SKULKING I VOKSENLIVET

Hei, dere! Jeg kom akkurat inn døren etter å ha hentet Ramp som ble passet av snilleste Martine og Aleksander fra i går til i dag. Herregud, så søte de var med han! Jeg er hundre prosent sikker på at Ramp storkoste seg. I skrivende stund ligger han rett ut i sofaen og sover. Det tyder på at han har fått mer enn nok oppmerksomhet og lekt masse, for det er sjelden han sover på denne tiden av døgnet. Hehe! Dere lese mer om hvordan Ramp har hatt det på bloggen til Martine her

Jeg tok meg forresten helt fri fra bloggen i går og det var virkelig deilig. Det var ikke planlagt eller noe, men det bare skjedde. Litt sånn som skulking av skolen i gamle dager. Det føles verdt det der og da, men ikke dagen etter. Når det er sagt så merker jeg at jeg trenger å logge av litt oftere nå enn før. Jeg merker at det er lurt for meg med tanke på alt Ulrik og jeg gjennomgår og jeg merker at det gir meg energi. Derfor kan det hende at jeg tar meg flere fridager fremover nå som neste innsett nærmer seg, bare sånn at dere vet det. Planlagt skulking på en måte. Det er lov når man er voksen og tar konsekvensene av det selv. Er det ikke? Jeg gir meg i hverfall lov.

Ellers har jeg hatt en super helg, noe den knekte neglen min beviser. Hehe! Jeg skal heldigvis fikse både negler og hår uken som kommer, så om noen dager er jeg fresh og fin igjen. Apropos hår.. Det kommer et tilbud på bloggen senere i kveld til de av dere som har lyst på rabatter hos frisøren min og på extensions.

Vi blogges snart!

18 kommentarer
    1. Det er fullstendig lov å skulke i din jobb for å passe på helsa:) bare hold deg under fraværsgrensa. Vi lesere savner deg vettu:)

    2. En velfortjent fridag!:)
      Veldig spent på å høre hva du tenker om alle kommentarene under “Siste nytt” innlegget?

    3. Hvordan kan hundeburene dere har i bilen være trygge når bunnen ikke på noen måte er festet? De er jo kun festet i form av selet rundt nakkestøtten. I en kollisjon vil jo da bunnen få fart og hele greia fyke fremover som en huske?

    4. Jeg er stadig forundret over at du kaller dette en jobb. Du gjør et nummer av at du lot være å jobbe i går, men når du så kommer tilbake til “jobben” din, så leverer du et produkt det umulig kan ha tatt deg mer enn 15 minutter å skrive. Beklager Julianne, men man kan ikke kalle dette en jobb. Jeg leser andre blogger som er så mye mer gjennomarbeidet og holder en helt annen kvalitet.Jeg synes du skylder leserne dine å legge ned mer arbeid i bloggen. Med den inntekten bloggen gir deg, så bør du det.

    5. I noen år, har det vart inn å skrive, og noen av dere har tjent gode penger på det. Om jeg synes det er en jobb eller ikke er en annen sak.
      Men det jeg lurer på er om er at den dagen du ikke tjener penger på bloggen din lenger (f.eks om 20 år), har du noen tanker på om hva ennet du kan tenke deg å gjøre?
      Og jeg liker å lese bloggen din. Har vært inne å lest annen toppblogger, men den skal sant sies likte jeg ikke

    6. Tenker du nye på at om under 1 måned hadde du hatt termin (19 oktober) hadde du ikke mister første gang ?

    7. Skulking i voksenlivet ja. Hvis jeg skulker jobb en dag, er det en som kanskje ikke får kreftoperasjonen sin, det planlagte keisersnittet, utredning for barnløshet må utsettes osv. Egentlig alle prosedyrer som krever Anestesi. Er skjært helt inn til beinet med personale på grunn av at vi skal spare penger, så vi er bare akkurat nok på jobb. Hvis du skulker så skjer det vel ikke så mye.

    8. Skulking ja.. må være deilig å ha en “jobb” hvor det ikke skjer noe som helst dersom du gjør det. For de fleste av oss vil dette påvirke mange andre enn oss selv, og man skulker derfor ikke jobben. Trenger man en dag eller to fri, så ber man om det/gir beskjed og planlegger det. Man kommer ikke dagen etter og sier at “jeg bare trengte det.” Igjen.. nå skjer det jo ikke noe annet når du gjør det, enn at vi må vente litt ekstra på tilbud om hår og sminke, og evnt på å lese om helga di. Men hvordan hadde du følt det dersom du plutselig ikke fikk din neste time som planlagt på Spiren? Fordi gynekologen bare tok seg en skulkedag? Og vips så måtte dere ventet en ny mnd på neste forsøk.. du hadde virkelig hatt godt av å prøve deg i det virkelige arbeidslivet, hvor man må tenke litt lenger enn bare på seg selv.

    9. Blir mildt sagt sjokkert jeg. Så EKSTREMT mye hat som florerer her? Stakkars dere, håper dere får det godt med dere selv!
      Til deg som lurte på om hunden ikke er sikret, den er det. Det følger med sele inni disse veskene hvor man fester hundene.
      Ramp er helt nydelig, kan man spørre hvilken kennel du kjøpte han fra? Har selv en gammel chihuahua <3

    10. Så mange stygge kommentarer, misunnelsen lenge leve, sier jeg. Gjør som du vil du, ta vare på deg selv og håper du er sterk nok til å drite i kommentarene som er lavmål. Heldigvis får du mange fine kommentarer også, ta de til deg i stedet for.

    11. Dere som mener at disse kommentarene er lavmål og hat… hadde dere syntes at dette var greit i alle jobber?

    12. Trur nok de aller fleste IKKE er sjalu på “pilotfruen, for hva skal de være sjalu på? Er også veldig lettvint å si i etterkant at jeg trengte en fridag. Det er ikke slik det fungerer i arbeidslivet. Så føler pilotfruen ikke ser på dette som en vanlig jobb, men en hobby som kan jobbes med i ny og ned. Og det er det kanskje og? Dette er min mening.

    13. Synes det er så fantastisk å lese kommentarene her:)
      Ramaskrik når det tas fridag – det er heeelt krise!!!! For denne bloggen er bare såååå dårlig, mange andre som jobber myyye mer med bloggene sine! Hvordan kan du kalle dette en jobb????? Disse kommentarene er en fornøyelse å lese!!!
      Elendig blogg – men vi må inn å lese den – hver dag – så
      hvordan kan du finne på å ikke oppdatere oss som ikke
      liker deg, håret ditt, jobben din, ikke unner deg et flott hus, stylist, vaskehjelp, fet båt, rå bil, egne barn, TO hunder, kjekk-kaptein-mann HVER dag – 365 dager i året????
      Herlig!!!!! 🙂
      Du er dyktig som har skapt din egen arbeidsplass!
      Klem fra Siri 🙂

    14. Hmmm…
      Jaja,det kommer jo helt an på hvordan man tjener til livets opphold… Skatt betaler du jo okke som,så da er det vel ikke så farlig,om du “skulker”?
      -Om det er så interessant å lese at du gjør det? Vel,se det er en helt annen sak😉
      Selv er jeg intensivsykepleier,og har ikke anledning til å “skulke” om jeg skulle få lyst til det. Men vet dere hva? Jeg har ikke det minste lyst heller,jeg opplever å være nyttig og verdsatt,med en solid og trygg jobb. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg