ET HELT SPESIELT VENNSKAP

Under ser dere en printscreen jeg fikk tilsendt av Ulrik tidligere i dag. Jeg tenkte ikke så mye over den der og da, men etter en stund kom jeg på hva dette faktisk betyr. Det betyr at det nå er 4 år siden Ulrik og jeg møtte hverandre for første gang, noe som er helt sykt å tenke på etter alt vi har opplevd sammen..

Tenk på alle de tingene som har skjedd på disse 4 årene! Vi ble kjent, vi ble kjærester, vi ble samboere, vi ble forlovede, vi ble gift, vi ble prøvere og nå venter vi barn. 4 år med mye kjærlighet og glede. Herregud, jeg får frysninger på hele kroppen av å skrive disse setningene!

På en måte så føles det ut som om årene har gått veldig fort, men på en annen måte så føles tiden også som en liten evighet. Spesielt når jeg oppsummerer alt i hodet mitt og kjenner på hvor heldig jeg er som fikk og fortsatt har Ulrik ved min side. Uten han hadde livet mitt sett veldig annerledes ut.

I dag starter uke 18 (17+0) i svangerskapet. Jeg nærmer meg halvveis i denne graviditeten og kan fortsatt ikke forstå at jeg skal bli mamma. Når vil det gå opp for meg, tror dere? Barnet er nå 18 cm langt fra hodet til føttene og veier ca 125 gram i starten av uken og ca 160 gram i slutten av uken. Mange begynner å merke barnets bevegelse nå og jeg tror det var det jeg kjente i går kveld. Jeg tror jeg kjente liv! Et liv som Ulrik og jeg har skapt sammen.

Om 4 nye år håper jeg at jeg kan skrive: “Vi ble foreldre, vi kjøpte en tomt, vi bygget drømmehuset, vi flyttet inn i nytt hus, vi ble foreldre igjen og vi levde lykkelige sammen som småbarnsfamilie..

Så takk til Facebook for påminnelsen, og ikke minst takk til min kjære Ulrik for et fantastisk vennskap som jeg både håper og tror vil vare livet ut ♥

Processed with VSCO with a5 preset

27 kommentarer
    1. Det blir nok mer og mer virkelig jo mer babyen sparker. Men en graviditet kan være surrealistisk igjennom hele… Da jeg fødte nr.2 utropte jeg -en baby! med overraskelse i stemmen, haha!

    2. Det er ikke alltid jeg forstår st jeg faktisk er mamma ennå heller. Har 2 barn og eldste er 3 år😂
      Husker den første tiden med første mann hvor jeg satt med følsen av; når kommer det noen voksne å tar over 😂😂

    3. Etter en laang prøveperiode og 1 prøverørsforsøk satt spiren, og det gikk virkelig ikke opp for meg før jeg fikk hun på brystet😍 Fortsatt kan jeg ta meg i å tenke «herregud, jeg er faktisk mamma.» Hun blir snart 6 mnder, så vet ikke når jeg skal slutte med det🙈😅 Men, det er hvertfall ingenting annet enn helt fantastisk❤️

    4. Vil bare legge igjen en kommentar og si hvor utrolig glad jeg er på deres vegne. Dere er et levende eksempel på utrykket “good things comes to those who wait.” Gratulerer med både venneleum og barn i magen 😍

    5. Det gikk ikke opp for meg før noen dager etter fødselen<3 Barnet var ønsket, men det var vanskelig å skjønne at det faktisk skulle komme mens jeg gikk gravid. Kos dere sammen som kjærester i graviditeten, plusetlig er du bare mamma og veldig lite kjæreste. Selv om det også er veldig koselig da<3

    6. Jeg er i uke 30 (29+3) og det har ennå ikke gått opp for meg 😛 Og kommer nok til å gå en stund etter prinsessa mi har kommet til at jeg forstår at jeg faktisk er blitt mamma <3

    7. Gratulerer så mye! Jeg starter uke 18 (17+0) i dag også! Gleder med til å kjenne liv og de første sparkene!

    8. Bare en liten ting ift uker av svangerskap. Man snakker alltid om fullgåtte uker. så du er nå 17 fullgåtte uker. Akkurat som man fyller år, man fyller 30, men går inn i sitt 31. År. Ikke så vesentlig nå, men senere i svangerskapet og ift prematuritet er det viktig. Føder du feks i uke 36+ 4 så regnes babyen som prematur selv om det bare er 2 dager til uke 37 + 0 og fullgått svangerskap. Så pr definisjon er du i dag 17 uker.

    9. Ukens spm:
      Du sa du hadde hintet på sosiale medier angående graviditeten. Har du noen eksempler på hint du kom med?

    10. Håper du kan komme med ukentlige graviditetsoppdateringer. Det er så koselig å lese 🙂 Spesielt siden jeg er gravid selv også.

    11. Til ukens spørsmål: har dere sex nå som du er gravid? Og i såfall, hadde dere det de første 12 ukene også?

    12. Seriøst? Er det det viktigste her i livet for deg? Vite hva andre folk gjør under dyna?
      Spør du det samme til naboer og familie, kollegaer og venner og eller?
      Spesielt type menneske du…
      Noe kan faktisk være privat eller?
      “Rister på hodet av hva folk kan få seg til å si” skulle hatt en bolle med popcorn til dette…

    13. Jeg tar nok aldri helt innover meg at jeg er mamma føles det som. Min sønn er 6 mnd. Blir 1 år i juli. Det er jo noe spesielt for de aller fleste. Og flere har hatt en lang vei å gå som dere. Så det er jo ikke noe unikt bare for deg 🙂

    14. Jeg kjente liv i uke 14 med morkake på fremsiden av magen så jeg syns alle som kjenner etter dette er temmelig sen med å kjenne liv. Men så er det visst veldig uvanlig å kjenne så tidlig.

    15. Første baby kjente jeg bevegelse i uke 18 som små bobler,💙
      … kjenner det lettest hvis du ligger flatt på ryggen og hånden oppå magen nederst. 😍
      Andre baby fikk jeg mage bare 6 uker på vei, og kjente spark i uke 15 💙
      Så det er nok helt garantert babyen du har kjent 💕 drikk noe søtt så blir det nok turnering i magen 😂
      Kos deg masse, det er nå alt blir mer virkelig…
      Bare gled deg til du får karatespark oppi ribbeina 😋 hehe… Ååå det er ikke noe godt 😋

    16. Må bare kommentere det, da jeg syns det er så sprøtt 🙂 jeg er på DAGEN like langt på vei som deg. På lørdag, 13 januar, gikk jeg også inn i uke 18 (17+0) Er gravid for tredje gang etter to ufrivillige aborter. Har vært en god men veldig angstfylt tid til nå. Redselen for å miste igjen slipper nok ikke før barnet er ute.
      Første ordinære UL er også 24. januar for oss 😀 Har vært på 4 UL allerede da, og vi venter en liten gutt.
      Ønsker deg lykke til videre!

    17. Fantastisk! Lenge lenge kjærligheten <3 Men du, WOW så rålekker du var med bob (øverst til venstre). Det må du få igjen!! Dødsfin! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg