JEG SER IKKE PROBLEMET

To hunder og en baby. Hva er problemet? Ja, jeg er mye hjemme alene. Et argument mange bruker mot meg når jeg forteller at jeg ønsker meg mange barn eller nå som vi har skaffet oss en hund til. Det mange ikke forstår er at jeg føler meg heldig i min situasjon med all den tiden jeg har til overs som jeg i dag bruker mest på meg selv, men har et stort ønske om å bruke på den familien Ulrik og jeg forhåpentligvis skal skape sammen.

Jeg føler meg priviligert som kan jobbe hvor mye eller hvor lite jeg vil hjemmefra, ha det godt økonomisk og være tilstedet for fremtidige barn og husdyr døgnet rundt. Jeg føler meg ekstra heldig når Ulrik først er hjemme og har fri fra jobb, for da er han jo BARE hjemme i fire dager av gangen og har all verdens tid til meg og vår fremtidige familie. Dessuten sover Ulrik ofte hjemme i løpet av de fem dagene hvor han er på jobb, så jeg ser ikke på turnusen hans som noe negativt i vårt liv. I tillegg har vi en stor familie rundt oss i dag som ønsker å stille opp den gangen Ulrik og jeg endelig blir foreldre, og vi er mer enn villige til å flytte på oss for å bo nærmere denne “hjelpen”. Mest for barna sin del, men selvfølgelig også for vår del. Denne hjelpen finnes foreksempel i Fredrikstad hvor min mamma bor. En som heier på oss, føler med oss og gleder seg masse til å bli mormor!

Hadde det vært opp til meg så hadde vi hatt tre hunder nå. Jeg spurte nemlig hun som solgte Ramp om vi kunne få kjøpe broren hans også fordi de to hadde det så fint sammen, men han var dessverre solgt. Og hadde det vært opp Ulrik og meg til så hadde vi satt inn flere egg av gangen for å øke sjansen for tvillinger. Vi ønsker oss som sagt flere barn, selv om fokuset nå er på å få minst en frisk jente eller en frisk gutt. Drømmen for fremtiden er å leve familielivet med tre barn, hundene våre, større hus og ferier til Legoland.

Barnevogn og hunder i bånd. Jeg ser ikke problemet? Herlighet, så koselig det hadde vært! Jeg håper virkelig at det er slik dere ser meg om under et år. Ja, jeg kommer garanter i situasjoner hvor jeg skulle ønske at jeg hadde flere armer og flere bein, men det gjør vel alle småbarnsforeldre? Og det er nettopp dette kaotiske småbarnslivet jeg ønsker meg mer enn noe annet.

Jeg er lei av å leve uten barn og jeg savner mer støy i hverdagen. Nei, jeg savner ikke en “vanlig” jobb eller noe i den duren. Det er nemlig også et argument mange bruker mot meg når jeg sier at jeg savner noe i livet, for jeg får mer enn nok av utfordringer gjennom denne bloggen og takker faktisk nei til mange av de. Jeg elsker jobben min, jeg elsker jobben til Ulrik og jeg elsker det livet vi lever sammen. Jeg vet bare at det blir ENDA bedre når vi to blir tre, fire eller kanskje fem personer.

Det er ikke viktig for meg å bo i Oslo. Det er ikke viktig for meg å ha stelte negler og lange vipper til enhver tid. Det er heller ikke viktig for meg å være med på alt det sosiale jeg blir bedt på av eventer, dra ut i helgene eller å ha tid til å gå på shopping og kafé med venninner i hverdagen. Alt dette bytter jeg mer enn gjerne bort med et helt vanlig familieliv.


Bildet er fra da jeg fikk Ulrik til å komme inn og “hilse på” valpene i salongen. Hehe! Fort gjort ♥

75 kommentarer
    1. Herlighet så mye folk skal blande seg oppi ! Jeg ser ikke problemet. Vi har to små barn og en stor hund. Jeg har gått turer med både hund og barnevogn siden barna var nyfødte. Ikke noe problem i det hele tatt, å gå med både vogn og hund. Ikke bry deg om hva folk sier Julianne 🙂 klem fra Nina

    2. Er så imponert over hva alt bedrevitere egentlig gidder og legge seg oppi…. hvordan andre skal leve livet sitt… Som de overhode ikke kjenner engang…
      Ser det bare sånn at de må enten være grønn av misunnelse, eller ha ett så døkjedlig liv selv at de bare MÅ legge seg oppi alle bloggere sitt liv…. 😄😄😄
      Nei kos dere med hunder og snart baby ❤ det er det som er livet og nyt hvert minutt 🎈 og massemassemasse lykke til…
      Xxxxxxxxxxx fingrer her… Spennende ❤

    3. Vi har selv to småtroll og venter en baby i disse dager, har aldri sett noe problem med det selv! Hundene gir oss så mye glede i hverdagen, kos deg med småtrolla dine 🙂

    4. Det er kjempe koselig med hund og barn. Vi har begge deler. Når barna sitter i vogn er det veldig enkelt. Logistikken kommer når hunden må ut. Men barnet/barna ikke vil gå på tur.

    5. Bloggpolitiet får ta seg en bolle. Jeg drømmer om en familie bestående av 1-2 barn og flere fuglehunder, og har en helt vanlig 8-16-jobb. Bloggpolitiet mener sikkert at dette er umulig, men det handler om hva man velger å bruke tiden til. Du er heldig som har den jobben du har – ser ikke at det skal bli noe problem å kombinere hunder og barn. Det blir hektisk, men for et herlig liv! Lykke til med både hund og barn 🙂

    6. Hahah…ja ja…jeg er alenemamma til fem unger fra 9-15 år og har samtidig fullført fire år på universitet og blitt adjunkt. Tror det skal gå helt fint med to hunder, en baby og gjerne enda flere etterhvert 😉
      Lykke til og la slike kommentarer fare forbi deg – vi klarer det vi vil, og det er opp til enhver og vite hvor den grensen går 😊

    7. Skål for det! Det er bare du so vet hvilket liv du vil ha, og om du sier du kan klare det, hvorfor skal du da ikke klare det? Vi klarer somregel det vi bestemmer oss for 🙂

    8. Det er null stress med 2 hunder og baby- jeg har selv to hunder og venter barn i juni. Ser ikke på dette som et problem, ut å trille med barnevogn gjør man hver dag uansett. Å da får man lufte hunder samtidlig. Etter hvert kan man få seg bæremeis og man har begge hender fri.

    9. Det kan være enklere å blande seg opp i hvordan andre “burde” leve livet sitt – enn faktisk å leve sitt eget. Ja, hva er “problemet”? Hundene dere har valgt er jo små selskapshunder som noen ganger fint kan klare seg med en liten luftetur. Jakthunder og hunder som må ha mye fysisk aktivitet for å trives kan imidlertid bli krevende i en setting der den ene forelderen blir mye alene med små barn og hund! Det man er innstilt på går som regel VELDIG fint!:D

    10. Enig med deg,overfladiske ting betyr overhodet ingenting.meninga er med livet å få barn, event barnebarn,så man slipper sitte ensom på sine gamle dager slik jeg gjør nå .hadde jeg visst det jeg vet nå,hadde jeg adoptert eller forsøkt slik dere gjør nå. Måtte all lykke gå deres vei .hilsen ensom ‘mor’

    11. Jeg leser bloggen din hver eneste dag, og har fulgt deg fra du begynte planleggingen med bryllupet deres. Jeg må si at dette innlegget her skulle alle lest! Alt for mange higer etter “det perfekte” livet med cafebesøk, leilighet som er i tipp topp standar midt i Oslos gater og den fineste bilen med skinninteriøret, men vet du – jeg tenker akkurat som deg; jeg kunne byttet ut den moderne bilen min og leiligheten min med et landlig hus med stor plen og hage, og et familieliv. Gledelig! Godt å se at vi er flere som jobber mot denne drømmen. Jeg sender deg store klemmer, og krysser fingrene for deg og Ulrik i dagene som kommer. <3

    12. To unger og to hunder her. Det er til tider det glade kaos, men det går fint! Vogn,søskenbrett og hunder går fint. Eldstemann i meis på ryggen og minsten i sjal på magen og hunder går bra. Jeg tror folk bare må puste med magen altså.

    13. Veldig bra at du står for det du gjør! De er nok bare misunnelige på den livssituasjonen dere har og snart skal få 🙂
      Heier på dere! ❤️

    14. Vi venter ei lita jente i juli å har to hunder og to katter, ser ikke på det som ett problem i det hele tatt.
      Samboern min reiser også av og til i jobben å det er heller ikke negativt.
      Har aldri hørt noen si noe på det, de må da skjønne at dere har tenkt igjennom det valget dere har tatt.
      Ikke bry deg om det, det kommer til å gå helt fantastisk 🙂

    15. Dere er og blir en fantastisk familie, uansett hvor mange dyr og barn dere har/får! At folk legger seg oppi hva slags familie andre velger å få, det forstår jeg ikke. Du trenger da ikke å unnskylde dere for å velge den familien dere har! Er da mange som har flere, og kanskje større hunder og flere barn. Man vet jo best selv om man har tid og energi til å utvide familien.
      Synes det er fantastisk å følge dere på denne prosessen! Dere fortjener virkelig å få noen gode nyheter nå😊 Krysser fingrene for positiv test og et levedyktig foster❤

    16. Det der må du hvertfall ikke bry deg noe med om hva folk sier. Her hjemme sitter jeg med 2 stk barn og 2 huskyer som krever sitt i tillegg til 80% stilling og en mann som jobber 4 på 4 av. Så drit i hva alle andre sier å gjør det du føler er rett.

    17. Akkurat dette innlegget rørte meg nesten til tårer, så ærlig og rett på sak… alt folk skal henge seg opp i, man må gjerne være uenig, men altså hvis det ikke påvirker noen andre hvorfor henge seg opp i det.
      Nei, jeg heier på dere. Og håper at denne gangen er deres tur! <3

    18. Siden jeg er hundegal selv så skjønner jeg trangen etter å ha hund, og jeg har det selv.
      Men uansett, det er jo ikke bare helt enkelt å være alene hjemme med baby/barn når hundene _må_ ut.
      Nå har vi større hund som må ha sin halvannen times tur om ettermiddagen. Det slipper man sikkert med små hunder.
      Jeg tror det skal gå bra, og de positive sidene vil skygge over de negative.

    19. Skulle ønske du bare lot være å gi oppmerksomhet til all kritikken du får. Forstår jo at det er vanskelig da, men jeg synes bare det er kjedelig å hele tiden lese innlegg hvor du tar deg selv i forsvar pga kommentarer du har fått.
      Pluss at du gir nettrollene akkurat hva de vil ha, og det fortjener de ikke. 🙂

    20. Alt alle skal legge seg borti!!
      Er selv mamma til 2, tredjemann kommer i august.
      Har 80% jobb. Border collie, katt og kanin. En mann som er selvstendig næringsdrivende og er veldig lite hjemme.
      Dagene er hektisk og jeg ELSKER DET!! Det er det livet jeg vil ha!!
      Barna får den kjærligheten di trenger, hunden får di turene han vil ha og jeg og mannen min elsker hverandre skyhøyt!!
      Jeg kunne ikke bedt om et bedre liv og ingen har noe di skulle sagt!!
      Disse bloggpolitiene bør begynne å passe på sine egne liv så di kansje kan få d bra med seg selv og sine!

    21. Tror kanskje du tar litt vel lett på det med å ha baby. Det er ikke så lett og det er ikke en dans på roser som det virker som du tror det er. Det krever ufattelig mye! Er ikke bare å kose og leke og gå turer liksom..

    22. Jeg beundrer deg, for åpenheten og måten du møter helt usaklig kritikk på. Stå på!
      Forøvrig så trenger du ikke bruke barnevogn i det hele tatt! Bruk bæretøy! Elastisk sjal til nyfødt, vevd sjal når hen blir større. Ergonomisk bæresele (ikke babybjørn). Bæremeis er best på langtur om bærer er varm av seg. Meld deg inn i norsk bæregruppe på Facebook og bli amazed ☺️ Det er så mye nydelige sjal, og ingenting slår det å bære babyen tett inntil ❤️

    23. Folk skriver mye fjas, rett og slett. Det går jo sport i kritikk på SoMe.
      Det virker som om dere vil ha mer tid til fremtidige barn og husdyr enn den gjennomsnittlige familien. Tror virkelig folk det er så uvanlig med en foreldre i turnus? Jeg har vokst opp med en far som jobbet som brannmann og en mor som jobbet fulltid i typisk 8-16. Jeg husker en pappa som var mye tilstede, som hentet (tidlig) i barnehage, lagde middag, stod opp med oss i helgene osv. Med turnus, så har man også en del fri på dagtid. Når pappa jobbet kveld/natt/helg, så var jo alltid mamma der. Kan ikke si jeg savnet noe som helst i hvert fall. Tvert imot! Jeg hadde en eller begge foreldre tilstede nærmest hele tiden. Og som du sier, så jobber jo du hjemmefra og kan prioritere tiden din litt som det passer. For meg virker det som et drømmescenario når man får barn.
      Har lagt merke til at du får veldig mange kommentarer om at du fremstår blasert, at du ikke skjønner hvor mye jobb det er med barn/hund, at det ikke er en dans på roser etc. Jeg synes tvert imot at du fremstår reflektert og moden og klar for oppgavene som venter. Ingen kan uansett forberede seg 100% på hvordan det er å få barn og hvordan en selv vil reagere og føle. Men det er da helt normalt? Live and learn og alt det der. Blir født barn hver dag til mennesker som er mindre forberedt enn dere, og de vokser da opp de også. Beklager at dette ble litt langt og usammenhengende. Stusser bare så veldig over all den merkelige kritikken du får. Henger ikke på greip.
      Uansett, masse lykke til med fremtiden, Julianne!
      PS. Nå slenger jeg begge hender i været med en gang her, og innrømmer at jeg ikke har barn selv, så hva vet vel jeg.

    24. Hei Julianne! Nå når du snart skal bli en “offentlig mamma”, kommer Mammapolitiet i sosiale medier til å kritisere deg for den minste lille ting.. det er bare slik de er, bedrevitere med for mye fritid (selv om man skulle tro at den perfekte mammaen ikke hadde tid til å lese blogger!). Disse kvinnfolka må du bare heve deg over. Du lager dine egne rutiner og metoder, og vet hva som er best for ditt barn. Ta til deg gode råd på veien, og drit en lang marsj i de som mener de kan og vet best. Dette er altså Mammapolitiet.. men det som jeg har lagt merke til mer og mer, er Hundemammapolitiet.. bedrevitende kvinnfolk som kan og vet best, bare at dette gjelder hunder, ikke babyer. Du vil nok få gjennomgå fra begge deler, men gi FAEN i dem. Slike mennesker kaster som regel stein i glasshus 🙂 Lykke til med testinga, klem fra 2-barnsmamma som ikke er perfekt 😉

    25. Hva mener du med at hun tar lett på det å ha baby? Hva vet du om det? Ufattelig usmakelig kommentar. Hvem som helst kan få barn: overgripere, rusmisbrukere, folk som overhodet ikke har lyst på barn, osv. Det finnes vel ikke et bedre utgangspunkt for et barn enn å være sterkt ønsket? Julianne skjønner sikkert at det ikke går på skinner dagen lang, men så er det vel det som er sjarmen med å være foreldre også.

    26. Vi har to hunder (en på 10år og ei på 5år) og en baby på snart 8 mnd! Hundene er av ulike raser, har ulik alder og er av ulikt kjønn, allikevel går det helt fint og vi har det utmerket hele flokken. Ja, litt stress er det innimellom, men det er det i alle familier uavhengig av antall barn, hunder, foreldre etc. Man klarer det man vil 🙂

    27. Det er mange som klarer begge deler. Men min innvendinger er at små hunder og små barn er ike alltid en god mix fordi de er relativt skjøre. Samtidig sliter mange små hunder med å bli helt stuerene. Det er fakta ikke hets. Betyr ikke at det må gå dårlig i det hele tatt. Men det kan være litt ekstra å passe på. Mange hunder blir også omplassert ffordi andre forpliktelser tar tid. Disse er jo såpass små så de trenger jo ikke like mye tur som en større rase. Bare bruk tid på de så de ikke blir så uoppdragende og gneldrete som mange av miniatyrrasene er.

    28. Det er alltid folk som skal legge seg opp i saker man gjør, og ikke gjør. Jeg skjønner at det er veldig frustrerende. Det blir som man gjør det til selv 🙂 Ser man bare hindringer og problemer, så er det klart at det blir vanskelig. Er man positivt innstillt til noe, går alt så mye bedre. Og man vet best selv hva man klarer og vil. Stå på Julianne 🙂

    29. Det er som det er nevnt før. Den der skal ha mentaliteten din er langt i fra voksen mentalitet. Du er noe for deg, det er helt sikkert.

    30. Har 2hunder, en rottweiler og en bordercollie/whippet blanding og en nyfødt på 6uker, er ingen problem i det hele tatt! De er beskyttere og har godtatt mini fra dag en 😊

    31. Det er viktig å passe hundene for små barn og omvendt:) det er en del å passe på! Men det er ikke så vanskelig å klare når man virkelig vil:) Jeg har selv 2 små hunder på 8 og 5 år. Den minste sliter veldig med å bli renslig så det tror jeg aldri kommer til å skje.. men da er det bare å finne frem vaskefilla om det blir nødvendig. Hundene er ikke leketøy for barn, men det vet jo de fleste:) man vil jo ikke at hundene kommer i situasjon hvor de føler de må bite:( Det er også veldig trist og lese om hunder som omplasseres fordi folk ikke orker både barn og hunder. Men jeg tror Julianne og Ulrik fint klarer å balansere barn og 2 små hunder .. lykke til 🙂

    32. Nå har ikke jeg sett disse kommentarene, men er vel ikke sikkert de nødvendigvis er ment negativt? Tror de færreste kan se for seg hvor mye jobb det faktisk er med en baby. Selv skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle få tatt meg en dusj den første tiden🙈🙈 derav skjønner jeg at noen setter spørsmålstegn ved 2 hunder og en baby.

    33. Du vil ha tre hunder og tvillinger? Og så alene hjemme fem dager på rad.. Haha, du aner ikke hva det vil si å få barn. Men håper dere lykkes med å få barn da 😉

    34. Du bestemmer vel selv hvor mange hunder og babyer du vil ha! MEN! Har selv nettopp blitt mamma og forstår ikke helt hvordan jeg skulle fått tid til å ta meg av to hunder i tillegg til babyen… hehe! men det betyr jo ikke at du ikke skal klare det! Hva er problemet liksom! 🙂

    35. Kos deg med mann og hunder. Ikke bry deg om nettrollene. Det er alltid noen som vil si deg hva du bør og ikke bør gjøre. Bare vent til du får barn da dukker det opp enda flere besserwissere. La det bare gå inn et øre og ut det andre. ❤

    36. Alt folk kan henge seg opp i tenker jeg…. Klart det går fint med barn og små barn, og det å ha hunder i bånd samtidig som man triller barnevogn er jo ingen problem? Dette må jo være folk som ikke har prøvd det selv som sier, eller folk som ser problemer i stedenfor løsninger…
      Har selv en stor hund på tredve kilo og han er ofte med meg når jeg har minsten på ti måneder i vogn eller bæreselen. Vi koser oss alle sammen da, og har ingen problemer overhodet 🙂
      Samtidig som jeg har både barn og hund så får jeg faktisk tid til å gå til frisøren, fikse vippene mine OG fikse negler. Ganske utrolig? Neh, planlegging og prioritering vil jeg si.

    37. Vi har to barn og to hunder. Og det har vi hatt i mange år, da eldste datter er 11 år og eldste hunden 10. Min mann reiser mye og kan være borte i 7-10 døgn. Det går faktisk helt fint! Jeg jobber fulltid, men har kjøpt oss litt fri med hjelp til vask, matvarer levert på døren og robot klipper til gresset. Det kommer til å gå helt fint! Og når barnet en gang kommer er jo Ramp uansett over den verste valpe tiden. Lykke til og kos dere med den voksende familien 🙂

    38. Herreminhatt, folk må slutte å bry seg så innmari i andres liv og ønsker. Håper du klarer å la disse kommentarene bare fly forbi. Du kan klare alt du vil her i verden og enda mer 🙂
      Kjæresten min har akkurat samme turnus som Ulrik og jeg skjønner så godt hva du tenker og mener om akkurat det her. Jevnt over jobber jo de mindre enn andre som har 8-16 jobber. De har fem dager på jobb og fire dager heeelt fri, ikke en kort helg på to dager. Kanskje er de litt mer borte i de fem dagene, men de er så mye mer tilstede de fire dagene de har fri 🙂 I tillegg er du så heldig å kunne styre hverdagen din som du vil, det er det ikke mange andre mødre der ute som kan i like stor grad som deg.
      Jeg håper virkelig dere lykkes med forsøket deres nå, og flere i fremtiden også. Det burde alle her unne dere etter et langt og tøft år. Heia dere <3

    39. Jeg var en av de som snakket i mot disse bedrevitende negative folkene som på liv og død skal finne noe å peke på som galt. Noen mente at dette var et impulskjøp som du gjorde på en tur til og fra skjønnhetssalonger. Dette syns jeg ble helt patetisk å si, da det var basert på intet. Dere hadde jo nevnt flere ganger at dere ønsket dere en til hund. Så nei, fokuser på de leserne som ikke snuser på et hvert innlegg etter noe å sette tenna i. Dette klarer dere helt fint.

    40. Det ER slitsomt med hund/hunder når man får barn for første gang. Snakker av erfaring. Men jeg tror ikke det utgjør noen forskjell om det er en eller to. De må ut, ha mat og bli stelt uansett.
      Personlig ville jeg ikke ha skaffet en valp mens jeg forsøkte å bli gravid, men det kommer sikkert til å gå veldig bra likevel:-)

    41. Jeg ser heller ikke problemet, vi har en husky og fikk mange kommentarer på det da vi fikk barn. Blant annet at huskyen kanskje kom til å spise opp babyen.. Sånn bokstavelig talt xD
      Barnevogn og de små hundene er da heller ikke noe problem når andre småbarnsmødre går med barnevogn og trekkhunder som kanskje kan være litt irriterende for mammaen.. Alt går om man bare vil, eller ja det meste iallefall!
      Nei ikke noe å bry seg med, hund og barn (Y) Barna er heldige som får vokse opp med dyr 🙂

    42. Hei Julianne,
      Er ikke den som kommenterer på blogger, men tenkte jeg skulle gjøre det denne gangen.
      Jeg hadde helt til nylig hund og jeg har en liten gutt på 2 år. Og det var faen ikke alltid like enkelt med en mann som bare var hjemme i helgene. Har du hundegård, eller kan sette bikkja i band utenfor, så går det jo greit på tisselufting morgen og kveld. Har du ikke det, en hund som MÅ tisse og en unge som du ikke kan la være alene, så er det en utfordring. Min hund hadde ikke det største aktivitetsnivået, men med sykt barn som ikke kan gå ut, så blir det kjedelig for bikkja på dag 2?3.. Har du hundelufter, supert! Om ikke, skaff deg en. Hadde alle gode intensjoner og planer om å trille hver dag, men av og til så går ikke det heller. Dårlig samvittighet for hunden eller ungen, uansett.
      Hunden vår ble syk, så vi måtte avlive henne. Syk hund og liten unge anbefales ikke. Nok en omgang med dårlig samvittighet. Om jeg savner henne. HVER DAG!!! Savner jeg den ekstremt dårlige samvittigheten fordi jeg ofte følte at hun ikke fikk det hun fortjente av oppmerksomhet, kos og tur. Nei. Så mitt beste råd, skaff deg en hundelufter.

    43. Hei Julianne. Har fulgt deg en stund og heier så på dere! Fant nettopp ut selv at jeg har en veldig lav AMH og er på din alder. Veldig tung beskjed og få, jeg vil også gjerne ha egne barn. Har legene sagt noe til deg i forhold til å komme i tidlig overgangsalder med såpass få egg igjen? Det er jo enda en negativ ting av å ha få egg i såpass ung alder 🙁

    44. Krysser fingrene for at du og mannen din blir gravide snart. Må være utrolig frustrerende all ventingen og alle nedturene dere har hatt. Håper virkelig spiren sitter på dette forsøket, og skulle det ikke gå denne gangen.. Så vil spiren sitte tilslutt.
      Ingen har noe med hvor mange hunder dere har, dere kunne hatt ti hunder og dere hadde allikevel vært gode foreldre og gode hundeeiere.så f@%k off til alle som mener at dere tar dere vann over hodet, dere klarer dere nok bedre en veldig mange andre foreldre. Og hundene deres har det nok veldig bra hos dere. Tvi tvi, krysser for to streker på testen 🙂

    45. Preach!
      Er det en ting som er sikkert, er det at det som er riktig for meg, trenger ikke være riktig for deg. Og omvendt! Men det betyr ikke at det ikke er riktig for meg fordi! Synes det er interessant at folk er så arrogant at de ikke kan se at du gjør det som er riktig for deg og dine sin skyld, ikke for dem. Du må gjøre de valgene som er best for deg! Dette blir så bra, og jeg har så troa på at du er gravid!! Gleder meg til å høre og følge dere videre på reisen.
      <3

    46. Helt utrolig hva folk skal mene om alt…
      Det å kunne være hjemme mye er gull verdt! Min mor var hjemme med meg, jeg var i barnehagen 50%, resten var jeg med henne.
      Hunder og barnevogn er drømmen min også om 2 år, hehe 🙂
      Krysser alt for dere nå i disse dager <3

    47. Små barn + hund = ingen problem! Heier på dere og forhåpentligvis den lille i magen. Aldri la noen si at du/dere ikke kan noe som helst. Og til slutt- det er fullt mulig (og lov) å gå på kafe, freshe seg opp med vipper og nyte livet som småbarnsmamma, lillegull vil bare ha det enda bedre med en mamma som er fornøyd med seg selv også og som har overskudd til seg selv og partneren sin <3 f**k mammapolitiet og lag dine egne regler. Klem fra nybakt mamma med hund, volumvipper og verdens blideste baby

    48. Jøss, folk som ser problematisk på å ha 2 hunder i tillegg til barn har virkelig ikke opplevd særlig tøffe tak i livet.
      Joda, det meste nye i livet krever en tilvenningsfase før man justerer seg det “nye” livet, og kanskje kan denne tilvenningsfasen oppleves som tøff en periode. Men det går over, også tilpasser man seg livssituasjonen sin. Og selvfølgelig, en baby kan bety ekstremt lite søvn en periode, som kan by på ulike utfordringer psykisk, men det går over det også. Og innimellom kan man behøve hjelp for å takle livssituasjonen sin bedre, men det er jo helt greit det og. Folk problematiserer for mye. Jeg er glad jeg heller har en løsningsorientert fokus på mitt liv, for da blir alt så mye enklere 🙂
      Dette klarer du selvfølgelig, og jeg heier på dere 🙂

    49. Kan du prøve neste uke og ikke ta til deg noe av den negative dritten folk spyr ut til deg? Får så utrolig vondt av deg når du føler du må unnskylde deg for nesten hva du har på brødskiven din! Alt hva folk må henge seg opp i, eneste som kan være bittelitt positivt i det, er hvis man har en dårlig dag og føler seg dritt kan man bare tenke seg hvor ille de som skriver sånt må ha det😉
      Kjøp deg akkurat hva du vil og hvor mye du vil, du har jobbet for det og fortjener det, du og Ulrik kommer til og bli verdens beste foreldre og er det nå mot de søte hundene deres💕
      Ønsker dere begge en kjempe fin uke🤗

    50. Hjelpes, folk har fått barn med turnusjobber i alle år, hvorfor skulle det vært et problem for dere? Dere er så fine, kjærlige og dedikerte mennesker! Helt sikker på at både hund og baby vil få masse kjærlighet og kos<3

    51. Du er bare helt skjønn og de barna/hundene du får i fremtiden kommer til og få det helt fantastisk! Tenk og være så ønsket! Blir så glad av og tenke på det 🙂 jeg har selv tvillinger og 2 hunder, fikk den siste hunden lenge etter barna var født og ser absolutt ikke noe problem med og ha 2 hunder når du allerede har 1. Dere har jo økonomi til og ta vare på den, så ellers er det jo bare en til og elske 🙂 kunne gjerne hatt 10 hunder hadde jeg bare hatt plass Hehe 🙂 eneste jeg syns var veldig greit er og ha en hage som hunden kan ut og tisse i på morgenen mens barna blir stelt, tar fryktelig lang tid og få barn klare på morgenen med mat og stell osv til man er klare for morgenturen 🙂 her har vi heldigvis noen late hunder som elsker og sove lenge men hvis du har en hund som må ut på do med en gang den står opp kan det bli litt kaos Hehe 🙂

    52. Vet ikke om alle tror at fordi man har fått en baby så er man “låst” inne med babyen til alle døgnets tider? Kanskje noen er det, men for min del var jeg ute helt fra starten av, gikk turer og styret på. Folk er forskjellige. Jeg brukte store deler av permisjonen min til å passe på min syke mor i tillegg til baby og han led ingen nød av det. Man klarer som regel å fokusere på flere ting om gangen og barnet trenger jo ikke at man er totalt oppslukt i det hvert sekund av hver dag! Ta med babyen ut, gjør det du vanligvis gjør og nyt livet ditt som du vil at det skal være. Det viktigste er at man er lykkelig 🙂

    53. Selvfølgelig ser ikke du problemet, du aner jo ikke hva det vil innebære å ha 2 hunder og baby. Og det kan være positivt det, for da ser man ofte på ting med litt mer åpne og optimistiske øyne. Allikevel er du ufattelig god til å ta alt som kritikk mot dine valg (og ja, er mange unødvendige kommentarer her), men mange kan faktisk bare mene å komme med råd. Og de vet kanskje faktisk hva dette innebærer. Dere kommer til å klare dette helt fint, men du kan komme til å bli overrasket over hvor slitsomt det kan være. Det jeg får inntrykk av at mange lurer på er; Hvorfor ikke ta en ting om gangen? Både du, en hund og en baby fortjener at du orker å gi 100%, og da ville ikke jeg personlig skaffet valp mens jeg forsøkte å bli gravid. Det får man god tid til senere. Vi utsatte selv valpedrømmen da vi fant ut at jeg var hravid. Har en gutt på 2 mnder nå, og det valget er jeg veldig (!) glad for. Men det er meg.

    54. Dette går nok helt fint. En ting jeg har merket meg er at du gir mye oppmerksomhet til alt det negative. Det er ikke spesielt spennende å lese om 🙈

    55. Haha, vet du hva! Jeg drømte om deg i natt! Du var gravid med tvillinger, to jenter. Du hadde holdt hele graviditeten hemmelig. Men når de var født la du ut snapchat-film av de som annonsering. Lykke og Ingeborg het de. Ho ene var pirkk lik deg og ho andre prikk lik Ulrik.

    56. Jeg blir svett av tanken på to hunder pluss baby. Gutten min hadde kolikk og krevde absolutt all min tid. Hadde knapt tid til å gå på toalettet da mannen min var på jobb. Så jeg hadde ikke taklet to hunder i tillegg.
      Men det trenger jo ikke å bli sånn for deg, og det kommer nok til å gå bra. Men sikkert lurt å få litt hjelp til hundene i starten 🙂

    57. Til dere som kritiserer bloggere for bl.a det å skaffe to hunder og barn: ringer dere rundt til naboer som har ektemannen i nordsjøen og sier at de ikke bør få barn/hund? Hva er det som får dere til å sitte på PCen og lete etter ting dere kan pirke på hos andre? Jeg vet at bloggere stiller livet sitt ut i et utstillingsvindu og derfor må tåle at folk reagerer, for all del. Men bare tenk litt på det; hvorfor trenger jeg å sitte på nettet å pirke i sånne detaljer? Hvorfor gir det meg glede å anonymt kritisere andre mennesker for helt tåpelige ting? Gå litt i deg selv og finn ut hva som gjør det. Er det misunnelse? #nettroll

    58. Har selv 2 meget tette og 3(!) hunder, ikke noe problem. Alle sa at da jeg gikk gravid måtte jeg kvitte meg med hundene, noe jeg er glad jeg ikke gjorde for så mye glede de gir barna og så glad de er i barna. Aldri hatt noe problem med sjalusi heller, da de første som fikk hilse på de da nyfødte var hundene og lot dem snuse så my de ville da vi kom fra sykehuset.

    59. Heia deg!!!
      Det er ikke noe problem med hunder og baby, ja det kan selvfølgelig bli hektisk, men jeg tror du hadde klart deg veldig fint! Stå på! Jeg heier på deg. Gleder meg til å høre at dere venter et lite nurk <3

    60. Hei. Jeg er helt enig med deg! Stella er jo husrein og sikkert lydig og vant med å være hjemme alene. Så slik jeg ser det så klarer du/dere det helt fint. Det handler bare om å finne rutiner som passer deg. Og jo lengre du har lille ramp og bebien, jo bedre vil du lære dem å kjenne! Jeg synes det er så bra og bare positivt. Mange tenker sikkert at siden du er topp blogger så skal du bare ha alt, men klarer ikke å ta vare på det. Noe jeg trur i ditt tilfelle er helt feil!! STÅ PÅ dette klarer du og dere helt supert!! Gratulerer så mye, og jeg krysser alt som kan krysses på at dere får dere en liten menneske krabat! 😀 😀

    61. I dette hjemmet har det vokst opp fire barn sammen med hunder og katter, null problem! Tror ikke jeg vet hva det er å gå tur med barnevogn uten hund ved siden.Våre barn er voksne, og nå er det barnebarnet som vokser opp med hunder og katter.Det er sunt for barn å vokse opp med dyr. Lykke til!

    62. Enkelte ser problemer fremfor løsninger, ser jeg 🙂 Jeg har hatt fire hunder på det meste, der den ene var svært syk. Jeg har fra dag én vært 50% alene med datteren min, og ble alenemor nå i høst. Nå sjonglerer jeg rollen som delvis hjemmemamma (hun går 3 dager i barnehage per uke, før hun fylte 3 var hun 100% hjemme), 4 jobber, skole og nå tre hunder der den ene er en liten valp. Slitsomt? Tja, av og til. Verdt det? DEFINITIV.

    63. Det er helt fantastisk å få vokse opp med dyr, og ikke minst helsebringende. Jeg har kjøpt egen hund sammen med samboeren før vi får barn fordi jeg ikke kan tenke meg å leve uten hund/dyr. Et annet aspekt oppi dette er at en valp gir gleder som tvinger en til å leve i nuet, dagene går litt fortere og man kan kose seg med valpen mens en venter på det etterlengtede barnet. Synes det var et godt valg å få valp nå, men jeg er jo et hundemenneske da!

    64. Klart det kan være utfordrende med to hunder og en baby, det kommer helt an på hundene…og babyen ;)Er jo en meget kjent sak at mange har mye dårlig samvittighet ovenfor dyrene sine når de får barn fordi oppmerksomheten og tiden må prioriteres annerledes… Men selv har vi en hund, ei datter på 2,5, fikk i helgen en valp og venter barn nummer to, og det skal nok gå helt fint! 🙂 Men når en av oss er borte, vil det garantert by på utfordringer innimellom :p

    65. Forstår at føler for å forsvare alle valg du/dere gjør, men jeg orker ikke å se innlegg på innlegg hvor du argumenterer så til de grader. For hvorfor må du? Du kan heller jobbe litt mer preventivt slik som for eksempel Caroline Berg Eriksen gjør. Når hun forteller for eksempel en nyhet eller et valg, så underbygger hun valgene hun har tatt i samme tekst. På den måten unngår hun alle bedreviterne. Alternativ så kan du svare i kommentarfeltet så kan vi positive og glade mennesker velge om vi vil lese om dritt. Du ødelegger for oss lesere som du faktisk tjener på å ha, hvis du skjønner? De som bruker kommentarfeltet til slike ytringer, det er ikke de som klikker seg inn på linkene dine og handler. Det er ei heller de som snakker dere opp. Håper du tar til deg dette uten å eksplodere. For ja, “lyden” i tekstene er ganske “hormonell”. Du må øve deg på å håndtere tilbakemeldinger og kommentarer. Jg lover deg at ingen er slemmere en mammapolitiet!
      klem.

    66. Jeg kommenterer så og si aldri på blogger og ellers rundt om på nettet. Men her må jeg bare legge inn en kommentar for jeg er så sinnsykt imponert hvordan du klarer å stå imot alle de idiotiske kommentarene som enkelte klarer å legge fra seg på nettet.
      I det andre hjørnet blir jeg helt ufattelig sjokkert over hvor mye enkelte personer skal blande seg inn i andres valg og avgjørelser. Forstår at du er en offentlig person, men det finnes da grenser på hva man skal finne seg i.
      Du trenger ikke å forsvare hvilke valg du tar på noen som helst måte for dette er DINE valg og at folk skal legge seg borti de valgene er bare helt latterlig.. Det er helt vanlig å ha forskjellige synspunkt, men det er det dessverre ikke alle som forstår.
      Heier virkelig på deg og synes du er en fantastisk flott person 🙂 Aldri tvil på deg selv!

    67. Hund og barn kan vel gå bra – men ikke noe jeg hadde orket 😅 Heldigvis er vi alle forskjellige – noen synes fem barn er helt topp og kunne tenkt seg fler, mens for andre er ett barn nok.
      De aller fleste vet best hva dem kan klare – og hva dem håndterer.
      Jeg er alene mye når mannen min er borte på jobb, vi har ett barn. Det synes jeg er mer enn nok for min del og tenker derfor at ett barn er nok 😊 Så jeg er stikk motsatt av deg 😊
      Jeg synes det er slitsomt og trives ikke så godt med å holde på alene hjemme, det krever mye synes jeg.
      Veldig søt Ramp er 🙂 lykke til med alt !:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg