JEG HAR TENKT MASSE PÅ DET

Hei, dere. Denne dagen har gått helt sykt fort. Jeg stod opp ganske tidlig, gjorde regnskapet mitt ferdig og hadde et lite møte her hjemme på formiddagen om noe veldig spennende som jeg gleder meg til å fortelle dere, før jeg “bare” skulle hente Ulrik på flytoget 13:30. Først nå for en times tid siden kom vi inn døren her hjemme. Hehe! Skjønner dere eller?

Ulrik med sine ærender, jeg med mine og vi med våre gode ideer tar mye tid. Dessuten har det vært totalt kaos i trafikken i dag. Herregud, så mye biler og mennesker. Vi endte opp med å ta middagen på en kebabsjappe ved veien fordi vi holdt på å dø av sult begge to og hadde ikke tid til å reise hjem mellom alle stoppene på grunn av kø. Så lenge holdt den “slankekuren”. Haha! Neida, jeg slanker meg ikke. Men jeg hadde planer om å spise litt ekstra sunt denne uken og ikke ta helg før tidligst fredag, selv om helgen liksom starter for mange allerede nå i kveld. Jaja, en kebab i ny og ne er ikke verdens undergang. Det tåler vi.

Jeg som blogger synes bare det er frustrerende at ting er steng i morgen. Det er jo den siste dagen jeg har til å fikse alt jeg har igjen på to do-listen min før ferien. Vi skal ikke være borte til lenger enn mandag, men jeg har liksom satt meg en plan for denne uken som jeg skulle ønske at jeg kom meg gjennom. Det er jo mye diggere å ta seg fri med en god samvittighet når alt er på stell, så tvi tvi på at jeg kommer i mål.

Jeg har tenkt masse de siste dagene på hvordan jeg skal klare å nyte denne sommeren til det fulle og bruke den ufrivillige pausen fra prøvingen til noe positivt. Ulrik og jeg hadde en lang samtale i bilen i stad også om nettopp dette. Vi er heldigvis enige om at vi skal gjøre det beste ut av situasjonen sammen og leve denne sommeren som om det er den siste sommeren bare vi to er sammen. Vi skal pleie forholdet, utnytte alenetiden og ta vare på hverandre, ikke bare gå og vente og sette livet på pause.

Det var noen som spurte meg om jeg hadde noen sommmerplaner i år tidligere denne uken og svaret er nei. Saken er at vi ikke turte å planlegge noe som helst på grunn av prøverørsprosessen. Vi har vært redde for å binde oss til noe vi kanskje ikke kunne gjennomføre og ferie føltes helt uviktig for bare en uke siden. Men nå har kroppen min vært sjefen i forholdet til Ulrik og meg alt for lenge. Den styrer fortsatt veien videre til høsten, men den skal søren ikke få lov til å styre denne sommeren for oss når ting først er som de er. Basta.  

Det er forresten sykt mange som har spurt meg på Snapchat og Instagram om silkeskjerfet jeg har på hodet i dag og ikke minst jumpsuiten. Skjerfet er fra Høyer i Fredrikstad. Jeg kjøpte det i forrige uke da jeg var en tur innom Østfold for å kjøpe meg lyse bunadssko, og jumpsuiten er fra Esprit. Tror jeg bestilte den på boozt.com i fjor.

23 kommentarer
    1. Unner ingen det dere går igjennom nå, for det må være utrolig tøft og jeg klarer ikke forestille meg det engang!
      Men som mamma og kone så råder jeg deg til å NYTE tiden i sommer dere har alene som kjærester <3 lett for meg og si sikkert, men det er også en tid dere aldri vil få tilbake <3
      Hva med å lage en slags bucketlist? Hva ønsker dere å gjøre FØR dere blir foreldre, tid det er bare dere to?:) ønsker dere en fin sommer og en vellyket pp nestegang 🙂

    2. Kommenterer du aldri de forferdelige tingene som skjer om dagen, altså Manchester? Vi må selvsagt leve livet vårt til tross for alle grusomheter, men du har jo en blogg hvor du skriver om det som opptar deg… Syntes bare det er så rart at du ikke engang kommenterer det som skjer, og bare skriver videre om hverdagslige, litt uviktige ting, i en tid som er så forferdelig for mange pårørende…Mener ikke at det at dere sliter med å få barn er uviktig, men Louise Vuitton på Snap, er kanskje ikke det som bør få fokus nå…

    3. Anonym: slik var julianne også da det i Stockholm hendte, og også terror før det. For henne er det nok mer viktig å fokusere på seg og sitt, og det er visst alt som betyr noe 🙁

    4. Skjerp dere a folkens! Så klart hun sikkert syns at det som har skjedd, er forferdelig, men hva får hun gjort med det da? Verden går faktisk videre. Men om hun faktisk hadde skrevet om det, ville det sikkert blitt tolket som et overfladisk innlegg i et forsøk på å virke empatisk.
      Ikke heng dere opp i ALT og snu hver eneste lille stein for å finne noe man kan snu til noe negativt i fht Julianne.
      Nyt fridagen folkens og god tur i morgen til deg, Julianne 🙂

    5. Jeg unner deg verdens beste sommer Julianne! Så sant som du sier, denne sommeren blir jo den siste du og Ulrik har alene, så nyt tiden sammen for neste sommer har dere en liten krabat 🙂

    6. Hei!
      Jeg vil bare si at jeg følger spent med på bloggen din, og heier på dere i tiden fremover.
      Så du skrev i et tidligere blogginnlegg at du lå i hengekøyen i hagen. Kan jeg spørre hvilket merke/type det er? Er på leting etter noe tilsvarende.
      Ønsker dere en rolig god sommer, håper alt ordner seg over sommeren☀️

    7. Dessverre finnes det utrolig mange triste og forferdelige hendelser ute i verden, hver dag, hele tiden. Sult, krig og terror. Vi er mange som fortsetter med livene våre, vel vitende om at alt det grusomme skjer der ute, det opptar bare ikke oss. Såklart finnes det noen som bryr seg, men de fleste fortsetter med livene sine.
      Det er klart at det som skjedde i Manchester er helt grusomt. Og det kan føles veldig nært når det er noe som kunne skjedd på hvilken som helst konsert og det er lett for oss å relatere oss til det. Men nå handler denne bloggen om livet til Julianne og Ulrik. Og med mindre hun har planer om å ha en fast “dagens tanker går til” avsnitt så ser jeg ikke hvorfor hun absolutt må nevne terrorhandlinger i bloggen sin.
      Ha en fin dag dere, gå litt i dere selv i stedet for å fokusere så mye på hva andre bør/skal 😊

    8. Nå har jeg fulgt denne bloggen en stund, da jeg også skal i gang med ivf-prosessen i løpet av sommeren. Jeg har aldri tenkt at bloggen og Julianne er ego eller overfladisk, men satt pris på å lese om tanker og opplevelser rundt ivf, i tillegg til andre hverdagsbetraktninger😊 Alle som har et intenst ønske om å få barn vet hvor altoppslukende disse tankene kan være. Jeg har vel ikke gått én dag siden avgjørelsen ble tatt i fjor høst uten å kjenne på savnet og lengselen. Man prøver så godt man kan å fokusere på andre ting, men tanken er alltid der. Det er skremmende å se hvor mange negative kommentarer denne bloggen får. En blogg er en personlig ytringsarena og om noen ikke liker innholdet kan man vel finne noe annet å lese? Ønsker deg alt godt, Julianne😊 Stå på og god sommer til deg, Ulrik og hundene😊

    9. Nyt sommeren! I fjor rundt denne tiden så måtte vi også gjennom en ufrivillig pause, men vi tenkte som du sa: Siste sommer som oss to og par. Vi dro på ferie til utlandet og nøt en god ferie. Så etter mange fine og late dager så var plutselig høsten her og vi kunne starte igjen. Nå sitter jeg her gravid og gleder meg til denne sommeren, men det som var det viktigste var ikke å si at jeg er gravid, men ting løser seg. Det virker som det tar lang tid, men det er ikke sånn. Sommeren kommer nå, nyt den både for deg selv og Ulrik, og gjør akkurat hva du vil.

    10. Hvorfor er det frustrerende for deg som blogger at alt er stengt i dag???
      Sitat: “Jeg som blogger synes bare det er frustrerende at ting er stengt i morgen.”

    11. Hei! Ville bare si at prosessen dere er i, er spennende å følge med på! Håper det klaffer for dere snart 🙂 Da vi prøvde å få barn skjedde det ingen ting før jeg begynte å tenke på noe annet enn prøvingen. Så skjønner at det blir altoppslukende 🙂
      Til dere som er så negative; Hvorfor leser dere bloggen? Og hvorfor er det et problem at ikke alle bloggere nevner tragedier? Selv synes jeg at det er godt å “slippe litt unna” alt det forferdelige som skjer, fordi det er over alt i medier hele tiden. Det er også godt å kunne lese om potensielt positive ting som kan skje!
      Julianne virker for meg som en person som ikke er redd for å legge noe i mellom, og prøving med IVF må vel kunne være like aktuelt å lese om som andre nyheter? Det er bare at IVF osv. ikke blir snakket så mye om, av sikkert forskjellige grunner. Dette kan du kalle hennes hjertesak 🙂

    12. Vet ikke om jeg skal le eller gråte! Tenker andre bloggere fint klarer å innrette seg etter offentlige fridager utenom deg, du gidder jo nesten ingenting og manipulerer Ulrik, han kommer til å få nok av deg ganske snart og da hjelper det ikke med krokodilletårer lenger!

    13. Vil ønske dere en god tur og nyt avbrekket. Har selv slitt med graviditet. Vi hadde 2 friske barn og ønske om nr 3 var stort, men veien ble litt humpete. 3 missed ab gjorde at vi søkte utredning. Alt var fint med meg og mannen og at vi slet med nr 3 etter å ha fått 2 barn uten vansker var veldig sjelden. Ble satt på sterk dose folsyre som jeg startet på med en gang (reseptbelagt) og når jeg testet positivt startet jeg med cyclogest som jeg tok til uke 14-15, frøkna er nå 7,5 år og den blideste og mest positive jeg vet om.
      Deres tur kommer snart lykke til

    14. Litt ironisk, men er det ikke heller mer frustrerende for alle som jobber at alt er stengt den dagen de faktisk har fri? hahaha…. (ironi)

    15. Har du lest Ønskemamma sin blogg? Hun har prøvd i mange år å bli gravid, mistet og prøvd igjen. Nå har hun endelig født en liten prinsesse. Det lønner seg å ikke gi opp 🙂

    16. Jeg savner hvordan du før svarte på mange kommentarer i komme tarfeltet, det er så fint med de bloggerne som gjør det. Du og Caroline Berg Eriksen er av de som hr vært flinke i toveis-kommunikasjon med leserne sine. Du har feks fått mange spm om hvor tuninaen du hadde over badedrakten/bikinien, som er ett enkelt spm å svare på, men som du likevel lar være å svare på.. litt skuffet, og håper du endrer på dette igjen!

    17. Så mye ondskap og stygge ting noen stakkars folk kan skrive engang..
      Så trist å lese, når det ellers er så mye tragiske ting som skjer om dagene.
      Hvorfor er dere slik?? Hva glede får dere ut av det??
      Syns det bør søkes hjelp jeg for sånt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg