DERE VIL FORSTÅ

I flere uker har jeg sagt at vi snart skal fortelle mer om prøverørsprosessen. Ordet “snart” har vært det eneste jeg kunne gi dere frem til nå, siden jeg ikke visste nøyaktig når vi skulle føle oss klare, men at det nærmet seg. Jeg ser at det er flere som har savnet åpenheten her på bloggen, og vet at mange begynner å bli lei av at vi skal være så “hemmelighetsfulle” rundt det som har skjedd og ikke skjedd. Jeg skjønner at det kan virke rart å gå fra å være så åpne som vi valgte å være fra starten til å plutselig la alt være helt privat. Spesielt til tross for all den godheten og støtten vi faktisk opplevde. Men stillheten har sine grunner og dere vil forstå alt til slutt.

Jeg har ikke latt dere vente på en oppdatering verken på grunn av klikk, Bloggerne eller hva enn ryktene sier. Som blogger vil jeg alltid bli klandret for nettopp det, nemlig å tjene penger på jobben min og oppleve at andre tror jeg har en baktanke ved alt jeg gjør, også på privaten. Men som prøver og som privatperson har jeg heldigvis fått forståelse for at vi har valgt å trekke oss litt tilbake, noe jeg setter utrolig stor pris på. Jeg vil derfor takke alle dere som har fulgt reisen vår helt til nå og ikke minst for at dere har vært tålmodige med oss de siste månedene. Ufrivillig barnløshet er og blir min og Ulrik sin hjertesak og nå ønsker vi å dele resten av reisen <3

Med vår prøvesituasjon som med alle andres prøvesituasjon så skjer det uventede ting på veien som man ofte trenger tid til å fordøye, enten det er positivt eller negativt. Men nå skal jeg ikke skrive mer i koder, for nå føler vi begge at tiden er inne for å åpne oss igjen. Og med nå så mener jeg denne uken, før vi tar en lang juleferie..

56 kommentarer
    1. Dere har min dypeste medfølelse og all verdens forståelse. Vet så godt hva det vil si å være ufrivillig barnløs. Gjør akkurat det dere føler for og som er riktig for dere. Aldri la deg føle presset til noe bare fordi du er en offentlig person. Håper dere har gode nyheter men uansett så ønsker jeg dere en fredfull jul og ønsker om at 2018 blir deres baby år❤️❤️

    2. All respekt og ære til dere. Dere deler når dere er klar for det, og om dere ikke blir klar er det greit det óg. Dere skylder ingen noe. Lykke til <3

    3. Håper du er gravid nå! Og hvis ikke så er 2018 året! 😊 Har full forståelse for at dere har ville ventet! Men hvis det ikke er klikk du er ute etter, hvorfor skrive at det kommer iløpet av uka? Hvorfor ikke bare lage et innlegg om det som har skjedd når du er klar uten en sånn forvarsel? Bare noe jeg tenker, ikke noe vondt ment 🙂

    4. Leste du hele slutten på innlegget anonym? Eller lete du hele innlegget generelt? Det sto også at de var klare til å være åpne igjen nå i denne uken.
      Fred ut og god jul!

    5. <3 <3 Ønsker dere alt godt.
      Sender en stor juleklem til dere og krysser fingrene for at 2018 blir deres år. Det er så uendelig fortjent.

    6. Så uendelig fortjent??? Etter 1 år?? Hvor lenge prøvde du? Til resten? Hvorfor tror du de venter? For at dere skal klikke dere inn hele tiden for å få klikk!!!

    7. Jeg personlig er så utrolig takknemlig for at dere har gjort dette temaet til deres hjertesak ❤ Dere er åpne om alt, både godt og vondt.
      Jeg og min kjære har vært igjennom første forsøk, men som desverre endte i en MA. Måten du har klart å holde deg oppe på er inspirerende for veldig mange ❤ gleder meg til fortsettelsen – og jeg vil ønske dere en riktig god jul

    8. Gleder meg til oppdatering fra deg, og jeg håper virkelig på gode nyheter 🙂 <3
      Vet ikke om du husker det, men jeg sendte deg en video for lenge siden om et par som filmet at de prøvde å få barn så fikk vi se reaksjonen etter tre år med prøving da de endelig ble gravide. Huser at du svarte meg at du hadde sett videoen. I fjor gav de bort et prøverørsforsøk, som endte opp med at de fikk så mange sponsorer at de klarte å gi bort 7 prøverørsforsøk. ( De har 1million følgere på YouTube ). De gjentar dette i år med å gi bort 4 stk tror jeg det var. Er ikke dette fantastisk snilt av dem ? 🙂
      De heter ElliandJared på YouTube, du kan se her vis du vil 🙂
      https://www.youtube.com/watch?v=hdH5tr4_URo

    9. Hm, føler på meg at det ikke gikk veien for dere denne gang heller. Du virker litt trist. Håper det ordner seg for dere😥

    10. Haha, må le av disse som klager over at du vil ha klikk. Vedder på at det er de som er mest nysgjerrig og blir irritert over at du ikke deler AKKURAT NÅ! Jeg klikker med glede inn på bloggen din hver dag <3

    11. Må dokke nettroll som ikke har ett liv RULLE INN!!! Et fader meg så mye sutring og klaging og stygge ting dokke kan vrenge ut av den råtne kjeften dokkars!!!
      Seriøst så kutt ut og les bloggen da hvis ALT er så grusomt å fælt og teit og dill og dall…
      Er bare til å la vær å lese. Nå med engang!!! Og så fortsette med Nav livets gleder….
      Jeg følger med og leser og forstår og så deler man gledene eller sorgene evt.
      Når de velger å dele dette med alle…
      Og fine innlegg med de interesser Julianne har… Det er tross alt hennes blogg… Da kan ikke andre bestemme over det hva hun skal skrive eller ikke… Herregud på denne jord er det mulig å lire av seg så mye piss enkelte gjør…
      Var koseligere å lese bloggen eneste når linjene var stengt syns jeg…
      Men det valget er ikke mitt… Jeg kan velge å ikke lese innlegg trollpakket skriver…
      Venter på innlegg når DU er klar jeg..
      Ikke bry deg Julianne på misunnelsen…

    12. Slutt og skap deg 19.12.2017 kl.17:56
      Du skjønte nok hva hun mente?
      Alt godt ønskes dere, Julianne. Krysser alt jeg har for at dere har gode nyheter. Hvis ikke, så håper jeg 2018 blir deres magiske år❤️❤️ Ønsker dere en fredfull Jul, og et riktig Godt Nyttår!🌟

    13. Til 1830. Korfor les du bloggen?? Slike kommentarer får meg til å lure på om det sitter masse folk hjemme bare å leiter etter negativitet på nett.

    14. Dere har satt et viktig tema på dagsorden! All respekt for at dere gjør dette på deres måte. Jeg gleder meg til fortsettelsen og håper at dere får veldig gode nyheter snart!!!

    15. Hei Julianne!
      Jeg har nå fulgt deg en stund og synes det godt at dere igjen velger å åpne dere rundt dette temaet. Dere er så modige! Vi har selv akkuratt blitt henvist videre etter flere år med prøving. Å få brev i posten med diagnosen “ufrivillig barnløshet” var svært vanskelig, spesielt å se det stå sort på hvitt. Mye usikkerhet, tanker og bekymringer som gnager og gnager. Jo mer man tenker at man ikke skal bekymre seg, jo mer bekymret blir man. Livet blir liksom litt snudd på hodet. Man vet ikke om man tørr å glede seg eller tørr å tenke på barn i frykten for å bli skuffet. Likevel lever man i håpet. Lite visste jeg om hvilken følelsesmessig berg-og-dal-bane som ventet oss. Jeg finner trøst og glede i det du skriver på bloggen, jeg kjenner meg så igjen i mye av det du skriver. Det hjelper, veldig! Å vite at man ikke er alene, at det er flere som går gjennom dette.
      Dette er et nokså tabubelagt tema og det er godt det finnes sånne som dere som velger å snakke høyt og dele deres erfaringer. TUSEN TAKK! ❤️

    16. Dette er din blogg, det er KUN nett troll som ikkje kan vente og som ikkje har tålmodighet til å ry seg om ting de kun tenker på et omtrent ett sekund
      Dette er er deres liv det handler om -ikkje idioter som ikkje gjør annet enn å lete etter feil og mangler
      Ta den tiden dere trenger -ingen bestemmer noe annet enn kun dere to…vi andre er tplmodige og krysser fingrene for dere og ønsker oss så veldig på deres vegne at ting går rette veien
      sender mange gode tanker til dere <3

    17. Kjære deg, jeg føler hele innlegget bærer preg av sorg, men jeg håper så inderlig at jeg tar feil.

    18. Kjære Julianne!
      Tusen takk for at dere velger å belyse dette utrolig viktige temaet. Selv fikk vi i November vite på at vi trenger hjelp med å få barn og har blitt henvist videre etter å ha prøvd naturlig i 2 år. Her ligger problemet hos min samboer som viste seg å ha svært nedsatt sædkvalitet. Dette kom på oss begge som et sjokk og vi har tatt dette svært tungt. Plutselig har vi blitt kastet ut i noe helt uventet og ukjent. Jeg prøver å tenke positivt, men likevel oppstår tanker og bekymringer hver eneste dag. Jeg har den siste tiden funnet mye trøst, glede, håp og kunnskap i det du har skrevet tidligere i deres prosess og bladd gjennom arkivene dine opp og ned. Det er godt å vite at vi ikke er alene om å trenge hjelp og jeg kjenner meg allerede mye igjen i de følelsene du deler her på bloggen. Dette er et svært vanskelig tema å være åpen om, fordi det er så sårbart. Vi har ennå ikke turt å fortelle dette til noen, men på nyåret tenker vi å åpne oss for våre nærmeste. Og det hjelper så mye at dere bidrar med å “normalsere” det, ja – for det er jo så normalt!. Du inspirerer meg Julianne! Jeg ønsker dere alt vel og jeg heier på dere! håper det blir babymager på oss begge i 2018 🙂 Hilsen ufrivillig barnløs som er henvist til fertillitets klinikk. 🙂

    19. Jeg håper jo at du er gravid og at 2018 skal tilbringes med ruging og babykos, det er det ingen tvil om! 🙂 men kan jeg spørre hva som var vitsen med dette innlegget? Du sier A men ikke B…. er det en “bloggteknikk” siden alle bloggere litt sånn ned på listen gjør det?

    20. Heier på dere ❤️
      Om du er helt åpen som før, eller holder kortene tett til brystet som nå, så er det deres valg, og jeg kommer uansett til å følge deg ☺️
      Dessverre er det alltid noen som må klage, men det er vel livet som blogger/offentlig person.. Rett til privatliv har du uansett ❤️
      Med de beste ønsker om en fortreffelig jul ❤️

    21. Jeg drømte for noen uker siden at du hadd blitt gravid på naturlig måte mellom forsøk.. håper så veldig for deres skyld at jeg var sanndrømt! Hvertfall at du er gravid, uavhengig av hvordan, og at 2018 blir deres år💕 Venter spent og tålmodig på oppdatering. Dere forteller når dere er klare.
      God jul og klem til dere begge!
      🤞🏻🤞🏻

    22. Jeg heier på dere <3 Del når det føles rett og dele, og hold det «hemmelig» når det føles rett. Selv om du i stor grad lever av å utlevere deg selv og livet ditt, så husk at det er DITT liv. Da har ingen andre har noe de skulle ha sagt. Og til dere som sier at når hun har sagt A, så må hun si B. Jeg er helt enig i at jeg blir nysgjerrig og ønsker og vite alt. Men hun MÅ tross alt ikke si B. Dessuten er det jo egentlig veldig feil å kritisere en blogger for å bruke tid på å skrive om noe, og det av flere grunner. Den første går nettopp på at en blogger skriver om seg selv og sitt liv, og det er nok tøft å utlevere seg selv på den måten. For det andre, hadde vi for eksempel kjøpt en krimroman, så ville jo ikke den ha blitt lest om det innledningsvis ville vært en oppsummering om alt som skjedde i boka; hvem som blir drept, hvem vi skal tro morderen er, og ikke minst hvem morderen faktisk er. Så til hovedpoenget mitt, stå på Julianne<3

    23. Kan det stemme at du ble gravid tidligere i høst og denne gangen venter med å si det til du er litt lenger på vei? Kan skjønne deg hvis det er tilfellet hvertfall, vi ventet til hele 18 uker med å si det. Jeg kunne ikke slippe tanken på at det kunne gå galt og klarte ikke helt tro på at det skulle gå bra. Men her sitter jeg med en liten en på 9 måneder!

    24. Får helt vondt i hjertet mitt av dette innlegget. All kjærlighet og lykkeønsker til dere to. <3 Dette temaet skal du utelukkende skrive om på dine egne premisser, og jeg håper menneskene som leser bloggen din kan forstå at dette er alvor og sårt. Jeg skulle ønske de ikke behandlet deg så brutalt, krevende og kikkete. Om du er gravid forstår jeg godt om du vil beskytte prosessen mot alle synsere der ute, og om du ikke er det, forstår jeg hvor uendelig du garantert lengter. Jeg synes virkelig ikke du skal dele noe av prosessen deres, med mindre du er helt, helt sikker på at det føles rett. Leserne dine vil du ha her uansett, også kikkerene som vil lete etter kul på magen, om du spiser rødt kjøtt, etc etc! 😉

    25. Dette var ett fint og reflektert innlegg, i motsetning til de innleggene som omhandlet Dubai.
      Er spent å høre hvordan det går i forhold til prøverørsprosessen.
      Selv om jeg ikke er enig i alt du sier/gjør så blir jeg å fortsette å følge bloggen din 😊
      Håper 2018 blir deres år 😊

    26. Heier så innmari på dere❤️ Håper virkelig 2018 blir deres år og st dere kan legge 2017 bak dere som et lærerikt kapittel. Skjønner at prøverørsprosessen må ha vært en psykisk påkjenning. Men nå kommer et nytt år og blanke ark! Uansett, tenk på alt det positive i livet deres! Dere har fine jobber, hverandre, hundene, familie og venner! Siste brikken kommer på plass før eller senere, det er jeg helt sikker på! God jul❤️

    27. Forstår ikke at noen føler de har rett å kreve noe av dere. Dere deler når og hvor mye dere vil – og det skal folk ha respekt for. julianne du er helt fantastisk og jeg liker godt å lese om alt det andre som skjer i hverdagen din<3

    28. Hei. Det betyr så mye for så mange at dere er åpen om en så vanskelig prosess, og jeg synes ikke folk skal føle de har «rett» på å vite alt når du har delt så mye som du har gjort de siste årene. Etter noen mnder prøving ble jeg redd for at det var noe som ikke stemte hos oss også. Alle sier «vent et år eller to» , men jeg hadde en bekymring som jeg tenkte såpass mye på at jeg ikke greide å la være. Jeg har fulgt med på bloggen din gjennom hele reisen. Vi reiste på en klinikk, og fikk svar på dagen at mannen min har null sædceller. Vi venter nå på blodprøver for å se om det er hormonelt eller om det er noe annet som gjør at de ikke finner sædceller. Det er helt forferdelig å få beskjed om at man muligens ikke ville kunne få barn sammen med sin kjære og at man bør begynne å tenke på donor osv. Krysser alt jeg har for dere, Julianne. Håper 2018 blir vårt år! 

    29. Herregud. Folk må forstå at dere ikke er forpliktet til å være åpne hele veien eller komme med en oppdatering nesten daglig gjennom denne prosessen. Jeg tror ikke folk forstår hvor tøft det kan være. Jeg tror ikke at noen som ikke står i samme prosess selv kan sette seg inn i hva dere går igjennom. Selv ikke jeg. Men jeg er da oppegående nok til å forstå at dere har et behov til å trekke dere tilbake, fordøye ting sammen uten å dele det med hele Norge. Jeg kan forstå folks nysgjerrighet. Jeg har selv fulgt med fra start og er selvsagt nysgjerrig selv på hvordan det går med dere. Men det blir nå med det, helt til dere selv velger å dele! For guds skyld, ta den tiden dere trenger Julianne. Det viktigste er jo at dere tenker på dere selv og ikke de som leser bloggen.
      Jeg skal være ærlig. Jeg ser fram mot en oppdatering, da jeg er så spent og har så mye håp på deres vegne. Men oppdateringen kommer når den kommer!
      Ønsker dere en riktig god jul! 🙂

    30. Jeg heier på dere uansett hvilken nyhet dere kommer med. Baby eller ikke, jeg kommer til å forsette å være fast leser. Dere er gode mennesker <3

    31. Som tidligere prøverør-deltaker støtter jeg dere fullt ut i å være åpen og dele først når det føles riktig ut for dere. Stå på videre, ta med dere all støtten og overse de som ikke forstår – de har ikke vært der selv. Jeg heier på dere 🙂

    32. Hvor mange “at det nærmer seg” innlegg skal du skrive før du deler sannheten egentlig???
      Du tenker jo mere på hva VI synest om dette enn hva du selv gjør..

    33. Jeg er helt for at dere skal fortelle når dere er klare.. men åsktive at dere er klare og så ingenting.. Si hva du vil, men detta er klikkhunting ja!

    34. Som prøvere på 5 året er det begynt å bli svært trist. Men Gud, jeg har vært gjennom så mye fryktelig i livet at dette blir lite i sammenligning. Vi kan adoptere, det er tanken nå. Mange barn trenger oss!! Men du clickbaits dronningen over alle. Det er ekstra ille for deg! Alt er det! Dere andre prøvere? Hvor mye har dere vært gjennom før?

    35. Blir godt å få innblikk i hvordan prosessen går igjen og hvordan dere faktisk har det..❤️ Finner mye trøst/støtte i å lese hvordan det går med dere! Håper så inderlig 2018 er året!!👶🏼🙏🏻

    36. Forstår godt at dere har trengt å ikke dele alt med hele verden. Ønsker dere alt godt <3 2018 blir året deres!
      Varm klem til dere begge <3

    37. Du starter innlegget med at dere har ventet i flere uker, noe som selvfølgelig er et valg dere kan ta, men som vi lesere jo er veldig klare over, så hvorfor si det enda en gang? Slenger meg på teorien om clickbait ja.. Det verste er at det funker nok.

    38. Åshild da.. dette er jo ingen konkurranse i hvem som har det vondest. Det er heller ikke en sammenligning av hennes situasjon målt mot andres. Alle har rett til å uttrykke tristhet og sorg over at drømmen om barn virker fjern i et hvilket som helst ledd av denne prosessen.
      Jeg føler med deg og jeg føler med Julianne. Det gjør så vondt å ikke vite om man noengang kommer i mål. Jeg tror det er viktig at man ikke hugger hverandre ned, men støtter opp under det flotte J har gjort. Hun har delt av seg selv i en svært privat og personlig sak, fordi hun har tenkt at dette kanskje kan hjelpe andre.
      Kjære Julianne. Takk for valget ditt om å dele. Det er veldig sjenerøst! Jeg ønsker dere alt godt videre i prosessen, en god jul og et godt nytt år. Ta vare på deg selv. Jeg vet hvor vondt denne prosessen gjør.

    39. Vi brukte 3 år på prøverørsprosessen. Fikk en nydelig baby i år, og det er underlig med det, men alt slitet de siste årene ble bare glemt💙

    40. Helt enig ned Line over her, det er ikke en konkurranse om hvem som har hatt det vondest eller lidd mest. Faktum er at når man får gjennom en sånn prosess med opp og nedturer om hverandre så er det tøft punktum. Vi har alle forskjellige bakgrunner, historier og erfaringer så det som er mulig for deg å takle og kan føles som en bagatell kan være det samme som gjør at begeret renner over hos andre og gjør alt veldig vanskelig. Du kan ikke bestemme hvordan andre burde takle eller håndtere sine livshendelser basert på dine egne erfaringer fordi den andre har ikke levd ditt liv. Man kan klare å sette seg inn i at denne situasjonen er tøff for Julianne, prøv å støtte og bygg hverandre opp, det er kjempe flott at noen velger å være åpne om en prosess mange lider seg gjennom alene. Alle gode ønsker til dere Julianne ❤️

    41. Gratulerer! Fikk helt tårer i øynene av å lese innlegget. Sitter selv med en 2 dgr liten baby i armene❤️ Unner dere all hell og lykke fremover, senk skuldrene, slapp av og nyyyyt alt det spennende kroppen byr på de neste mnd❤️

    42. Åshild den var litt stygg. Må si meg enig med Line her oppe. Det er da ikke noe konkurranse, og at de syns dette har vært tungt er lett å forstå. Din tankegang blir litt sånn “hvordan kan du si at du er sulten når barn sulter i Sudan?”, “hvordan kan du si at du har det tungt, når folk fryser i hjel i flyktningeleirer”. Det fungerer ikke sånn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg