10 TING JEG GLEDER MEG TIL DENNE HØSTEN

Til tross for den store skuffelsen og noen tøffe uker her hjemme, så er det mye positivt som skjer i livet mitt for tiden også. Det virker kanskje ikke sånn siden jeg har fokusert mye på alt det negative her på bloggen en stund. Derfor vil jeg vise dere en liten liste med ting jeg gleder meg til denne høsten og som jeg er takknemlig for at jeg kan se frem til. Jeg føler meg jo heldig generelt i livet, selv hvor uheldig jeg har vært til nå i prøverørsprosessen. Ja, prøvingen tar mye plass og er altoppslukende i perioder, men den er ikke alt..

♥♥ Jeg gleder meg til å jobbe videre med to store prosjekter som jeg jobber med ved siden av bloggen og til å presentere de for dere. Prosjektene er på en måte helt forskjellige, men på en annen måte så handler de mye om det samme. Det beste av alt er at de utfordrer meg. Jeg kjenner at jeg trenger disse utfordringene. P.s. dette punktet teller som to ting. Hehe!

♥ Jeg gleder meg til utredningen før neste egginnsett og ikke minst til å få svar på alle prøvene som Ulrik og jeg skal ta. I dag fikk vi faktisk rekvisisjonene våre i posten fra Spiren. Blodprøven til Ulrik skal tas allerede mandag, tirsdag eller onsdag til uken og sendes til sykehuset i Telemark. Mens mine blodprøver skal som sagt tas tidligst to uker etter hCG er negativ, noe som begynner å nærme seg. Hormonutredningsprøvene mine skal tas på syklusdag 2 eller 3. Jeg håper så inderlig at vi finner et problem som kan løses!

♥ Jeg gleder meg til å starte samarbeidet med Maria (frisøren/stylisten min). Hun og jeg skal som nevnt begynne å jobbe sammen en dag i uken fra september eller oktober. Da blir det mer outfits og bedre bilder på bloggen. I need her help!

♥ Jeg gleder meg til å finne drømmetomten og forhåpentligvis sette i gang et husprosjekt. Ulrik og jeg skal se på noen aktuelle tomter i Asker allerede til uken som jeg er veldig spent på. Vi har det ikke travelt, men alt med oss (bortsett fra det vi ikke kan påvirke) går som regel fort. Jeg holder dere oppdatert så fort det skjer noe mer i denne prosessen. Planen og ønsket nå er som dere skjønner å kjøpe tomt for så å bygge hus, men vi får se.

♥ Jeg gleder meg til høstmoten! Ingen høst uten nye støvletter, ny jakke/kåpe og nye jeans eller andre bukser. Det er ingen årstid jeg føler meg mer trendy og komfortabel enn om høsten. Jeg bestilte meg litt nytt til høstgarderoben i stad som det blir gøy å vise dere.

♥ Jeg gleder meg til fårikål. Det er det beste jeg blir servert om høsten. Aller helst av mamma eller farmor. Jeg har nemlig aldri lagd det selv. Kanskje jeg skal prøve i år?

♥ Jeg gleder meg til å gå i fjellet med mamma. Det er ingenting som er så godt for kropp og sjel som å gå i fjellet, sier hun. Jeg er alt for dårlig til å komme meg ut i naturen, men jeg nyter det virkelig når jeg først gjør det.

♥ Jeg gleder meg til filmkvelder og seriemaraton med Ulrik. Det har ikke blitt så mange slike kvelder her hjemme i det siste, siden vi har vært mest mulig på båten når Ulrik har hatt fri. Dessuten får jeg fort dårlig samvittighet når jeg tilbringer mange timer inne om sommeren. Men om høsten er det lov, eller faktisk mer enn lov. Om høsten er kvelder foran TV-en fornuftig etter min mening. Rett og slett en godkjent høstaktivitet.

♥ Jeg gleder meg til å heie på Andrea Santiago på The Voice! Hun har en helt rå stemme og er skikkelig nydelig. Dere som ikke fikk med dere første episode av programmet på TV 2 kan se henne i blind audition her. Sykt bra, eller hva? –> Følg @andrea_santiaago på Instagram! Norges nye superstjerne 😉

Her kan du se hva jeg gledet meg til med høsten i fjor..

15 kommentarer
    1. Og jeg gleder meg til å ta en del av alt dette via bloggen. SPESIELT husbygging, for jeg elsker oppussing og husbygging. Håper vi får se masse av det på bloggen den dagen det blir noe av 😀

    2. Mye spennende for deg framover, det er du vel undt! Hvorfor skal prøvene sendes til sykehuset i porsgrunn? Er det snakk om fertilitetsavdelingen?

    3. Dere tok ikke disse prøvene før oppstart med IVF? Det gjorde jeg i Porsgrunn. Fått veldig god oppfølging av de.

    4. Rart dere ikke fikk ta disse prøvene før dere i det hele tatt startet opp med behandling. 2500kr for utredning, også mangler det enkelte blodprøver?! Og er blodprøver og ultralyd den eneste utredningen dere får for den summen? Alt er virkelig ikke bedre privat da skjønner jeg..

    5. Så mye spennende! Gleder meg til å følge 🙂
      Og hun Andrea er sååå flink! Er det kusinen til Ulrik?

    6. Hei! Jeg er ei som nylig har begynt å lese bloggen din.og jeg lurer på: er du pilot? Sorry hvis du har svart på det før

    7. Ønsker dikka lykke til framover med prøveperioden og alt! Du har faktisk fått augene mine opp for korleis og kor tung IVF er (så godt det lar seg gjera). Har nokon rundt meg som har verdt igjennom det, men dei har holdt det hemmlig, (kun nærmaste som veit det, og eit valg eg sjølvsagt respekterar) og har heller ikkje snakka så mykje om det. Så har vert så vansklig å vite kva dei har vert igjennom, men no forstår eg det mykje bedre. Kan sjølvsagt ikkje forstå det heilt uten å ha vert igjennom det, men kan likevel forstå litt meir. Så tusen takk for åpenheita di! Dei lykkast forresten med barnedrømmen.
      Så vil eg berre sei at vist de skal bygge så vil eg anbefale å sjekke ut blåhus sine hus. Fant tilfeldigvis sida deira etter å ha sett igjennom mangen bedrifter som driver med “ferdighus” uten å ha funnet eit hus eg likte, som hadde mine kriteriar. Men der fant eg drømmehuset mitt (altea). Har ikkje sjølv bygd da økonomien ikkje tillet det, men det er drømmen, om me ein gang har råd og finn drømmetomta vår. Uansett so ønsker eg dikka lykke til med både hus og barnedrømmen, eg heiar på dikka!

    8. Jeg er diagnosert med habituell abort. Har nå barn mr 2 i magen etter ivf. Vi lykkes med bruk av prednisolon. De fant ingenting på de utvidede prøvene. Spør etter prefnisolon ved neste forsøk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg