CAMPING PÅ SJØEN

God kveld, folkens. Ulrik og jeg bestemte oss for å dra fra Strømstad etter en hyggelig lunsj ombord i båten med kusinen min og kjæresten som bor i byen tidligere i dag. Planen var å reise til Stavern for enda bedre temperatur og for å sjekke ut livet på stavernfestivalen, men vi ga oss underveis på grunn av mye vind og store bølger. Respekt for været, kalles det.

Nå har vi lagt til på Kjøkøy for natten. Her er det ingen verdens ting som skjer. Men det er pent her, vi har mat, vi har drikke og vi har masse godteri ombord så det er ingen fare med oss. Hehe!

I morgen går turen videre til Hankø. På grunn av været som er meldt på sjøen så utsetter vi turen over til Kragerø frem til lørdag morgen, tror jeg. I hvertfall ikke før.

Jeg føler vi er på camping på sjøen her jeg sitter og nyter grillmat i onepiecen min. Vi har jo bare det "mest nødvendige" tilgjengelig akkurat nå. Men vet dere hva? Jeg må innrømme at jeg liker det og synes at dette ble en koselig dag til tross for at planene vi først hadde ikke kunne gjennomføres.

Nå er det natta her.. Vi blogges mer i morgen!

9 kommentarer
    1. Vi er på vei nedover Sverige med båt, krysser snart over mot Danmark. Vi bruker en side som heter dmi.dk hav og legger inn bølgehøyde og bølge retning.Den er veldig nøyaktig på bølgevarsel, god ferie videre og nyt båtlivet.

    2. Kan hende du har dette under kontroll 🙂 bare føre var. Du vet det har blitt strengere for å ha med hund til Sverige? Kan ikke reglene selv siden jeg unngår ekstra arbeid, så tar ikke med hunden over lengre da jeg er redd for å bli stoppet.

    3. Det ser ut som om dere har det som plommen i egget 🙂 Nyt ferien videre! Jeg koser meg med innleggene du legger ut, og unner dere skikkelig avkobling etter det dere har vært gjennom. Da får dere nok ladet batteriene godt før høsten og vinteren. Tenker dere på kostholdet nå i ferien, eller klarer dere å skeie ut med god samvittighet? Jeg koser meg mer med mat nå om sommeren enn i vinterhalvåret. Det må være lov 😉
      Klemmer fra Mari

    4. Har dere et sted i Norge dere kunne tenkt dere å reist til med båten (gjerne en by langt borte) eller tar dere ting som de kommer å bare nyter en dag av gangen 😊?

    5. Marianne: Håper da for Guds skyld ikke du tok med hunden(e) over grensa da reglene var ‘ikke var så kompliserte’ og sjanset på at du ikke ble stoppet. Det er det dummeste jeg har hørt! For det første er reglene døds enkle. De var det før, og er det nå også. Det har faktisk blitt MINDRE komplisert. Å sjanse på karantene eller i verste fall avlivning hvis man ikke har råd til førstnevnte, gjør at du i mine øyne absolutt ikke er skikket til å ha hund. Hunder er DYRT og kan være krevende. Har du ikke tid/råd – kjøp en gullfisk.

    6. Hei:) har to hunder selv om synes det ser utrolig koselig ut å ha de med på sjøen. Men hvordan får de gjort fra seg når dere ikke ligger ved havnen?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg