ALLE GODE TING ER TRE!

Da var alle medisinene i hus for neste og tredje runde. Jeg skal som dere vet sette i gang med et nytt egguttak før eller etter påske. Vi aner ikke når det blir ennå, men bestemte oss likevel for å hente ut alle medisinene før helgen for å være på den sikre siden. Jeg blir unødvendig stresset av å tenke på at ting ikke er tilgjengelig når jeg først trenger det. Flere av medisinene har jo bestillingstid også, derfor er det beroliggende å ha alt liggende her hjemme.

Jeg skal innrømme at det var litt demotiverende å ta med seg alt dette hjem fra apoteket. På en måte er det bra å vite hva jeg går til for da kan jeg forberede meg psykisk. Men på en annen måte så føles det tungt å vite også. Nettopp fordi jeg nå vet at dette er veldig tøft. Men ønsket er uansett for stort til å la være og jeg har stor tro på at det blir vår tur nå. Alle gode ting er tre!

Totalsummen ble forresten på 17 250 kroner for medisinene. Helt sykt dyrt, spør du meg. Men siden dette er vårt andre egguttak så skal vi visstnok få refundert kostandene til medikamenter, siden vi naturligvis har oversteget beløpet på 16 642 som alle må betale selv enten man går privat som oss eller offentlig. Jeg har derfor samlet inn alle kvitteringene fra de forskjellige apotekene vi har brukt i prøverørsprosessen denne uken. Dumme meg hadde såklart ikke tatt vare på noe som helst, men det var heldigvis mulig å skrive de ut på nytt. Kvitteringene trenger vi tydeligvis til å fylle ut skjemaet fra HELFO som vi må sende inn for å få igjen pengene. Jeg skal få hjelp av sykepleieren på Spiren til å fylle ut skjemaet neste gang vi skal til Trondheim for å være sikker på at jeg ikke gjør noe feil. Til info: Kvitteringene må sendes innen seks måneder etter at beløpet på 16 642 kroner er oversteget. Greit å vite for dere som er eller skal i prosessen selv.

Nå venter vi som sagt bare på mensen slik at jeg kan sette i gang med alle disse sprøytene på syklusdag 2. Jeg kommer ikke til å fortelle dere om når jeg får mensen. Men dere som følger meg fast vil nok forstå noenlunde hvor vi er i prosessen og det er helt greit. Jeg håper bare at dere kan la de konkrete spørsmålene ligge underveis, som “har du fått mensen?”, “er du gravid?” og så videre. Til gjengjeld vil jeg fortelle alt når jeg og vi er klare for det.


 

54 kommentarer
    1. Hei i kvelden 🙂
      Ønsker dere masse masse lykke til 🙂 Nå krysser jeg alt for dere og håper dere av hele mitt hjerte at dere lykkes denne gangen 🙂
      Ha en fin kveld 🙂
      Klem 🙂

    2. God kveld.
      Ønsker deg og din mann all mulig lykke til og håper dere lykkes. Et lite men, måten du ofte uttrykker deg på oppfatter jeg som litt ufint. At du ber leserne dine ikke spørre og GRAVE, ufint og kvast skrevet. Dropp ord som grave, som om at vi er ufine. Noen er nok det men….

    3. Lykke til! 😊😊
      Jeg har et spørsmål! Vi går igjennom samme prosess som dere, og skal ha egguttak denne uken. Dette er første forsøk, så jeg lurer på om det gjør vondt ved egguttak? .

    4. Nå må dere lykkes, det er ikke rom for å tenke annerledes. Krysser alt jeg har (og håper jeg får løst opp knuten før babyen deres er her) og heier på dere

    5. Ragnhild: Hei, Ragnhild. Tusen takk.

      Jeg har nå omformulert det jeg skrev. Helt enig i at jeg virket litt ufin, noe som overhodet ikke var meningen. Bekleger og takk for at du sa ifra 🙂

      Ha en fin kveld videre!

    6. Camilla: Tusen takk, Camilla!

      Alle opplever egguttaket og innsettet forskjellig. Jeg synes ingen av delene gjorde vondt, men egguttaket var mer ubegahelig enn innsettet. Situasjonen i seg selv er jo ubehagelig på en måte. Det synes i hvert fall jeg. Men det er ikke noe å grue seg til, og jo roligere du er jo bedre opplevelse får du av det hele 🙂

      Og husk.. Jeg skal jo gjøre dette igjen, som veldig mange andre. Det lille ubehaget jeg merket stopper meg ikke.

      Masse lykke til! Jeg krysser fingrene <3

    7. Ønsker deg og Ulrik masse lykke til med forsøk nr 3. Jeg tror det sitter denne gang.
      If you can dream it, you can do it ❤

    8. Hei
      Ønsker dere lykke til videre på reisen mot baby. Og selv om jeg synes innleggene dine om prøving er spennende lesing har jeg veldig respekt for at du nå vil holde kortene litt tetter til brystet. Lykkeønskinger fra en som er blitt velsignet med ikke mindre en 3 nydelig jenter. Tvi tvi😄

    9. Min store anbefaling for din blogg er å ikke fortelle noe om prøverørs tiden.
      Ikke fortelle at du har kjøpt medisin etc.Bare skrive helt vanlig blogg om andre ting.Caroline B Eriksen blir hun skriver om ingenting men samtidig en en artikkel hver dag! Et triks og tips det.Hun kjøpt hus,pusset opp hus 2 mnd og har nyfødt baby som ammer.Hun skriver allikevel et Nøytralt innlegg hver dag om klær selv om hun sikkert gråter av slitenhet av baby,småbarn og ikke kan bo i nytt hus ennå etter 2 mnd.Poenget er at lesere av blogger må forstå blogg er som ukebladet og ikke klage.

    10. Hei! Jeg er i samme situasjon som deg. Er nå igang på klinikk AVA i Riga. Kjempebra klinikk. De har et veldig bra rykte! Mange nordmenn som bruker den, de har også hjemmeside på norsk. Anbefaler dette stedet på det varmeste.

    11. Ann, det var en utrolig merkelig kommentar.. 90% av Julianes lesere ville blitt utrolig skuffet om hun plutselig sluttet å skrive om prøveperioden nå. Og en blogg er det den enkelte ønsker at den skal være – ingen lov om at det skal være som et magasin. Noen er mer personlig, andre overhode ikke. Noen skriver kun om mat, andre om frimerkesamlung etc. Ser ikke poenget med at Juliane skulle prøve å kopiere caroline, den bloggen finnes liksom fra før? Mange i samme situasjon med prøving som finner stor trøst i å se at andre greier seg gjennom prøving og feiling (og suksess om en liten stund 🙂

    12. Lykke til. Jeg er på dag 5 med hormonsprøyter ! Spennende å følge deg. Har en jente på 4 år, så jeg kan love deg at det er verdt det. Det tok 2 runder med 7 innsettingen for å få henne til verden 💛

    13. Min store anbefaling for din blogg er at du fortsetter med den fantastiske jobben du gjør!
      Det er faktisk makeløst å finne en så ærlig blogg. Du bringer kjempeviktige temaer på banen og bryter tabuer. Det er alt for mange som går igjennom det samme som dere, både i form av prøverør og spontanaborter. Tusen takk for alt du deler. Tusen takk for håpet og den positive holdningen din. Tusen takk for at du får vi som sliter med dette til å være mindre alene.
      Lykke til videre! Dere fortjener virkelig at alt skal gå bra nå!

    14. Jeg sitter her med akkurat samme mengder medisiner og venter også bare på at mensen skal komme:)
      Lykke til:)

    15. Hei 😄 Masse lykke til. Jeg heier på dere og krysser fingre og tær for at dere klarer det denne gang! Dere er fantastiske og jeg vil bare si at denne åpenheten du har hatt helt fra starten er utrolig tøft av deg. Kan tenke meg at det er tøft noen ganger å skulle være så ærlig i denne prosessen, men du snakker om et viktig tema. Jeg skriver bachelor om dette og ser viktigheten av at folk snakker med noen om perioden. Det at du deler deres historie til hele Norge de fantastisk. Stå på! Dere har mange som heier på dere og ønsker dere det beste. Masse lykke til ❤️

    16. Jeg setter pris på at du deler dette <3.
      Skal til Trondheim selv å planlegge mitt
      Første prøverørs forsøk no denne mnd. Og er spent på mange måter og er nyskjerrige på alt jeg
      har i vente.
      Masse lykke til , til deg og din kjære <3

    17. Blir helt rørt jeg av mange fine kommentarer du får. Skulle ønske det fantes en “liker” knapp så jeg kunne vist at jeg er helt enig! Klem

    18. Masse masse lykke til! Jeg har troa! del akkurat det DU vil, når DU vil! Noen kommer alltid til å ville ha mer eller mindre av prøveperioden! Men det er ditt liv, du velger hva du deler! Aldri føl press til å dele! Selv om du har delt mye før, må du ikke det nå! Synes du hadde et veldig godt og forklarende innlegg med at prosessen videre skal være litt privat! Håper folk holder seg gode til å spørre alt for mye:) ha en fiin dag, jeg heier på dere 😀

    19. Ann lengre opp;hadde jeg vært interessert i CBE og hennes glossye liv, så hadde jeg jo heller lest hennes blogg. Jeg synes det er imponerende å dele dette av Julianne, og mange følger deres reiser i spenning på godt og vondt.
      Lykke til, Julianne – håper det klaffer for dere snart.

    20. Vi er på vårt andre forsøk, andre egguthenting. Madammen er 8+3 nå. Er selv kjemperedde for SA. Ønsker dere lykke til videre!! 🙂

    21. Hei.
      Jeg kjenner smerten og lengselen du bærer på , da jeg har vært der.
      Mitt første barn fikk jeg på “vanlig” måte når jeg minst ante det ( overhode ikke planlagt, men dypt elsket ) , men noen år etter og 7 misfall måtte jeg ha bistand i form av IVF til barn nr 2. ,noe som resulterte i mitt etterlengtet barn nr.2 så dagens lys 9 mnd senere på starten av 90-tallet.
      Når man gjennomgår et IVF forsøk er man stresset i kroppen fra før over at man ikke “lykkes” med å få barn og man blir ikke noe mindre stresset når man gjennomgå et IVF forsøk, som igjen kan føre til at det ikke går så bra.
      Jeg har full forståelse for at dette er det som opptar deg for tiden og at du vil at alle skal få ta del i ditt liv , men jeg tror også at dette er med til å bidra til at kroppen din blir enda mer stresset forde du ønsker så veldig å dele med alle dine følgere slik at forventningene og presset blir enda større. (Dette var bare ment som en liten tanke fra meg).
      Jeg ønsker dere lykke til med forsøk nr 3, ta dagene som de kommer. Og oppi alt som skjer , husk å ta vare på hverandre og kjærligheten.
      Hilsen mamma til 2 over og under 30 år.

    22. Masse lykke til med forsøket 🙂 har selv vært gjennom ivf og mistet på første forsøk. Tredje gang gikk alt bra og nå sitter jeg med en liten en i fanget.Sender gode tanker til dere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg