EN LITEN PILOT?

Tusen takk for alle gratulasjoner, hjerter og varme ord! Jeg blir helt rørt av den positive oppmerksomheten vi har fått de siste dagene. Ulrik og jeg føler oss ekstremt heldige og om mulig enda mer spente nå som vi vet hvem vi venter på..

For å feire gutten vår har vi kjøpt en lyseblå lekebil, litt gaver til oss selv og selvfølgelig et lekefly. Det samme flyet kjøpte jeg faktisk til nevøen min da han var bare 1 år, og tenkte at jeg skulle kjøpe det igjen dersom Ulrik og jeg noen gang ville få en sønn selv. Endelig var det vår tur og endelig er drømmen blitt virkelig. Tenk at vi skal bli foreldre til en liten guttebass i juni! Det gjør meg og oss bare såååå stolte og lykkelige.

Nå som flyet er i boks mangler vi bare en ting til.. Pilotlue har vi jo fått og pilotbriller fra Ray Ban til barn er innkjøpt, så jakten fortsetter etter den perfekte pilotjakken til “mini Ulrik”. Hehe! For hvem vet.. Kanskje det ligger en liten pilot i magen min? Om det ikke gjør det så tipper jeg uansett at han kommer til å se opp til pappaen sin ♥

56 kommentarer
    1. Det flyet fikk første sønnen vår i dåpsgave for 4 år siden😊 Ble masse brukt! Nå er det lillebror på 9 mnd som har glede av flyet😍 Det er like fint nå etter 4 år👍🏻 Gratulerer med en gutt i magen💙 Det blir kjempe gøy, og dere har så mange flotte stunder i vente💙💙

    2. Hvorfor ville du ikke kjøpt et slikt fly hvis det var en liten jente?
      Ta dette gjerne med i ukens spørsmål hvis det ikke passer å svare nå.
      Mvh.
      Ingebjørg

    3. Ønsker å anbefale deg å lese denne:
      http://www.smabarnsforeldre.no/jeg-var-en-mye-bedre-mamma-for/
      Den er både morsom, nyttig og veldig beskrivende!😅 Som ganske fersk førstegangsmamma fikk jeg virkelig noen aha-opplevelser og kjente meg veldig igjen☺️
      Hvis du ikke allerede gjør det, så anbefaler jeg også å følge Babybloggerne og Småbarnsforelde på facebook. Der dukker det opp svar på ting man nesten ikke vet at man lurer på, og mye av det er skrevet veldig humoristisk og får en til å senke skuldrene litt. Både som gravid og mamma. Lykke til☺️

    4. Jeg er såå glad på deres vegne, dette unner jeg dere virkelig! Gleder meg til å følge deg fremover, dere stråler begge to (veldig forståelig) 😍 Kos dere med innkjøp og tiden før, dette er så kjekt!!

    5. Butikkene stenger ikke etter fødselen. Verken pilotbriller, jakke eller det flyet blir brukt av en nyfødt baby. Det der kunne dere ønsker dere til jul eller ettårsdagen. Hvis man har et sted barnet kan sove, et sted å stelle og litt klær, samt masse omsorg og kjærlighet kommer du langt. Nyfødte babyer bryr seg absolutt ikke om materialistiske ting så lenge de er varme og mette. Hva med å ikke hause opp kjøpepresset.

    6. … men hun hadde ikke kunnet bli pilot om hun var jente? Og jenter kan ikke leke med fly? Er så glad jeg selv blir mor og har muligheten til å påvirke mitt barn til å kunne bli hva enn h*n ønsker uten at kjønn skal stå i veien for det.

    7. Så utrolig kjekt! Her går det i politibiler til lillegutt i magen 💙 Far og sønn💙 spent på om det blir en pappagutt eller mammagutt som kommer ut her i mars 🙂 nyt ukene framover, unn deg alt det gode du har lyst på- du er tross alt bodybuilder 😍

    8. Seriøst dere over her som irriterer dere eller synes det er litt over the topp.
      Vi som har vært gravide har vel følt på denne lykken og gleden av å shoppe til babyen. Og for disse to som har ventet og så inderlig ønsket seg barn så lenge, så må vi kunne glede oss istede for å irritere oss. De bruker da ikke pengene dine eller mine.
      La oss være rause og unne hverandre Lykke.
      Kos dere med forberedelser Juliane og Ulrik. Klart Severin skal ha både fly, bil og alt mulig annet dill.
      Gleder meg til å følge dere i ventetiden.

    9. Jenter kan også bli piloter!! Og det er 100% mulig å kjøpe et slikt fly til jenter også. Det er jo bare en barneleke. Helt enig med Ingebjørg her.

    10. Herremin, la nå de få kose seg og kjøpe akkurat hva de vil nå som endelig de har fått sitt høyeste ønske oppfylt. Skulle bare mangle!

    11. At folk virkelig gidder å bruke tid og energi på å irritere seg over hva andre vil bruke penger på. Javel, kanskje er ikke alt like nødvendig. Men really, hvem av oss med varn har ikke brukt penger på «unødvendige» ting til barna våre? Her sto vogna klar samme dag som vi var på oul, (22 uker før termin) og jeg har ikke oversikt en gang over alle klærne vi aldri rakk å bruke de første mndene. Men man skal kose seg i ventetiden og har man råd til det, så hvorfor ikke!?☺️

    12. Først: gratulerer så masse med en gutt i magen. Er selv blivende guttemamma om noen uker:D
      Tips til alle dere troll og mammapoliti: etter jeg gjorde noen grep i livet mitt på de tinga jeg var ufornøyd med er jeg blitt et mye mer lykkelig menneske, og mye mindre dømmende. Absolutt å anbefale å ta seg en titt i speilet 😀 så slipper dere også å bruke deler av dagen på å gå inn på en blogg til noen dere ikke har sansen for bare for å lire av seg noe drit. Må være bedre å bruke tiden sin på en god frokost og en kopp kaffe 😉
      Julianne: i spørsmålsrundene dine får du ekstremt mye negativt lada spørsmål, ikke gidd å svar på dem, du fortjener bedre. Men er enig med mange andre, håper å se en sånn ukes-oppdatering med enmer på deg og mageboeren, de er så koselige å lese. Det er om du ønsker å skrive det sånn da.
      Gleder meg uansett til å følge dere fremover 🙂
      Mitt spørsmål til spørsmålrunda: hva er din største bekymring i svangerskapet? (Tenker ikke på at det skal skje noe med gutten deres, det sier seg selv at er alle mødres frykt) Og hva er det du gleder deg mest til før dere får møte han? Ha en superflott lørdag 😀

    13. Hvor har Julianne skrevet at de ikke hadde kjøpt fly dersom det ble en jente? Her tror jeg det er dere nettroll som er fastlåst i stereotypier. For Julianne og Ulrik har jo også kjøpt pilotutstyr FØR de fikk vite kjønnet! Så rull inn de surmagete kommentarene deres og kom dere ut på tur. Frisk luft hjelper på humør og psyke, kanskje dere slutter å ha trang til å kommentere dritt til en jente dere ikke engang kjenner.
      Jeg forstår så godt at dere ønsker å shoppe til babyen. Vi skal snart også ha vår første, og vi har kjøpt masse!! 😄 elsker å redebygge med både møbler, klær og leker til vår lille baby ❤

    14. Altså hallo. Dere skjønner vel at hvis det hadde blitt jente. Hadde hun fått laptop og løsnegler 😉 haha sier dette med et glimt i øyet så det er ikke hat altså.

    15. Jeg gleder meg på deres vegne:) gratulerer med gutten i magen:) han kommer helt klart til å se opp til faren. Det er som dr Phil sier: The most powerful role model in a child?s life is the same-sex parent. Gratulerer dere begge to:))

    16. Julianne nevner ikke EN gang at hun ikke hadde kjøpt et lekefly om babyen var en jente? Enkelte av dere er rett og slett bare ute etter å ta henne på noe, hele tiden. Synes synd på dere! Dessuten husker jeg selv hvor utrolig gøy det var å handle inn til den lille, selv om det var ting han/hun kanskje ikke fikk bruk for med en gang. Et slikt lekefly er jo såå fint som interiør på barnerommet også 😀
      Så glad på deres vegne. Er selv 13 uker på vei med nr 2. Er ikke like ivrig på å kjøpe inn ting og tang enda som jeg var med førstemann, men gleder meg til å få vite kjønn 😀
      Klem og lykke til 🙂

    17. DETTE ER SÅ GØY Å SE! Før dere kom ut med nyheten om babyen i magen drømte jeg ei natt at dere ble gravide å at alt gikk bra. Derfor var det jo ekstra gøy å se at alt klaffet for dere nå! Å tenk at det nå er januar 2018 å her sitter du med baby i magen. Husker du var hos en slags «spåkone» i 2017, og at hun sa at hun så en baby i januar 2018. GRATUELERER SÅ MYE MED LILLE SEVERIN 💙💙

    18. Fikk sånt fly vi og. Sto bare til pynt. Ekatremt tungt å manøvrere. Solgte det videre til blodpris til en annen uvitende mamma 😂 (disse flyene og lignende får man grisebillig på nett)
      Går Ulrik rundt i lekebutikker i uniform? Frivillig?
      Eller tvang du den på han så det skulle passe til fotografiet?

    19. Til Mari
      Snille deg, hva forventer du at hun skal svare deg nå?
      “Ja jeg tvang Ulrik til å ta på uniformen slik at alle kan se at min mann er pilot”
      Altså dummere spørsmål skal man lete lenge etter. Hvorfor spør du om sånt, er det relevant for deg eller liker du å være spydig mot andre. Skikkelig sjarmerende trekk. Not😣

    20. Til Kjetil T Ring. ; vis du blir so kvalm av dinna «dritten» her at du spyr. Så foreslår eg at du legger frå deg mobilen/nettbrettet/dataen. Eller evt les om nåke du ikkje spyr av. Er ganske travelt å spy. Evt; Ta med deg mobilen/nettbrett på dass og spy derfrå imens du leser.
      For min del blir eg ikkje kvalm av å lese om koselige nyheter 🙂 en tur innom YouTube med Dr. Pimple Popper kan ofte få folk til å bli kvalme 🙂 men hey ikkje meg! Elska både å lese blogg og sjå på kvisevideo. Jaggu godt det er forskjell på folk hæ?
      Men anyways. Nok til deg Kjell..
      Julianne og Ulrik; Gratulere med gut i magen! Du/dåkke har mykje kjekt å sjå fram til! 💖

    21. Herregud, har da kjøpt masse som min lille ikke kan bruke på kjeeeeempe lenge! Er jo gøy å gjøre i stand! Selv om folk blir litt oppgitt over meg da jeg har kjøpt alt de kan gi i gaver så driter jeg i det! Da får jeg det sånn jeg vil ha det istedet!:) Jeg har jente og kjøper alt rosa jeg kommer over, kjøper ikle «guttefarger» bare fordi folk skal være så korrekte hele tiden! Når hun kan ytre seg derimot skal hun få lov til å begynne med og gå i det hun vil, men det blir først når hun klarer å uttrykke egne meninger!
      BTW, kult å signere med eget navn Kjell T Ring = Kjeltring ( som staves med en L om du ikke visste det!)

    22. Så utrolig gøy 😀 Dere må bare nyte og gjøre akkurat det dere vil av innkjøp. Skulle tro folk over her aldri gjorde noe galt eller ble ivrige.. Geezus!

    23. Gratulerer masse med svangerskapet så langt! Som jeg tidligere har skrevet, jeg kunne ikke brydd meg mindre om å få vite kjønn på mine barn, synes det var såå spennende å ikke vite, men det er opp til hver enkelt. Kjøpte omtrent ikke noe før de var født, annet enn det mest nødvendige, og det var bare en måneds tid før. Helt lov å kjøpe ting altså! Men godt vi er forskjellige mennesker! Jeg tenker at det viktigste er å komme seg trygt og fint gjennom resten av svangerskapet! Og igjen, gratulerer til dere!

    24. Dere altså!! Hvorfor henge seg opp i om dem hadde kjøpt fly hvis dem ventet en jente?
      Skjerpings!! Nei kos dere med shopping til babyen..😀😀😊

    25. Ville dere kjøpt et lekefly hvis det var Saga og ikke Severin som kom først? Kommer dere til å ha kjønnsroller i tankene framover?
      Utenom det vil jeg gjerne gratulere dere, jeg blir helt rørt av alt dere poster for dagen 🙂

    26. Til Mari: For en meningsløs kommentar! Ja, hva forventer du å få til svar? Er man såpass oppegående burde man skjønne at Ulrik sannsynligvis nylig hadde kommet hjem fra jobb, eller at han skulle på jobb etterpå.

    27. Så kul med en liten gutt, gratulerar så mye.
      Och efter er resa att komma till ett positivt ultraljud förstår jag att ni jublar extra mkt!
      Jättefina saker ni köpt, jag ser fram emot att följa dig fortsättningsvis.:-)

    28. Gratulerer med svangerskap og gutt i magen! Kos dere maks med svangerskapet, jeg har akkurat fått vite at jeg bærer en guttebaby i magen srlv og har ikke visst om det i mer enn to uker. Har fire uker igjen… Må nyte tiden FORT!
      Det har vært spennende å følge dere, jeg har en søster som etter flere år prøving har fått to ivf-barn og et nå naturlig. Med forrige jente var hun planlagt og vi måtte prøve en måned før det satt. Jeg gikk igjennom et hav av katastrofetanker da og skammet meg litt i ettertid for å tenke sånn når jeg vet det er så mange andre som sliter så mye mer…
      Uansett: lykke til med resten og kos dere med babytiden😊

    29. Så gøy! Kan du lage et eget innlegg vedr soverommet til barnet, farge på veggen som du har nevnt tidligere, banmøbler osv. Takk 🙂

    30. Så herlig! ❤️Håper dere tar oss med på mer av babyshoppingen. Er selv gravid med termin i juni, og har også begynt med innkjøp og tenker å ta litt og litt etterhvert. Er alene, så må prøve å spre utgiftene litt 🙂
      Masse lykke til fremover ❤️

    31. Vi fikk dette flyet til dåpen til sønnen vår, han blir snart to, og durer fremdeles rundt i stuen på flyet. Kommer til å bli en hit hos dere også! Jeg synes det var veldig koselig å ha flyet på rommet hans, selv mens han var for liten til å bruke det. Jeg synes det er koselig at en av bloggerne jeg følger venter gutt, siden vi venter en liten gutt til. Gleder meg til inspirasjon til både gutterom og gutteklær. Gratulerer igjen, fine dere <3

    32. Gratulerer så utrolig mye ❤️ Husker selv jeg handlet de første tingene til gutten min for 7 år siden (rosa tøy) 😁 Så stolt, så stolt!

    33. Til Kjell T Ring som kommenterte over her: Hvorfor i HELV… klikker du deg inn på bloggen hennes, og til og med kommenterer her viss bloggen hennes er så tragisk??? Kan virkelig ikke fatte og begripe hva som feiler enkelte folk!!!😡😡 Og hva vet du om og være barnløs og virkelig ønske seg et barn så sterkt som de gjør, og endelig har lykkes??? Tydeligvis ikke en dritt!😡 Skam deg, virkelig!!!

    34. Du sier du gledet deg til å kjøpe dette dersom du skulle få en gutt. Håper inderlig du også kunne tenkt deg å kjøpe det selv om du fikk en jente. I 2018 må vi være ferdig med at noen ting hører til jenter og andre ting hører til gutter.

    35. Haha,folk ass! Ska finn noe å klage på uansett! Drømmen deres har endelig gått i oppfyllelse-la de virkelig nyte det! Har de muligheten så la de handle det de vil! Er bare koselig å handle inn før lille kommer til verden! 💙

    36. Kos dere maks i denne tiden! ❤️
      Er helt fantastisk!
      Severin Ulrikssønn 😊❤️
      Hilsen mammaen til ei jente på 4 uker

    37. Jeg er så glad på deres vegne <3 Er helt sikker på at mini-Ulrik ikke kommer til å mange noe verdens ting, verken av materielle goder eller kjærlighet og omsorg <3

    38. Herre Jesus fader 😂 her er det tydeligvis bare å finne frem popcornet…. her var det mange misfornøyde sjeler. Håper dere bare flirer oppgitt av disse kommentarene, for de er latterlige. Gratulerer så uendelig mye med en liten gutt i magen. Jeg skjønner at dere storkoser dere med gutte innkjøp. Vi gjorde det samme med våre barn. Et jenterom og et gutterom. Spiller vel ingen rolle om gutten vår springer på søsteren sitt rom og tar på seg kjole og leker med Barbie, og motsatt. Begge ungene stortrives med sine rom. Og innredningen er bare så koselig og holde på med. Dessuten så er graviditeten så spesiel og forventningsfull. Gjør som dere ønsker og bare nyt. Med de beste ønsker for framtiden❤💪🙌

    39. Gud bedre er det mulig å henge seg opp i hver eneste detalj??
      Kan de ikke få kose seg med å kjøpe AKKURAT det de selv vil til babyen de venter? Om det er fly eller andre ting de koser seg med i ventetiden..
      Har selv to gutter som bare fikk gutteting, og fedrene dems ønsket seg nok at de ble som dem, men, de ble mer som mamma, ene utdannet seg til kokk,(som var min drøm å bli) andre skal bli vekter som mamma,n jobber med…
      Ja tenk om Severin blir makeupartist og blogger istedfor pilot eller politi…
      Eller kanskje sykepleier…
      ER det noe andre folk har noe med?? Babyen er ikke født engang og folk legger seg opp i ting 20 år frem i tid..
      Da har du faktisk ikke ett eget liv når du må bry deg sånn om hva alle andre gjør…
      Misunnelse kalles det…
      Lykke og kos i denne ventetiden ønskes dere 💙 og det er beste som er,er å ha gutter syns nå jeg, (billigere i konfirmasjon 😂)
      …. men lykken er å være tante til jenter ❤❤

    40. Har et slikt fly til gutten min. Han er 15 mnd og flyet er mest til pynt da det er temmelig umulig å manøvre, sitte godt på osv. En vanlig lekebil med lyder osv er desto mer brukt, så flyet står bare i veien. Rart hvor mye ma. Kjøper som rett og slett bare ser bra ut/ikke blir brukt og er bortkastet….

    41. Herreli å mye folk skal henge seg opp i. Tviler på at tankegangen til juliane er at en jente ikke kan bli pilot, og det er faktisk ganske normalt å ville kjøpe ting til sitt første barn. folk må virkelig se segselv i speilet og tenke før de skriver eller kritiserer andre..
      stå på juliane.

    42. Til alle her som antyder at Julianne «kjønnsdiskriminerende» son egen baby….. HVOR har hun skrevet at jenter ikke kan bli piloter???? Men nå som de har fått vite at babyen faktisk blir en gutt, så kan de vel få lov til å fokusere på det, og ikke tenke hypotetisk på hva de skulle handlet inn om de fikk en jente?! Hadde de ventet en liten jente hadde de sikkert, som et moderne norsk par, tenkt at deres datter også kan få hvilket yrke hun vil!!!
      Og dere som ikke forstår at de syns det er gøy å handle inn ting til babyen… skjerp dere 100 hakk! NEI, en baby trenger ikke mer enn en tørr bleie, en body og en seng å ligge i….. men hvor mange babyer kjenner dere som har «the bare minimum» fram til de faktisk kan bruke ting? 🙂 alle som venter barn syns vel det er stas å handle inn litt forskjellige ting vel.
      La oss heller unne Julianne og Ulrik denne spennende ventetiden fram til de blir foreldre for første gang som de har ventet sånn på og gleder seg til. Peace out!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg