UKENS SPØRSMÅL

Hei, igjen! Jeg føler at jeg skylder dere et innlegg til denne helgen. Derfor bestemte jeg meg for å samle opp litt spørsmål fra kommentarfeltet som har blitt stilt i løpet av uken og besvare de så godt jeg kan. Dette gjør jeg først og fremst å vise at jeg setter stor pris på hver og en som klikker seg inn her og for all aktivitet dere bidrar med i kommentarfeltet 🙂

Hvorfor bruker du reklameinnlegg til å erstatte de vanlige innleggene dine?

Jeg planlegger sjelden hva jeg skal skrive om på denne bloggen før jeg faktisk setter meg ned og skriver. Andre bloggere har både ukeplaner og publiseringsplaner, noe som aldri har fugert for meg. Jeg liker å skrive mer spontant enn en fast plan tillater, og ikke minst fortelle om hvordan jeg har det der og da eller hva som skjer mens det faktisk skjer.

De dagene hvor jeg har annonser på bloggen så prøver jeg å la innlegget ligge på topp så lenge som mulig for at annonsøren skal få “value for money”, hvis dere skjønner? Men det betyr ikke at annonseinnleggene mine ersatter andre “vanlige” innlegg. De av dere som følger meg fast vet at jeg veksler mellom å skrive 1-2 innlegg om dagen, og at det ofte kommer eller har vært et innlegg til den dagen jeg publiserer et reklameinnlegg.

Når det er sagt så legger jeg mye tid og energi i annonsene mine. Dere må ikke tro at jeg takker ja til alt, for det gjør jeg ikke. Jeg skriver kun om produkter og tjenester jeg bruker/har testet, liker og kan gå god for. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor enkelte blir irriterte av en reklame i ny og ne på denne bloggen..

Hvordan går det med Stella og Ramp sammen?

Det går kjempefint! Stella godtar Ramp mer og mer for hver dag som går nå og de har faktisk begynt å leke sammen, noe jeg synes er utrolig hyggelig. Det hender fortsatt at Stella knurrer og glefser til Ramp, men det er bare de gangene han er litt ekstra slitsom rundt henne tidlig om morgenen eller sent om kvelden. Hehe!

Med hunder i sengen hver natt, hvordan er sexlivet da?

Haha! Vi har 4 etasjer i huset vårt med nok av rom og plass for privatliv uten hunder.

Har du vurdert å starte med antreksinnlegg?

– Jeg har såvidt begynt med dette. Planen er å ha et slikt innlegg i uken. Du kan se mine siste antreksinnlegg her og her.

Er du gravid og får vi vite det snart?

Jeg må nesten bare ta med dette spørsmålet også, siden det naturligvis er det mest stilte spørsmålet denne uken. Ja, dere får snart vite hvordan dette tredje prøverørsforsøket har gått.

Forrige gang dere gikk ut med nyheten om at du var gravid så jeg det på VG først. Jeg har ikke Instagram og VG snapper nok nyhetene før du rekker å publisere det på bloggen. Hva syns du om det? Selv håper jeg du om dere er så heldige å bli gravide at du selv rekker å poste eget innlegg før avisene.

Det spiller ingen rolle for meg hvem som skriver eller snakker om nyheten som snart kommer ut. Det som er viktig for meg er at nyheten er “vår” og at det er vi (Ulrik og jeg) som bestemmer når og hvor den blir publisert først, som blir på Instagram.

Hva heter du på Snapchat?

Seriøst? Jeg føler at jeg nevner dette HELE tiden, men jeg får likevel spørsmål om det nesten hver uke og det var intet unntak denne uken. Jeg heter pilotfrue på både Snapchat og Instagram. Ulrik heter mrulriknygaard på både Snapchat og Instagram.


 

Hva sier dere til at “ukens spørsmål” blir en fast greie?

71 kommentarer
    1. Ja, det tenkte jeg og. Humørsvingninger i gang ser jeg. Måten å svare på når noen spør om Snapchat. Kan være nye lesere og. Det der var helt blåst spør du meg.

    2. Ja til fast spalte hver uke. Jeg tror folk spør om snapchaten din fordi de ikke vet hva du heter der. En ide er jo å skrive det øverst der det står skrevet instagram, kategorier og arkiv. Du får sikkert mange nye følgere/lesere hver uke 🙂 Fint å snakke litt mer ydmykt til de som gjør at du kan leve av bloggingen.. Jeg gleder meg til å følge dere videre framover <3

    3. Helt enig, ikke svar sånn. Du gjør det ofte, svarer ufint. Går ut i fra at du får betalt for hver som titter innom her, så “bjeffe” til en del av lønna di er ikke ok.

    4. Ja, la ukens spørsmål bli en greie. Akkurat som med ukens bloggvideo, som du selv sa du såklart måtte gjennomføre. For ellers ville det vært flaut. Irritert på meg selv for at jeg interesserer meg for ditt liv og klikker inn.
      Forresten, hva i all verden er det for en reaksjon ang spørsmål om hva snapchaten din er. Som om alle i hele verden burde vite det. Hilsen en som en gang likte deg og bloggen. Når det eg sagt, ønsker jeg dere masse lykke til med dette forsøket!

    5. Når du skriver at første deling om graviditeten vil bli på Instagram? Svaret ikke spørsmålet seg selv?

    6. Du svarer så ofte frekt på spørsmål fra leserne dine at jeg begynner å lure på om du gjør det bare for å provosere for så at det generer klikk på bloggen din. jeg har tatt meg selv i å gå inn på bloggen din bare for å se om det er noe drama her inne og det er det nesten alltid. men hvis du gjør det bare for å provosere så synes jeg det er rart at du vil fremstille bloggen din på en slik måte. bare for klikk så skal du provosere men samtidig mister folk respekten. er det samtidig bedre for ditt omdømme å skape god stemning og at det er årsak til at folk leser bloggen din, feks som fotballfrue. og jeg har egentlig begynt å tenke at den dramaen du skaper ikke er så ålreit egentlig så går ikke så ofte inn her som før.

    7. Kanskje på tide å få seg en jobb slik at du får litt travlere hverdager sp du kanskje ikke har så mye tid til å svare grettent til de som betaler lønna di? Samfunnsnyttig arbeid er nok noe mer tilfredsstillende enn rosablogging 🙂

    8. Kan det tenkes at dere som kommenterer negativt her faktisk er de gretne? Hvis man leser det med grettent tonefall, ser jeg poenget – men prøv å tenke at Julianne bare ble overrasket, og les det på den måten.
      De gangene jeg selv har antatt at hun svarer småfrekt, har det vært på sin plass. Hun får tidvis mye pes i kommentarfeltet.

    9. Folkens! Dere tolker alltid henne i negativ retning i svar til kommentarer… Jeg tolket ikke “seriøst” som noe negativt. Jeg digger deg, Julianne! Ha en fin kveld <3

    10. Hva med å svare leserne dine på en litt mer høflig måte? Unødvendig av deg å bruke ord som “seriøst”. Da virker du useriøs! Virker som det er en del preggishormoner i sving her!!! 🙂 Husk at du får nye lesere hele tiden, og du kan ikke ta det som en selvfølge at ALLE vet hvem du er eller hva instagrammen din er.. Kanskje folk ikke er kjent med instagram engang, men ønsker å følge deg der. Anyways, ha en flott kveld.

    11. 21:12: da må du være nær familie eller.venn av henne som ikke ser det. Du svarer ikke nye lesere eller lesere generelt for et spørsmål hvem er du på snap: Seriøst!! Føler jeg skriver det HELE tiden!!
      Det er frekt og hun bør få seg noe mer hverdagslig å gjøre enn å ta mye utover lesere, gravid eller ikke spiller ingen rolle. Helt idiotisk!

    12. Særiøst dere som skriver og kommenterer på bloggen hennes må si meg at dere ikke er så veldig voksne. Julianne er mer jordnær person som liker og skrive om det som faller henne inn og det er hennes jobb det og blogge huk lever av og blogge og at hun ble sjokkert over at noen spørr om hva hun heter på snapchat er ikke noe rart det skriver hun hele tiden. Fei for deres dør før dere feier for andre.

    13. Du kunne kanskje svart litt mer høflig på det siste spørsmålet der. Om det var slik st du var overrasket, så burde det være en annen måte å formulere dette på. Synes det er slike uhøflige svar til leserne dine støtt og stadig. Du får nok nye følgerne hver uke, og det er ikke like lett for alle å finne fram til hva du heter på snap 🙂

    14. Nå må du huske hvem som betaler ut lønna di Julianne. Det er oss det. Vær litt ydmyk. Jeg ANTE ikke hva du hette på snap. Men ikke lyst å legge deg til nå.

    15. Hahahah, grinete much??
      Jeg leser ikke bloggen din hveeeer dag. Rart om du forventer at alle leserne dine gjør det, for såååå spennende innlegg skriver du ikke hver dag.
      Da er det vel heller ikke så rart om leserne dine ikke får med seg hva du heter på snap. hahaha jeeeez.

    16. Ja, gjerne det:-D
      Og foresten, enkelte som kommenterer her må jo være helt evneveike! Opplever deg ikke som frekk i d hele tatt. Jeg digger deg og gleder meg tilbog høre om 3.forsøk! Tvitvi

    17. Herregud, for noen negative mennesker!!
      Julianne kan svare akkurat slik hun vil. Blir så sykt provosert og oppgitt på dine vegne Julianne. At du gidder å godkjenne eller i det hele tatt ta deg tid til å lese slike kommentarer som ikke hører hjemme her…All ære til deg.
      Til alle dere lesere som hele tiden skal tro at dere har krav på at Julianne skal gjøre som dere sier:
      Liker dere ikke måten hun svarer på, hvor mye eller hvor lite hun deler osv hvorfor klikke seg inn å lese innleggene hennes? Har dere virkelig så lite å fylle tiden deres med? Ingen av dere har noe rett til å
      angripe henne gang på gang for at hun svarer dere. Den kommentaren hun skrev var alt annet enn frekk. Hun deler ofte hva hun heter både på snap og instagram og hvis dere var noen faste lesere som leser bloggen hennes jevnlig så ville dere vel lest det i de fleste innleggene.
      Er fast leser og er innom bloggen daglig. Har aldri blitt provosert av noe du skriver eller deler. Respekterer og verdsetter deg for den du er og synes at du skal fortsette å dele akkurat det du selv vil. Det er helt sykt latterlig og forferdelig trist at så mange mennesker klarer å tviste om ordene dine og sette en helt annen vinkel på de enn det du skriver. Måtte gud hjelpe disse menneskene som er helt avhengig av negativitet, aggresivitet og drama.

    18. Dropp å svare leserne dine på en sur og frekk måte. Det skaper bare mer trøbbel for deg, og setter deg i et dårlig lys.

    19. Jeg må le av de tre som IKKE ser at man skal behandle lesere med respekt der man får lønn. Dere må være evneveik.

    20. Til anonym 30.04.2017 kl.21:43
      Julianne skriver : Seriøst? Jeg føler at jeg nevner dette HELE tiden.
      Du leser: Seriøst!! Føler jeg skriver det HELE tiden!!
      Forskjellen i de to skrive måtene er ganske stor. Julianne skrev ikke med flere utropstegn slik du og flere lesere tydeligvis velger å lese dette. Det er ikke noe galt i måten hun skrev på. Det kommer helt an på hvordan folk tolker det. Og som deg valgte du å tolke det helt negativt.
      En av de vanskeligste måtene å uttrykke seg på er igjennom skriving. Fordi mennesker generelt sett velger å tolke det slik dem selv vil.
      Til dere som roper ut om at dere betaler lønnen hennes, og klager over at hun ikke behandler dere med respekt. Hvorfor går dere da inn på bloggen til Julianne om og om igjen?
      Det er vel fordi hun faktisk en av de som har et åpent kommentarfelt, og dere får muligheten til å legge igjen de meningsløse kommentarene deres.
      Om dere syns hun er så frekk og uinteressant vil jeg anbefale dere å ikke gå inn på bloggen for så å sutre om måten hun skriver på, at hun ikke deler nok eller har spennende innlegg. Det som er respektløst her er at flere av dere anonyme (om det ikke er en person) bare går inn for å skrive negative ting.

    21. Leste det siste spørsmålet som om hun var overrasket, rett og slett fordi hun føler at hun nevner det hele tiden. Ikke noe negativt i det 🙂
      Ja til “ukens spørsmål” 🙂

    22. Herlighet! Julianne, jeg håper du tar den enorme reaksjonen du har fått her i kommentarfeltet med et smil, eller en liten runde latter, for dette blir for dumt til å i det hele tatt tenke på. Folk snakker som om de ene og alene står for lønna di, som om den sendes fra leseres bankkonto og til deg hver måned. Og derfor krever de at du ikke på noen måte, på noe tidspunkt, uttrykker noe som helst som i rette lyset muligens kan oppfattes som frekt eller noe noen kan føle seg fornærmet over? Det blir for dumt, bare børst det av deg! Det er nok mest bare gribbene fra kvinneguiden etc som ser en anledning til å kritisere, mer enn det er faste lesere som følger med.
      You go girl! Venter spent på oppdatering nå!

    23. Innimellom så trenger en at det svares litt frekt. Det går an å søke opp hva hun heter på snap. Og det mest sannsynlige er faktisk blogg navnet hennes. Ikke vær så hjelpes løse da. Og grinete, det er det mange som kommenterer her inne som er. Med engang det er noe så “hopper”dere på med negativitet. Og nei det er ikke vi som betaler ut lønna til Julianne. Hun tjener på klikk og annonser, men vi betaler faktisk ikke ut lønna hennes, selv om det virker som noen her inne fremstiller det som at pengene går fra vår lomme. Det er frivillig og lese, det er gratis, vi kan hverken forlange eller kreve noe fra Julianne. Og til Silje. Det skaper bare mer trøbbel for Julianne om hun svarer surt ? Unnskyld, men på hvilken måte? Det er så rart,folk reagerer på Julianne sin kommentar, men ser ikke sine egne. Er det mer lov å være sur og frekk som leser enn blogg eier ? Se på dere selv før dere går på andre

    24. Enn å heller bli litt glad for at så mange nye følgere lurer på hva instagram/ snappen din er?? Synes det er pussig å svare furtete på det..

    25. Du må våre verdens dårligste på å prøve å skjule at du er er gravid. Hvorfor ikke bare skrive det med en gag. Hvorfor drive og haaaaale det ut?! Hvor vil dere publisere nyheten denne gangen? Nettavisen?
      Jeg mistet all respekt for deg sist. Beklager.

    26. Julianne svarer på ingen måte furtete eller frekt på det siste spørsmålet. Tror de fleste misforstår eller velger å lese og oppfatte det på en sur måte slik at dere får noe negativt å kommentere. Er jo helt klart at hun bare er overrasket.
      Ikke la dette gå inn på deg Julianne! Heier på dere 🙂

    27. Takk til In. Er ikke fan av Julianne, men begriper meg ikke på dere ‘følgere’ som ikke tåler et litt direkte svar. Milde måne så hårsåre.😳

    28. Dere som forsvarer og kommer med tull om at det er en person. Mange reagerer og hun bør ta dette til seg som en voksen person. Dere andre må være innforstått med at ikke bare dere eller bloggeren her har rett. Mange oppfatter dette frekt, punktum finale. Det er fullt mulig å svare på en hyggelig og voksen måte tilbake til lesere. Det er jo noe i veien om uke man tenker seg litt om hva og hvordan man formidler ting.

    29. Kjør gjerne ukens spørsmål hver uke. Du involverer leserne og skaper garantert flere treff. 🙂 Det er nesten som radio, i Norge har de har ikke forstått å involvere lytterne sine, det er en oppskrift for suksess.

    30. Her ser man at jeg ble satt til andre arbeidsoppgaver fordi jeg ikke ville komme til møte de hadde satt opp da det var et meget kort varsel og jeg her ville vurdere om jeg skulle ha med advokat. Så bestemmer arbeidsgiver at vi skal ha eget møte med min advokat, noe jeg aldri hadde tenkt på. Når arbeidsgiver vil styre bruken av advokat sier jeg opp advokaten. Så bestemmer arbeidsgiver at jeg da ikke vil møte uten advokat – som om jeg ikke følger opp dette – men jeg hadde da aldri tenkt å ha noe eget møte med advokat, men å bruke advokat til alle de spontane møtene arbeidsgiver satte opp. Og da sier arbeidsgiver at jeg må levere nøkkelkortene. Og så får jeg permisjon uten lovhjemmel. Dette er jo helt absurd. En arbeidsgiver kan da ikke sette en til andre arbeidsoppgaver og bruke sin styringsrett fordi en ikke vil gå til et møte uten advokat – en har jo rett til å ha med noen til alle møter med arbeidsgiver. Og så lager de altså så et styr om at jeg ikke vil ha eget møte med advokat og at jeg ved flere anledninger har sagt at jeg ikke vil komme uten advokat – ja og da til de vanlige spontane møtene. Hvorfor var det så vanskelig å sette opp litt lenger frist så advokaten hadde mer mulighet til å komme på de vanlige møtene? Hvorfor var det så viktig at jeg kom uten noen ved min side på de spontane møtene? Og dette syntes flere advokater var greit. At jeg skrev om de på facebook overgikk at de som en statlig arbeidsgiver gav faen i lover og regler.

    31. Enig med det en skriver lenger opp- dette er jobben din og man er jo hyggelig i enhver jobb… Hvis noen på min jobb stiller meg det samme spørsmålet som hun stilte i forrige uke, ville jeg da aldri svart “SERIØST, det spurte du meg om i forrige uke også!”

    32. Slapp av folkens. Tipper julianne ikke er helt på topp som hun for så vidt også har nevnt i et annet innlegg. I tillegg er det helt ok å ha litt forståelse når man vet hva hun går gjennom. Det blir utrolig rart og slemt å kalle hun ditt og datt med en gang hun ikke snakker “fint” til noen. Skal hun ikke få lov til å være seg selv? Skal hun trippe rundt forsiktig så hun ikke sårer følelsene til alle? Altså d er bare å drite i å lese bloggen da.

    33. Måten du svarer på sier jo sitt…her burde du være litt snill og ydmyk. Du kan lære litt av Camilla Pihl som alltid har hyggelige kommentarer uansett.

    34. Hvorfor drøyer du med å si om du er gravid? Alle som ikke er helt nedrulla skjønner jo at du er det når du legger ut alle symptomene dine sååå bevisst. Stakkars unge

    35. Jeg tror nok alle skjønner at du er gravid nå! Graviditetshormoner er noe dritt, men ikke noe å klage på. Et barn er livets gave, så nyt tiden framover 🙂

    36. Hun drøyer det for å få ekstra klikk og kommentarer selvfølgelig… bedre å hinte i hvert innlegg, og si at det “snart” kommer. Det tjener hun mye mer på. Snart er ganske relativt, så da vil mange klikke seg inn ofte for å se om det har kommet noe nytt.

    37. Hahahah, jeg må LE av de negative kommentarene her!
      Sier det seg ikke litt selv at hun heter pilotfrue på snapchat?
      Tenk at alt skal misoppfattes på den måten, og selvfølgelig til det nagative.
      Dere må ha en utrolig negativ tankegang…

    38. Oh my god så mange folk med fritids her inne, lol. Skjønner ikkje at folk lar seg fornærma så lett. Eg ler litt ass. Stå på, Julianne. Ønsker deg alt godt <3

    39. Er så enig med kommentaren her at hun burde lære av Camilla Phil. Det er et hav mellom disse bloggene NåR det gjelder kvalitet og hvordan man behandler sine lesere.

    40. Vet du hva? Jeg har lenge sett at du svarer direkte frekt og arrogant på spørsmål du får her på bloggen, og dette er til og med noe andre toppbloggere har reagert på..? Jeg tenker at du kanskje ikke bør legge ut noen spørsmålsrunde i det hele tatt om du ikke kan holde deg “innafor” uten å være så høy på deg selv. Det skal sies at jeg ALDRI kommenterer negativt på blogger, men nå klarte jeg ikke å la være. Så kjære Julianne – nå må du ta deg sammen. Gravid eller ei.

    41. Anonym kl 18:57; det vet jo ikke vi lesere noe om.. Har inntrykk av at hun holder privatlivet privat.
      Og Julianne; jeg håper at du og Ulrik kan ta alle disse kommentarene med en klype salt og kanskje smile litt av all engasjementet her i kommentarfeltet. Jeg tror det genererer mange ekstra klikk 😉

    42. Håper du kan gå i deg selv og ta selvkritikk på den krasse måten du ofte svarer på. Du får klare tilbakemeldinger hver gang det skjer, likevel fortsetter du. Uprofesjonelt gjort av deg. Hvis du vil bli tatt seriøst som blogger så bør du slutte med det.

    43. uff,ikke moro når folk skal missforstå når du skriver nooe .men jeg skjønte at du ikke mente å være frekk. men putt ett smile fjes når du tuller så folk ikke tror at du er sur. noen trenger det for å forså når folk tuller .er sånn på fb å hehe

    44. Til dere som blir provosert, og mener at “pilotfrue” svarer frekt anbefaler jeg dere å finne på noe annet å henge dere opp i fremtiden. Det er vel ingen som tvinger dere til å lese bloggen, Det er tydelig at formålet til enkelte av dere er å lese bloggen for å finne “feil”. Når kommentarer blir at det er sikkert humørsvingninger pga graviditet så er det dere som kommer med frekke, og ikke minst sårende bemerkninger. Dette er hennes egen blogg med sine tanker, og ja hun tjener penger på dette og alle ære til henne. Her er det nok endel “grumpy” mennesker som ikke ønsker at andre skal lykkes, og må bare si beklager denne dama har fått til noe et fåtall får til. All ære til deg, Julianne.

    45. Altså. Sist de sa de var gravide sa vi de det med en gang, og da gikk det galt. Man må godta at disse menneskene vil la det synke inn før de deler der med 1000 vis av folk. Og det at hun sier at det kommer snart har vel lite med klikk til bloggen å gjøre når hu stadig vekk sier at det ikke kommer her, men på Instagram

    46. Jeg liker deg veldig godt egentlig. Men du er faktisk den frekkeste bloggeren jeg leser. Du er frekkere en f.frue også og hun er frekk, men bedre nå etter at det ble kommentert. Det er leserne dine som genererer din lønn faktisk. Uten oss er du ingenting. Og veldig ofte svarer du ikke heller. Det er frekt og respektløst. Det håper du skjønner. Å være ydmyk kommer man langt med skal du se 🙂

    47. Seriøst.. Jeg leser ikke bloggen fast, men begynner å innse at det er mange indignerte mennesker som gjør. Enn å henge seg så jævla opp i en kommentar, vedder for at dere som har reagert så sterkt bare sitter på gjerdet og venter på at noe skal bli feil – frem med sabelen hæ? Hvis det er så feil, skaff dere en hobby. Ingen tvinger dere til å sitte på nettet og følge med på andre menneskers liv. Gaaad. Dessuten, at dere genererer klikk ja- betaler dere lønna her?! Nei. Klip igjen.

    48. Nå skriver du at det ikke er leserne som betaler din lønn ! Men tror du dem som betaler deg lønn hadde betalt deg lønn om du ikke hadde lesere ? ! Det tror jeg ikke ! Jeg leser bloggen din sjelden , syntes du alltid har virket rett og slett arogant ! Sier bare karma jeg rett og slett !

    49. Merkelig å bruke en mulig graviditet for å skaffe seg følgerne på Instagram. På grensen til pinelig..

    50. Nå har ikke jeg fulgt denne bloggen, men som dere andre ble jeg nysgjerrig.. Det er jo tydelig at hun har gjort noe “riktig” for å få så mange lesere, slik at hun faktisk kan leve av bloggen sin… Folk syns det er interessant med drama, det er bare sånn det er.. Akkurat det å bite hue av folk når de spør hva en heter på snap, fordi de ønsker å følge deg, DET er å dra det litt langt kanskje..? Skjønner at du kan bli lei av å få samme sp.mål gang på gang, men det er bare du som har hørt det x antall ganger.. Men du har mange lesere, og du lever av dette her-hvilket mange av oss bare drømmer om, så kanskje det å behandle levebrødet ditt litt varsomt kan være et råd å ta med seg.
      Det skal sies at jeg beundrer dere som kan få lov til å leve av å skrive, det står respekt av det samtidig.
      Så, lykke til videre til både deg- og dine lesere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg