidmager 😀

    2. Yey, gravidoppdatering! Det er så gøy. Du og jeg begynte prøvingen ca. Samtidig, og her sitter jeg med en aktiv krabat på 7 mnd. Og du er godt på vei i graviditeten din. Det ordner seg for snille jenter😊

    3. Nydelig bilde og flott gravidmage 💙. Jeg er så glad på deres vegne. Vi har vært igjennom det samme selv og har nå et nydelig prøverørsbarn på 17mnd etter 5 år med prøving. Og utrolig nok er jeg er gravid igjen(uke 27), men på den vanlige måten nå ❤️.

    4. Så fin du er! Han sparker nok ganske snart, plutselig kjenner du litt luftbobler som sprekker. Jeg kjente det skikkelig i uke 21 og skjønte fort at dette var babyen og ikke meg, hehe 🙂 Åå, dere må ta 3D bilder. Det er en helt fantastisk opplevelse som jeg unner alle å gjøre om de har mulighet <3 det å få se babyen og kunne sammenligne litt før h*n kommer ut er helt fantastisk. Hilsen meg i uke 29.

    5. Har du ikke kjent liv enda? Hvor ligger livmor? 😊 Godt formen er bra. 😊 (hun er jo ikke førstegangs gravid når hun har tatt abort tidligere da.)

    6. Jeg kjente ikke liv før nærmere uke 24, så du må ikke bli bekymret for at du ikke har kjent noe ennå <3
      Magisk tid! Nyt det 🙂

    7. Stor og fin mage 😀 Er nok ikke lenge før du kjenner de første sparkene, det er herlig! Heldig du er som er i god form, der var ikke jeg på det stadiet i min graviditet. Krysser fingrene for at du får en fortsatt fin graviditet uten så mange plager 🙂

    8. Det er så fint å se 🙂 jeg er i uke 22+1, her er det masse liv om dagen, så det nærmer seg nok for deg også! Lykketil videre!

    9. Så fin du er! Er selv gravid så følger med deg:)
      Kan jeg spørre om hvor bhen du har på deg her er fra?

    10. Koselig med gravidoppdatering 😊
      Jeg hadde like stor mage som deg rett før baby ble født.
      Gikk opp 8 kg totalt, var bevisst med kosthold og trening så sikkert derfor.
      Veldig fint bilde av deg 😊 Bare gled deg til å kjenne liv. Første gang jeg kjente det var i uke 20+2. Husker det som det var i går

    11. Hei Hei ! Im an folower from Germany !! And im sooo happy for you two , you look so amazing 😀 and it fits you soo goooood !!!! Im glad that you finally get to live your dream 😀
      lots of kisses and love

    12. For et utrolig vakkert bilde ❤️ Jeg er så glad på deres vegne. Jeg og min mann er selv ufrivillig barnløse.. Vi har prøvd i over to år nå 🙁 Jeg var hos gynekologen denne uken og fikk vite at jeg har en stor endometriose cyste på den ene eggstokken min, og at den ikke lengre er i bruk og at jeg må operere den bort for å kunne få barn, om jeg i det heletatt kan få barn med min andre eggstokk…:( Jeg klarer ikke å holde tårene borte og har prøvd å være sterk foran familien min, men det er så utrolig vanskelig. Jeg er så redd og alle mine følelser er blanda… Jeg ville bare få det ut her……. Å lese bloggen din gir meg motivasjon til å fortsette å kjempe (selvom du ikke hadde samme problem med cysten). Men det at dere holdt ut i to år og endelig til slutt gikk drømmen deres i oppfyllelse gir meg og kanskje mange andre motivasjon og håp for hva framtiden har i vente. Jeg tror ikke det har vært lett for dere, og dere har sikkert hatt dårlige perioder hvor dere bare har villet gi opp, men det var noe som holdt håpet deres oppe og det var det som fikk dere til å nå det målet dere har nådd til nå. Og det målet ønsker jeg også å nå. Så tusen takk til deg som skriver åpent om dette, du er en inspirasjon til mange.. Hvertfall til meg ❤️😔

    13. Har fulgt dere gjennom hele prøvingen, men aldri kommentert her før. Først og fremst Gratulerer!:)
      Å så ?håper? jeg du går 1 uke over terminen, jeg har nemlig bursdag 2.juli;) Håper selvfølgelig ikke det for din del da;)
      Nydelig mage:)

    14. Jeg har tidligere skrevet noen kritiske kommentarer til deg, men nå kjenner jeg at jeg vil gi deg en klem og si du ser nydelig ut! Hva skjer med folk som kommenterer at magen din er så stor??? Særlig sånne som skriver ? jeg gikk bare opp 8 kg men trente og spiste sunt blabla? Det kan være sårt og både høre at magen er liten for noen og for andre er det sårt og høre den er stor. Alle mager er forskjellige og jeg forstår ikke hvorfor folk har en trang til å kommentere hvor lite de gikk opp.agem din er perfekt Julianne 🙂 hilsen en som nylig var gravid selv og som har en liten pjokk 🙂

    15. Ja jeg var heller ikke spesielt mye større ved termin med noen av guttene mine, gikk bare opp 10 og 11 kg i svangerskapene da. Er jo selvsagt mye som er normalt da og synes det verste er de som konkurrerer om å gå opp minst.

    16. Hei fine du. Ville bare anbefale deg å gå til innkjøp av bekkenbelte. Det er gull!! Leste du såvidt hadde begynt å få vondt i ryggen(?) det er så utrolig behaglig å gå med, da forsvinner nesten all smerte. Ville bare gi beskjed, for min del var det verdt 1000,- du burde hvert fall dra i en butikk å teste! Jeg kjøpte mitt på sånn sykepleier butikk i Trondheim😃
      Fin oppdatering, lykke til videre i sv.skapet😍🙏

    17. Er det og ett mål og gå opp så lite som mulig i svangerskapet…
      Jeg er lita flis på nå 163/58 kg, med første la jeg på meg 18 kg,baby ble 3.6 kg og med minstemann la eg på meg 22 kg, Babyen ble 4.5 kg.
      Jeg har ikke trent, siden eg fikk unger..ikke sulta meg, og magen er stram og fin, ikke ett strekkmerke..
      Blir helt dårlig av å høre om de så har mål å få minst mulig babyer og lite vektøkning…
      Spis og lev og ta vare på den lille i magen…
      Det er det største man kan oppleve i livet… Hvis kropp betyr mer… Nei gla eg ikke brydde meg om kiloene..
      Mye rart en skal henge seg opp i andres graviditeter 😂😂😂

    18. Jeg pleier aldri å kommentere, men kikker innom i ny og ne. Dere som kommenterer magen om hvor stor og hvor mange kilo osv: SKJERP DERE. Jeg mener serriøst, skjerp dere. Noen er kortere i overkroppen, større mage. Noen føler på at de har for liten mage. Noen gikk opp 8 kilo. Noen går opp 20. Slutt å sammenlign dere. Og til hun som skriver at hun jo ikke er førstegangsgravid siden hun har tatt abort: dobbelskjerp deg.
      Oj – nå ble jeg i overkant engasjert. Samme hvor mye man har til felles eller ikke med Julianne, skjerp dere og begynn å heie på hverandre. Ikke kommenter oj så stor mage, eller jeg gikk opp bare sånn eller slik.
      NYT DET, kjære deg.

    19. Gratulerer til dere! Så vil jeg gjerne tipse S om at syste kan opereres og det kan da hende du blir gravid. Jeg har hørt om flere som har opplevd dette. Lykke til!❤️

    20. Anette: Den kommentaren synes jeg var litt ufin. Jeg gikk opp en del mindre enn deg, og hadde stor mage! Jeg vil ikke skrive kg for det er ikke om å gjøre å gå opp minst. Det handler om å ha en frisk baby. Og nei, jeg slanket meg ikke.
      Vi er alle forskjellige, og vi bærer ulikt. Noen går opp mye, noen går opp lite. Noen går opp i vekt med engang, noen går opp i vekt på slutten, noen spyr så mye at de går ned i vekt. Og noen får masse vann i kroppen som gjør at vekten øker. Noen har små mager, noen har store mager. Alle mager er fine, stor eller liten. Alt er normalt. Noen får mage tidligere enn andre. Og kommer jo an på hvor høy man er osv også.
      Synes magen din er flott jeg Julianne. Fin og rund 🙂 Det er koselig at man faktisk ser gravid ut med tydelig mage. Jeg hadde bare litt mage i uke 20, så jeg gikk og ventet og ventet på at jeg skulle få den runde formen slik at jeg faktisk så gravid ut. Og når magen kom, så kom den skikkelig. Den kom inn i rommet lenge før meg for å si det sånn, hehe 😉

    21. Så vakker du er med en helt fantastisk glød og mage❤ Jeg er 3 uker før deg og det er så koselig å følge deg!

    22. Hei Julianne. du ser helt nydelig ut, og er et sunt og godt forbilde for gravide kvinner på veldig mange måter både i holdningene dine og flotte bilder som du deler 🙂
      Er også gravid nå og det er en så fin tid! det er så hyggelig når magen kommer. Helt vanlig å ikke kjenne bevegelser tidlig, så ikke noe å stresse med ennå. Fra uke 24 skal man kjenne bevegelser hver dag sa jordmor til meg. Mange som har morkaka plassert foran som kjenner bevegelser senere enn andre fordi den blir som en “pute” mellom baby og magen. Stor klem til deg 🙂

    23. Jeg gikk opp 20 kg begge under begge mine graviditeter. Spiste ikke noe spesielt sunt (spiste det jeg ville ha) trente ikke noe særlig. Magen var like flat og kroppen slank igjen etter 1 mnd. Slutt å si at store mager genererer masse vekt i etterkant, det er bare tull. Alt handler om gener. Har en venninne som passet vekten veldig under svangerskapet. Hun gikk opp normalt, men gikk ikke noe ned etter fødsel. Fikk masse ekstra hud og strekkmerker på magen. Gener har alt å si og alle kropper er forskjellige. Flytt fokuset fra magens utseende og inn i magen på babyen. Det er på babyen fokuset burde ligge og ikke på en selv!! Egoisme kalles det!

    24. Nydelig mage! Det handler ikke alltid om kosthold og trening hvor mye man går opp i en graviditet! Selv spiste jeg veldig lite da jeg ikke fikk plass til mye mat, men gikk opp en del på grunn av alt vannet som var i kroppen. Men igjen, alle er jo så forskjellige 🙂
      Har fulgt deg en stund før dere begynte prøvingen og er SÅÅÅ glad på deres vegne! Spis hva du vil og ikke stress, når man først er gravid skal man nyte det og kan unne seg litt ekstra godt!
      Og for all del; gi faen i mammapolitiet!! Det er så latterlig og tragisk at andre skal henge seg opp i hva andre vil gjøre feks. ang hvor barnet skal sove, her sov snuppa i egen seng fra dag én fordi jeg trengte å hvile etter en lang dag med henne på brystet. Et barn er veldig avhengig av foreldre, men ikke så mye at man må sove med de, mener JEG. Da tror jeg heller at noen foreldre kanskje er liiiitt for overbeskyttende!
      Masse lykke til videre! Heier på dere ❤

    25. Kommentaren min kl 21:39 var ikke ment negativt. Jeg skrev ut fra meg selv.
      For meg var det viktig å gå opp minst mulig så derfor trente jeg i snitt 3 ganger i uka i graviditeten, men underveis justerte jeg belastningen og intensiteten, kunne eks ikke ta planken som høygravid.
      Maten jeg spiste var i stor grad sunn. I tillegg til dette manifesterte jeg at jeg skulle ha liten mage, få en enkel fødsel, flat mage rett etter fødsel, ingen strekkmerker samt en sovebaby og jeg fikk alt som jeg ville 😊 Jeg tror på manifestering/visualisering og for meg fungerte det 😊
      Andre får gjøre akkurat hva de vil, hvis noen vil spise usunn mat i graviditeten eller ikke trene så er det helt opp til de. Deres liv og deres valg.
      Beklager hvis kommentaren min hørtes negativt ladet ut, var ikke min intensjon. Det som er rett for meg er ikke nødvendigvis rett for naboen . Jeg synes vi skal akseptere at alle er ulike og har ulike preferanser. Hvorvidt man får stor eller liten mage avhenger av mange faktorer.
      Julianne du ser veldig fin ut uten vippeextension 😊
      Med ønske om en fin dag, uansett 😊

    26. Herregud dere som kommenterer magen og sier «jeg spiste sunt og trente, sikkert derfor». Alle bærer vi forskjellig, betyr ikke at noen spiser mer sunt enn andre. Jeg klarer ikke spise så veldig sunt, men spiser det jeg klarer få i meg. Magen min er allikevel ikke diger, til tross for st jeg bærer to og får faktisk kommentarer på at jeg er «liten». Antageligvis bunner dette Ivar kidsa ligger godt inn mot ryggen min, for begge er så store som de skal være. Med andre ord kan en spise sunt og få stor mage, eller spise usunt og allikevel være liten. Det er såå forskjellig og avhenger virkelig ikke bare av kosthold og trening…

    27. Jeg enig med deg i mye av det du skriver, men at man er overbeskyttende hvis man velger å ha babyen i egen seng? Tull! Fint for deg at det gikk så fint å ha babyen i egen seng fra dag 1, men da vet du faktisk ikke hvordan det er å ha en baby som NEKTER. Prøv kolikkbarn, premature barn eller hva det skulle være.. så skjønner du kanskje at for noen er det nettopp å ha babyen i samme seng som gjør at du får noen timer med søvn om natta. Alle barn er forskjellige, og ingenting funker for alle.
      Julianne: Du stråler!😍 Håper du beholder den fine formen under hele svangerskapet!

    28. Utrolig fint bilde! Jeg kjente spark i uke 16 med nr 1, men ikke før i uke 20 med nr 2! Hadde morkaka på fremre vegg (altså festet foran «på» magen) begge gangene, noe som gjør det vanlig å kjenne spark sent. Var altså bare heldig første gangen! Babyen din sparker kanskje inn mot ryggen din, eller om du har morkake på fremre vegg, kan det være grunnen til at du kjenner spark sent 🙂

    29. Jeg hadde ikke tatt stor mage negativt. Noen får tidligere større mage enn andre, og det har mye å si hvordan man bærer. Jeg fikk to forskjellige mager i to forskjellige svangerskap. Med førstemann hadde jeg stor og fin mage tidlig. Med andre så det bare ut som om jeg hadde lagt på meg frem til uke 30. Du ser kjempebra ut 🙂

    30. Ikke frekt ment Anette, men jeg synes at det du skriver var veldig nedprioritering av et liv som vokste inni deg.
      Tenk å være bevist på å ville gå opp minst mulig eller å manifestere for å ha liten mage, sove baby, 0 strekkmerker, og alt det. Synes det høres veldig egoistisk ut å tenke sånn.
      Da burde du kjøpt deg en hund. Det er faktisk noe av det verste jeg har lest. Også hva slags ting er det å skrive til Julianne?

    31. Jeg la bare på meg 7 kg i svangerskapet, og de var borte da ungen var ute. Men magen var gigantisk! Jeg fikk utrolig mange spørsmål og kommentarer av typen: Den termindatoen MÅ jo være feil?? Du ser ut som du er minst 2 mnd lenger på vei! Sikker på det ikke er tvillinger? 😀 Magen min var litt større enn din på da jeg var like langt på vei som du er nå.
      Jeg kjente babyen fra uke 16.
      Heldig du som er i så god form! Jeg var utrolig dårlig hele tiden, og hadde vel det meste av plager som går an å få.
      DU ser superbra ut! Gratulerer så mye 🙂

    32. Anette! Er det noe i veien?
      Gratulerer til deg som manifesterte perfekte svangerskap, babyer og barseltid.
      Selv manifesterte jeg vel to alvorlig syke babyer, en så syk at vi valgte og fikk innvilget abort i uke 21. Manifesterte 3 mnd på nyfødtintensiv og to svangerskap med sykemelding og nesten sengeleie.
      10 mnd etterpå veier jeg fremdeles 10kg mer enn før jeg ble gravid med førstemann. Pga mye helseutfordringer med lille skatt har jeg ikke fått vært aktiv, men vært mye på sykehus.
      Gjorde visst en shitty jobb med visualiseringen der….
      Kjære Julianne, du er nydelig! Kos deg i svangerskapet, nyt, slapp av når du trenger det og hør på kroppen din.

    33. Du gir deg ikke! Tydelig viktig at alle skal vite at du hadde flat mage rett etter fødsel, ingen strekkmerker etc. Tydelig viktig for deg, men faktisk ikke for oss andre. Jeg koste meg som gravid, er så glad jeg slapp å ha som mål å få så liten mage som mulig. Uansett, alle er forskjellige og la folk gå kose seg uten å måtte sammenligne seg med andre. Sånne som du er med på å lage kroppspress for gravide.

    34. Til Anette, merkelig fokus under en graviditet.. Å være aktiv og spise sunt er jo bra for de fleste, men å manifistere at man skal ha liten mage!?? Jeeez. Jeg gikk som sagt opp bare 7 kg (pga kvalme og dårlig form). Magen min var fortsatt stoooor. Min mor hadde også stoooor mage og hun var veldig slank da hun gikk gravid. Regner med det er mer genetisk enn noe annet.
      Håper de fleste, som meg, klarer å gi f… i sånne kommentarer og bry seg mindre om størrelsen på magen. Om jeg hadde gått om 10 eller 20 kg i graviditeten hadde vært meg revnende likegyldig så lenge alt var bra med baby.

    35. Jeg må bare kommentere enda en ting: Jeg hadde som sagt STOR mage da jeg var gravid, og fikk ingen strekkmerker! og du – får man en enklere fødsel om man har liten mage?? Har du noen kilder som kan støtte dette utsagnet?

    36. Jeg kommenterer vanligvis aldri på blogger, men jeg vil bare gratulere dere med svangerskapet. Du ser flott ut! Jeg ønsker Ulrik, deg og lille Severin alt det beste videre!

    37. Finnes ingen fasit for hvordan en gravid mage/kropp skal se ut! Slipper en unna strekkmerker er det heldige gener, nothing else!
      Har selv fire unger, og den første kom før internets og mammabandens inntog..
      Første graviditet gikk jeg opp 7 kg, uten noe trening eller bevisst kosthold, og det smalt rett tilbake. Da datteren vår var 2 mnd var jeg radmager og følte meg rimelig TOM med 172 cm og 54 kg… bildene fra dengang da er ikke gøy og se på… noe å tenke på for alle de merkelige damene som bevisst prøver å holde vekta nede, uten tanke på den lille i magen!Synes oppriktig synd på gravide som tror det er noe å trakte etter
      Du har en helt perfekt gravidemage:-)

    38. Jeg fikk som gravid kommentarer på at “Oi, Så liten mage du har, sikker på at det er noe inni der?” og “Er du sikker på at fosteret utvikler seg normalt?” Noen av kommentarene fikk jeg av godt voksne kolleger som ikke hadde barn.
      Jeg prellet av meg kommentarene og tok meg ikke nær av de, svarte bare noe sånn som at det var praktisk med liten mage. Hadde vært verre om noen som var nærtakende hadde fått den type kommentar.
      Uansett størrelse på magen så får man ofte høre det. Synes generelt det er frekt å kommentere andres utseende med mindre det er positiv tilbakemelding.
      Selv om jeg gikk lite opp i vekt fikk jeg en sunn og frisk baby som den dag i dag er 3 år og ser ut til å være mer frisk enn majoriteten i barnehagen så fosteret utviklet seg visst normalt.
      Spørsmål til spørsmålsrunde:
      – Hva synes du om Caroline Berg Eriksen? Hva tenker du om bildet hun la ut etter begge fødselen sine hvor hun viste magen?

    39. Annette.
      Har du noengang vurdert å få deg en psykolog? Jeg tenker at det umulig kan være sunt for ett barn å vokse opp med en mor med så mange tvangstanker.
      Julianne, du ser fantastisk ut. Nyt svangerskapet og tiden fremover.
      Jeg er sikker på at Severin vil få verdens beste foreldre.

    40. Det er jeg enig i. Men når du MANIFISTERER at du SKAL ha liten mage, det er da det blir usunt!
      – Hva synes du om Caroline Berg Eriksen? Hva tenker du om bildet hun la ut etter begge fødselen sine hvor hun viste magen?
      Det synes jeg ikke noe om. Ei heller at hun redigerte magen mindre da hun var gravid. Ikke noe som påvirker meg, men tenker at hun har issues. Noen særdeles usunne sådan.

    41. Jeg gikk opp 30 kg. 20 kg er borte alt 5 måneder etter fødselen, kos deg og spise det du vil, dette er den ene gangen du kan kose deg litt ekstra😉men viktig å spise sunt å da😊❤️

    42. Til deg kl 14:07: Så flott at det finnes selvutnevnte psykologer som diagnostiserer ut fra ett sammendrag 😂
      Du bør ikke være noe galt i å ønske seg verken stor eller liten mage i graviditeten. Hadde vært kjedelig hvis alle skulle være like

    43. Denne var skrevet av meg, til Anette. Ble litt surr:
      Det er jeg enig i. Men når du MANIFISTERER at du SKAL ha liten mage, det er da det blir usunt!
      – Hva synes du om Caroline Berg Eriksen? Hva tenker du om bildet hun la ut etter begge fødselen sine hvor hun viste magen?
      Det synes jeg ikke noe om. Ei heller at hun redigerte magen mindre da hun var gravid. Ikke noe som påvirker meg, men tenker at hun har issues. Noen særdeles usunne sådan.

    44. Rart at du ikke har kjent enda. Jeg hadde morkake. Foran på
      Magen og kjente likevel mitt gull i uke 14. Heldig jeg da 🙂

    45. Jo ser den! Var ikke slikt ment, men hvis man planlegger at babyen skal sove i egen seng og det faktisk går, så trenger ikke mammapolitiet å henge seg opp i det (hun skrev i et annet innlegg). Selvfølgelig hvis det ikke funker og barnet har feks kolikk, så blir det noe helt annet! Var ikke meningen å støte noen 🙂

    46. Så fin mage du har, Julianne 🙂
      Alle gravide er fine – uavhengig av størrelse og form. Selv la jeg på meg 30kg i svangerskapet, men disse er borte nå noen få måneder etter fødsel. Jeg er 162cm med 50kg, så jeg var diiiger på slutten :p
      Det verste jeg visste, og fremdeles vet, er folk som skal kommentere størrelsen på magen. «Oi! Du må vel ha tvillinger?!» og «den magen var stor! Er vel ikke lenge til termin nå??» Joda, er fortsatt i andre trimester.
      Tips: bry deg kun om hva din egen jordmor og lege syns 🙂
      Lykke til, og kos deg masse i svangerskapet

    47. Du ser nydelig ut og jeg er så glad på dine vegne! Er selv gravid og fått tydelig/stor mage tidlig, synes det er helt herlig 🙂

    48. Du er helt nydelig ❤ Gratulerer så mye til dere med svangerskapet!😊 kos dere og nyt det 🌸😉 selv vært prøver i 5 år, og er nå endelig gravid med god hjelp 🤰❤ Bare 13 uker på vei, og klarer ikke helt å slappe av å tro at det er sant ennå 😊 Gleder meg til magen vokser mer og jeg begynner å kjenne liv. Så kan jeg kanskje begynne bare nyte 🤞😊 Masse lykke til videre 💕

    49. Kjente ikkje liv før veke 20+0 ca. Heilt vanlig ☺ plutselig kjenner du liv og det er so hærlig! Vil annbefale deg å kjøpe bbhugme gravid/amme pute. Veldig god å sove med om natta 😁
      Du ser veldig flott ut!

    50. Det er så ABSOLUTT ikke rart at man ikke kjenner liv når man bare er 19 uker på vei. Med min første kjente jeg ikke liv før rundt uke 21-22. Det som er rart er alt det folk klarer å lire ut av seg…

    51. Oi, for et crazy kommentarfelt!
      Ville bare legge igjen et lite hei på nettet også. Beklager om jeg overrumplet deg ved nydalen i dag😊😉 ville bare si hei og ønske deg alt vel❤️ For 4 år siden var vi der du og U er nå. Vi deler (dessverre) deres historie mtp ønsket om barn, men med hjelp har vi nå to hjerteskatter.
      Jeg husker fortsatt den enorme gleden av å endelig være gravid og vente på en liten gutt. Gled deg til å bli guttemamma😍😘! Samtidig vet jeg at man er sårbar og jeg håper at du skjermes fra mennesker som ikke vil en vel. Selv om de kun legger igjen sine spor via anonyme kommentarer.
      Ha en fin kveld!

    52. Jeg pleier aldri å kommentere noe sted, men akkurat nå må jeg når jeg ser hva folk kommenterer. Det SISTE som betyr noe i denne sammenheng er magestørrelse, kg man går opp osv. Man er så heldig hvis man får bære frem et barn. Livets største mirakel! Synes det sier alt om et menneske når fokuset blir tatt vekk fra dette og på størrelse på mage og andre overfladiske ting. Men alle er ikke like oppegående dessverre.. Magen din er helt perfekt ❤️

    53. Så flott du er! 😀
      jeg kjente liv sent, ca. I uke 22. Da kjente jeg det først som sommerfugler i magen, og en uke etterpå kunne pappaen kjenne det godt utpå magen, så det gikk fort! Gled deg til du kjenner liv, det er så koselig, og så kjekt at den kommende faren også kan få kjenne ❤️
      Det er noe jeg savner veldig med å gå gravid.
      Jeg håper (og tror) dere koser dere masse og nyter denne tiden 😀

    54. hei!
      synes du skal prove aa ta bilder hos samme fotograf som caroline berg eriksen brukte under graviteten . synes bildene hennes ble saaaa fine, ble mer som kunst.

    55. Du er har en veldig fin og veldig normal gravidmage!
      Jeg har gått opp ganske lite, men det er jo bare fordi jeg tilfeldigvis ikke har fått vann i kroppen. Og fordi jeg har sluttet drikke!

    56. For en nydelig liten gravidmage! Jeg fikk ikke gravidmage før en måneds tid senere enn deg og det var SÅ kjipt for det så jo bare ut som om jeg hadde gått opp en del i vekt! SÅ deilig når det endelig ble mulig å se at jeg bar frem et liv.
      Hun Anette i noen kommentarer over her er virkelig ikke vel bevart og jeg ser jo også flere andre som prøver å komme med giftige stikk til deg. Det er så forkastelig, smålig og helsefarlig at jeg har ikke ord! Du stråler og du er så vakker,og du er fremdeles slank!! Bare pupper og mage som har vokst, du er nydelig! Nå skal du fokusere på den vakre gutten som spirer inne i deg, at andre kun tenker på å få flat mage fremfor at baby skal trives i magen er så grusomt. Men slik er det når man inspireres av Caroline Berg Eriksen som trener manisk og føder 2,5 kg babyer i uke 42…
      Heia Julianne som setter barnet først!

    57. Jeg så knapt gravid ut i 7. måned med førstemann, men så ut som om jeg skulle FØDE i 7. måned med andremann så de er ingen fasit for hvor stor magen skal være. (Jeg gkk opp 17 og 20 kilo. Det skal sies at baby nr 1 veide 3,6 kilo og baby nr 2 var 4950 gram),
      Men jeg vil spørre dere som skal ha en baby som veier minst mulig: gjør dere det av hensyn til babyen eller dere selv?

    58. En liten sadfackt til dere som slanker dere under graviditeten og ønsker en så liten baby som mulig. Det er bevist at om baby ikke får i seg nok vitaminer og mineraler er det økt sjangse for bla schizofreni. Hva foregår oppe i hodet deres? Det er jo helt sykt og aktivt under graviditeten gå inn for å få en liten baby?

    59. Jeg blir skremt av at noen faktisk fokuserer på å gå opp minst mulig, og at noen til og med går inn for å få små barn. Jeg var tyn før jeg ble gravid, og slet med sinnsyk kvalme og oppkast i mange uker. Min største frykt var at lille i magen fikk for lite næring. La på meg 12 kg i løpet av hele svangerskapet og fødte ei lita prematur jente på 2100 g. Skulle gjerne lagt på meg både 10 og 20 kg ekstra hvis det hadde hatt noe å si.. her var det svikt i morkaka som var grunnen til lav vektoppgang og prematur fødsel, men det skapte mye bekymringer. Så at noen bevisst går inn for dette er for meg helt uforståelig! Nyt kroppen, magen og kiloene, Julianne. Du er nydelig☺️❤️

    60. Så fin mage du har fått! Jeg har termin i midten av mai og min er kjempe liten!
      Men den kommer seg vell etterhvert og jeg har forstått at det er individuelt. Selv er jeg ganske lav og tynn, og har fortsatt problemer med svangerskapskvalme, så det er vell en årsak.
      Jeg kan forstå at du gleder deg til å kjenne liv! det er fantastisk! Jeg begynte å kjenne litt smått i uke 18 og nå i uke 25 er lille bolla som en liten apekatt.
      Lykke til Julianne, jeg unner dere virkelig dette og synes det er gøy å følge dere 🙂 <3

    61. Nydelig bilde! Du kler graviditeten- nyt denne tiden! Og så er det så positivt at fokuset ditt er på riktig sted, ta vare på deg selv og at lille Severin får de beste forhold på vei til fødselen. Syns du er en positiv motvekt til noen andre bloggere på det området. Velger å tro at noen som kommenterer her ikke har selvinnsikt i hvordan de virker og at det er uttrykk for en umodenhet og ikke egentlig vondt ment. Men dette nydelige bildet hadde fortjent å slippe unna “gruffet”. Håper du deler flere bilder etter hvert!

    62. Det at du kun gikk opp 8 kg i svangerskapet trenger ikke ha noe med det å gjøre. Jeg gjorde likt i begge mine svangerskap, og i første svangerskap la jeg på meg 20 kg, og i mitt andre la jeg på meg 10kg. Og jeg spiste helt normalt og var like « aktiv». Hvem faen bryr seg om kiloene, man har jo verdens beste gave i magen, spiller ingen rolle hvor mange kilo man går opp!
      Du ser fantastisk ut Julianne!!

    63. Hei!
      Jeg slet også med søvn etter uke 20 i svangerskapet. Jeg fikk tips om å kjøpe meg ammepute av typen BB Hugme, og dette gjorde underverker for søvnen😃 Sov sjelden en hel natt uansett, men dette gjorde det myyye bedre!☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg