DET ER LIKE VANSKELIG FOR ULRIK

Det er mange som ikke fortsår hvorfor jeg sier at det er “VI” som prøver å bli gravide, siden det i hovedsak er jeg som kvinne fokuset er rundt i en prøveperiode. Jeg forstod ikke dette “vi”-greiene helt selv før vi begynte med denne prøverørsprosessen sammen. En prosess jeg på ingen måter hadde klart å gjennomføre uten Ulrik som har engasjert seg i absolutt alt fra starten og ikke minst behandlet problemet som først og fremst sitter hos meg som vårt problem, og delt på sorgene like mye som andre deler på gledene. Det er hva jeg kaller for ekte kjærlighet ♥

Selv om det bare er jeg som kjenner hormonene, eggutaket, innsettingen og rugingen fysisk på kroppen, så er det alt det psykiske som er verst og det er jeg sikker på at Ulrik kjenner på like mye som meg. Kanskje til og med mer? Når man elsker en annen person så høyt som jeg vet at Ulrik elsker meg, gjør det forferdelig vondt å se personen man elsker frustrert og lei seg. Jeg ser at Ulrik gruer seg til onsdag. Han gruer seg fordi han er redd. Han er redd fordi han frykter at vi skal bli skuffet igjen. Jeg ser at han er bekymret. Han er bekymret fordi han må reise fra meg onsdag morgen uansett hva resultetet blir og stresset for hvordan jeg eventuelt skal takle en ny skuffelse alene. Men han er også spent. Spent på en positiv måte.

Samholdet rundt en babydrøm kommer ikke av seg selv, og engasjementet menn viser i en prøveperiode er nok viktigere jo vanskeligere veien er. Det er ikke alle menn som ønsker eller fortjener æren det er i setningen “Vi prøver å bli gravide” eller “vi er gravide”, men Ulrik viser både at han ønsker det og fortjener det hver eneste dag. Han har aldri sagt det ordrett. Det handler kun om hvor mye han engasjerer seg og støtter meg på veien og hvor mye jeg setter pris på hans tilstedeværelse. Dessuten er Ulrik sin drøm om å bli pappa like stor som min drøm om å bli mamma. Her er vi sammen om alt. Det betyr selvfølgelig at han blir like knust som meg om dette ikke går vår vei og at vi begge blir like lykkelige om drømmen går i oppfyllelse.

Ulrik er den mest omsorgsfulle personen jeg kjenner. Måten han har tatt Stella inn i hjertet sitt og hvordan han tar vare på henne som om hun alltid har vært der er helt unik. Det barnet som får Ulrik til sin pappa er fantastisk heldig!



 

51 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Har nå nylig blitt en fast leser på bloggen din, og må si at jeg faktisk har scrollet tilbake i arkivet ditt så langt jeg kom! Så utrolig morro, og det bryllupet da! Jeg ble nesten forelsket selv…. Haha.
      Jeg håper dere slår jackpot på onsdag! Uansett hva resultatet må bli, så føler jeg du er en sterk kvinne! Men jeg håper så inderlig at dere er gravide 🙂
      Jeg tar sjansen å spørre; hvis resultatet sku bli negativt, noe vi ikke håper, skal dere gjøre et nytt forsøk? Dere må for all del ikke gi opp!
      Stor klem fra Nordland ♡

    2. Hei!
      Jeg håper det blir feiring på onsdag og at dere får nervene litt i sjakk. Til dere får nerver knyttet til selve gravidlivet. Er selv mor til to og kjenner tårene renner når jeg leser bloggen din. Men når jeg tenker tilbake på starten av mine svangerskap husker jeg hvor sliten, nedfor og kvalm jeg var. Og det er jo ganske vanlig så kan jo være at dere snart er i mål😄 Håper du får slappet av i dag og får tankene over på noe annet så tiden går litt fortere. (Finn en ny serie å dropp alt annet.) Lettere sagt enn gjort, men ønsker deg alt godt i dag og lykke til i morgen. Klemmer fra Nordlending på Østlandet ❤

    3. Det barnet er så heldig som er så ønsket av begge foreldrene. <3 Min mor fortalte meg i sinne en gang jeg var tenåring at hun skulle ønske hun aldri hadde fått barn. Den vissheten var så vond. Og selv nå som voksen med mitt eget barn å ta vare på så kan de ordene aldri slettes.
      Så det varmer så ekstremt å se dere ønske dette. For uansett hvor vondt det må være å se en negativ test, så styrker det ønsket enda mer, og Lykke eller Severin kan se tilbake og virkelig skjønne hvor elsket og ønsket h*n er.
      Lykke til på onsdag 🙂

    4. Jeg fikk vite som barn at jeg brukte enorm lang tid på å komme til denne verdenen. Når jeg da fikk høre det tenkte jeg ikke noe videre over det. Senere tenkte jeg at det var fødselen som tok lang tid, og at det ble sagt bare for å ikke gå for mye inn i detaljer og sånt. Så spurte jeg en gang om hvorfor jeg ikke hadde flere søsken (jeg har bare en lillebror) fordi de fleste av mine venninner har 2 eller flere søsken. Da svarte pappa igjen at “hadde du komt når du skulle, hadde du hatt flere søksen. Dere skulle opp og frem i livet også.” Jeg spurte hva han mente, og pappa svarte at de brukte 6 år på å få meg. Tror du jeg har tenkt noe over det? Det er ikke før jeg fikk barn og med en venninne som slet med og få barn og mistet et par ganger, før jeg faktisk forstod betydningen av “å bruke seks år” på å få meg. Herre Gud så sårt det må ha vært og sett alle rundt seg bli gravide og få barn. Men ikke få selv! Så får de meg. Og jeg trenger ikke å prøve en gang..! Verden er så blodig urettferdig….
      Jeg håper, og tror, det spirer et lite liv i magen. Jeg krysser fingrene for at det er deres tur. Og jeg VET at når dagen kommer, så kommer dere til å være verdens beste foreldre !!!!!! Ønskebarnet kommer helt sikkert <3

    5. Det er uansett ikke riktig å skrive at VI prøver å bli gravide, det betyr at Ulrik også har en livmor og det har han vel ikke? Du kan si VI prøver å få barn eller bli foreldre.
      Lykke til

    6. Hei:) det er utrolig mye andre mennesker skal henge seg opp i. D å få barn er jo en ting man er to om. Jeg kunne heller aldri klart meg ute min kjære. Vi prøvde i ca 1 år og 7 måneder før vi nå skal ha ei lita jente i sommer. Vi klarte det heldigvis må egenhånd:) I løpet av denne prossesen mistet vi to ganger. Og i slike prosseser mæ man være to, man må holde sammen, og samboeren sa at dette er noe VI skal klare:) så fortsett å si vi du:) ingen har noe med det å gjøre:) det virker som dere har et utroli sterkt forhold. D kommer veldig godt med. Det er veldig enkelt å si, men vær tolmodig, snart er d deres tur:) heier på dere:)

    7. Tenker mye på dere i denne perioden! Håper det går denne gangen! Husk at leserene dine vil støtte deg uansett svar, så du vil ikke være alene! Heia dere ❤

    8. Ta testen i morra søta! Så får du hele dagen med Ulrik uavhengig av resultat. Dere kan selvsagt ta en ny onsdag, men dere vil få en viss anelse i morgen. Uansett hva resultatet blir kan jeg garantere deg du vil ikke angre på at du hadde Ulrik med deg i alle timene etterpå! Når det er sagt så heier jeg sånn på dere, du er dødstøff som er så åpen om det, og jeg er 100% sikker på at dere vil lykkes en gang:) og magefølelsen min sier denne gangen! 👏 Masse masse lykke til med testingen:)

    9. Stine: Han jobber helt likt i morgen som på onsdag, så det hjelper ikke dessverre.. Godt forslag da, men jeg har uansett bestemt meg for å vente disse 14 dagene som jeg ble anbefalt 🙂

      Tusen takk! Ha en fin dag videre <3

    10. Jeg kjenner to par som har vært gjennom den leksa, og begge endte etterhvert opp i Danmark for å få hjelp. Da ble det jaggu barn ut av det på begge parene. Ha det i bakhodet om ting ikke funker i Norge. Lykke til!

    11. Så spennende!
      Venter i spenning med dere å håper dere har lykkes denne gangen:-)
      Masse, masse lykke til!
      Håper på positivt resultat👌🏼

    12. Vi har vært der dere er. Kjenner så godt de følelsene som går gjennom hodet, og kropp nå. Håpet, redselen. Bare det å få den testen gjennomført, så man får et svar. Vi fikk fire negative tester, og da var jeg klar for å stoppe hele prosessen. Jeg var så sliten mentalt, etter alle nedturer. Heldigvis har jeg en fantastisk mann som støttet opp hele tiden. Hadde det ikke vært for hans styrke hadde jeg nok gitt opp. På den femte testen var jeg så sikker på at den var negativ, at jeg trodde faktisk ikke det vi sto å så på. Så ja, VI var gravide! Dette var en kamp vi hadde kjempet sammen. Det er så mye mer rundt assistert bekfruktning, som mange kanskje ikke tenker over. Du vet når egget er satt tilbake, du vet når du skal teste, kroppen er full av stimulerende hormoner. Du går å kjenner etter på hver en lille ting som skjer i kroppen. I dag er vi en lykkelig familie på fem (en hund) Vi klarte å få to barn med hjelp. Så ja, Vi ble gravide! Lykke til dere to. <3

    13. Tenker masse på dere i disse dager. Er så utrolig spent på testen til onsdag, og håper av hele mitt hjerte at det blir positivt resultat! Masse masse lykke til <3

    14. Håper sånn at dere får positiv test! Jeg skal Ta test neste onsdag! Spennende!! 2 forsøket vårt. Men hatt 6 innsett før..
      Hva gjør du etter innsett? Har du fått beskjed om å ta det helt rolig? Trener du rett etter innsett? Jeg er så redd for å gjør feil!

    15. Jeg har en veldig god følelse for dere denne gangen:-) Ville bare si det. Lykke til(men tror ikke dere vil trenge det;-)

    16. Heier på dere, Julianne! Som jeg skrev sist også; dette fortjener dere helt hinsides mye, og jeg håper det går veien denne gangen. Krysser alt som krysses kan! Stor klem!

    17. Så nydelig innlegg <3 Jeg har heller egentlig aldri forstått den "vi"-greia når det kommer til graviditet; her var det definitivt JEG som var gravid, haha. Men jeg har en langt større forståelse for det nå enn da - det må føles spesielt sterkt for de som sliter med å bli gravide.
      Jeg må bare spørre; er testdato samme dato som du "forventer" (NEI, den skal slettes ikke komme) mens?

    18. Vi har også vært ufrivillig barnløse og vet hvor tøft det er. Og det er så utrolig viktig med en mann som er støttende og engasjert. Det var heldigvis min mann også ! Og vi har blitt bare sterkere og sterkere som par av det vi har vært gjennom. Vi vet at vi ikke svikter hverandre i vonde perioder. Så det kommer ofte noe positivt ut av å komme seg gjennom tøffe ting! Vi ble endelig gravide og vi har verdens nydeligste gutt. Alt vi har vært gjennom har vært så verdt det! Og det blir det for dere også til slutt! Nå venter vi nr 2 og vi føler oss så heldig. Det klaffet på 2 forsøk på nr 1 og tredje prøverørsforsøk denne gangen. Så det kan ofte ta tid! Men ikke gi opp:) jeg føler sånn med dere for jeg vet akkurat hvordan sorgen over å ikke få barn føles , og ønsker av hele mitt hjerte at det vil gå bra til slutt for dere! Dette barnet vil få verdens beste utgangspunkt fordi barnet er så ønsket ! Prosessen vi har vært gjennom gjør at vi aldri vil ta barna for gitt! Og vi setter så ufattelig pris på å få være foreldre.

    19. Jeg gleder meg sånn til den dagen dere får positiv test!! Og jeg håper virkelig at det blir allerde denne uken <3 Krysser fingrene for dere!

    20. Selvfølgelig er det å få barn noe dere gjør SAMMEN. DERE prøver å få barn. Men VI er aldri gravide. Ferdig snakka 😉

    21. Hei:)
      Jeg bruker aldri å kommentere blogger. Er heller ingen fast bloggleser, men din blogg er en av få jeg titter innom. Jeg følte i hvertfall nå å legge inn en liten kommentar.
      Du er en fantastisk blogger og virker som en enda mer fantastisk person. Ville bare ønske dere masse lykke til, begge to<3 Håper det blir deres tur på onsdag. Dere kommer til å bli flotte foreldre og babyen deres er heldig.
      Selv er jeg velsignet med to herlige jenter og jeg kan love dere at barnet deres er verdt vært eneste minutt med venting!
      Må også bare rose deg (og Ulrik) for åpenheten dere har rundt dette temaet. Jeg kan bare forestille meg hvor sårbart og tøft prøvingen er, men å være så åpen om dette..... det er søren meg MODIG! All ære til dere!
      Jeg krysser fingre og tær for dere på onsdag! Masse masse lykke til <3

    22. Klart du skal si vi! Det faller seg helt naturlig spør du meg.
      Rart at folk skal henge seg opp i det da.
      Ønsker dere alt godt ❤️

    23. Dette innlegget er bare SÅ sant Julianne! Kunne skrevet de samme ordene selv<3 Har vært gjennom det så mange ganger selv, så skjønner så inderlig godt hva du mener<3

    24. Du har vært min favorittblogger siden du startet opp, og jeg krysser fingrene for deg og Ulrik <3
      MEN! Å ikke merke prettyflowerbox som sponset eller gave, synes jeg er utrolig frekt. Å mene at det er "helt tilfeldig" når også x antall andre bloggere også tilfeldigvis får denne overprisede blomsterboksen, undervuderer du og dine bloggkolleger leserne dine, og du unngår å forholde deg regelverk og loven, som viser en utrolig arrogant holdning som jeg ikke trodde du hadde, da du ellers er flink til å merke. Blomstene er utrolig flotte og du fortjener det, men å ikke merke det er et lovbrudd, og frekt overfor dine lesere, som jo er levebrødet ditt. Vi er ikke dumme, så vis litt respekt og vær ærlig og MERK!

    25. Når det kommer til om det er “jeg”/”du” eller “vi” som er gravide må jeg bare få sagt til dere som mener en ikke kan si “vi er gravide” at for noen år tilbake var jeg helt enig. Var fast bestemt på at kvinnen var gravid, og da er er det ikke noe “vi”. Nå som vi har prøvd en stund sier jeg “vi prøver å bli gravide”. Hvorfor vet jeg ikke sikkert, men kjenner meg hodt igjen i innlegget. Er liksom ikke noe “meg” og “deg” lenger, men bare “oss”. Derfor blir det mest naturlig slik 🙂
      Takk for at du er så open om prøvingen selv om det nok er tungt. Håper DERE blir gravide nå, Julianne 😉

    26. Takk for at du er så åpen! <3
      Krysser ALT jeg har for en positiv test i morgen! Stor klem til dere begge! 🙂

    27. Håper virkelig at dere får en positiv test!
      Også er jeg veldig spent på å se noen bilder av den nye hårfargen din 🙂

    28. Anette: Hei, Anette! Jeg tror som sagt at dette “vi”-greiene blir mye tydeligere for par som sliter med å bli gravide enn par som ikke sliter. I en tøff prøveoeriode er man helt klart TO personer om alle disse følelsene <3 <3

      Tusen takk!

    29. Ingeborg: Hei, Ingeborg. Så hyggelig at du er fast leser av bloggen og liker den godt. Sånt er stas å høre 🙂

      Når det kommer til denne flowerboxen, så registrerte Ulrik at jeg “siklet” på den fra sofaen der jeg satt og så på bilder av alle vinnerene på Costume Awards som mottok slike bokser. Et event jeg ikke selv var invitert på 🙂

      Du må ikke undervurdere Ulrik. Hehe! Han er veldig generøs <3

      Jeg er nøye med å merke all reklame på både bloggen, Instagram og Snapchat. Det har du heldigvis lagt merke til. Ønsker deg en fin valentinsdag!

    30. Dere kommer til å bli fantastiske foreldre, så jeg heier virkelig på dere og håper på positiv test så fort som mulig for dere <3

    31. Kjære Julianne og Ulrik.
      Er fast leser av bloggen din. Syns det er helt fantastisk at du er så åpen! Ufrivillig barrnløshet er liksom “tabu” og jeg syns det er så fint at noen setter lys på det. For det er et viktig tema og det er ingen menneskerett å få barn.
      Jeg forstår veldig godt hva du mendr når du referer til at det er dere to som forsøker å bli gravide. Man er jo uansett to om å bli gravide, enten det er den ene eller andre måten det skjer på. Å holde sammen i tykt og tynt, gleder og sorger. Det er ekte kjærlighet.
      Jeg har vært sammen med min mann i 13 år. I 2013 bestemte vi oss for å forsøke å få et barn sammen. Pga min mann har vært syk tidligere visste vi at dette kunne bli vanskelig og tilogmed helt umulig – siden flere leger fortalte oss det…
      Vi ville uansett ha prøvd alt og i 2015 gikk vi gjennom en prøverørsbehandling. Vi vsr veldig innstilte på at dette ikke ville gå, men vi ville i allefall ha prøvd alle muligheter før en evt en evt adopsjon, enn å ikke ha gjort det.
      Å til vår store lykke og glede ble vi gravide på første forsøket. Det var som en drøm og helt magisk etter å ha blitt fortalt at vi mest sannsynlig ikke kunne få barn sammen! Svangerskapet gikk fint og en velskapt pike kom til verden 9 måneder etterpå. Nå er hun 15 måneder ♡
      Det jeg vil fram til er at mirakler skjer og jeg håper så inderlig det vil gå deres vei nå og om ikke, ikke gi opp! En dag vil lykken komme til dere, det føler jeg virkelig! Ønsker dere alt godt.
      Klem fra ei som vet hvordan det føles

    32. OK, fint om Ulrik har kjøpt de og at han er så generøs, men jeg, og sikkert flere, finner det litt merkelig når x antall bloggere “får” disse blomstene en stund før salgsstart før vanlige dødelige. Hyggelig at du fikk de, men slik det ser ut når du og dine bloggkolleger presenterer disse ganske likt, håper jeg du forstår at noen reagererer på at dere mest sannsynlig har fått disse av mennene deres – som igjen har fått de for å gi de til kone/kjæreste FOR å presentere de på bloggen, og dermed er noe som burde merkes…..

    33. Ingeborg: Jeg forstår det. Men salget har vært åpent like lenge for alle, så dette var ikke noe snusk. Det er ikke første gang jeg gir “gratis reklame” til bedrifter og merkevarer på denne måten. Sånn bir det når man lever av å skrive og ta bilder av det som skjer i hverdagen..

      Jeg synes denne blomsterboksen var sinnsykt fin og ville derfor ha den med på bildene. Innlegget du sikter til inneholder verken info om bestilling eller link til hjemmeside, så nei.. Dette er ikke brudd på noe som helst.

    34. Det barnet som får deg og Ulrik kommer til å være det heldigste barnet i verden. Tenkt så høyt ønsket dette barnet er! Jeg håper dere lykkes snart, og krysser alt som krysses kan for dere. Masse lykke til, dere kommer til å bli fantastiske foreldre 🙂

    35. Tenk om det blir TO!! Spennende å følge:-) Begynt å lese mer hos deg nå som du er så åpen om det temaet.

    36. Hei Julianne! Ville bare si fra at bloggen din er så god, fin, inspirerende og oppmuntrende å lese. Vi har prøvd å bli gravide i over 1 1/2 år uten hell, og sliter veldig med dette. Men å følge dere på deres vei, kjenne på at det er flere i verden som sliter med å bli gravide og ikke minst få “være en del av” oppturene og nedturene deres gjør at jeg også holder ut vår situasjon og er optimistisk på at vi også skal få det til en dag! Noe annet er ikke er alternativ 🙂 og jeg håper virkelig lykken er der for dere denne gang, det fortjener dere!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg