JEG HAR SLUTTET MED BOTOX

Da Ulrik og jeg begynte med prøvingen for alvor endret jeg mye på livet mitt. Jeg la først og fremst drømmen om “den perfekte kroppen” på hyllen, roet ned treningsplanen min, kuttet det drastiske lavkarbo-kostholdet og sluttet med botox. Alt for å lykkes med drømmen om å bli gravid.

I tillegg til dette begynte jeg å lytte mer til kroppen i forhold til søvn og hvile. Jeg festet mindre, sluttet helt med festsnusingen og ble avholds i en lang periode. Etter et år med full fokus på babydrømmen så føler jeg meg skikkelig bra. Nå handler alt om balanse og det føles godt å ha fokus på det som virkelig betyr noe, nemlig helsen.

I dag har jeg et mer avslappet forhold til alt det yttre. Jeg tar vare på meg selv, men på en sunnere måte enn noen gang. Ja, jeg bruker fortsatt hair extensions, vippeextensions og falske negler. Men jeg utsetter ikke kroppen min for noe som kan være skadelig for fertiliteten eller prøverørsprosessen, som foreksempel botox.

Det sier seg selv at det ikke er lurt å sprøyte ting i kroppen som vi egentlig ikke vet bivirkningene av. Det er ikke uten grunn at gravide kvinner frarådes å bruke botox, og det er heller ikke uten grunn at bivirkningene av stoffene diskuteres overalt. Vi vet ikke nok om hva disse stoffene gjør med oss og derfor risikerer jeg ikke min aller største drøm for å bli litt strammere i huden.

Jeg vet ikke om jeg har sluttet med botox for alltid, men jeg vet at stoffet er helt ute av kroppen og jeg sverger at jeg ikke kommer ikke til å ta det igjen før jeg evetuelt har født alle de barna jeg forhåpentligvis er heldig å få, slik at mine egoistiske valg ikke skal gå utover noen andre enn meg selv.

Jeg skriver ikke dette innlegget for å fremstå som et bedre forbilde. Jeg vil bare gjøre det klinkende klart at jeg setter alle mine “skjønnhetsbehov” til side for å bli gravid og ikke minst så gjør jeg dette for at det fosteret som en gang skal vokse seg stor og sterk i magen min får en sunn og frisk mamma på innsiden.

 

50 kommentarer
    1. Klokt valg! Botox når man har igjen 75% av livet er uansett galskap. Om man er misfornøyd med utseendet som 20/25-åring så kommer man jo til å få enorme problemer med seg selv resten av livet. For man blir aldri strammere eller freshere enn man er i starten av tjueårene. Du er en vakker dame! Nå er jeg 35 og skulle ønske jeg satte mer pris på utseendet mitt når jeg var 25. Men vet jeg kommer til p tenke det samme om ti år om der jeg er nå 🙂

    2. Nå er det ikke sånn at man har botox i kroppen i tre måneder, eller til virkningen avtar. Dette er en myte. Selve giften er ute av kroppen på ca. et døgn. Bare til opplysning, dessuten virker den lokalt og går ikke rundt i systemet slik mange tror 😊

    3. Hvis man trenger botox i tyve og tretti-årene, da har man virkelig svært dårlige gener. I tyve-årene er alt på topp utseendemessig, inkludert kropp og forbrenningen. Er man ikke slank og ser bra ut da, lever man helt feil! Botox når man er så ung er faktisk helt tragisk.

    4. Noen skriver at hvorvidt man trenger botox, handler om gener. Det handler nok mest om hvilken livsstil man har. Hvis man “steker” seg ofte i sola, røyker og spiser usunn mat drar man ikke akkurat fordeler av det. Alle bør skjønne at det er komplekst, handler om så mye mer enn bare gener. Gener kan i mange tilfeller motvirkes med sunn livsstil

    5. Hvorfor skriver du om dette? For å få
      mest mulig kommentarer? Og tjene mer? Blir bare provosert og det er sikkert meningen også?! Du er i 2å årene..botox? Det er sykt det.

    6. Fornuftig valg 🙂
      – men husk at det “går utover” noen andre også når du er ferdig med å få barn; for barna å se at mamma ikke aksepterer seg selv som hun er gjør det neppe særlig lett for dem å få en god selvfølelse heller…

    7. Der fikk jeg svaret på ditt kunstige utseende. Håper du forstår at en på din alder skal se best ut uten botox. Jeg hadde skjønt det om du hadde rynker, men det har du vel ikke?

    8. Så mye stygge kommentarer! Finn et annet sted å få ut litt irritasjon davel!
      Skjønner at du tar alle forbehold du kan for å nå babydrømmen. Snart er dere i mål. Heier så mye på dere 🙂

    9. Ironisk nok sier alle at du er så pen at du ikke trenger botox, men alle har jo bare sett deg med botox, dvs hvordan vil du bli uten? Uff….

    10. Har kroppen din forandret seg etter alt dette? Blitt tyngre, lettere, lagt på litt her, tatt av litt der?

    11. Hvis du bruker vippeextensions så burde du undersøke om limet kan være hormonforstyrrende. Jeg har ingen sikre kilder, men har hørt at det muligens kan være det. Jeg hadde iallefall undersøkt det om jeg hadde planlagt å bli gravid 🙂

    12. Jeg kommenterer sjeldent blogger, men føler jeg vil legge igjen en liten hilsen her for å si at jeg synes du er flott! Det er trist at du får så mye stygge kommentarer, fordi det er virkelig ikke fortjent. Jeg oppfatter deg som ærlig, snill og blid, og selv om du har mye å tenke på er du fortsatt innom her og sprer glede til leserne dine hver dag, og det synes jeg det står respekt av. Fortsett det gode arbeidet 🙂

    13. Astrid: Jeg har undersøkt alt av lim og produkter i forhold til både vipper, hår og negler 🙂

      Dersom det hadde vært en risiko ved noe av det så hadde jeg selvfølgelig sluttet på dagen 🙂

    14. Anonym: Jeg har tatt botox i kun et av mine snart 27 år. Tre behandlinger totalt. Bloggen har jeg drevet i snart tre år, så de fleste har sett meg uten 🙂

      I tillegg så har stoffet vært ute av kroppen min nå i snart et år. Det betyr at hvis du har klikket deg inn her i løpet av det siste året så har du sett meg uten 😉

    15. Anonym: Det er tydelig at du ikke har fulgt meg lenge. Jeg var nemlig åpen om botox på bloggen de gangene jeg tok det. Nå er stoffet ute av kroppen for lengst, så mitt “kunstige utseendet” må du bare leve med 🙂

    16. Hva skal du med botox om det ikke er av medisinske årsaker? Du er seriøst 2 år eldre enn meg og jeg har ikke en gang kjøpt min første rynkekrem. Og hvertfall ikke tenkt tanken en gang om botox. Jeg syns du ser helt strøken ut akkurat sånn som du er og håper du tar til fornuften og aldri starter igjen. Det er ikke lurt å tukle med naturen.

    17. Man får lettere bedre selvbilde når man når 30! Jeg har aldri hatt det bedre med meg selv. Aldri likt hvordan jeg ser ut – ikke nå heller.men nå betyr annet mer. Lettere å godta ting lissom! i 20 åra gjør man masse, dumt, smart .. uansett… Bra du er ærlig. Men du behøver det jo ikke! 😉

    18. Jeg har aldri kommentert på en blogg i mitt liv før, men leser noen fast, deriblant din. Synes bloggen er helt fantastisk! Er selv bare 24 år, men har to barn sammen med min kommende ektemann som jeg snart gifter meg med, og jeg har grått så mange tårer “sammen med” deg. Å få barn er virkelig en gave, og snart er det deres tur, det er jeg sikker på. Så blir jeg så overrasket over hvor stygge folk kan være med hverandre! Jeg har alltid lært at hvis jeg får kritikk på utseende eller noe jeg gjør, så har ikke det noe med meg å gjøre, selv om det er meg som får høre det. Det handler jo faktisk KUN om smaken til den som GIR kritikken. Og ingen har jo lik smak! Sånn synes hvert fall jeg det er godt å tenke hvis noen er stygge! Hvis noen sier noe ufint til meg, så tenker jeg bare “javel, hvis du synes buksa mi er stygg, så sier det noe om DIN smak, ikke min”. Stå på, jeg heier på deg! Og folk er jo kun stygge med hverandre fordi de er misunnelige! Ingen som er fornøyd med seg selv og som godtar seg selv, trenger å rakke ned på andre mennesker! Så når jeg leser alle de stygge kommentarene du får, så synes jeg ikke synd på deg, jeg synes synd på alle de STAKKARS menneskene som sitter bak tastaturene og har det så FRYKTELIG med seg selv at de trenger å ta det utover andre. Dere må seriøst søke hjelp for å gjøre noe med selvbildet! Det må jo være så VONDT å gå rundt sånn å føle at man må rakke ned på alt og alle for å få det bedre selv!! Så bare husk det Juliane: alle de stygge kommentarene må ikke dra deg ned, de må faktisk bare styrke deg. I mine øyner er buksa jeg har på meg i dag veldig fin, men det er ikke sikkert naboen min synes det. Det sier noe om hennes smak, ikke min. Det er bare noen som dessverre absolutt må uttrykke hva de misliker, og så er det dessverre altfor mange som tror at det er de personlig det er noe galt med, når de blir rakket ned på. Dette ble en lang kommentar! Håper du får en fin dag <3

    19. Synes du er superflink jeg. Jeg er en av de som gjorde alt “feil”, og fikk to barn mens jeg gikk på P-piller, drakk og festet, og generelt gjorde alt man ikke skal. Husker jordmora mi sa til meg at jeg var utrolig heldig, men jeg forstod det ikke den gang. Nå har vi prøvd på nummer tre i to år, men ser ikke ut til at det blir flere på oss…
      Jeg har fulgt bloggen din i mange år, og synes du har en av de beste.
      Ønsker dere alt det beste, du skal se at snart har du alt du har ønsket deg:-)

    20. Først så flott valg du har tatt.Men svært mange lite hyggelige kommentarer her. Det er faktisk ikke uvanlig å bruke botox i 20 årene,dessverre. Men de om det,som det heter.
      Jeg jobber med helse,og vet at alt vi smører på huden og tar på negler osv,inneholder stoffer som kan være hormon forstyrrende.Med mindre det er naturlige produkter. Skriver ikke dette for å være negativ,men det er viktig å vite.Ønsker dere masse lykke til på veien! Her litt info:http://gronnogskjonn.com/de-farlige-stoffene/

    21. Kloke valg<3 Men akkurat lavkarbo kunne du fortsatt med:) Sjansen for å bli gravid øker betraktelig med mindre karbo i kosten!:)

    22. Så bra 🙂 regnet egentlig med at du hadde sjekket det nøye, men ville bare si ifra. Masse lykke til på veien mot babydrømmen 🙂

    23. Hvorfor tar du botox når du er 27 år? eller enda yngre når du faktisk gjorde det.. det er jo som smør på flesk. er vel ingenting å stramme opp når man er så ung?

    24. Lurt å vente med botox til man får de første rynkene i 40-års alderen. Botox har heller aldri vært ment for ungdommer i 20-åra :-)Hvis du gjør deg avhengig av botox allerede så ung, hva skal du da trå til med når du har 3 kids og ansiktet virkelig begynner å henge når du er 40-50 år? Ikke at jeg tror det påvirker fetiliteten hverken den ene eller andre veien, men lurt for både ansiktet ditt og lommeboken å vente iallefall 15 år med botox 😀

    25. Viste du dette om navnet Lykke?
      Lykke
      navnet betyr egentlig ikke ‘lykke’, men ‘folkets rikdom’ av guttenavnet Lydrik.

    26. Til Elena 21.23
      Du har rett i at det skal til litt til for å ha rynker i tyveårene, slik at man trenger botox. Men den kommentaren om at hvis man ikke er slank og “ser bra ut”, så er det noe feil. Nei, ikke nødvendigvis. For det første hentyder at man må være slank for å se bra ut. For det andre sier du at man det må være noe man gjør feil hvis man ikke er det. For en provoserende kommentar! Og de fleste vet at det ikke er sånn. Husk at unge jenter og kvinner leser denne bloggen! Og kommentarfeltene. Sunnhet kommer i mange former og fasonger.

    27. Så flott at du tar slike valg når du prøver å bli gravid, tror det er sunt at prosessen om å sette seg selv i andre rekke starter tidlig for slik blir det jo når man får barn. Jeg ble mer fornøyd med kroppen etter å ha fått barn,selv om den ble veldig forandret. Så kanskje har du brukt botox for siste gang allikevel?:) man setter pris på mange andre ting når man blir mamma
      Syns det er spennende å følge deg/dere da jeg selv var i en slik prosess i flere år. Nå blir jeg mamma igjen om 3 uker 🙂 masse lykke til fremover, krysser fingrene for dere <3

    28. Hvorfor sluttet du på lavkarbo?? Det kan jo ha kjempegod effekt ift fertilitet?:) et tips er å kutte alt med arkidonsyre! Stå på, heier på deg 🙂

    29. Hvis du sluttet med det for lenge siden så er vel dette litt sånn gammelt nytt? Har du noe nytt og spennende å skrive om?

    30. Har fulgt deg hele veien og du har alltid vært min favoritt blogger, men nå må jeg dessverre si at jeg synest bloggen har tapt seg en god del… Du skriver ett innlegg om dagen og nedturen er alltid stor når du ikke legger like mye effor i den som du gjorde før… Beklager om dette var en fæl kommentar, jeg digger deg fortsatt og kommer fortsatt til å følge deg på veien.

    31. Kjære fine deg. Du er pen og nydelig som du er . Du blir en fantastisk nydelig mamma:D heier på deg !<3

    32. Fine vakre Julianne! Jeg håper så inderlig mye at dette skal gå veien for dere snart, og syns det er fantastisk at du/dere går inn i det så mye og gjør bevisste valg. Heier på dere!
      Klem

    33. Du er faktisk bra nok som du er, botox, løshår, løsvipper, hva er vitsen? Hvorfor ikke bare være selvsikker nok som du er skapt? Pene jenta, kutt ut alt det fake:))

    34. Ikke vondt ment, men hvorfor ta botox så ung? Skjønner de som er rundt 50 og demper rynkene litt, mem hva slags endring gjør botox så tidlig? Hører om de som tar det i tidlig tyveårene også, og er oppriktig nysgjerrig på hva det egentlig er godt for?

    35. Skjønner ikke den øverste kommentaren som sier at giften er ute sv kroppen i løpet av få dager, og at resten er “myte”…. HAHAHA… Makan til idioti og ønsketenkning. Selv om botox er ute av kroppen i løpet av noen MÅNEDER, så skal en ikke skyve under en stol at det å sprøyte inn kroppsfremmed stoff i kroppen trigger en immunreaksjon (immuncellene reagerer jo på ALT som ikke er “eget, jfr basal biologi på VGS).
      Fornuftig å droppe streng lavkarbodiett. Selv ser jeg ikke den helsefremmede effekten av å stappe i seg fett. You go girl!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg