BAKGRUNNEN FOR NAVNEVALGET

Jeg har fortalt det før, men velger å fortelle det igjen siden det fortsatt er mange som spør..

Det var venninnen min Kaja som kom med navnet, Severin for snart ett år siden. Vi satt og snakket om forskjellige babynavn over en kaffekopp hjemme hos meg, helt til jeg måtte stoppe henne. “Dersom du har et guttenavn du ikke ønsker at jeg skal ta, så må du holde det for deg selv“, sa jeg. Men Kaja brydde seg ikke og ramset opp alle guttenavn hun likte. Severin var et av disse navnene og faktisk det eneste guttenavnet jeg husker fra den dagen. Hehe! Jeg likte det fra første stund og trodde ikke at navnet kunne bli finere akkurat der og da, men det gjordet det.

Da jeg foreslo navnet til Ulrik fikk jeg et eneste stort smil. “Ring mamma“, sa han. Jeg ringte og fikk meg en hyggelig overraskelse. Etter en rørende telefonsamtale med svigermor var det ingen tvil om at jeg hadde funnet det perfekte guttenavnet. Morfaren til moren til Ulrik het nemlig Severin. Han virket som en fantastisk mann og ga navnet Severin en helt ny mening. Fra da av og nå føles valget så rett. “Mini Ulrik” oppkalles alstå etter oldefaren til Ulrik ♥

Bildet over ble tegnet av niesene våre i helgen. Det virker som om de gleder seg veldig til å få et guttesøskenbarn.. Senere i dag kommer forresten ukens spalte med spørsmål og svar her på bloggen. P.s. Jeg har nok av spørsmål å ta av denne uken, så om det dukker opp mer dere lurer på i dag må jeg spare de til neste uke.

6 kommentarer
    1. Veldig koselig fint gammeldags navn syns jeg… Ikke hva halve klassen vil hete.. Man skal ta ett navn og som betyr litt extra syns eg 💙
      Eldste min er oppkalt etter både morfar og farfar sin i dobbelnavn.
      Minstemann fikk navnet sitt fra en som var en bekjent bare, han sa jeg hadde nok en gutt i magen… (jeg følte mest det var jente og da skulle det bli Malin) Men det ble gutt og han fikk navnet etter bekjent siden eg likte det navnet (far og var enig såklart) Men sviger,s ho likte ikke det Hahahaha…
      Så at folk skal legge seg sånn oppi hva en kaller barnet sitt… Det bestemmer vel mest de som har laget barnet vil jeg tro 💙
      Så nei vær stolt over det fine guttenavnet dere har valgt og såklart det er ekstra stas når det er gammelt familienavn i tillegg 💙

    2. Har aldri hatt et forhold til navnet Severin, men nå etter å ha lest dette sitter jeg med tårer i øynene! For er utrolig passende navn! 😀 Super søtt!

    3. Severin er et navn jeg på en måte har “glemt ut”. Men synes det er nydelig <3 Er jo ekstra stas med navnet når det er et arve navn. Lille jenta vår er oppkalt etter min farmor, hun har fått hennes mellomnavn 🙂 Min farmor døde da jeg var liten, men jeg har alltid sagt at dersom jeg var så heldig å fikk en jente en gang så skulle hun få det navnet <3 Mannen min sa ingenting på det og han mente jeg hadde så god grunn 🙂 Regner med han hadde sagt noe dersom han hatet det 😉

    4. Svar til “N”:
      Jeg syns det er urolig hyggelig at Juli forelsket seg i navnet Severin! Kjenner jeg er litt stolt over det faktisk 😇
      Jeg gleder meg til å møte Severin så jeg kan fortelle han at det var jeg som foreslo navnet hans 😍 Forhåpentligvis liker han navnet selv, og hvis han mot formodning ikke gjør det, da later jeg som det var Juli sitt forslag 😏

    5. Severin suveren-fjellvett er det eneste jeg tenker på når jeg hører navnet.
      Tenker dere må også se om lille gutten passer navnet når han kommer, noe rart med det men du ser det. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg