EN HELG FULL AV KJÆRLIGHET

Jeg ville bare si tusen takk for alle de varme ordene Ulrik og jeg har fått de siste dagene. Det gjør selvfølgelig fortsatt vondt, men det hjelper veldig med all den støtten vi opplever gjennom bloggen, familie og venner. Vi er heldige som har så mange mennesker rundt oss som vil oss godt. Hjertet mitt føles fremdeles litt tomt, men desto mer plass har jeg til kjære Pia og Kristian som skal gifte seg i dag.

Nå er jeg i Fredrikstad hos moren min. Her har jeg vært siden i går sammen med Tina (hun andre forloveren), Pia (bruden) og mamma. Jeg er som dere vet Matron of honar. Det heter forresten “Matron”, ikke “Made” siden jeg er gift. Heldige meg fikk denne nydelige morgenkåpen av bruden i går kveld som jeg nå tusler rundt i usminket og nervøs. Herlighet, bryllup er stort og spesielt stort i dag som min aller beste venninne skal gifte seg. Nå skal jeg derfor glemme alt det vonde og bare feire kjærligheten sammen med mange fantastiske mennesker. Jeg må bare ta en dag av gangen..

Følge meg gjerne som forlover gjennom dagen på Snapchat. Jeg har allerede oppdatert en del på @pilotfrue


Gratulerer med den store dagen, Pia og Kristian. Dette er en gledesdag ♡

69 kommentarer
    1. Jeg føler sånn med dere. Håper at dere klarer å kose dere i helgen likevel. Husk at vi er mange som har opplevd spontanabort. Det vil ordne seg til slutt for snille piker og gutter

    2. Føler så med dere om dagen. Jeg tenker mye på dere. Viprøver selv å få barn. Noe vi har gjort siden starten av april 2016. Vi ble endelig gravide i november. Men desverre så mistet vi i desember. Det er utrolig vondt og ikke minst tøft. Men det vil gå over, og man prøver igjen videre. 🙂
      Til lykke med dagen til brudeparet i dag. Og håper du får kost deg litt i dag. 😉

    3. Er det det som er “Matron of honor” altså! Skal gifte meg i sommer og er på den bryllupsskyen for tiden 😉 Derfor gleder jeg meg til å følge deg på snapchat i dag!
      Tenker mye på dere om dagen, var så glad på deres vegne da du endelig ble gravid.. Deres tur kommer <3

    4. Kjære deg, du som vanligvis skriver korrekt.
      Du skrev: “Matron of honar”.
      Du mener: “Matron of honor”.
      Du skrev: “Det heter forresten “Matron”, ikke “made” siden jeg er gift”.
      Du mener: “maid”.
      Nå må dere vurdere adopsjon. Det ville være edelt av dere.

    5. Hans Einar og Tove Lill: Jævlig unødvendig å sparke noen som er nede! Jeg skjønner ikke hva dere får ut av det? Mennesker som dere, som utelukkende er ute etter å spre negativitet, trenger vi færre av.

    6. Hans Einar og Tove Lill: hold kjeft!! “Nå må dere vurdere adopsjon”. Er det noe i herrens navn dere har noe med, eller skal uttale dere om! Hovedpersonen, sikkert en helt ukjent kvinne for dere er i en sorgprosess og har mista, og deler sine følelser med omverdenen. Skjerpings!! Pilotfrue deler sine opp og nedturer her på bloggen, ha heller litt respekt for andres følelser.

    7. Jeg ble glad når jeg så at du skulle gjøre noe hyggelig i helgen, det er så viktig å klare å ta vare på og nyte alt det fine som skjer også, selv om det kan være vanskelig 🙂
      (Og slike kommentarer som Hans Einar og Tove Lill kommer med synes jeg bare du skal slette, og ikke bry deg noe om)

    8. Sender deg og Ulrik mange gode tanker. Vi er mange som vet hvor vondt det er å miste,men jeg aner at det gjør ekstra vondt når man virkelig har jobbet for å bli gravid.. Som det er nevnt over her..det blir deres tur. Tenk på alt dere bidrar i form av opplysning og dere gjør det mindre tabu. Det er lov å si at en situasjon som dette føles urettferdig og det er lov å sørge. Det er mange som har kunnet lære av å ta del i prosessen deres,ikke minst er det nok flere som har kjent på en ekstra takknemlighet ved å være gravide. Dere betaler en høy pris ved å dele,men samtidig vet jeg at dere får igjen med r e n t e r(!) Bare vent å se. En dag kan du skrive bok om dette…du vil sitte med en nydelig liten skapning i armene dine,Julianne.. og da vil du tenke tilbake og reflektere over alt dere har vært igjennom. Du vil bli sterkere og sterkere sammen med Ulrik. Jeg ønsker å gi dere ros for måten dere står i dette..og jeg synes du Julianne ordlegger deg så fint. Jeg ønsker dere alt godt videre -vi er mange som føler og følger med dere. Til lykke med dagen til brudeparet. Trekk pusten og prøv å få det beste ut av denne dagen. Varm hilsen

    9. Seriøst Hans Einar og Tove Lill! Are You fucking kidding me???
      Etter å ha lest flere kommentarer fra deg/dere så begynner jeg virkelig å stusse over om det er en tragisk fjortis-spøk, eller om dere er 2 seriøse mennesker! For hvis dere er noen barnslige drittunger som kommenterer, for å ha det gøy på andres bekostning, så ta dere en bolle og plag noen andre. Er dere virkelig 2 “oppegående” mennesker som er seriøse, burde dere virkelig tenke som andre folk. For hvem er dere til å bestemme/avgjøre når man skal adoptere eller bli fosterforeldre? Så fint det funka for dere, men hvorfor skal man ikke få prøve på egenhånd omså med litt hjelp, for å få egne barn først? De har jo så vidt starta å prøve jo!!! Mange prøver i flere år, før emne om adopsjon dukker opp. La de få avgjøre selv hva de orker og er villig til å gå igjennom.
      Til deg Julianne og Ulrik, så er jeg veldig lei meg på deres vegne. Stå på! Fortsett å vær åpen. Det er slike blogger hvor man ikke pynter på sannheten, som virkelig er godt lesestoff. Alle mennesker har oppturer og nedturer, og jeg beundrer dere for å klare å være så åpne om dette. Jeg kommer til å følge dere videre på ferden, og jeg krysser fingre og tær for at denne drømmen går i oppfyllelse 🙂 Masse lykke til videre!

    10. Synes det er fint at paret ovenfor i beste mening retter opp feil, pilotfrua bare griper alt som virker fisfint uten å ha peiling. Adoptere er forresten en god ide!

    11. Trist at dere mistet, mem desverre så er det noe man må ha i bakhodet..
      Dumt å glede seg for mye over graviditeten når det er så tidlig.
      Har selv mistet 3 ganger, 2 SA og en dødfødsel med tvillinggutter.
      Er nå gravid for 4 gang i uke 16 og tørr fortsatt ikke glede meg for mye, selvom alt er bra med lille.. tror dere bør slappe litt mer av og ikke dele så mye i førsten. Og når du blir gravid igjen, så hold det for dere selv en stund til dere vet at det er et levedyktig foster. Hadde aldri turt å juble sånn uten å vite at ett hjerte slo.
      Det er vanskelig og har selv prøvd lenge, fått erfart en del på veien.
      Ønsker dere lykke til videre og håper snart det blir deres tur ❤

    12. Jeg syns det er noen grusomme kommentarer her i dag..
      Jeg vil også si at jeg syns du viser en beundringsverdig evne til å kunne glede deg over andres lykke til tross for din egen sorg. Dette er en stor styrke og en fin egenskap!

    13. til dere som snakker om adopsjon; så vidt jeg vet må ma ha vært gift i 2 år før man kan begynne den prosessen, så om Julianne og Ulrik vil adoptere så har de fortsatt tid til å gjøre flere IVF forsøk før de kan starte en evt adopsjonsprosess. Jeg skjønner ønsket om egne barn, og mener ikke at det gjør noen til egoistiske mennesker. Husk at Julianne viser oss en LITEN bit av livet deres, og vi aner ikke hva de snakker om og tenker på alle områder.
      Kos deg masse som matron of honor i dag Julianne <3

    14. Ikke hør på de drittkommentarene som noen sprer her på bloggen, det er de det er synd på.
      Vil uansett bare si at jeg tenker mye på deg og Ulrik, og synes dere virker som to heeelt fantastiske mennesker begge to <3 Dere står så sterkt sammen, og jeg synes åpentheten deres og måten dere fremstår på er beundringsverdig. I tillegg til at du viser så mye glede på andres vegne, selv om du sikkert har det vondt inni deg, står også stor respekt av. Bare fortsett å ha håpet med dere videre begge to, jeg er helt sikker på at en vakker dag vil dere komme til å lykkes <3 <3

    15. Fine deg❤ syns det er så utrolig fint av deg å kunne være så god og selfless og glede deg over brudeparet i dag, tross alt. Tenker masse på dere, og du og Ulrik er sterk, husk det! Kos deg fine deg ❤❤❤

    16. KARMA det er vel litt av den dritten du har gitt andre I livet som kommer tilbake til deg 😂 Hehe og Ja Jeg kjenner henne meget godt

    17. Ja vet de er kjent for a behandle folk utenfor sin “inner circle ” veldig ufint. Mange eksempler for det, KARMA!? Meget mulig

    18. Å herligheten er det mobb en som allerede ligger nede dagen! Hva skjer med alle disse stygge kommentarene.
      Det er faktisk ikke BARE å gå å adoptere, det er veldig kostbart i tillegg er det en veldig lang vei å gå. Mange venter mange år før de får et barn via adopsjon. Selv er jeg midt oppi prøverør for å gi datteren min et søsken. Hadde veien med adopsjon vært kortere så hadde jeg valgt det. De er ikle egoistiske av den grunn, og hvorfor dra dette opp akkurat når hun er på sitt mest sårbare.
      Håper ikke dere lærer barna deres å snakke sånn til andre, å tråkke på
      andre som ligger nede.
      Å miste et barn gjør vondt uansett når i svangerskapet, i det testen er positiv begynner man å planlegge, drømme og fantasere om livet til den lille. Og brått blir alt revet vekk.
      Håper dere får en fin feiring i kveld, husk vi er flere som heier på dere enn de nettrollene.

    19. Alma: om du kjenner henne godt, hvordan i all verden kan du ønske henne noe då vondt. Selv deg som jeg ikke kjenner kunne jeg aldri i verden unne å miste et barn, så sånn jeg ser det er det ikke Julianne som er et fælt menneske her.

    20. For noen kjipe kommentarer folk skriver. INGEN Fortjener å ha det vondt uansett hva man har gjort tidligere. Ingen er perfekt og vi gjør alle feil i livet. Jeg kjenner ikke pilotfrue, men synes hun virker som et fint og reflektert menneske. Føler meg deg og har full tro på at dere får et barn sammen tilslutt!

    21. Uansett fortid, man fryder seg ikke over enn annens tap av et barn. Syns fortsatt syns på henne, som jeg gjør med alle andre som opplever det.

    22. Jeg må bare flire av kommentarene fra enkelte ovenfor. Det skulle ikke forundre meg om det er samme person som er så patetisk å skrive med navn (til og med utgi seg for å være et par og etterpå utgi seg som anonym etterpå). Det er så ufattelig komisk og utrolig fascinerende å være vitne til fra avstand. Jeg håper Julianne og Ulrik,inkludert de nærmeste faktisk klarer å se humoren. For det er ingenting annet. Det er også trist..for bak disse usaklige og sinnsyke kommentarene er det et menneske som sitter bak. Og jeg kan love dere..den personen er plaget. På mange plan. Tror du/dere at det ikke er mulig å gjennomskue de elendige forsøkene på å såre og være sarkastiske? Uff… det må jo gjøre vondt.. å sitte der å spy ut eder og galle. Og vite med seg selv at en befinner seg der..langt langt nede i materien av sjalusi og besservisseri. Søk hjelp. Vi andre må le av disse syke kommentarene. For de fortjener ingenting annet. De er ment for å provosere og såre. Det er virkelig en syk verden med mange bitre mennesker. Nei,tro ikke at det er mulig å gjemme deg. Skulle gjerne likt å sammenlignet ip-adresser på enkelte 😊

    23. Jeg er i grunn ikke overrasket over hva folk får seg til å si på internett lenger, men jeg synes det er trist at så mange mangler empati i en så vanskelig situasjon. Disse stygge kommentarene du får i dag sier så mye mer om de som skriver de, enn de sier om deg.

    24. Ikke hør på de grusomme kommentarene Julianne, noe som jeg ikke tror du gjør heller 🙂 Som du sikkert vet sliter disse personene med selvbilde. Dessverre føler de seg bedre ved å være frekke mot andre

    25. Det forundrer meg ikke at barn mobber hverandre når voksne mennesker gjør det (og spesielt anonymt, når ingen kan ta dem eller svare tilbake). Skjerp dere og vis litt empati. En behøver ikke å like Julianne eller dele hennes livssyn og meninger, men en må oppføre seg som et medmenneske.
      Det er visst bedre å tygge enn å snakke noen ganger…

    26. Til alle dere som kommenterer om adopsjon; hvem er dere til å fortelle noen at adopsjon nå vil være det beste alternativet? For all del, adopsjon er en flott ting – men det er også en dyr og tidskrevende prossess som kan være like følelsesmessig belastende som IVF!! Er ikke bare bare å adoptere heller. Dessuten, hvorfor er det infertiles “jobb” å ta ansvar og adoptere, fordi det er så mange barn som trenger omsorg der ute? I så fall synes jeg alle fertile som har født et barn burde adoptere neste gang, om man først skal begynne å tenke på den måten.

    27. Dette er nok en og samme person som spyr ut eder og galle. Tenk å måtte si så mye stygt for å føle seg bedre selv og samtidig skrive under flere navn fordi h*n ikke tør å stå for så syke uttalelser alene.
      Kvalmt.
      Ikke bry deg Julianne.

    28. Altså, er det mulig med disse stygge kommentarene. At det går ann! Hva hun har gjort i fortiden gir vel dere i grunn til å være så jævlig stygge. Tragisk at voksne mennesker holder på sånn.Stå på dere, dagen dere blir tre vil komme til dere ♥♥♥ Ta godt vare på hverandre ♥♥

    29. Fy søren så frekke noen mennesker er.
      Ikke rart at barn mobber når voksne gjør det sammen.
      Ta dere sammen!!!!

    30. Jeg har fått 3 barn etter en provosert abort, så ro dere ned dere som påstår at man ikke kan bli gravid etter det.Makan til oppførsel på folk altså.Må jo mangle noe viktig hos dere !

    31. Kjære gode Julianne. Har fulgt dere hele veien og måtte felle en tåre når jeg leste forrige post. Gjorde oppriktig vondt å lese! Dere fortjener så inderlig barnet dere ønsker og jeg krysser alt for at dere skal få oppleve det snart. Stor trøsteklem! ❤

    32. Hva i alle dager er det som går av folk i dette kommentarfeltet? Tenk å være så fylt opp av onskap at det eneste man klarer er å øse eder og galle utover andre mennesker!
      Veldig trist å høre at det ikke gikk veien med den lille spiren – denne gangen. Lykke til videre – jeg krysser fingrene for at dere snart lykkes!
      Og så håper jeg at du klarer å kose deg på din venninnes store dag, selv om humøret naturlig nok er litt labert etter de siste dagers hendelser.

    33. Hva feiler det folk? Sjokkerende å lese en del av kommentarene her. Eier dere ikke folkeskikk og medfølelse? Tenk å lire av seg sånn dritt til mennesker som er på sitt mest sårbare akkurat nå. Skjerp dere!!!!
      Stå på, Julianne! Du er tøff! Håper dere klarer å nyte bryllupshelgen til tross for det dere går gjennom akkurat nå.

    34. Herlighet for noen mennesker som svarer her. Må være noe hakkende gale med slike folk, som denne Alma feks . Kan ikke få meg til å tro at friske og normale mennesker skriver slikt til andre.
      Ønsker dere masse lykke til videre . Krysser fingrene for at spiren en dag sitter i 9 mnd <3,

    35. Vi heier på dere!! Alle sammen!
      En dag blir det deres tur, garantert!
      Man ser jo hvordan andre folk takler suksess hos folk de “kjenner/kjente”
      Bitre folk er ikke verdt energien.
      Syns dere er vannvittig tøffe å står i dette offentlig! Og tar ett tabu tema dessverre:/ dere rocker!
      Les di fine kommentarene her omigjen og omigjen folk skriver så mye fint til dere:)
      “Alma” skjønner vist ikke at folk vokser hverdag. Og “alma” alle har en historie, hva så?

    36. Kjære Julianne!
      Det er helt grusomt å miste et barnet i magen når man har ønsket det så lenge og sterkt<3 Jeg vet den følelsen er veldig tung
      Det er kanskje en mager trøst men du er faktisk veldig fruktbar etterpå! Jeg har selv mistet to ganger,men begge gangene ble jeg gravid ikke så lenge igjen etterpå. Skal krysse figrene for det blir en spire i magen igjen om ikke så lenge <3

    37. Hele dette kommentarfeltet gir meg en stor vond klump i magen, og tanken på at Julianne må sitte å lese alt dette i morgen gjør det hele enda verre. innlegget handler om å feire kjærligheten også er det så mye hat og ondskap i mange kommentarer. At folk bevist går inn for å såre og tråkke på henne gjør meg skremt. Håper ikke dere lærer dette videre til deres barn.

    38. Kjære deg!
      I dag kunne jeg ønske at jeg hadde mulighet til å slette alle de forferdelige kommentarene- kunne knapt tro hva som er blitt skrevet. Det virker ikke å være “friske” mennesker som har et slikt behov! Selv er jeg en voksen dame som titter innom på siden din. For første gang legger jeg inn en kommentar. Først og fremst for å vise min sympati,syns det var så uendelig trist at du aborterte. Og for det andre gremmes jeg virkelig av ondsinnede kommentarer. Noen av kommentarene vitner om at folk ikke har medisinsk kunnskap og heller ikke har fulgt med når du har delt informasjon om din medisinske situasjon; dette dreier seg hverken om tidl. abort, evt.tidl kjønnssykdom, straff eller lignende. Andre kommentarer er bare totalt ondsinnede! Ingen kan kreve at du skal klare å være positiv akkurat nå, en sorg over det dere mistet er det bare dere som kan definere. Å dele med noen som forstår og ta litt tid for å summe seg, kan være det som gjør at man tør prøve igjen, men uansett er det dere to som finner ut av det. Dere virker å ta godt vare på hverandre og det håper jeg dere fortsatt klarer! Og jeg ønsker dere alt godt og håper at drømmen om barn blir virkelighet så fort som det går an! <3 Varme tanker til dere

    39. Herregud så patetisk enkelte mennesker er….tenk å synke så lavt som dere gjør ved å skrive så ondsinnede innlegg. Vel Julianne, – håper virkelig ikke du tar deg nær av det noen har skrevet her i kveld. Hev deg over det, for disse menneskene har det tydeligvis ikke noe bra. De er enten psykisk syke, eller så enkle at de ikke har vett til annet. Det er uansett ikke noe det er verd å bruke energi på- du er bedre enn de. Vær så snill og ignorere de, og bruk heller tid og energi på deg og Ulrik.
      Heier på deg!

    40. Kjære Julianne og Ulrik!
      Jeg er en av dine nyere følgere og har ikke for vane å legge igjen kommentarer verken her eller på andres blogger. Men denne gangen føler jeg at jeg må, som en motvekt til alle de sinnsykt stygge kommentarene jeg har lest ovenfor. Makan til uspiselige netttroll! Jeg verken forventer eller krever at alle viser sympati, men normal oppførsel der man har seg for god til å gjemme seg bak et brukernavn eller være anonym for å slenge dritt, det forventer jeg!
      Om dere klarer, Julianne og Ulrik, så må dere heve dere over dette. Det står enormt stor respekt av at dere a. Er så åpne om et sårbart tema som barnløshet og b. Våger å være åpen om det såreste av alt, å miste et etterlengtet barn.
      Til dere netttroll- uavhengig av hva Julianne evt skulle ha gjort eller ikke gjort tidligere, vær grei å oppføre dere som folk! Ville dere likt om noen oppførte seg slik mot dere? Jeg tror ikke det. Neppe! For ingen verken liker eller tåler den slags dritt fra andre.
      Julianne og Ulrik- stå på! Jeg er helt sikker på at deres tid kommer og at dere blir foreldre til ønskebarnet. Selv om det akkurat nå kan kjennes meningsløst og svart, så er det lys der fremme.
      Stor klem fra Karianne

    41. Hva fan er det som skjer i kommentarfeltet her? Håper virkelig dere klarer å se forbi disse stygge kommentarene, Julianne og Ulrik! Hva tenker dere på dere som skriver sånne stygge kommentarer til ei som akkurat har abortert? Fy fader så stygge enkelte er! Så også noen skrev at man kanskje ikke kan få barn etter provosert abort! Det er bare tull! Jeg har jobba med bl.a aborter i mange år, og det er ikke sant! Det må isåfall være dersom det skulle skjedd store komplikasjoner etter en kirurgisk abort evt, men da hadde jo Julianne vist det! Folk er rare altså! Håper dere koser dere i bryllup! Lykke til videre, heier på dere!

    42. Kjære Julianne. Ikkje bry deg om desse kommentarane. Makan til oppførsel, makan til nettroll! Att du dessverre hadde ein spontanabort no, har ingenting med att du tok ein abort for nokon år sidan. Utfrå svangerskapslengden kan det muligens ha skjedd ein feil rundt då hjertet skulle starte? Håper du ikkje tek til deg desse kommentarene (ja, veldig enkelt for meg og seie) men denne dritten fortener du ikkje!

    43. Alle gode tanker til dere!❤ Jeg har virkelig tro på at det kommer til å ordne seg, selv om veien er litt humpete. Vi er mange som er i, eller har vært i deres sko ❤

    44. Kjære, kjære deg!
      Fy skam for noen mennesker som finnes!! Dette er det verste jeg har lest i kommentarfeltet på lang tid og det gjør vondt i hele meg at du må sitte å lese gjennom dette. Skam dere. Karma snakker dere om? Da sliter dere.
      Jeg har også mistet mange ganger, jeg har gjort ting som jeg angrer på i mine “unge ” år. Det tror jeg mange av oss har gjort. Men vi gjør alle feil.
      Føler med deg nå Julianne jeg har skrevet til deg før ang ivf, vi var gjennom masse og skulle innfinne oss med at vi var ufrivillige barnløse. Nå har vi tvillinger det hjelper selvfølgelig ikke deg nå men skriver det for å si at det er håp. Ikke gi dere. Mange klemmer.

    45. Her må det da være noen alvorlig syke og smålige mennesker som sparker en som ligger nede. ❤️Jeg leser bloggen din i ny og ne og vil si noe i den beste mening: som mor til en datter på din alder ville jeg være veldig betenkt om hun skulle utlevert seg slik som du gjør, spesielt i den fasen du er i nå. 🤗 Jeg ønsker deg alt godt på reisen din men tror jeg ville forhørt meg med en profesjonell om dette virkelig er en god ide å eksponere seg selv, mannen din og dine fremtidige barn på denne måten?😊
      Som sagt, dette er sagt i den beste mening. 😀

    46. Morsomt å være forlover ja 🙂 du gjorde nok en utmerket jobb! Kos deg med venninnen din som giftet seg! Du er ei flott jente 🙂

    47. WOW! Jeg håper virkelig den eller de som skriver alle disse kommentarene har det fint med seg selv.. Tenk å synke så lavt!! Vet du hva Julianne, jeg tror du bør få noen til å moderere kommentarfeltet ditt for deg, for alt dette fortjener du ikke å lese.. Jeg blir helt rystet! Håper virkelig ikke de personene som skriver så stygge ting har barn. Det er en skummel tanke det! Unner dere ALT godt, virkelig <3 Det vil gå bra for dere også - det er jeg sikker på!

    48. Jeg lurer meg på om dere nettroll aldri har gjort noe feil her i livet og har det bra med dere selv. Det virker ikke slik,når dere kan lire av dere det dere gjør. Skaff dere et liv istedenfor å sitte bak ei datamaskin å slenge dritt

    49. Det er lettere sagt enn gjort å si “ikke hør på de stygge kommenterene du får.” Det er vel sånn at for hver negative kommentar ett menneske får, så kreves det 5 positive for å gjøre opp for det, så da velger jeg å slenge meg på.
      Dette kommer til å ordne seg for dere! Du er ung, dere er sterke og dere er to om det. Om få år kommet dette kapittelet i livet deres bare til å være et vondt fjernt minne. Når man står midt opp i det er sed selvsagt beintøft, men dette er ikke slik historien om deres barneprosjekt ender. Dre kommer til å få ønskebarnet deres (på en eller annen måte) og alt ordner seg til slutt 🙂 Det er jeg helt overbevist om. Stå på!

    50. Så forferdelig vondt å miste. Jeg føler virkelig med dere. Har selv prøvd å få barn i 8 år uten hell, og har mistet 3 ganger. Til de som sier at man bare bør adoptere; det er ikke BARE å adoptere. Man må for det første være ferdig med å prøve ivf, så må man gjennom en utrolig tøff prosess som faktisk ikke alltid går i havn, dette etter at man allerede har hatt det jævlig i mange år. Så de som synes man bare kan adoptere, har virkelig ikke satt seg inn i hvor vanskelig situasjon ufrivillig barnløse er i.

    51. Kjære Julianne! Så utrolig vakker du var i bryllup Igår! Virkelig stunning<3 jeg vil bare si en ting til deg, jeg vet du går gjennom en tøff tid nå og har det vanskelig, og jeg sender deg alle gode tanker. Du kommer til å bli mamma, og du og Ulrik kommer til å bli fantastiske foreldre for et vanvittig heldig barn! Det blir kanskje ikke så lett som du skulle trodd, men uansett når eller hvordan så kommer du til å bli mamma til slutt, husk på det:*

    52. Jeg sender mange gode klemmer i denne tøffe tiden! Å miste er vondt uansett hvor mye man prøver å forberede seg litt på ar det kan skje. Jeg jobber selv innenfor faget og selv om det er en utrolig liten trøst akkurat nå er spontanabort veldig vanlig. Egentlig er det helt utrolig at man kan lage barn i det heletatt med tanke på alt som skal klaffe. Jeg har selv mistet 2 ganger tidlig i svangerskapet da jeg var 23 og 27 år gammel. Det var veldig vondt, spesielt første gangen etter å ha prøvd å bli gravid i et år før det klaffet. Ble gravid 3 mnd etter aborten og det gikk veldig bra. Har fått 3 barn totalt på 4 år som er friske og raske. I etterkant har jeg blitt takknemlig for at kroppen min ryddet opp i det som kanskje hadde blitt et veldig sykt barn med store utfordringer. Der og da tenker man dog ikke slik, men sett i et annet lys senere i livet er jeg glad for at kroppen ordnet opp selv. Sørg over det som skulle blitt og se fremover. Nå går vi lysere tider i møte som faktisk er godt for fertiliteten og kroppen generelt. Jeg er helt sikker på at spiren sitter neste gang! <3

    53. Jeg blir helt matt og flau av å se hva voksne folk får seg til å skrive til andre mennesker, og i tillegg til et menneske som har det vanskelig. Jeg begriper ikke hva dere får ut av å spy ut så mye ufint og slemt.. Og den karmaen dere snakker så mye om.. Se dere sjøl i speilet og spør hvem her som trenger å bekymre seg for den. Fy fader, skam dere!!

    54. Det kan umulig være voksne mennesker som skriver disse forferdelig kommentarene. Tragisk.
      Deres tur til å få barn kommer før eller senere <3 Håper du hadde det fint i bryllup, fine deg!

    55. Trist at noen har behov for å skrive så slemme ting til andre medmennesker!
      Det var utrolig trist at du mistet denne gangen. Har selv mistet to ganger, har nå 3 barn, det første barnet er prøverørsbarn. Masse lykke til videre, dere kommer også få oppleve lykken av å få barn, det tror jeg! Trøsteklem

    56. Kjære Julianne og Ulrik. Takk for alt dere deler med oss. Jeg ble så glad på deres vegne og så utrolig trist da det likevel ikke gikk deres vei. Jeg og min mann er i samme situasjon hvor vi har hatt 2 ivf forsøk og også har opplevd å miste i uke 8. Det er så utrolig vondt, men det er som du har beskrevet noe som også kan gjøre dere sterkere og nærmere hverandre. Jeg heier på dere, og tror det skal lykkes for dere. Mitt beste råd (etter 3 år som prøver) er og ikke sette livet på vent, men forsøke å leve livet og tenke at den som venter, venter ikke forgjeves-men på noe fantastisk;) Tenk så ekstra bra det blir når det endelig klaffer! Krysser fingrene for at vi begge lykkes snart 🙂 Varme klemmer

    57. Kjære dere. Det gjorde meg virkelig vondt at dere mistet❤️ Jeg er sikker på at det vil gå deres vei, selv om det virker vondt og umulig nå, ikke gi opp! Dere vil bli fantastiske foreldre❤️ Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid❤️ Du er et utrolig sterkt og godt menneske som klarer å legge det bort for å feire dine venner😊 Håper dere hadde en fin feiring. ALL mulig lykke til dere😊
      (Håper dere klarer å se vekk fra de onde menneskene her som tydeligvis mangler empati og menneskelighet)

    58. Hei,
      Trist at det ikke gikk bra denne gangen.
      At dere er så åpne om prøveperioden og alt den medfører vil være til hjelp for andre som er i samme situasjon.
      Har selv opplevd at ønsket graviditet ikke har gått bra og da har det vært greit når andre rundt var klar over hvorfor jeg var lei meg. Vi har 3 barn og med siste graviditet (som var eneste planlagte graviditet) viste det seg å ikke være så enkelt. Det ble 3 Missed abortion før vi fikk hjelp og resultatet ble minste høna i familien (7 år nå). Jeg gledet meg like mye hver gang jeg ble gravid og levde på en rosa sky helt til tidlig UL viste at det ikke var liv inni der. Hver gang raste verden sammen. Da var det greit å ikke måtte late som ingen ting for de nære rundt meg.
      I ettertid har jeg tenkt at hadde noen av disse tidligere graviditetene gått bra så hadde vi ikke fått frøken solstråle, så i dag er jeg glad for at det gikk som det gikk…..
      Ønsker dere lykke til fremover 🙂

    59. Oi! Her var det mange interessante ytringer. Dog ikke nødvendigvis like intelligente.
      HE og TL er et (ekte)par. Dere finner oss, om ikke i telefonkatalogen, så i hvert fall i bloggosfæren. Vi verdsetter korrekt språkbruk, noe Julianne har vært ganske flink til. Men i det siste har det gått litt for vidt, og da må feilene påpekes. Julianne har såvidt stor leserskare at alle språklige feil som gjøres på denne bloggen fort kan utbres og begås av andre. Derfor må de påpekes.
      Når det gjelder adopsjon, så er vi vel vitende om at det er en omfattende prosess. Vi prøvde i flere år å få barn, men innså til slutt at det ikke var mulig for oss. Adopsjon ble derfor veien å gå, etter at vi også hadde vurdert å bli fosterforeldre.
      Det er faktisk ingen menneskerett å få barn, og Julianne og Ulrik har alle forutsetninger for å bli utmerkede foreldre også for andre enn sine egne genetiske avkom. Derfor ønsker vi å oppmuntre dem til å vurdere dette alternativet.
      Ellers er det ganske forskremmende å lese det som skrives her. Det er åpenbart at denne siden frekventeres av mange som ikke nødvendigvis har fått utdelt så meget håndbagasje og/eller har fått med seg lite kunnskap om skikk og bruk fra sin egen oppvekst. Mange her burde skamme seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg