NÅ ER SVARET RETT RUNDT HJØRNET

Hei, dere! Planen var å stikke innom en gang til i går, men jeg var så trøtt at jeg måtte droppe det. Formen min har vært ganske redusert de siste dagene, noe jeg håper kommer av at egget har festet seg og at jeg er gravid. Men det kan jo også være bivirkninger av hormonene. Derfor blir jeg naturligvis litt frustrert av kvalmen, hodepinen og den konstante trøtthetsfølelsen. Jeg kan godt ha det sånn her og verre i 9 måneder til, så lenge det bringer et velskapt barn. Men det er denne uvitenheten som gjør meg gal og ikke minst sliten. Dessuten er det nesten umulig å la være å tenke på denne babydrømmen når formen er som den er.

Lørdagskvelden min var med andre ord ikke så spennende. Mens Ulrik var i utdrikningslag til Kristian (han som skal gifte seg med min beste venninne), lå jeg hjemme på sofaen, spiste takeaway og så på serier sammen med Stella. For min del var kvelden vellykket, men utad høres den kanskje litt stusselig ut. Jaja. Jeg bryr meg ikke. Det eneste jeg hadde lyst til var å være hjemme. Jeg kjenner at jeg blir litt ekstra hjemmekjær og at behovet for å være sosial ikke er like stort i denne prosessen. Men det tror jeg er helt naturlig.

I dag er det heldigvis bare 3 dager igjen til vi får vite om jeg er gravid eller ikke. Ulrik skal jobbe tidlig den dagen jeg skal teste, så vi har blitt enige om at jeg står opp sammen med han klokken 05.00 onsdag morgen for å ta testen “sammen”. Jeg vil jo ikke være alene uansett hva svaret blir og jeg klarer ikke vente til han kommer hjem igjen på ettermiddagen med å ta testen heller, derfor blir det en kort natt tirsdag til onsdag og en tidlig start på onsdagen. Forhåpentligvis også en bra start. Dersom testen blir positiv kommer de to strekene til å gi meg så mye energi at jeg ikke trenger noe mer søvn den dagen, men om den blir negativ går jeg nok rett tilbake i sengen og stenger verden ute.

Jeg skal innrømme at jeg har hatt litt blanede følelser med morsdagen i dag, kun fordi ønsket er så stort om å innta morsrollen selv og selvfølgelig fordi det avgjørende svaret er rett rundt hjørnet. Ulrik og jeg feiret likevel våre fantastiske mødre og morsdagen generelt på vår måte med gåtur i solen, kanelboller og kaffe på Baker Hansen. Vi gikk også innom skøytebanen som vi er så heldige å ha fått rett utenfor døren her hvor vi bor. Der var det “barnas dag” med masse barn og foreldre som grillet, sto på skøyter og koste seg. Åh, som jeg gleder meg til vi kan ha slike familiesøndager i fremtiden. Vi er såååååå klare for det barnevennlige livet og jeg har en god magefølelse på at svaret vi snart får er positivt. Derfor sitter smilet heldigvis lett om dagen..




Gratulerer med dagen til min fantastiske mamma og alle de andre flotte mødrene der ute! Jeg håper så inderlig at jeg får oppleve å innta mammarollen selv og forhåpentligvis snart. Det må være den beste rollen i verden ♥

74 kommentarer
    1. Håper inderlig at det går den rette veien for dere to, krysser både fingre og tær! Og er veldig spent på oppdatering om resultatet på onsdag, men dersom det ikke går den rette veien denne gangen håper jeg inderlig at du ikke gir opp håpet selv om det blir et stort nederlag.

    2. Jeg er utrolig spent på deres vegner! Krysser alt jeg har for at du har en liten spire i magen, det hadde dere fortjent så inderlig nå. Veldig spennende å følge med i prosessen, du er utrolig sterk og ikke minst vakker, både inni og utenpå!

    3. Kjære Julianne! Krysser fingrene for deg og Ulrik! Synes du er tøff som er så åpen om prosessen! Lykke til med dagene fremover, håper alt går bra!

    4. Håper du får positivt svar! Har testedato om noen dager selv. Spørs om jeg klarer vente….lykke til!

    5. Ååååå jeg er så spent !!! <3 hadde aldri klart og vente !!😍 Lykke lykke lykke til!! Håper virkelig det går deres vei og jeg krysser fingrene!! Du er jo bare helskjønn og du blir nok en fantastisk mor!<3

    6. Hei, Julianne!
      Jeg har fulgt bloggen din en stund, og vil bare ønske dere lykke til. Vi har selv hatt fem forsøk, og skal ha et nytt innsett i morgen. Det blir aldri lettere, men jeg vil tro at det er verdt slitet til slutt.

    7. Sender dere masse lykke og kjærlighet!!<3 Unner dere alt det beste, og at dere endelig skal bli foreldre!<3
      Slapp av og ta vare på hverandre, så er jeg sikker på at dette blir bra!!

    8. Jeg er så sikker på at du er gravid denne gangen jeg .. 🙏🏻 Du kommer til å bli en fantastisk mamma, Julianne ❤ varme tanker sendes din vei 🌟

    9. Hei. Lykke til. Jeg må bare spørre. Hva skjer hvis dere får vite at det er et barn med funksjons hemmning, som downs eller noe. Siden du påpeker at det et et velskapt barn dere vi ha!

    10. Jeg har et barn som ikke er velskapt i andres øyne, men for meg er hun det mest velskapte som finnes på denne jord ❤

    11. Kate, så nydelig skrevet! ❤️🙌🏽 Og til deg Julianne, lykke til har på følelsen at du er gravid så neste år forhåpentligvis feirer vi din morsdag på bloggen ❤️ Gleder meg til du vet svaret!!!! Du må filmeee du må bareeee!!!! Jeg vet du er gravid men vil se reaksjonen deres. Lykke til … nå venter jeg spent. Ungen deres må være verdenslykkeligste unge som får en så fantastisk mor og far!

    12. Aadriaanaa: Så godt å høre at du har det på følelsen! Jeg har en god følelse selv, men det hadde jeg jo sist også..

      Jeg planlegger å filme, så du får nok se reaksjonen min og vår uansett resultat <3

    13. Jeg er så spent på dine vegner! Håper veldig at det blir en positiv test, det fortjener dere <3 Blir det torsdag dere deler svaret da eller? Regner med dere vil ha en dag for dere selv først, uansett hva svaret blir 🙂

    14. Hvordan klarer du å vente til testdag?? Etter innett så har jeg aldri klart å vente til testdag 😆 Skjønner ikke hvordan folk klarer det jeg! Men du er flink som holder ut! Masse lykke til! Krysser fingrene for at en positiv test stråler imot deg ❤️

    15. Medisinene du bruker og hele prosessen gjør at du blir sliten og trøtt.. Om du er gravid kommer trøttheten “litt” senere. Og man er trøtt på en litt annen måte enn nå.. Men håper virkelig dere lykkes nå:) Det fortjener dere virkelig! Har vært gjennom mange runder selv og vet hvor vondt det gjør og ikke lykkes! Men gi aldri opp for det er verdt alt slitet når dere lykkes.❤️ Og det gjør dere forhåpentligvis nå! Selv var jeg gjennom dette mange ganger før det endelig ble klaff, men du har større sjanse enn meg for og lykkes lenge før for jeg hadde dårlig kvalitet på eggene. Aldri fått egg på frys og dårlige score ellers.. Så HELT sikker på dere lykkes nå.👪

    16. Åååh, så spennendes.. Vi mistet i fjor da vi prøver på søsken.. Var helt forferdelig å få baby drømmen knust, du er utrolig sterk og god, som holder ut dette løpet. Det skjer når dere minst venter det. Plutselig følte jeg meg trøtt Og kvalm, men jeg var sikker på at det var rester fra omgangssyken vi hadde på nyåret, så jeg orket ikke engang å teste å tenkte at mensen kommer bare at den er ustabil, noe den har vært siden vi mistet.. Men det gjorde den ikke. Så sender videre babystøv til dere 🎉🎉

    17. Kan du lage noe annet enn taco😉 Siden du nevner den så ofte, ble jeg nysgjerrig på om du kan lage mat. Lykke til med testing. Krysser fingrene for dere 💗💗💗

    18. Anonym: Ja, som jeg skrev så kan det være bivirkninger av hormonene. Men jeg håper at det ikke er bare det..

      Noen sier at de fikk symptomer såpass tildig, mens andre sier at de fikk symptomene litt senere. Derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal tro 🙂

      Hyggelig at du har troen på oss! Ha en fin uke <3

    19. Lykkke til på testdagen! Selv testet jeg posetivt 7 dager etter innsett av 3 dagers embryo 😊 testen ble bare sterkere og sterkere 😉 skjønner ikke hvordan du klarer å vente i 14 dager 😱 jeg begynte testingen 3 dager etter innsett😂😂 du er viljesterk! Det skal du ha! Lykke til, jeg krysser fingrene😁

    20. Å slappe av i eget selskap er ikke stusselig i det hele tatt, synes det er en fin egenskap som viser styrke. Viktig å roe ned innimellom 🙂 Krysser fingrene for positivt resultat på onsdag <3

    21. Da jeg ble gravid var det akkurat som om noen bare skrudde av en lampe fra dag 1 og i 9 mnd, jeg var SÅ trøtt!! Aldri kvalm el noe annet, bare i dvale. Så det kan være det 😆

    22. Er så spent på dine vegne! Krysser fingrene for dere. Fint at du skriver om det, jeg har aldri vært i den situasjonen selv, har verken barn eller prøvd å få barn (ennå), men føler virkelig jeg får se hvor hardt det er for dere å ikke få det til så lett som “alle” tror at det er å få barn. Stå på og ikke gi opp om resultatet denne gangen ikke blir som vi ønsker! 🙂 <3

    23. Til dere som lurer på hvordan de blir å reagere om barnet ikke et velskapt?….er det galt å ønske seg et friskt barn? Hvem faen er det som ønsker seg noe annet noe annet?

    24. Sikker på at du er gravid nå! Føler det på meg haha!
      Fikk selv en jente i høst, ikke planlagt i det hele tatt og fant det ut kjempe sent. Men hun er verdens herligste og unner dere det samme! Gleder meg til å høre om to streker på onsdag!

    25. Disse dagene er fantastisk lange. Tidligere har jeg klart å vente til testdag, men ikke denne gangen. Fikk en negativ test i går og to positive i dag, og jeg satte inn dagen etter deg. Men disse hcgverdiene varierer jo så fra person til person. Lykke til! Håper du får sove i denne spenninga!

    26. Kommer du til å fortelle oss lesere hva resultatet av testen er, slik som sist? 🙂
      Masse lykke til, håper virkelig det er deres tur nå. Jeg unner alle å kunne få barn 🙂

    27. Er så spent på deres vegne! Kommer du til å skrive det på bloggen om det blir positiv test? Bare tenker siden det er så vanlig å holde en graviditet hemmelig til man er 12 uker på vei (siden det da er veldig liten sjanse for at noe kommer til å skje med fosteret)

    28. Lukke til, krysser fingrene! Skal på Ul for klargjøring til fryseforsøk sjølv i morgon… Spent. Aller aller siste sjanse for oss… Tenker på deg ofte…

    29. Jeg hadde akkurat samme symptomene som deg de siste dagene før forventet mens. Jeg tok en test 3 dager før forventet mens som var positiv! Håper du også får det samme svaret!

    30. Lykke til med å få test resultatet positivt :
      Har lest bloggen din en stund og fått med meg deres situasjon, men har ikke kommentert før nå..

    31. Jeg kjenner jeg er oppriktig spent, og teller selv dager til onsdag. Åh, den dagen kan ikke komme raskt nok. Jeg krysser fingrene for alt det er verdt, og jeg føler virkelig på meg at du tester positivt denne gangen. Lykke til, og stor klem fra meg.

    32. Håper og krysser fingrene for at dere
      to blir gravide:) Syns det er utrolig
      sterkt av dere å dele denne reisen med
      alle som leser din blogg. Masse lykke til:)
      Dette fortjener dere:)

    33. Hei Julianne. Eg håpar de får ei stor, positiv nyheit i morgon tidleg og at det neste morsdag er du som får frukost på senga 🙂 Kryssar fingrane!
      Klem frå meg.

    34. Hei! Jeg ville bare legge igjen en liten kommentar og si hvor fantastisk du er som deler denne prosessen med oss lesere! Jeg føler dette fortsatt er et veldig tabubelagt tema som ikke snakkes så mye om enda, dessverre. Jeg har selv følt på denne prosessen i nær familie og frykter selv at det kan også være min situasjon når den dagen kommer. All ros til dere for den innsatsen dere gjør til å normalisere dette. Det er så viktig! Heier på dere og krysser fingre og tær for at det går veien denne gang. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg