UKENS SPØRSMÅL OG SVAR

Hei, dere! Etter litt masing ble det nok spørsmål å besvare denne uken også.. Tusen takk for at dere engasjerer dere, selv om det er litt mer tiltak å stille spørsmål på Facebook enn direkte her på bloggen. Ønsket og planen er å åpne kommentarfeltet igjen. Men ikke før Ulrik og jeg lykkes med vår største drøm..

Hvordan har du det for tiden?

– Jeg har det ganske bra, men er veldig sliten og lei av å vente og bekymre meg for alt på veien mot å bli foreldre. Det er ingen hemmelighet at prosessen tar mye energi og at den påvirker meg psykisk.

Ser du for deg og bli en mor som setter klare grenser og kan være “streng” eller ha vanskeligheter med det?

– Ja, det gjør jeg absolutt. Jeg har ikke vanskelig for å være streng mot hundene foreksempel. Det har Ulrik. Hehe! Jeg vet at hunder og barn ikke kan sammenlignes altså. Det var bare et eksempel. Et annet eksempel er når vi er barnevakt for tanteungene våre. Da har jeg heller ikke noe problem med å være streng, og det har heldigvis ikke Ulrik heller.

Er det lenge til neste forsøk? Og hva gjør klinikken annerledes denne gangen, enn hva de har gjort før?

– Dette er ikke noe vi ønsker å kommentere inntil videre. Vi har som sagt valgt å skjerme oss litt for detaljer underveis i prosessen. Jeg kommer tilbake til dere når vi føler oss komfortable med å åpne oss mer igjen.

Når og hvor kommer du til å fortelle oss resultatet av det femte forsøket?

– Jeg har blitt så glad i facebooksiden min i det siste så jeg tror det blir der jeg først deler resultatet neste gang.

Har du hørt om hormonet prolaktin?

– Nei, men etter et lite søk på Google ser jeg at det er det hormonet som stimulerer produksjonen av melk i brystene hos mennesker. Og at forhøyet prolaktin kan gi menstruasjonsforstyrrelser, infertilitet og impotens.

Hvis dere ikke finner drømmetomta? Har dere tenkt på at det går ann å finne ett “tragisk hus” og rive det å så bygge drømmehuset?

– Det er ikke bare bare og rive ned et gammelt hus. Se på Tone Damli.. Jeg tror ikke vi tør å kaste oss ut i noe sånt etter å ha lest om det de opplever. Husriving blir fort mer kostbart og tidskrevende enn man planlegger. Stakkars Tone og Markus. Håper det ordner seg for de snart.

Vi var forresten å så på et par tomter i dag, hvor en av de kan være aktuell. Ulrik skal ta noen telefoner i morgen så får vi se. Tvi tvi!

Er du glad i jula? Og hva liker du eventuelt best med jula?

– Jeg synes det er koselig med jul når julen først er i gang og familien er samlet, men jeg er ikke en som gleder meg så veldig til jul. For å være helt ærlig så skulle jeg ønske at vi kunne hoppe over julen i år og vente med alt styret til neste år. Julefeiring annenhvert år hadde vært noe for meg, tror jeg. Kanskje vi bare skal reise bort annenhvert år fremover? Ulrik og jeg altså.. Det er bare ikke sikkert at det blir så godt mottat av familiene våre. Hehe! Vi får ta de med oss.

Har du noen julegavetips til kjæreste/mann/forlovede?

– Hm.. Alltid like vanskelig, synes jeg. Men jeg har blitt ganske glad i opplevelsesgaver som billetter til en weekendtur eller behandlinger på Spa og så videre. Det finnes et hav av utvalg til ulike aktiviteter du kan gi bort om du googler “opplevelsesgaver”. Ellers kommer jeg snart med et eget julegavetips-innlegg her på bloggen. Da vil du få mer konkrete tips til alle i familien 🙂

Hva er dine “quilty pleasures”?

– Smågodt? Jeg sitter faktisk å spiser det mens jeg skriver dette innlegget. Rester fra i går, eller hva jeg skal kalle det. Dere vet de siste bitene som alltid blir igjen til slutt i posen? De spiser jeg nå. Hehe!

Husker du skrev for en tid tilbake om floating, siden da har det ikke blitt nevnt mer om det temaet på bloggen. Lurer derfor på om det er noe du fortsatt gjør og anbefaler?

– Jeg har floatet flere ganger siden jeg skrev om det, både alene og sammen med Ulrik. Men det er ikke noe jeg driver med fast. Jeg har booket en time til Ulrik og meg før jul da. Det blir deilig!

Hva synes du er de største utfordringene med å blogge?

– Å være interessant i perioder hvor man ikke føler for å dele. Jeg synes personlig at bloggere som ikke byr på seg selv og bare skriver overfladisk om hverdagen er superkjedelige. Når jeg går inn på en blogg vil jeg “bli kjent” med bloggeren og lese om hva hun tenker, føler og bryr seg om. Det samme vil jeg at dere som klikker dere inn her skal føle, nemlig at dere blir bedre og bedre kjent med meg.

Hva er de største fordelene og ulempene med det å være en kjent person i Norge?

– Fordelene er heldigvis flest og den største må være alle mulighetene man får til å leve av bare å være seg selv. Ulempene er ikke mange, men den som jeg og de fleste kjenner på er det at alle skal ha en mening om deg. Det er til tider litt ubehagelig og slitsomt. Men det kan også være hyggelig.

Hadde du takket ja til å bli med på «Bloggerne» om du fikk tilbud om det?

– Hvis Ulrik hadde sagt ja og det hadde passet der hvor vi var i livet sammen, så ja.

Har du begynt å erstatte vanlige innlegg med annonser?

– Nei, men jeg er nøyere enn mange bloggere til å merke innleggene mine med “reklame” eller “annonse” når de inneholder annonselenker og spons. Derfor ser det ut som om jeg har flere annonser og mer reklame enn andre bloggere noen ganger. Et innlegg som inneholder reklame hos meg kan være like personlig som innlegg uten reklame. Forskjellen er ofte bare at jeg linker til klærne jeg har på meg på bildene jeg bruker i innleggene som er merket øverst.

Har du mistet piffen for å blogge? Det er så sjeldent nye innlegg fra deg. Jeg har nesten sluttet å gå inn på bloggen din for jeg blir så skuffa siden det så sjeldent er nye innlegg. I tillegg er det ofte litt «tamme» innlegg. Beklager at jeg er så ærlig, tenkte bare kanskje du trenger en pause av noe slag.

– Jeg har mistet litt piffen i det siste, ja. Men det er ikke bare på bloggen og handler ikke om at jeg er lei av å blogge. Det gjelder hele meg. Alle har dårlige perioder i livet. En av mine dårlige perioder er nå. Foreløpig har jeg ikke lyst til å ta meg en lang pause eller noe, men jeg tar meg fridager i blant og det kommer jeg nok til å fortsette med ved behov.

Hva synes du om at flere bloggere den siste tiden har gitt ut bok? Har du lest noen av dem? Og kunne du tenke deg å gjøre det samme selv?

– Det synes jeg er kjempekult og ikke minst tøft gjort. Jeg har ikke lest noen av bøkene til bloggerne som har gitt ut bok ennå, da jeg ikke har følt meg helt i “målgruppen” til de forskjellige bloggerne.

Selv har jeg drømt om å skrive en bok siden jeg var liten, men jeg tror ikke jeg hadde klart det sånn helt alene.

Hva liker du best å spise til frokost?

I hverdagen går det mye i knekkebrød med et eller annet pålegg som frister eller smoothie bowls, og i helgene er det egg, bacon og bønner som er favoritten.

Har du noen tips til hyggelige ting man kan gjøre sammen med sin kjære?

– Kino er undervurdert, spesielt om dere gjør det til en helaften med middag ute først. Ellers er jeg veldig for filmkvelder hjemme nå om dagen. Det er ekstra koselig nå som det begynner å bli så mørkt og kaldt ute <3

Hvordan får du tiden til å gå når Ulrik ikke er hjemme? Er det kjedelig i perioder?

– Jeg nyter den tiden jeg er alene og kjeder meg så å si aldri. Alenetid er for meg en nødvendighet og luksus. I tillegg til å nyte alenetiden passer jeg på å legge mest jobb og avtaler med venninner til de dagene Ulrik er på jobb, slik at vi kan være mest mulig sammen når han er hjemme.

Hva gjør dere for å holde kontakten i de periodene Ulrik er på jobb? Er dere flinke til å sende hverandre meldinger eller ringe hverandre?

– Ulrik er ekstremt flink til å gi meg oppmerksomhet når han har pauser, før og etter jobb. Vi ringes minst tre ganger om dagen når han ikke sover hjemme og sender masse meldinger og snapper til hverandre gjennom de dagene han er på jobb.

Still gjerne spørsmål til neste uke HER allerede nå!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg