JULIANNE TIPSER

Det var gøy å se at såpass mange ga meg tommel opp for denne nye spalten forrige uke. Jeg kommer som sagt til å dele alle slags tips en gang i uken, men foreløpig ikke på en fast dag. Ingen av tipsene kommer til å være samarbeid med annonsører eller inneholde sponsede produkter, bare så det er sagt. Tipsene vil handle om alt fra skjønnhetstips, som jeg delte sist uke til tips om elektronikk, som kommer denne uken. Hehe! Denne ukens tips er forresten Ulrik sin ide.. En ide jeg synes er utrolig praktisk og ikke minst ryddig.. En ladestasjon!


Er det bare jeg som blir sprø av ledninger overalt? Som blogger og i en “familie” med kameraer, GoPro, ipad, powerbanker, selfiedeksel, macer, telefoner og så videre, blir det en del ting som må lades fra dag til dag. For meg er det helt krise om ting ikke er oppladet når jeg skal bruke dem, derfor har jeg stort sett ekstra batterier og ladere til det meste her hjemme. Men alt må jo lades for det. Mens jeg bruker det ene batteriet på kameraet mitt foreksempel, står det andre til lading.

I forrige uke kom Ulrik på ideen om å lage til en ladestasjon. Altså en “stasjon” hvor det er tilgjengelig strøm som alle ladere skulle samles. Vi fant derfor en perfekt plass i skapet vårt i gangen hvor det allerede var stikkontakt fra før. Plassen var tidlgere kun brukt til Ulrik sine viktige ting (les: rot). Nå har vi som dere ser samlet det meste av duppeditter og kameraene våre har fått en fast plass i huset, noe som er ekstra lurt om du har barn i hus eller er redd for å ødelegge utstyret ditt. Jeg er superfornøyd med ideen og skjønner egentlig ikke hvorfor vi ikke har tenkt på dette før nå.

Den sorte USB dokking stasjonen har vi bestilt på mytredyphone.no (ikke sponset). Det finnes garantert mye lignende å få tak i rundt omkring. Kanskje finnes det også andre smarte løsninger som vi ikke har tenkt på ennå.

P.s. Husk at du må ha en autorisert elektriker hvis du skal sette inn en ny stikkkontakt. Jeg foreslår å legge ut jobben på mittanbud.no dersom du ikke allerede har et passende sted i huset med tilgjengelig strøm og stikkontakt.

Nå skal jeg hoppe i bilen og besøke mamma og tanteungen min i Asker. Mamma er barnevakt for lillegutt i noen dager, mens storesøster er i London. Derfor har jeg planer om å henge litt med de denne helgen og faktisk helt til tirsdag. Familietid er best!

Jeg stikker innom senere for å vise dere noen planer for soverommet. Ulrik og jeg har nylig bestemt oss for å pusse opp soverommet vårt og får i disse dager hjelp til å velge ut farger, møbler og tekstiler. Mer om dette etterpå!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg