JEG SKJØNNER INGENTING

Jeg har lagt forsøk nummer tre bak meg og er som sagt veldig motivert til å starte opp igjen med forberedelsene til forsøk nummer fire. Det var meningen at jeg skulle ta en engangssprøyte med Gonapeptyl i morgen på syklusdag 21, som en start på fryseforsøket. Men nå vet jeg ikke hva som skjer. Jeg har nesten ikke sovet i natt fordi jeg våknet av at jeg hadde begynt å blø igjen og fikk endel ubehag nederst i magen. Det som er frustrerende er at kroppen min har holdt på slik de to siste ukene. Blødningene kommer og går. Jeg har aldri opplevd noe lignende mellomblødninger og derfor blir jeg selvfølgelig bekymret.

Det første jeg gjorde da jeg stod opp på morgenen i dag var å informere klinikken i Trondheim med beskrivelse av mengde, farge, konsistens og alt det ekle greiene som naturligvis har blitt helt normalt for meg etter tre runder med dette maset. Gynekologen min, Liv Bente bestilte raskt en undersøkelse til meg her i Oslo. Hun ville at jeg skulle sjekke livmorslimhinnen min og eggstokkene mine. I tillegg skal jeg ta noen blodprøver for at vi skal få full kontroll over situasjonen. Huff, jeg kjenner at jeg blir ganske stresset av dette. Håper inderlig at alt ser greit ut og at vi kan holde oss til den planen som vi har satt for fjerde forsøk. Timen min er forresten nå i ettermiddag, så jeg kommer snart tilbake til dere om hva som skjer.

Åh, jeg som hadde gledet meg sånn til denne helgen. Ikke fordi jeg gleder meg sånn til selve sprøyten, men fordi jeg vet det føles så godt å være i gang igjen og om dette betyr at jeg må vente enda lenger på et nytt forsøk, så vet jeg at jeg kommer til å bli veldig lei meg. Den kroppen min altså. Jeg skjønner ingenting. Vi blogges mer senere. Da er jeg forhåpentligvis litt klokere..

25 kommentarer
    1. Å kjære deg så mye du skal måtte tynes. Jeg beundrer ditt pågangsmot. Jeg kjenner på all den frustrasjonen og bitterheten man må føle når man må igjennom en slik prosess for å få barn, når det finnes jenter som gjentatte ganger tar abort fordi de rett og slett er uforsiktige med prevensjon. Nå skal jeg ikke legge ord i munnen din, eller påstå at jeg vet noe som helst om hva du føler. Men jeg tror nok jeg selv hadde kjent på den følelsen. Du er flott som deler så mye med oss, og jeg kommer til å sjekke bloggen hyppig i dag i håp om at du kommer med en gladmelding om at dere kan fortsette slik dere planla.

    2. Nå har ikke jeg greie på dette dere holder på med i forbindelse med forsøk på å bli gravid.. men høres så slitsomt ut for kroppen med alt dette du må gjennom?! Jeg har hatt 7 spontanaborter men klarte til slutt å få 2 vellykkede svangerskap:) jeg hadde gitt opp barn egentlig men forsøkte meg på alternativ behandling som jeg tror var det som virket:) er det helt utelukket at dere kan få barn på vanlig måte? Mange som sier de ble gravide når de sluttet å ønske så sterkt og fokusere på det hele tiden?! Men jeg skjønner at dette ikke er så enkelt … ønsker dere masse lykke til og krysser fingrene for at dere skal lykkes:)

    3. Heia, jeg har fulgt deg en stund og er helt målløs. Så sterk som du er, og dere som par er ubeskrivelig og sjeldent. Jeg håper så inderlig at dere har lykken med dere nå. Alt skjer for en grunn, og man kommer i mål til slutt! Ha en flott helg og en god nasjonaldag.

    4. Kroppen ordner opp sånn den vil selv… Har jeg funnet ut..
      Jeg ble gravid med p-plaster og fikk såklart sjokk dengang men spontan aborterte i uke 5 så “da virket plasteret allikevel” jeg visste jo ikke at jeg var gravid, SA to dager etter test altså.
      Så ble jeg gravid etter overgrep og tok abort pga omstendighetene, da sa dem jeg ville ha blødninger i ca 3 uker… Men nei jeg fikk noen styrtblødninger noen uker etter, og blødde i 11 uker, på sykehuset sa de det var “normalt” 11 uker etter ba jeg om ultralyd, da ble jeg fort innlagt og fikk utskrapning i narkose, var rester igjen… Jeg kunne blitt alvorlig syk pga det… Enda en påkjenning i tillegg til vond opplevelse… Men nå noen år etterpå vet jeg det var riktig avgjørelse dengang da… 🌸 og alt er bra…
      Men veldig bra du blir sjekket skikkelig og tatt godt vare på ❤❤ la kroppen få fikse seg skikkelig før nytt forsøk ❤❤❤ en frisk mamma er viktigst 🌸 Alt av lykke til…

    5. Kjære Julianne ❤
      Først og fremst, for et pågangsmot du har! Jeg sitter omtrent med tårer i øynene for jeg unner deg virkelig ikke dette her! Du er et enormt forbilde og utrolig tapper! Jeg har vurdert mange ganger å kommentere bloggen din men jeg er ikke en sånn person, men nå måtte jeg bare fordi den lille positive kommentaren kan gjøre deg glad og at du vet at du har lesere her ute som virkelig bryr seg om deg! Det er mange som sliter med det du sliter med og du gjør emnet her mindre sårbart! Du har en fantastisk utstråling, og ut i fra bloggen din skjønner alle at personligheten din stemmer med det hærlige vesnet du er! Skjønner det er enklere sagt enn gjort, men ikke bry deg om de negative kommentarene! Det er ikke bare bare å være en offentlig person! Håper alt går etter planen – og at du snart kan bli beriket med ei Lykke eller Severin 🎀

    6. Kroppen din er nok i litt ubalanse etter masse hormoner. Det er det jeg har hatt flere ganger. Ikke noe farlig, men alltid greit å sjekke det opp uansett! Lykke til! Selv går jeg og ruger.

    7. Ah! Har akkurat kommet hjem fra lege som sa jeg kanskje har noen ustabilheter (med eggløsning), jeg er bare 23… og er så glad for at dette nå blir kjekket ut, så de eventuelt finner ut om det er et “problem” der nede 🙈 Men tror ikke jeg hadde tenkt på å kjekke dette ut om det ikke hadde vert for deg Julianne!
      Så ville bare si tusen takk!
      Masse lykke til videre 💕 Dere to
      Også krysser jeg fingrene for at legene ikke finner noe ☺️

    8. Hvis du mener vi “burde ta bunadens tradisjon litt mer høytidelig enn som så” hvorfor velger du da en bunad fra Kina? Siden du mener dette, og i tillegg har godt betalt både du og Ulrik, så synes jeg det er veldig merkelig at dere ikke velger ekte, norsk håndverk. Dere sier at bunaden viser tilhørighet, og at det ikke finnes noe finere å kle seg i 17. mai. Det sier meg at dere har tenkt til å ta vare på bunadene livet ut. Da er det fryktelig rart at dere går for en billigversjon fra Kina, i stedet for å ivareta tradisjon og kultur i Norge.

    9. Hmm. Tar du bare.hjemmetest når du skal “teste”? Jeg måtte inn til riksen og ta blodprøve for og sjekke hcg nivå. Jeg har hatt 3 “kjemiske” graviditeter. Dvs at en vanlig hcg skal være på under 3 om man ikke er gravid. Over 25 er sansynlig graviditet og alt over 50 er sikker graviditet. Noen kan oppleve som jeg gjorde hcg steg til mellom 5-19. Dvs at egget har strifet slimhinna og festet seg nok til og produsere hch for og så gå til grunne og det vses ofte ikke på hjemmetester kun på hcg tall på klinikken. Klinikkene sier ofte at forsøket var negativt om det ikke tilfredstiller hcg normalen i forholf til norm. Jeg var så ko trollfrik at jeg ville vite eksagt hcg tall for og vite alt som skjer u min kropp. Kan hende det er det som gjør forstyrringene i syklusen for det skjedde med meg hver gang samt at hardkjøret med hormoner kan forstyrre litt etterhvert. Ønsker deg uansett kjempe masse lykke til og følger deg på veien 😀

    10. Kjære deg Julianne, føler med deg nå. Men kanskje kroppen din trenger en pause fra alle hormoner og stress. Det er en stor påkjenning med alle medisiner du må ta,og så tette innsett som du har. Skjønner at ønske om barn er stort, men om det er for mye for kroppen din må du vurdere en pause.Mulig den trenger det. Jeg tror ikke det blir noe enklere for deg å bli gravid hvis kroppen ikke henger med.Tror faktisk det slår ut motsatt vei. Har en nær venninne som har vært gjennom samme prossess, og de ble anbefalt pause imellom for å la kroppen hvile. Synes det er litt rart at de på Spiren kjører på med så tette innsett. Kroppen du for kjørt seg bra! Deres tur kommer den også. 💙🌸 Du har egg på frys, så du kan fint la kroppen din få litt ro med tanke på alle hormoner den har måttet ta i mot den siste tiden. Lykke til, ønsker dere alt godt💙

    11. Jeg er ikke proff, å vet man skal høre på leger osv.. men kanskje på tide å gi kroppen et par mnd fri.

    12. Kjenner til den frustrasjonen SÅ godt!! Jeg har vært igjennom like mange forsøk som deg, og syklusen min var helt ødelagt etter forrige forsøk. For min del tok det fire mnd før syklusen var grei nok for oppstart av neste forsøk, med god hjelp av akupunktur. Dette er knalltøft for kroppen (og psyken), og jeg vet så inderlig godt hvor vanskelig det er å være tålmodig. Det kommer til å bli baby, helt sikkert. Det er verdt å vente på ❤️ Lykke til, håper du kommer raskt i gang ❤️

    13. Kjære Julianne! Det blir mange opp og nedturer dette her. Jeg håper ikke det er forsent for innsett denne mnd mtp hormoner, og at de finner ut av hvor du er i syklus på UL i dag. Masse lykke til! Du er tøff. Håper på gode nyheter, kanskje trenger kroppen hvile, som enkelte her foreslår, men jeg vet også hvor spennende dette er, og at ventingen er nærmest det verste- bedre å være i “behandling”. Jeg hadde valgt å stole på Liv-Bente, hun er meget dyktig og jeg har inntrykk av at hun er like opptatt av å lykkes som “pasientene” sine. Jeg er ikke i tvil om at vi er de beste hender. Venter selv på å komme i syklus etter en MA- gleder meg veldig til å gjennomføre mitt første fryseforsøk, men blir nok ikke før om en mnd- Det føles som dødslenge, og jeg kan tenke meg at du har det litt på samme måte. Masse lykke til! Det skal gå bra til slutt, og helst ganske snart! 😘 ❣️🤞❣️🙏🍀🌈💖💞

    14. Min kropp har reagerat exakt så som din efter ivf! Lång blödning (lite varje dag) och helt otroligt länge till ägglossning. Alltid haft exakt 29 dagars cykel innan… Har gjort ett FET nu som inte fungerade, men sätter in nästa när kroppen är normal igen. Önskar dig all lycka 🙂 <3

    15. Enig med Anita over her jeg ang det bunads greiene. Kan det henge sammen med at dere får sponset bunaden? 🙂 den er lekker men ville nok valgt en som var godt norskt håndtverk når det kommer til akkurat bunad.
      Lykke til videre med prøving for øvrig 🙂 det kommer til å gå bra til slutt 🙂

    16. Stå på ❤️Håper alt har gått greit i dag, og at kroppen din er klar for nytt innsett. Hvis ikke håper jeg du er klar snart slik at du kan få ønsket ditt oppfylt ❤️ Skulle ønske det gikk i orden for dere snart. Heier på dere, ønsker dere ei riktig god helg 😊❤️ krysser fingrene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg