EN SÅNN DAG

Hei, dere. Da klokken ringte på morgenen i dag slo jeg den bare av igjen og lot meg sove videre. Jeg følte meg utrolig sliten etter alt som har skjedd og kanskje aller mest alene, siden Ulrik har vært borte i noen dager nå. Heldigvis hadde jeg en avtale med en venninne som skulle komme hit på lunsj med datteren sin, ellers hadde jeg nok bare blitt liggende til langt ut på dagen og det blir jeg bare deprimert av. Det beste for både form og humør er for min del alltid å stå opp normalt tidlig og komme meg i gang med noe hyggelig eller fornuftig.

Lunsjen og besøket var forresten utrolig koselig og ikke minst bra for meg. Jeg trenger å sosialisere meg mer i hverdagen. Det er ofte bare meg og hundene her hjemme og det kan fort bli stille i perioder som nå hvor ting er litt ekstra tungt. Ikke kan jeg dra avgårde uten minsten heller nå som Stella er hos den andre moren sin og vi holder på med “hjemme alene trening” med Ramp. Jeg vil jo gjere ha han med meg overalt, men det er jo ikke alle steder det passer å ha med en liten hund. Derfor blir jeg litt lost her hjemme og derfor er det godt å ha venninner som er i permisjon eller jobber turnus som kan komme på besøk midt på dagen når alle andre er på jobb.

Etter besøket rigget jeg meg til ute i hagen for resten av dagen. Hengekøyen ble rett og slett dagens kontor. Her har jeg tatt flere viktige telefoner, besvart en haug med mailer og slappet av. Været i dag har jo vært upåklagelig, så jeg følte det bare ble dumt å sitte innedørs når jeg har mulighet til å jobbe med både blogg og fargen utendørs. Jeg skal jo tross alt til solfylte Italia om bare tre dager og da er det greit med et lite underlag på den hvite vinterhuden min. Hehe! 

Over til noe annet.. Nå har jeg akkurat hatt en lang og god prat med legen min i Trondheim på telefonen. Hun fortalte meg at HCG-verdien min har falt til ytterligere 22. Jeg tok nemlig en ny blodprøve på Volvat i går. Ved første måling 12. mai var jeg som sagt oppe i 250 og ved andre måling 16. mai var vi nede i 159. Planen videre nå er bare å vente til kroppen henter seg inn igjen og gir meg en ny blødning. Når blødningen kommer skal jeg ta kontakt med klinikken for å planlegge innsett nummer fire mer nøye.

Det var en kort oppsummering av dagen i dag. En sånn dårlig dag som endte ganske bra. I morgen er jeg sikker på at dagen blir enda bedre, for da kommer endelig Ulrik hjem. Jeg kjenner at jeg savner han nå og at det skal bli godt med noen dager borte sammen.

20 kommentarer
    1. Jeg registrerer at du får en del negativt ladede kommentarer. Hvordan håndterer du det? Har du en likegyldig tilnærming til individer som synser om deg og ditt privatliv uten konkrete bevis?

    2. Hva gjør dere med Ramp når dere drar til Italia – og senere til Trondheim?:)
      Krysser fingrene for numner 4 ❤️

    3. Hadde du vært nærmere skulle jeg kommet bortom og gitt deg en klem. Synes så uendelig synd på deg nå når du atter en gang ikke lykkes med dit store ønske om en en baby. Men jeg er helt sikker på at den kommer. Kanskje en ferietur, litt avslapping i andre omgivelser er det som skal til?
      Får sende deg en klem og varm tanke luftveien 😘

    4. Skjønner du savner han! Studerer i en annen by enn kjæresten så ser han kun i helgene…. men om 3 dager er jeg ferdig her, så da venter 1 år med praksis i egen by, kan ikke vente 😀
      Blir bra med en tur nå hvor dere får slappet av sammen <3
      Klem til deg!

    5. Det er bare å si ifra om du vil møtes en dag, snuppa <3
      Møter gjerne både deg og vofsene jeg altså 🙂
      Stor klem <3

    6. Kjære Julianne❤ Jeg får så vondt inni meg når du føler deg trist pga. alt som har skjedd.. Det er så utrolig urettferdig at dere som ønsker mer enn noe annet å få barn, må slite med det og møte så mye motgang..😔 Du må huske en ting, når du først blir gravid og møter babyen deres, tenk deg for en GLEDE og lykkerus du kommer til å kjenne på❤ Da vil alt dette være verdt det❤ Du kommer til å få oppleve å bli mor, det er jeg ganske så sikker på❤ Stor klem fra Camilla❤

    7. Jeg skriver anonymt fordi jeg ikke ønsker å få en hel skokk med nett-troll etter meg.. Men jeg at tenkt på en ting, etter å ha lest bloggen din og fulgt forsøkene dine nå. Hva med å prøve noe helt annet?? Hva med egg- og sæddonor i utlandet? Nå vet jo ikke jeg hvorfor du ikke blir gravid, men vi ble ikke gravid pga dårlig kvalitet på sæd og egg. Så vi klinka til, reiste på “kjærestetur” og fikk satt inn 2 embryo. Det koster litt, ja. Men det er så verdt det!! Nå sitter jeg med en liten mini på puppen og skalfeire barnedåp til søndag! Vi er så stolte av denne lille prinsen vår og han er så høyt elsket både av oss og av våre familier. Kjente at jeg bare ville tipse deg om dette 😃

    8. Kanskje du skal finne noe mer å gjøre på? Det er jo mulig å finne seg en jobb man går til om dagene. Isteden for å bare ligge i sengen og i hengekøyen!

    9. Stå på! Jeg har skikkelig stor respekt for åpenheten deres, om både opp- og nedturer. Viktig å ta vare på seg selv oppi alt stresset hverdagen bringer.

    10. Hei, Julianne!
      Er sjelden inne på bloggen din på pcen, leser som regel på mobilen. Er derfor først nå jeg ser at headeren din har veldig dårlig kvalitet. Vertfall hos meg.. Kan vere du er klar over det allerede, eller at det bare er jeg som får den opp veldig uklar, men ville bare si fra uansett 🙂
      Ønsker dere masse lykke til videre i prøvingen og med nytt innsett! Her har vi komt over i pp9, fortsatt uten en eneste positiv test. Det er veldig tungt, men jeg finner mye trøst i innleggene dine 🙂

    11. Hei Julianne,
      først; takk for en ærlig og kjempefin blogg!!
      Jeg bor i Milano og har hus i nærheten av Portofino, vet ikke om du har vært der før, men om ikke tenkte jeg å gi deg hvertfall et lite tips (om du vil ha mer er det bare å spørre!)
      Ta med dere joggesko og gå fra Portofino til San Fruttuoso! Det er en kort og fin tur (så man får beveget litt på seg selv om man er på ferie) og når man kommer til San Fruttuoso er det som å komme til et lite paradis! Ta med kontanter og spis fantastisk lokal mat og ta et forfriskende bad fra stranda eller klippene (tror vannet er litt kaldt enda, men etter en liten tur kan man jo være litt varm i trøya, hehe).. Ellers anbefaler jeg Seravalle Outlet om dere vil shoppe, er et lite stykke, men absolutt verd det! Varmen kom for fullt til Nord-Italia sist uke, så dere får nok en kjempefin og varm tur!!

    12. Du imponerer meg med hvor åpen du er Julianne! Jeg håper dere får muligheten til å bli gravid om ikke alt for lenge! Dere er så tøffe, og det kan umulig være lett for noen av dere! Skal huske å ta dere med i bønnene <3

    13. Jeg skjønner så utrolig godt hvordan du har det! Vi mistet også 2 små spirer etter hverandre før det endelig gikk bra. Det var ingen annen forklaring på det enn at vi hadde veldig uflaks. Jeg krysser virkelig fingrene for dere, snart er det din tur til å få en liten en i magen <3

    14. Har ett teit? Hvorfor kjører du aldri bilen selv når du henter gubben?? 😂 “verste” jeg ser er menn så kjøre med dama ved siden av.. Hehe… Jeg kjørte alltid da jeg var gift… Elsker å kjøre bil… Gubben protesterte ikke 👍
      Mer mandig og la kona kjøre bil også 👊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg