INGEN PAUSE PÅ HJEMMEBANE

Nok en herlig dag er over og jeg er nesten i mål med alt jeg hadde på planen for denne uken. Selv om det er et par punkter igjen på listen så får jeg bare si meg fornøyd, for nå (les: etter at jeg har skrevet ferdig dette innlegget) må jeg bruke resten av kvelden på å pakke. I morgen tidlig reiser vi som sagt til Italia som er et land jeg gleder meg veldig til å oppleve, på et lite sted jeg har hørt enormt mye bra om. Det blir gøy å “ta dere med” på reisen gjennom bloggen. Jeg skal knipse masse bilder til dere og være over middels aktiv på instastory i helgen. Håper dere vil følge meg der –> @pilotfrue, i tillegg til her.

Over til noe annet.. Nå som jeg har gått ut med at Ulrik og jeg har tatt en ufrivillig pause fra prøvingen er det mange som spør om vi kan bli gravide på egenhånd. Ja, jeg kan bli gravid uten prøverør og med Ulrik er det jo ingenting i veien, så hvem vet? Kanskje det er nettopp denne pausen som skal til og kanskje det ikke blir noen flere egginnsett. Jeg tør å håpe siden det er dette håpet som holder motivasjonen min oppe, og krysser fingrene for hundrede gang.

Vi har derfor ingen pause her hjemme selv om vi tar pause fra selve prøverørsprosessen hos legen. Prøvingen på hjemmebane derimot fortsetter som aldri før. Hehe! Når det er sagt så kommer jeg aldri til å ta i en eggløsningstest eller laste ned slike “bli gravid” apper igjen. For en turn off! Vi får heller prøve en gang for mye enn å holde på med alt det maset der..

17 kommentarer
    1. Ønsker deg en fin tur 🙂 Og prøving på hjemmebane kan bringe mirakler 🙂 Husker jeg gikk på pergotime i mellomstdiene bare for og øke sjangsen litt. Håper dere kan nyte livet og hverandre imens, jeg vet at tankene og iveren til og komme i gang er noen ganger uutholdelig og man skulle gjerne vært i gang, men plutselig er tiden inne igjen. Turen deres blir kjempe flott og kos dere kjempe masse 🙂

    2. God tur og kos dere masse, googlet Portofino, det så helt magisk fint ut der…. Min drøm er å reise til Santorini en vakker dag… 😍
      Så mange fine steder i verden 🌍 elsker Irland, så kan anbefale Dublin ❤ skal selv reise på rundtur i landet der neste år… Masse å planlegge…

    3. Ønsker dere en riktig god tur, og kos dere masse der nede. Høre fornuftig ut å ta en pause fra prøverørsbehandling. Skal se dere klarer å bli gravide på den naturlige måten.

    4. Det skjedde oss etter 2,5 år med prøving. i sommerferien i fjor, rett før ivf forsøket, ble jeg gravid! Det er slik man bare leser,men plutselig skjer det! <3 nyt sommeren og ferie!

    5. Mitt beste tips til deg er. Prøv og ikke tenk så mye på og prøve og bli gravid. Vet det ikke er lett men tror at du har større sjanse for og bli gravid hvis du faktisk roer ned tankene litt på det. Har flere venner par som slet så mye men fikk det til tilslutt. Et vennepar av meg prøvde i litt over et år og til slutt sa hun at nei fuck dette her nå vil jeg ta en pause og dra på en fest og kose meg. Haha 9 mnd senere kom tvillingene hennes 🤗 samme med med meg. Jeg sa greit. Får jeg ikke barn får vi heller ha 4-5 hunder da. Tre uker senere var jeg gravid 😄 så det hjelper og ikke tenke så mye på det. Ta deg en skikkelig ferie fra alt som heter tanker om barn og graviditet. Ta dere masse god vin og kos dere med hverandre 😉 kan jo vise seg at det hjelper hehe 😉

    6. Så bra at dere har et bra sexliv!:-) Det er jo ikke unormalt at det kan stilne litt på den fronten etterhvert, så det er hyggelig at dere fortsatt kjører på:-) God tur og nyyyyyt<3

    7. Så deilig med en tur bort ❤️ Nyt hverandre og ferien sammen! Senk skuldrene og bare slapp av 🌸☀️

    8. Hei!
      Medisinstudent her, bare lurte på om du har prøvd skylling av egglederne? TIdligere fertilitetsbehandling før prøverørsbehandling begynte å dominere markedet var basert på skylling av egglederne med olje eller vann, noe som var assosiert med stor suksess for kvinner med fertilitetsproblemer.

    9. Jeg er fullstendig enig med deg. Jeg skal heller aldri ta en eggløsningstest igjen. Har aldri fått en positiv en, selv om jeg har eggløsning. Hormonnivåene de skal detektere er bare for små til at hjemmetestene er pålitelige og det gir bare opphav til frustrasjon. Ut med dem! Håper dere får en herlig ferie 🙂

    10. Hei. Spørsmål til “ukens”. Jeg lurer på om du fort savner Ulrik når han er på jobb osv, Eller om du synes det er deilig å være for deg selv noen dager? Hvordan tar du det?

    11. Du og den der ufrivillige pausen. Det skjer når det skjer og det er ikke akkurat 1 år til nytt forsøk. Det er helt sykt hvor mye du går og stresser virker det som.

    12. Hei 🙂
      Jeg har ikke hengt med på bloggen din så lenge, så her kommer det spm fra meg. Dersom du og Ulrik kan bli gravide på naturlig måte, hvorfor prøver dere med prøverørs da?

    13. Barn blir det på den ene aller andre måten 😊. Mitt beste råd er å nyte hverandre og vakre Italia. Vi har selv vært gjennom ivf. Og det er så viktig å kose seg. Når dere får barn starter et helt nytt kapittel. God ferie 😊

    14. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å være så positiv og klare å glede deg på andre gravides vegne. Vi har prøvd siden august, jeg har PCO, nettopp fått vite det og nylig fått medisin mot denne. Kjæresten til min samboers bror er gravid og skal snart føde. Jeg holder på å begynne å grine når svigermor snakker om henne og den ufødte babyen med stjerner i øynene. Jeg blir kvalm og utrolig lei meg. Har ikke fortalt til noen at vi sliter… Gruer meg skikkelig til babyen blir født…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg