STEG-FOR-STEG: HÅRKNUTE

Jeg har blitt så glad i hårknuter for tiden! Litt fordi jeg har slitte tupper og ettervekst som fører til mange dårlige hårdager, og mye fordi det er verdens mest behagelige frisyre. Dessuten er det skikkelig trendy med hårknuter nå og frisyren ser både feminin og kult ut til hverdag eller fest. Mine egne hårknuter pleier ikke å være så fine som når Maria lager det på meg, men jeg prøver å lære meg teknikkene hennes og samtidig vil jeg lære de videre til dere.

Det er forresten en fordel om du krøller håret først, spesielt om du har rett og glatt hår som meg. Da blir håret enklere å jobbe med og du får naturlig volum i knuten. Krøll gjerne med rettetang slik jeg har gjort. Hvordan jeg krøller med rettetang kan jeg eventuelt vise en annen gang. Vil dere det? Jeg vurderer å lage litt videoer fremover også, om det er stemning for det. Gi meg gjerne en tilbakemelding på facebooksiden min her..

1. Start med å lage en hestehale litt opp fra nakken.

2.  Bruk hånden med å tvinne hestehalen.

3. Tvinn håret rundt mot høyre en hel gang.

4.  Fortsett tvinningen mot høyre en gang til (kommer ann på lengden på håret ditt).
 
5.  Fest enden med lusespenner rundt hele knuten.

6. Spray lett over hele frisyren.

7.  Dra litt i områder om du vil løsne på for en mer leken og naturlig look.
 

Voilà!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg