EN UKE MED ADAM PÅ KJØKKENET

Annonse

Denne uken har jeg testet Adams Express for to og må si jeg er veldig imponert. Først og fremst er jeg imponert over menyen og prisen, men jeg er også imponert over hvor enkelt det var å lage alt sammen, hvor sunt det var, hvor godt det var og hvor raskt det gikk å lage alle rettene. Adams Express for to inneholder nemlig sunne, gode og inspirerende middager på under 20 minutter. En stor fordel med denne kassen er at Adam kutter råvarene på forhånd, slik at du kan slippe stress, mas og oppvask. Adam gir oss rett og slett lite oppvask-garanti. Har du hørt noe bedre? Det er jo helt genialt!

I og med at Ulrik har vært bortreist denne uken så har jeg bedt venninner på besøk hver eneste dag. Den ene dagen var vi til og med tre jenter som spiste en middag for to og vi ble mette alle tre. Det betyr jo bare at Adam beregner mye mat, noe som er deilig for meg som elsker å spise rester til lunsj de gangene det blir noe igjen etter middag.

EKSKLUSIVT TILBUD: Med rabattkoden BLOGG_PILOTFRUE eller DENNE LINKEN får du som er ny kunde 50% rabatt på første levering + gratis velkomstgave verdt 239,- fra Le Creuset!

Her ser dere alle råvarene i Adams Express-kasse for to. Jeg var ekstra begeistret for pastinakk stavene og ekstra spent på kveiten. Jeg har aldri bakt pastinakk staver i ovnen før, men det skal jeg definitivt gjøre oftere. Det er jo både sunt, enkelt og veldig godt! Kveiten ble også supergod. Den serverte jeg til Maria (frisøren min) da hun var her på middag på tirsdag. Det var tydelig å se at hun likte maten også.



Her er to av ukens middagsretter som smakte helt himmelsk. Til venstre ser dere mørkokt svin i peppersaus med aromasopp, rosenkål og potetmos. Oppskriften på denne retten ble faktisk med venninnen min hjem etter middag. Det sier sitt. Til høyre ser dere fiskeburger med bakt pastinakk, friske grønnsaker og barbequesaus. Det var sykt digg det også!

Her ser dere ukens wok med svinestrimler, eggnudler, nøtter, koriander og lime. Jeg vet at jeg skryter mye av Adam nå, men dette er noe av det beste jeg har smakt. Helt seriøst. Nå skal det sies at jeg er jeg ekstremt glad i wok da. Men hvem er vel ikke det?


Her ser dere prossessen fra råvarer på kjøkkenbenken til pannestekt kveite med ovnsbakte grønnsaker og rømmedressing med gressløk på tallerken. Hele retten tok bare 20 minutter å lage og alt gikk lekende lett. Jeg vurderer å lage dette igjen til uken faktisk, slik at Ulrik får smake også. Eller kanskje bare for å bevise for han at jeg har blitt flinkere på kjøkkenet etter denne uken? Hehe! Kveitemiddagen var i hvert fall veldig god.

NYHET –> Adams Tacokasser kommer med første levering 10. april! Som dere vet er taco min favorittmat og derfor skjønner dere sikkert at jeg gleder meg over middels til å teste ut disse to kassene:

Adams Tex Mex-kasse

Dette er en familie/barnevennlig kasse som inneholder et smakfullt Tex Mex-måltid for hele familien. Kassen blir levert sammen med matkassen din, og oppskriften er selvfølgelig komponert av Adam selv. Det er en middag i kassen hver uke, og middagene rullerer ukesvis mellom Adams Taco, Adams Fajitas og Adams Quesadillas. Nam! Dette er virkelig noe for Ulrik og meg.

Adams Mexican Street Food-kasse

Dette er kassen for deg og familien som ønsker et autentisk og ikke minst et smakfullt meksikansk måltid. Jeg kjenner at jeg får vann i munn av bare å tenke på denne kassen og gleder meg til å lære noe nytt å servere til den berømte “fredagstacoen” Hehe! Kassen blir levert sammen med matkassen din, og oppskriften er selvfølgelig komponert av Adam selv. Åh, dette blir spennende!

Street Food in the park

Den siste retten jeg har på menyen for denne uken er pasta carbonara med bacon, vårløk og sukkererter. Jeg føler nesten at jeg har spart det beste til sist, for pasta carbonara er noe jeg ofte bestiller ute når jeg skal kose meg. Jeg valgte derfor å spare denne retten til i kveld fordi jeg spiste ute på fredag og fordi jeg spiste hos storesøster i går.

Dessuten kommer Ulrik snart hjem fra fjellet, så jeg planlegger en hyggelig date for oss to her hjemme med levende lys og god mat. Da er det godt å ha med Adam på laget igjen som hjelper meg med oppskriften. Jeg vil jo imponere mannen min litt etter en så lærerik uke på kjøkkenet 😉

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg