VI BLIR I OSLO

Hei fra Hvalstrand! Her har vi lagt til longside med noen andre båter siden i går og kost oss sammen med venner. Det er skikkelig god stemning med festival og bra vær, så vi kan ikke annet enn nyte. Heldigvis er det litt igjen av båtsesongen, noe vi utnytter til det fulle. Det må vi jo nesten bare etter investeringen vi gjorde i drømmebåten vår i slutten av mai. Jeg har forresten forelsket meg i Asker den siste tiden og spesielt områdene Nesbru, Hvalstrand og Vollen. Har jeg noen lesere som er fra Asker? For noen fine plasser!

Apropos Asker.. Det blir ikke hus i fredrikstad på Ulrik og meg likevel. Vi har som nevnt vært på husjakt og fant faktisk to hus vi likte veldig godt, men vi ga aldri noe bud på noen av husene. Nå har vi bestemt oss for hus i Asker i stedet, og på bare en uke har vi vært innom alt fra nytt funkishus til oppussingsobjekter og bygging av hus. Hehe! Her går ting litt fort i svingene, men det har sine grunner. Vi blir altså i Oslo, eller Akershus da. Hovedgrunnen til det er at moren min flytter selv fra Fredrikstad til Oslo og da faller alle brikkene på plass her. Jepp, jeg er en skikkelig mammajente. Hehe!

Ulrik har aldri vært gira på å flytte fra Oslo og spesielt ikke til Fredrikstad, men han ble med på det etter noen runder med argumenter fra meg. Det føles utrolig bra å vite at han var villig til å flytte fra alt for meg og mine grunner. Det sier mye om han. Godt føles det også å gi han det livet han alltid har ønsket seg for oss. Jeg kjenner derfor at beslutningen er rett og gleder meg virkelig over den. Nesten like mye som Ulrik 😉

Nå er det tacokveld og vinos på menyen sammen med nabobåten. Vi snakkes!

DCIM115MEDIADJI_0099.JPGDCIM115MEDIADJI_0093.JPGDCIM115MEDIADJI_0115.JPGDCIM115MEDIADJI_0055.JPGDCIM115MEDIADJI_0049.JPGDCIM115MEDIADJI_0024.JPG

27 kommentarer
    1. Hei, jepp Asker er virkelig stedet, beste plass i verden å bo:)) når du har flyttet hit, kan vi ta en kaffe på Ovrens ☕️😎👍🏻

    2. Jeg er en leser fra Asker 😉 flytoget går jo fra Asker sentrum også mtp jobben til din mann så det passer jo bra 🙂 ser dere koser dere ved Hvalstrand med kjente 😉 så hyggelig. Kos dere masse.

    3. Men det sier veldig mye om deg også. Jeg hadde aldri klart å lagt bort tanken på at jeg er den eneste som egentlig ville til Fr.stad

    4. Jeg er fra Vollen!! Et helt fantastisk sted å vokse opp 😀 Kan virkelig anbefales på det sterkeste. En perle om sommeren <3

    5. Jeg er også innflytter til Asker 🙂 Fantastisk sted, nært Oslo og Drammen, bra kollektiv-tilbud, skiløyper, skog, mark, nydelige strender og koselig bysentrum. I tillegg er det gode skoler og barnehager til barna! Helt perfekt sted å bo 🙂 Velkommen skal dere være!

    6. Asker er et fantastisk sted å bo:) Nabohuset kommer for salg i september – stille og rolig område med fantastisk utsikt til Leangbukta og Hvalstrand;)

    7. Av områdene du har sett på i Asker ville jeg valgt Nesbru. Vollen er kjempefint det, men det er usentralt og lange køer i rushen. Ved Hvalstrand er det ikke boliger, men i nærheten er Hofstad/Undelstad ca 10-15 min gange til Hvalstrand. Landøya er også å anbefale, et område som ligger ved Nesbru ved sjøen! Ellers er også Billingstad supert og populært. Lykke til 🙂

    8. Er fra Asker ja. Men hvorfor skriver du “Vi blir i Oslo” når dere skal flytte til Asker? Som tidligere nevnt av mange når dere kjøpte båten, Asker er overhodet ikke i Oslo….

    9. Hei fine julianne! <3
      Jeg har et spørsmål til ukens spørsmål (om du vil svare på det selvsagt). Tror du at du og Ulrik hadde vært sammen i dag dersom Ulrik hadde hatt et barn fra tidligere forhold? Altså hadde du vært like interessert i å starte noe sammen med Ulrik dersom han den kvelden dere møttes for første gang, hadde fortalt deg at han hadde et barn som bodde hos han annenhver uke?

    10. Ja, jeg har vokst opp på nesbru! Bada mye på holmenstrand og hvalstrand😃 Fantastisk sted❤️

    11. Så koselig 😊 det vil være veldig fint for deg å ha kjente i nærheten når han er borte med jobben sin, men tanke på framtiden 😊❤️ Høres ut som en veldig fin plass – med hav og turområder i nærheten. Spennende 😊!

    12. Asker er fint, men Lillestrøm er enda bedre! 🙂 nærme Oslo og Osl. For ikke å snakke om lekre hus, nærhet til sentrum og tilgang til elv med båtplass! 🙂

    13. Spørsmål til spalten. Hva er grunnen til at du er så avhengig av din mor i en alder av snart 28? Altså, hvis du faktisk presterte å overtale Ulrik til å forlate en by han vil bo i, av den grunn at du må være nær din mor, så er det vel kanskje ikke et helt sunt tegn eller? Hvis du ikke klarer tanken på å ha barn uten umiddelbar hjelp fra din egen mor, så er du kanskje ikke helt klar enda? Jeg bare spør altså. Vil gjerne få vite hva det bunner i, for i din alder burde man vel strengt tatt klare seg med seg selv og sin mann?

    14. Skal dere det? Så koselig! Da kan det hende vi blir naboer. Vi bodde i hus på Hvalstrand tidligere, men solgte og flyttet til Drammen. Noe vi angrer bittert på (familie og venner er i Oslo områdene her og, så Drammen ble i lengste laget. Fin by altså). Uansett, nå er vi på husjakt i Asker/Bærum igjen 👌☺️

    15. Hvis dere hadde flyttet til Fredrikstad, hadde du klart å kose deg når du visste at Ulrik egentlig ikke ville bo der?

    16. Du har nok ikke barn, så jeg kan godt forklare litt 😊 Det handler ikke om å være avhengig av sin egen mor, men når man stifter familie/planlegger det, kjenner man på et behov for å være i nærheten av familie. Vi flytter til min hjemby for å være nær familie. Vi vurderte hans hjemby også, men det ble altså min. Selv om man har det bra med sin mann, så er det noe med at litt hjelp i hverdagen (spesielt når én eller begge jobber turnus), er gull verdt. I tillegg er det fint for barna å vokse opp med en besteforelder eller to i nærheten. Håper det var litt oppklarende, og hvis du en dag får barn vil du forstå det.

    17. Jeg er en skikkelig byjente og trodde aldri jeg skulle flytte fra Oslo… Men der tok jeg feil! Jeg flyttet til Vollen i vinter (den nydeligste perlen jeg vet om!) og jeg angrer ikke et sekund! Nå venter vi en liten bebis, og jeg tror han får en enda bedre oppvekst her enn i Oslo. Lykke til med husjakt og videre utredning. Føler med deg og vet hva du går gjennom, selv om jeg ikke måtte ha like mange IVF-forsøk som deg <3

    18. Jeg er født og oppvokst i asker og bor her fremdeles 🙂 veldig fint sted! boligprisene er litt stive, men absolutt til å anbefale.

    19. Kan virkelig anbefale Hvalstad! Ligger midt i mellom Nesbru og Hvalstrand, kort vei til tog, skogen og sjøen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg