VI HAR FUNNET DRØMMEHUSET!

Som jeg tidligere har fortalt er Ulrik og jeg på jakt etter en enebolig. Vi har det veldig fint i rekkehuset vårt på Vinderen, men vi drømmer om større plass og en tomt helt for oss selv. Vi drømmer også om å bo nærmere familie..

I mitt drømmehus skal det være minst fire soverom, et treningsrom og definitivt vaskerom. Jeg ønsker meg ikke mye hage, da jeg ikke har spesielt grønne fingre, men noe hage vil jeg ha til både hunder og forhåpentligvis barn i fremtiden. Jeg krever plass til et “blogghjørnet” eller et kontor til meg, siden jeg jobber hjemmefra. Nå sitter jeg nemlig mest i stuen. Det fungerer fint og vi har jo en kontorpult i toppetasjen, men jeg får meg liksom ikke til å sitte der da det er mer praktisk å sitte ved kjøkkenet (les: ved kaffemaskinen og kjøleskapet). Hehe!

I Ulrik sitt drømmehus skal det være dobbel garasje og mer oppbevaringsplass til båtting og så videre enn den ene boden vi har i dag. Han ønsker seg en hundegår til vofsene våre i hagen og plass til stor jacuzzi. Jeg insisterte nemlig på at vi skulle kvitte oss med det utendørs boblebadet vi hadde her på takterrassen da det tok for mye plass. Ulrik var vel egentlig enig, men jeg merker likevel at han savner det og når høsten kommer så kommer garantert jeg til å savne det også.

Vi ønsker oss begge et stort og sosialt kjøkken, og aller helst med en kjøkkenøy. Både Ulrik og jeg trenger mer plass til tingene våre. Vi har nok alt for mye av alt, men det er bare slik vi er og slik vi alltid kommer til å være. Derfor trenger vi mer plass for å holde bedre orden. Jeg kvitter meg med ting nesten hver uke for å holde det ryddig her hjemme. I fremtiden ønsker vi oss mer plass til de tingene vi ønsker å ta vare på, men kanskje ikke bruker så ofte. Vi ønsker oss også et slags lekerom til Lykke og/eller Severin der de kan rote og “herje” så mye de vil.

I starten var denne husjakten et langtidsprosjekt siden vi stortrives i huset vårt fra før her i Oslo og spesielt her på Vinderen. Men med oss to går det ofte fortere i svingene enn planlagt. I hvertfall med ting som vi faktisk kan påvirke og styre. Men ingenting er kjøpt eller bestemt. Det eneste vi har gjort er å avtale et møte med megler og takstmann i forhold til vårt eget hus, så får vi se om taksten blir det vi håper og om huset vi har lyst på fortsatt er tilgjengelig. For nå har vi funnet et hus vi drømmer om og det huset ligger i Fredrikstad.

–> Over til noe helt annet.. Jeg har en konkurranse gående på facebooksiden min akkurat nå. Vinneren trekkes i kveld, så det er fortsatt mulig å melde seg på. Følg meg på Facebook HER og sjekk ut konkurransen da vel? 🙂

21 kommentarer

Siste innlegg