HVOR SKAL JEG BEGYNNE?

Dette har vært to minnerike dager hvor Ulrik og jeg har fått oppleve enormt mye godhet fra alle dere som følger oss. Jeg har som sagt gledet meg veldig til å dele graviditeten med dere, men jeg hadde faktisk aldri trodd at nyheten skulle bli tatt i mot med så mye kjærlighet. Herregud, så snille dere er! Tusen tusen takk for gratulasjoner, fine ord og julehilsner. Vi føler oss utrolig heldige som har hatt en så stor heiagjeng med oss hele veien og håper selvfølgelig at dere vil bli med oss videre på reisen gjennom dette spennende svangerskapet..

Tanken på at noe skal gå galt er om mulig enda mer skremmende enn før, nå som vi har sett og hørt vårt lille mirakel. Det at graviditeten har skjedd helt naturlig er fortsatt noe uvirkelig, men selv om dette ikke blir en prøverørsbaby er jeg evig takknemlig for den hjelpen vi har fått av alle de herlige menneskene som jobber på Spiren i Trondheim. Oppfølgingen har vært og er fortsatt helt unik. Vi angrer ikke et sekund på at vi valgte å starte prosessen med prøverør.

Mange sier at alt det vonde blir glemt når man holder den lille i armene sine for første gang. Jeg tror at det ligger noe i det, som at vi da først skjønner meningen med den triste omveien vi har gått. Likevel vet jeg med meg selv at jeg aldri kommer til å glemme prøveperioden og heller ikke alle dere prøvere som har støttet oss og delt erfaringer mens ting har vært tøft.

Til dere som fortsatt prøver og til alle dere som er pårørende av par som er ufrivillig barnløse har jeg en liten overaskelse som jeg vil røpe denne julen. Det for å vise min kjærlighet tilbake ♥

60 kommentarer
    1. Jeg fikk frysninger over hele kroppen når dere delte den vakre nyheten ❤ Jeg er så utrolig glad på deres vegne! Jeg ønsker dere masse lykke til, og gleder meg til å følge med på reisen deres gjennom dette svangerskapet 😊

    2. Gratulerer så mye!
      Vi har også hatt prøverør. Det de sa på klinikken, er at hormonene sitter gjerne igjen en stund. Så man kan få litt hjelp av medisinene etter er mislykket forsøk også.
      Håper dere får en fin jul.

    3. Gratulerer så mye til deg og Ulrik! Har fulgt deg lenge og krysset fingrene hver gang, endelig ble det deres tur! Jeg gleder meg til å følge deg videre. 😊😍 ønsker dere en fantastisk juletid❤️⭐️

    4. Gratulerer så masse <3 dette er bare helt magisk. Elsker slike solskinnshistorier, det gir håp <3
      Enig i de som sier at mye av det vonde blir glemt, men den tunge veien til å nå målet blir aldri glemt. Jeg tar meg stadigvekk i å se på den lille frøkna vår og be en stille bønn og si takk for at vi var så heldige å få det til på 5 forsøk. Nå ønsker vi søsken og dessverre ser det ut til at veien blir like lang

    5. Dette ble jeg oppriktig veldig glad av å høre! Gratulerer såååå mye, håper dere får en riktig god førjulstid ❤️

    6. Gratulerer så masse til dere begge. Unner dere så veldig dette, Julianne og Ulrik! Gleder meg til å følge den spennende tiden dere har foran dere gjennom bloggen din. Hilsen fast leser (med et 4 uker gammelt nurk på brystet).

    7. Ønsker dere alt godt❤️ Er så glad på deres vegne ❤️ God jul, nyt tiden og ta vare på hverandre dere vakre mennesker❤️ Så håper jeg at vi snart er like heldige etter å ha vært prøvere i snart 3 år og en spontanabort💔

    8. Jeg har aldri kommentert her eller en annen blogg før,men jeg har fulgt med deg og er veldig glad på deres vegne. Sterke har dere vært og dette fortener dere! Ønsker dere alle tre vell og gratulerer Julianne ❤️

    9. Jeg har fulgt deg fra din spede begynnelse av bloggen din og til nå. Jeg har gått gjennom alle deres faser av prøving med optimisme og skuffelser. Jeg er så ufattelig glad på deres vegne i dag og jeg gleder meg til å følge bloggen din videre. Den vil nok endre karakter vil jeg tro og det blir så fint. Takk for at dere deler og er åpne. God jul til dere alle ” tre” eller alle fem er vel riktig å si. Stella og Ramp er jo en del av denne familien😀😀

    10. Ja her rusler jeg rundt og diller og pynter de siste små detaljer til julen og smiler og gliser for meg selv. Det må se innmari teit ut, men jeg er så innmari glad på deres vegne at jeg bare MÅ smile! Guri så teit egentlig, jeg kjenner dere ikke engang! Men jeg vet litt om hva det koster å måtte kjempe på ulike fronter.. Innmari lykke til videre med dette vesle vidunderet som er på veg.

    11. Det er så fantastisk, og dere fortjener det så innmari! Håper alt stress har begynt å slippe, og at du og dere kan nyte julen med julemirakelet deres i magen ❤️ Gratulerer så mye nydelige dere! God jul ❤️

    12. Gratulerer så utrolig mye med en liten hjemmelaga julegave i magen ❤️ jeg er så glad på deres vegne!
      Her har vi vært prøvere i over 1,5 år og skal på nyåret inn i prøverørsforsøk. Vi har et hjemmelaga barn fra før, men nr 2 mange år etterpå får vi desverre ikke til. Takk for at dere deler og åpenheten rundt dette, det gjør det lettere å være åpen med menneskene rundt oss også. God jul og lykke til videre i svangerskapet.

    13. Gratulerer så mye! Håper svangerskapet går bra og at du ikke får de store plagene. Tenk at man kan bli så glad på noen andres vegne…God jul <3

    14. Gratulerer så utrolig mye!😄❤️❤️ Jeg er så glad på deres vegne! Gleder meg masse til å følge dere videre ❤️

    15. Gratulerer så mye med graviditeten 😄 nyt tiden, den går så altfor fort 😊
      Må si det er litt ironisk at da du endelig slapper av og legger de prøverørene på hylla en stund, da blir du gravid på egenhånd. Har du tenkt på om hvis du ikke stresset så i utgangspunktet så hadde det kanskje gått helt fint?

    16. Gratulerer så mye til dere begge to, så utrolig fantastisk! <3 Jeg gleder meg stort på deres vegne, og ikke minst til å følge dere på veien videre 🙂 STOR juleklem!

    17. Gratulerer så mye med den fantastiske nyheten deres! <3<3<3
      Selv har jeg akkurat hatt min andre spontanabort, men forhåpentligvis går det min vei også snart!
      Nyt denne tiden og masse lykke til!!!<3<3<3

    18. Jeg er så glad for at dere lykkes, Pilotfrue! Gratulererer så mye.:)
      Jeg har lest bloggen din en stund, og liker noen innlegg, andre meninger provoserer desverre.
      Men uansett om du for meg virker “enkel i hodet” og svært opptatt av klikk, så er jeg sikker på at du vil ende opp med Lykke, eller Severin. 🙂
      Jeg tror det blir en jente. 🙂

    19. Jeg kommentere aldri blogger, men dette er verdt en kommentar ❤ Jeg viste ikke at jeg kunne bli så glad på en jeg ikke kjenner sine vegne ❤ Gratulerer så utrolig masse! Nyt tiden
      God jul 🎄

    20. <3 åh er oppriktelig SÅ glad på deres veiene!
      dere kommer til å bli noen utrolig gode forelder med masse kjærlighet for deres likke
      KLEM OG KYSS

    21. Helt enig med hun over her»enkel i hodet», yndige bilder. Mer folkets i leppene! Du er ikke den du begir deg ut for å være!
      Fillers i leppene!!

    22. Jeg unner virkelig dere dette! Jeg la merke til da dere gjestet God Morgen Norge i dag tidlig at Ulrik virker så oppriktig komfortabel foran kamera! Det var gøy å se. Jeg fikk et utrolig godt inntrykk av han. Dere er virkelig et flott par, og det er så fint at den store store drømmen deres gikk i oppfyllelse.

    23. Tanken slo meg når du delte nyheten om at barnet er laget på helt naturlig måte, at dette kanskje var noe du sa bare for å få fokus unna “prosessen” og pengene som er brukt. At dere bestemte dere for å si at det skjedde på naturlig vis for å på en måte skåne barnet og dere selv. Jeg vet ikke hva jeg skal tro.. men det spiller heller ingen rolle. Dere fortjener dette barnet nå og jeg ser for meg at dere blir en ekstremt lykkelig og ikke minst komplett familie fremover. Har aldri vært fast leser, men etter alt dette blir det uansett artig å se deg i mammarollen 🙂

    24. Gratulerer så mye, Julianne & Ulrik! <3
      Jeg er oppriktig overlykkelig på deres vegne.
      Og du - rød er virkelig din farge! Du ser helt nydelig ut!

    25. Åå når jeg leste den fantastiske nyheten så fikk jeg sommerfugler i magen fordi jeg er så ufattelig glad på deres vegne! Jeg er gravid selv i 17ende uke og det ar dere også får kjenne på denne fantastiske følelsen gjør med så glad!
      Vi telte også de perfekte små tær og fingre for noen uker siden Og det er virkelig det vakreste jeg har sett. jeg dypt og ærlig unner dere det samme!
      Håper formen din er bra Julianne og at dere får et vakkert og trygt svangerskap❤️

    26. Ååå herlighet!! Følelsen min var rett!! Jeg gjettet i januar (skrev det til deg) at vi kom til å få barn omtrent samtidig (jeg har ikke slitt med å bli gravid, men med samboer som holdt igjen å begynne å prøve) og jeg er 12+3 nå 😀 gratulerer såå mye og jeg er såå glad for oss begge at jeg fikk rett!! Verdens beste julegave!! Stor klem

    27. Gratulerer til dere!❤️ og god jul!
      Vi venter vårt andre barn, noe som skulle bli vanskeligere sagt enn gjort! Førstemann kom etter 8mnd prøving. Jeg har gått uten prevensjon siden førstemann ble født, og etter to år ble vi gravide! Endelig! Så snart er vi fire❤️

    28. Hver gang denne uken når jeg har klikket meg inn på bloggen din får jeg tårer i øynene. Jeg er så ufattelig glad for at dere endelig har lyktes, jeg er så glad for at du har vært så åpen med at dere har slitt med å få barn, jeg er så glad for at du har gitt oss ufrivillige barnløse et ansikt og snakket om det i media og på bloggen♥ Det er sikkert mange av oss der ute, men ikke alle tør å si det høyt at man sliter. Jeg har gitt opp etter 11 år uten å få barn og utallige ivfforsøk, men jeg koser meg nå med mine firebeinte (hunder og hest) og mannen min så klart. Men jeg angrer på at jeg aldri har sagt det til noen! Unnskyldningen min er og har vært at jeg ikke vil ha barn når det er det jeg vil mest her i verden💔 Skulle ønske jeg var like tøff og åpen som deg! Merker at jeg kanskje nå er klar for å åpne meg og det er kun din fortjeneste.
      Ønsker deg og dine en riktig god jul og et vidunderlig 2018💞🎄💞

    29. Det går bra nå! Lov å glede seg istedenfor å bekymre seg😃 gleder meg til første gravid oppdatering!

    30. Er så lykkelig på deres vegne!💝 Deres viser at ingenting er umulig!🎇 Flott nyhet og for en fin innspurt på julefeiringen!⭐
      Gratulerer!💖

    31. Gratulerer så mye begge 2❤ herregud dere som er nødt til å komme med kjipe kommentarer. Ta dere en titt i speilet,dumt å kaste sten i glasshus virker ganske “enkle” i hodet selv! I det store og hele så spiller det heller ingen rolle hvordan dem ble gravide så lenge dem ble det. Gratulerer så mye igjen til dere begge to. Kos dere masse i julen å lykke til fremover ❤🎄🎁🤶🎅

    32. Ble kjempe gla da jeg så dere hadde lyktes 🙂 nå håper jeg bare så inderlig det blir vår tur også snart. God jul å nyt juletiden med venner å familie ☺️❤️Klem

    33. Gratulerer så mye kjære dere❤️❤️ helt fantastisk!!! Hilsen ei som fortsatt er i prøverørprosessen og som har hatt mye støtte i deres deling av prosessen!! Håper vi snart er like heldige ❤️❤️ Nyyyt graviditeten og ha en super jul!!!

    34. Stort gratulerer til dere begge to! Skjønner at gleden er stor nå. God jul til dere og ønsker for et ukomplisert svangerskap.
      PS – genseren er nydelig på deg og får frem øyene dine 😉

    35. Gratulerer så masse! Det var ekstremt gode nyheter, som også gir håp til oss som fortsatt prøver og som har allerede prøvd lenge. Det er tøft å aldri gi opp når man møter så mye motstand, men dere er en kilde til inspirasjon til oss andre. Takk for det og ha en rolig og fin jul sammen!

    36. Så fantastisk!!! Gratulerer! Vet dere kjønnet allerede, eller vil dere ta det som en overraskelse? Har du tenkt til å begynne på prevensjon igjen etter fødselen, eller tar dere gjerne i mot nummer to ganske tett hvis det skulle skje?

    37. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, for jeg er nok ikke en tradisjonell “bloggerfan”, men etter dere begynte prøvingen så føler jeg at bloggen din har blitt så mye mer velskrevet. Ikke bare Dubai og flotte vesker som så mange andre, men hendelser og tanker de fleste av oss kan relatere til på et dypere nivå. Jeg har hatt oppriktig vondt av dere, og alt dere har vært igjennom. Kanskje derfor at når nyheten kom så ble jeg så utrolig glad på deres vegne. Mye mer enn jeg trodde var mulig for to fremmede mennesker. God jul! Tenk neste år feirer dere med en liten Lykke eller Severin.

    38. Gratulerer så mye til dere begge to! 👶🏼❤️
      Er det noe mulighet for at du kan legge ut det intervjuet fra god morgen Norge på bloggen? 😊

    39. Gratulerer så mye! Jeg og samboer har nå etter ca 2,5 år med prøving endelig blitt gravide og snart er jeg 32 uker på vei med en liten prins i magen! 💙 Unner deg og Ulrik alt godt, og lykke til videre på reisen! Har fulgt dere i hele prøverørsprosessen, var rett før vi skulle oppsøke hjelp selv, men plutselig var ikke det nødvendig, og glad for at det gikk for dere også!

    40. Dere fortjener dette mer enn noe annet! Jeg er overlykkelig på deres vegner <3 Nyt julen og kos dere masse!!

    41. Har aldri kommentert på en blogg før nå. Men du, så glad jeg ble på deres vegne! Dette kommer til å gå så bra, nå som du har kommet så langt i svangerskapet. Jeg ønsker dere alt godt på veien.
      Det tok oss nesten 3 år, deriblant et drøyt år med IVF og til sammen 7 innsett før jeg endelig ble gravid. Nå ligger lillemann på brystet mitt og snorker, 4 uker gammel. Jeg kommer aldri til å glemme den lange og vonde reisen frem til dette øyeblikket og er evig takknemlig for at jeg endelig er mamma til den fineste gutten.
      Jeg takker deg for åpenheten rundt ufrivillig barnløshet. Her er det mye tabu og uvitenhet.
      Lykke til på ferden, dette blir bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg