APROPOS HØST OG HØSTFARGER

Jeg fikk se og oppleve fantastisk mye flott natur fra Norefjell til Høgevarde sammen med mamma i går! Været var klart og fint hele veien oppover. Vi hadde til og med litt sol underveis og solen tittet frem til lunsj, så vi følte oss heldige. Dagen bestod av mange fine samtaler, selv om jeg må innrømme at turen var krevende fysisk og at jeg ikke hadde pust til å snakke hele veien. Jeg kjenner det i kroppen i dag, for å si det sånn. Men det er jo bare herlig.

Hele turen er sirka 2,5 mil og den tok oss 6 timer og 40 minutter med to stopp. Jeg tipper at vi gikk i sirka 5 1/2 time med en liten omvei i starten. Mamma hadde smurt matpakker til oss som bestod av tre brødskiver til hver, te, vann og selvfølgelig tursjokolade. Jeg fikk to brødskiver med egg og saltpølse og en brødskive med bare leverpostei. Jeg kan ikke huske sist gang mamma smurte matpakke til meg og heller ikke sist gang at saltpølse (noe jeg aldri spiser) smakte sååå godt. Jeg prøvde derfor kombinasjonen av egg og saltpølse til frokost i dag også, men det ble ikke helt det samme altså. Det er virkelig noe eget å spise i fjellet med den friske luften og spesielt når man er skikkelig sulten og sliten, som jeg var da vi kom på toppen. Den følelsen må bare oppleves!

Tenk at naturopplevelser som dette er helt gratis og tilgjengelig for alle oss heldige som bor her i Norge. Jeg er alt for dårlig til å benytte meg av fjell og natur. Det må jeg også innrømme, men målet er å få til mange flere slike turer i året siden jeg merker at det gir meg mye positivt. Fjellturen i går ga meg rett og slett mersmak, og jeg tror at et godt liv for meg handler om balanse og kontraster fra hverdagen som dette. Dessuten var det virkelig på tide at fjellskoene mine fikk oppleve en ordentlig fjelltur, ikke bare skibaren på Dr. Holms. Hehe! Jepp, jeg har selvironi. Det er viktig det.

Apropos høst og høstfarger. Her er et lite bildedryss fra fjellturen vår. Vi blogges ♥

18 kommentarer
    1. Hei! Ser ut som en veldig fin tur, vurdere å gå den selv 🙂 Hvor gikk dere fra? Og hvor lang var turen i kilometer? 🙂 Ha en fin helg!

    2. Ååååååå elsker fjellet på høsten., savner vestlandsfjellene etter jeg flytta til østlandet…
      Men dette så skikkelig bra ut ❤

    3. For et friskt og herlig innlegg! Ser ut som dere har hatt det helt topp. Nå fikk jeg lyst til å dra ut i naturen selv. Tenk at Norge har så mye herlig natur å by på 🙂
      Med ønske om en riktig god helg!

    4. Likte veldig godt dette innlegget! Går selv mye i fjellet da vi bor tett ved. Det er godt å kjenne på indre ro, frisk luft og puls. Og det er fint at vi får lese om andre ting enn bylivet, prøverør og båt, selv om jeg skjønner at det opptar mye tid.
      God helg!

    5. Bildet av lange, kunstige negler og KvikkLunsj… god fredagsunderholdning for familien her. Vi ler så vi rister. Akkurat like morsomt som å se Ulrics fastknyting av båten.

    6. Pershing62: Opplesning av surmaga kommentarer er vår fredagsunderholdning og der traff jo du midt i målskiva.

    7. Utrolig kjekt og friskt å se slike innlegg! MYE kjekkere å se deg i turklær og på fjell, enn pyntete og skikkelig stelt fra topp til tå ! <3 Du er flink ! dette vil jeg virkelig se mere av !

    8. Hva er galt med kunstige negler og kvikk lunsj? Er lov å være fin på tur. Og Ulrik kan da knyte fast båten akkurat som han vil.

    9. Pershing62: for en patetisk kommentar, og for en patetisk person du er som synker så lavt at du gidder å taste og publisere noe sånt. Har du familie? Lærer du noen hos deg om mobbing? Hvis du ikke har noe fint å si så hold det for deg selv 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg