UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hei, dere! Nå er jeg hjemme fra fjellet igjen og superklar for alt som skal skje denne uken. Håper dere har hatt en fin mandag. DET har jeg!  Her er ukens spørsmål og svar..

Hvordan går det med deg for tiden?

– Det går ganske bra med meg, men skuldrene er høye og tankene som kverner i hodet er mange.

Hvorfor har du ikke skrevet om Andrea på bloggen før hun deltok i The Voice?

– Det har vel bare ikke vært naturlig? Det er mange i familien min og i familien til Ulrik som aldri nevnes på bloggen. Enten fordi de ikke ønsker å bli eksponert i sosiale medier (noe vi selvfølgelig respekterer) eller så har det bare ikke vært en anledning for det. Nå som Andrea er med i The Voice som er en sangkonkurranse på direktesendt tv, ville det vel vært rart om jeg ikke sa noe? Jeg er jo kjempestolt av henne!

Andrea skal forresten sove over her i natt igjen og på fredag skal Ulrik og jeg på semifinalen på Fornebu. Heia, heia 🙂 🙂

Kan du nevne den siste diskusjonen du og Ulrik hadde sammen?

– Det var på morgenen i dag da Ulrik mente at det ble billigere for meg å ta taxi til Fornebu enn å kjøre bilen vår inn i det trange parkeringshuset som ligger der på grunn av de nye vinterfelgene våre. Vi eier bilen sammen, men det blir likevel noen slike diskusjoner i uken når jeg skal ut og farte på nye (les: trange) steder. Hehehe!

Og ja, jeg tok taxi til slutt. Han “vant” i dag.

Hva er budsjettet deres på tomt?

– Det kan jeg ikke skrive her i frykt for at megleren eller selgeren av tomten vi finner leser bloggen. Da vet de jo om vi har mer å gå på i en eventuell budrunde og det er noe dritt. Jeg tror forresten ikke at alle i Oslo og Asker leser bloggen min altså, men jeg har allerede fått tilsendt både tomter og hus på mail av meglere som har “hørt” at vi er på jakt i de områdene vi leter. Derfor tar jeg ingen sjanser. Vi vil jo såklart gjøre et godt kjøp og ha mest mulig penger igjen til selve huset.

Du skrev at dere skulle på ferie i februar. Hvor skal dere reise?

– Det stemmer! Vi har ennå ikke booket noe, men jeg snuser rundt på eksotiske reisemål om dagen. Ulrik har fri fra 20. februar til 11. mars, så jeg tenker det blir en 14-dagers tur til et eller annet varmt sted. Noen tips?

Hvorfor gleder du deg ikke til jul i år?

– Jeg gleder meg alltid til å være sammen med familie, men jeg synes at julen med reising og alt før jul med gaver og gjøremål er litt styrete. Dessuten føler jeg på en måte at det ikke er så lenge siden sist jul, men jeg er sikker på at det kommer til å bli veldig koselig og jeg kommer nok til å glede meg mer når det nærmer seg.

Hva ønsker du deg til jul?

– Jeg har egentlig sagt til Ulrik at jeg synes vi skal kjøpe reise til hverandre i gave i år, for å få til en ekstra fin ferie i februar. Men han ble litt skuffet av forslaget mitt siden han elsker gaver under treet like mye som barn gjør, så vi får se hva det blir til. Hehe!

Hva pleier du å bake til jul?

– Pleier og pleier.. Jeg bakte pepperkaker med niesene mine i fjor og håper at vi får til en “bakedag” i år igjen, men noe mer enn det blir det ikke. Jeg er ikke spesielt glad i å bake eller flink til å bake, så det som serveres av kaker til jul her hjemme er enten kjøpt eller fått av svigermor og farmor.

Hvor skal dere feire jul og nyttår i år?

– Vi reiser til Vikersund lille julaften. Der skal vi feire jul med mamma og stefaren min og kose oss med familien min på den siden. 2. juledag reiser vi til Halden for julemiddag hos farmor sammen med pappa, lillesøster, lillebror og den siden av familien. 3. juledag reiser vi til Geilo for å slappe av resten av romjulen og feire nyttårsaften/bursdagen til Ulrik sammen med både familie og venner.

Hvorfor har du så mange reklameinnlegg for tiden?

– November og desember er de månedene annonsører bruker mest penger på bloggere, etter hva jeg har erfart. Det ble ganske mange reklameinnlegg forrige uke blant annet på grunn av heftige tilbud rundt black friday/weekend, mens denne uken har jeg bare en annonse som jeg vet om nå. I sommermånedene foreksempel er det omtrent ingen eller i hvertfall få annonsører som bruker penger på bloggere. Derfor må jeg og vi “ta igjen” det tapte andre deler av året. Ingen bloggere kan leve av bare klikk alene. Det er alt for dårlig betalt..

Eier dere eller leier dere leigligheten dere pleier å bo i på Dr. Holms?

– Det er moren min og stefaren min som eier den leiligheten vi pleier å bo i på Geilo/Dr.Holms.

Hvordan gjør dere det med utgifter når dere er sammen med andre par? Spanderer dere eller deler dere alt på likt?

– Ulrik og jeg liker å spandere på gjestene våre og gjestene våre liker å spandere på oss også. Derfor blir det litt sånn annenhver gang ordning, uten noe system egentlig. Jeg hater gjerrige mennesker og har derfor ingen gjerrige venner. Venner som studerer eller venner som ikke har råd til å spandere av den ene eller den andre grunnen er noe helt annet. Det handler bare om å bidra med det man kan, synes jeg 🙂

Drakk du alkohol på Geilo i helgen?

– Nei. Jeg drakk bare virgin mojito og julebrus.

Hva synes vennene dine om at du blogger?

– Jeg tror de fleste venninnene mine har blitt vant med at bloggen er jobben min, og at de ikke tenker så mye over hva jeg driver med lenger.

Det går rykter om at du er gravid. Kan du bekrefte eller avkrefte?

– Jeg vet at det er mye snakk og skriving om hvor vi er i prosessen akkurat nå fordi jeg mottar spørsmål på Snapchat, Instagram og Facebook hver dag. Det jeg har sagt står jeg ved, og det er at jeg kommer tilbake til dere med en oppdatering når Ulrik og jeg er klare for det.

Når får vi høre mer om de to prosjektene dine?

– Et av de får dere vite om allerede denne uken. Men det andre må jeg holde på til over jul og kanskje nærmere påske. Vi får se!

Det har dabbet litt av med spørsmål i det siste. Jeg tar noe av skylden selv siden det ble få personlige innlegg uken som var, og gir dere derfor ny mulighet neste uke i stedet for å droppe hele greia –> Still gjerne spørsmål allerede nå på facebook her for at ditt spørsmål skal bli besvart. Husk at du kan stille spørsmål på innboks om du ønsker å være anonym ♥

25 kommentarer
    1. Er det ikke snart to uker siden du skulle ha testet etter innsett? Skjønner godt at dere vil vente med å dele resultatet ettersom det gikk galt så tidlig tidligere 🙂 men jeg tror nok du er gravid jeg da! Kan faktisk se det på bildene av deg! Du ser mer fornøyd ut 😊 Håper det går veien for dere denne gangen! 😊❤️

    2. Jeg syntes du er så god Julianne, blir liksom et høydepunkt iløpet av dagen når du poster innlegg. Fortsett med det du gjør, du er fantastisk!

    3. Herlighet! Her åpner Julianne kommentarfeltet igjen, og med en gang er det spekulasjoner på om hun er gravid! La nå Julianne få dele dette selv når hun er klar, og slutt med spekulasjoner. Det må være utrolig sårt hvis Julianne ikke er gravid.
      Heier på dere! Å bli mamma er en fantastisk gave <3

    4. Endelig åpent kommentarfelt igjen.
      Savnet å kunne kommentere til deg!
      Stå på du, jeg digger deg herfra til månen.
      Du er så utrolig vakker og flott Julianne.

    5. Så koselig at du har åpnet kommentarfeltet ditt igjen! Ønsker deg og dine en fantastisk dag videre ❤️ du er god som gull ❤️

    6. Ser at du skal være med på bloggerne, så gøy! Syns det er så koselig å følge deg på bloggen:-)
      Lykke til videre med alle planer og ellers i livet❤️

    7. Endelig åpent kommentarfelt igjen, som jeghar venta på det!:) Håper alt er bra med deg og Ulrik om dagen❤️

    8. Dere bør utforske Malta! Rettere sagt Valetta – Romantisk by, hvor jeg absolutt anbefaler en kjæreste tur❤️

    9. Å, så hyggelig med åpent kommentarfelt! Nå håper jeg folk vet å oppføre seg…
      Ønsker dere en riktig fin førjulstid <3

    10. spørsmål til ukens spørsmål:
      – hva var det første du tenkte da dere ble spurt om å være med i bloggerene?
      – hvordan går det med hundene ?
      – har du og Ulrik noen juletradisjoner sammen ?
      – hva ønsker du deg til jul i år?
      – pleier du å Ulrik å ha et “budsjett” på gave til hverandre, eller kjøper dere noe “uten å tenke på pris” hvis du skjønner hva jeg mener med det 😉
      – hvor ofte går dere på date?
      – hva er det flaueste du har gjort?

    11. Har du tips til hva man kan gi i gaver til typen sin første julen man er kjærester?
      Tips til hvordan jeg som jente presenterer han til familien for første gang?
      Hvilken interiørkjeder liker du best, og hvem har stylet hos dere?

    12. Kjempegøy at dere skal delta på bloggerne, gleder meg til å se på! Krysser også fingrene for at spiren enten sitter allerede, eller snart er på plass – det fortjener dere.
      Og så håper jeg folk kan oppføre seg nå som kommentarfeltet er åpent igjen 🙂

    13. Så koselig at du har åpnet kommentarfeltet igjen! 🙂
      Du ser veldig bra ut om dagen.. Håper alt er bra med deg <3

    14. Hadde deltagelsen på bloggerne noe å gjøre med at dere nå i høst valgte å ikke lengre dele fra prøverørsprosessen? At dere ville vise det på TV i stedet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg