POSITIVITET ER SMITTSOMT

Hei, dere. I dag har jeg vært på en ny ultralyd, et utrolig spennende møte og jobbet meg gjennom mailboksen her hjemme. Dagene går så fort. Jeg står opp tidligere og tidligere hver dag nå for å rekke gjennom alle avtalene og “to do-listene” jeg setter meg, men likevel må jeg ta kvelden med hodet fullt av “det tar jeg i morgen”, tanker. Det positive med dette er jo at jeg begynner å få nok å gjøre “på jobb” og at jeg slipper å tenke mer enn nødvendig på alt som kan gå galt.

Målene jeg fikk av livmorsslimhinnen på mandag var som sagt 4,5 mm og målene i dag var på 5,6 mm og 6 mm på det tykkeste. Det betyr at slimhinnen har vokst seg tykkere, men ikke tykk og frodig nok. Jeg har derfor satt opp enda en ny ultralyd i morgen tidlig for å se om den har vokst noe mer. Jeg snakket med Liv Bente (gynekologen min på Spiren) på telefonen etter ultralyden tidligere i dag og hun tror heldigvis ikke at dette forsøket blir avbrutt, noe jeg selvfølgelig frykter. Jeg hører jo om avbrutte forsøk støtt og stadig, derfor har jeg bekymret meg litt for det de siste dagene. Men etter telefonsamtalen med Liv Bente kom de positive tankene og energien min tilbake igjen. Positivitet er smittsomt.

Dersom ultralyden i morgen går slik vi håper, blir innsettet enten tirsdag eller onsdag til uken. Mandag er nå utelukket. Det spiller forsåvidt ingen rolle for meg alene hvilken dag det blir innsett uken som kommer, så lenge det faktisk blir noe av. Men for Ulrik sin del og for vår del sammen har jeg krysset fingrene for mandag, tirsdag eller onsdag som er de dagene Ulrik har fri fra jobb. Ulrik må ikke være med meg til Trondheim for selve innsettet, ettersom “jobben hans” allerede er gjort. Men han ønsker å være med selv og det skjønner jeg godt. Jeg ønsker også at han skal være med for min del og for at han skal føle at han er en like stor del av alt dette som meg. Det er jo VI som prøver å bli gravide her, ikke bare jeg. En setning jeg ikke forstod før jeg ble prøver.

Det verste som kan skje er at forsøket blir avbrutt. Da kommer vi til å slite med motivasjonen en stund, kjenner jeg.. Men NÅ må vi fortsette å tenke positive tanker om det fryste egget som forhåpentligvis skal inn neste uke. Positivitet og en god dose tålmodighet er det som gjelder.

Line Victoria har forresten skrevet et støttende innlegg i dag, hvor hun forsvarer meg og tar opp en skremmende utvikling av mobbere på nett. Et av mine nyttårsforsetter var som sagt at jeg ikke skulle ta meg nær av en eneste nedlatende kommentar på denne bloggen i 2017. Foreløpig går forsettet over all forventning. Jeg er sterkere enn de fleste tror, og det er kanskje ikke så rart etter å ha blitt herjet med av alle disse heksene og trollene i snart 3 år, men enkelte kommentarer er vanskeligere å overse enn andre. Det skal jeg innrømme. Spesielt i den sårbare perioden som Ulrik og jeg er i akkurat nå. Dere kan tenke dere selv hvor langt det har gått når kommentarer som Line Victoria henviser til i innlegget sitt her har blitt en del av hverdagen min. Jeg sier ikke dette for at dere skal synes synd på meg, for jeg har heldigvis lært meg hvordan jeg skal takle dette helt på egenhånd. Men det betyr ikke at det er greit. Mobbing og drittslenging anonymt på internett er ikke greit. Jeg henger meg med på Line Victoria sitt forslag om at det burde være innlogging via Facebook i alle kommentarfelt på blogg.no. Tommel opp!

26 kommentarer
    1. Jeg har en god følelse når det kommer til dere 🙂 Jeg krysser alt jeg har og jeg HÅPER så inderlig for dere.
      Og du… fortsett å overse de stygge kommentarene. Les heller de koselige du får fra oss, de er mye mer verdt!!! <3 Lykke til til dere begge! <3

    2. Stå på!😊
      Jeg har hatt et tøft halvår med sykdom og behandling. Selv om jeg er ferdigbehandlet og frisk nå, har jeg dårlige dager. Jeg har derfor kjøpt meg en kalender for 2017, og hver dag skriver jeg inn noe positivt fra den dagen. Selv om dagen har vært dritt, er det alltids noe positivt et sted, også noe så lite som en god kopp kaffe!
      Det hjelper også å smile – man blir gladere av å smile selv om man sitter helt alene 😊

    3. Stå på, og masse lykke til. Jeg tenker, alle kan ikke like alle, men hvorfor må man si så mye stygt til andre? Det er enkelt og greit ondskap. Nei… men trenger ikke ytre seg om alt man er uenig i. Man kan faktisk tenke at man syns andre er idioter, men man kan holde det for seg selv! Jeg blir faktisk fortsatt sjokkert over hva enkelte kan gå seg til å skrive til andre på nett. Det finnes ikke grenser, og de burde skamme seg over sine egne styggheter, og vende blikket mot seg selv litt…maken til mennesker! Igjen, stå på videre… sender babystøv så det monner.

    4. Jeg håper det har “tyknet” til imorgen, men hva skjer om ikke? Må det da avbrytes eller kan du gå på medisiner i helgen også?
      Klem 🙂

    5. Heia dere! Du har rett, positivitet smitter. Jeg blir glad av å lese bloggen din. Du ser alltid det positive i ting og det beundrer jeg deg for. Jeg lærer litt av deg da jeg titter innom her hver dag. Fortsett å vær deg. Lykke til i morgen 🙂
      Klem!

    6. HEIA HEIA DERE!
      (Æææh, er på nattevakt på eldresenteret , en stilling som jeg trives så kjempegodt i, og burde dermed ikke i øyeblikkets pause gå inn på din blogg, lese og gråte på din og Ulriks vegne.) Men jeg gjør det likevel!
      Klem.

    7. Hei!
      Dette må jo være noen som har mindre hjernekapasitet! Sitte gjemt bak en pc og spre kvalme. Nei, uff, det betyr at noen har alt for lite å gjøre om dagene. Godt du er positiv!
      Jeg har aldri kommentert noe før, men dette rørte meg veldig og satte tankene i høyspenning, da jeg er på samme alder som deg og snart skal til med å begynne å prøve.
      Jeg synes det er flott at du åpner hjemmet ditt og deler spesielt denne prosessen. Jeg tror det er flere enn vi aner, som er i samme situasjon.
      Klapp på skulderen til deg som står frem og kaster lys over en sårbar, håpefull og vond situasjon.
      Ønsker deg all lykke og hell videre i «prosjekt, bli mamma» 🙂 🙂

    8. Masse lykke til nå,heier på dere!! Slike kommentarer blir skrevet av mennesker som føler seg mislykket i forhold til deg..rett og slett misunnelse.Hadde de enda skjønt at de må selv jobbe for å komme videre i sitt eget liv enn å bruke tid på slikt. Uansett vi som har et liv får leve det og være positive,det smitter som du skriver.Vi kommer lengst med det.

    9. Trist med mobbing av bloggere, men jeg må innrømme at det er veldig deilig å være anonym selv om jeg ikke skal mobbe deg 🙂 da tør jeg skrive litt mer ærlig om meg selv, og jeg ville nok ikke kommentert i det hele tatt dersom jeg fikk navnet mitt publisert. Jeg krysser fingrene mine sånn for dere. Jeg har selv veldig lyst på barn, men min kjære er såpass usikker på oss at han ikke tør å ta et så stort steg. Derfor begynner vi snart i parterapi.. det er så utrolig vonst at vi ikke er i gang med prøvingen enda, spesielt siden vi hadde avtalt å være i gang for en god stund siden. Det blir en del krangling (som ikke akkurat hjelper på hans usikkerhet) og jeg føler meg nok like ufrivillig barnløs som deg selv om jg er ganske sikker på at vi ikke skal ha noen problemer med å bli gravid. Jeg håper både du og jeg får vårt største ønske oppfylt i år!

    10. Et problem du har er jo at du ikke ser forskjell på konstruktiv kritikk og mobbing. Bare noen sier deg i mot så betyr det mobbing.
      Jeg har lest en del innlegg du har skrevet om andre, og jeg vil heller kalle det direkte mobbing.

    11. Selv har jeg ikke Facebook, så jeg håper det ikke blir obligatorisk å logge inn via der. Da får jeg aldri kommentert noe :p
      Jeg vet ikke om jeg hadde taklet så mange stygge kommentarer på daglig basis. Du er sterk, både som holder motet oppe i prøveperioden og som er åpen og ærlig med hele verden. 🙂

    12. Hei Julianne:)
      Jeg har lest bloggen din en liten stund nå – etter at dere startet med prøvingen. Pleier ikke å kommentere på blogger, men du har gjort at jeg fikk veldig lyst:) Jeg synes det er så utrolig flott med hvor åpen og ærlig du er rundt prøvingen. Og ikke minst detaljert. Det er veldig interessant å følge med på, selv for meg som ikke har vært borti dette med prøverør før, og da kan jeg tenke meg for fin denne bloggen er for de som går igjennom det samme som deg:) Du er så tøff som gjør dette! Jeg kjenner igjen så mange av følelsene fra jeg selv var prøver, og selv om det var på den naturlige måten hadde jeg akkurat den samme oppsluktheten og konstante tankespinnet rundt syklus og testing og graviditet og alt som følger med. Alt man vil er å dele alt dette med noen, men jeg turte liksom ikke – i frykt for å virke helt gal. Men så skjønner jeg jo nå at jeg ikke var gal – det er helt naturlig å være oppslukt i tanken på barn når man prøver. Takk for at du setter ord på det<3 Jeg heier så utrolig mye på dere og håper inderlig at dere lykkes med neste innsett:) Om ikke så vet jeg at dere vil lykkes en gang uansett, og jeg gleder meg til å følge dere på veien. Dere kommer til å bli fantastiske foreldre! Dere virker så oppegående og reflekterte, ressurssterke og samtidige jordnære, og veldig snille:) Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du får så mange negative kommentarer, men det er nødt å være misunnelse. Håper du aldri lar noen gå inn på deg, for du er så utelukkende positiv og god, fortsett med det - du gir mange inspirasjon og glede hver dag:) Jeg er veldig glad for at jeg startet å lese bloggen din! Du viser at det ikke er noen motsetning i å være opptatt av utseende og såkalt overfladiske ting, og det å være reflektert og engasjert. Kjenner meg så igjen i deg. Så aldri la noen påvirke deg negativt, du er fantastisk! Hilsen Jenni, 29

    13. Tenker masse på dere og håper ultralydundersøkelsen i dag ga dere de svarene dere ønsket!😊

    14. Selv er jeg ikke klar for familieforøkelse ennå, men allikevel syns jeg det er utrolig spennende å følge med på hvordan det går med forsøkene deres 🙂 hver dag klikker jeg meg inn for å få med meg siste oppdatering! Masse lykke til! 🙂

    15. Hmmm…hekser og troll. Snakk om å sitte i glasshus… Synes du fremstår som den mest utspekulerte heksa , ikke eier du talent for blogging heller !

    16. Til anonym 1534. Hvorfor i alle dager går du inn og leser bloggen da ? Fordi du ikke klarer å la være, misunnelsen som styrer dine stygge kommentarer ? Selv et mislykket liv og da må du prøve trykke andre ned. Virkelig, på denne bloggen er det mange stygge kommentarer,trenger ikke være spesielt smart for å se forskjell på kontruktiv kritikk og direkte stygge ufine kommentarer. Og de som slenger disse stygge må ha det virkelig trist med seg selv, ingen såkalte oppegående mennesker sitter og skriver skit til andre anonymt på en blogg

    17. In: og du som sier at andre har mislykka liv er så mye bedre? Er det sånn at det er ulovlig å slenge dritt til Julianne men det er lov å slenge dritt til andre i kommentarfeltet??
      Stusser også på at Julianne kaller andre for hekser og troll. Så ho er vel et lite troll selv også 🙂

    18. Til anonym 1624. Forskjellen på oss to er at jeg vet ikke hvem du er, og det var vel ikke dritt akkurat det jeg skrev som kommentar til din kommentar. Og du sitter nettop og spør om det er ulovlig å slenge dritt til Julianne? Det er jo å innrømme at du syntes det er greit. Det er ikke greit å slenge dritt til noen uansett, men forskjell her er at vi to er anonyme og det er ikke Julianne. DU går ikke inn i en blogg som er frivillig og gratis for kun så slenge drit og trykke ned en som blogger,uansett. Det sier mye om den personen som må gjøre dette og ja jeg vil påstå at det er misunnelsen som driver en. Svar heller ærlig og gå i deg selv om hvorfor du skriver dine kommentarer om heks og troll. Syntes du det er greit? Om du gjør det så bør du logge av internett for da har du virkleig ikke noe på nettet å gjøre, skam deg sier jeg ! Umodet og lite smart.

    19. In: nei, jeg sier ikke at det er greit å slenge dritt til noen. Men du sitter og sier at andre har et mislykka liv og er både det ene og det andre. Det er vel ikke noe bedre det, enn at folk sier stygge ting til Julianne. Du sier jo selv at det aldri er greit å slenge dritt. Så gjør du det selv. Jeg ser heller ikke at jeg har slengt dritt til Julianne her, så skjønner ikke hva du tar sånn på vei for.
      Jeg ser heller ikke hva det er å være misunnelig på her. Jeg sier ikke dette for å “slenge dritt”, men jeg er ikke misunnelig på en som er i en så trist situasjon som Julianne er i. Jeg ville aldri bytta ut livet mitt med barn mot et liv uten barn. Ja, jeg tror det garantert hadde vært digg å få penger for å ikke gjøre så fryktelig mye, men er ikke misunnelig på det. Noen får betalt for å blogge, andre for å spille fotball og andre må jobbe vanlig. Sånn er det. Sånn jeg ser det har ikke Julianne noe å være misunnelig på. Bortsett fra en fin kropp :p

    20. Man trenger hverken være misunnelig, ulykkelig, ond, mislykket osv for å synes at Pilotfrue lever et kjedelig, trist, enformig og innholdsløst liv. Fraværet av en profesjonell tihørighet må oppleves ytterst må knugende og deprimerende i lengden. Ønsket om barn er sikkert dypfølt og genuint men kan også oppleves som ett materielt ønske på linje med hus, bil, hytte…

    21. Hei Julianne! Krysser fingrene for dere i disse dagene. Jeg lurer på en ting; om dette forsøket mot formodning ikke skulle gå deres vei, har dere da vurdert adopsjon? Anbefaler forresten å se filmen Lion som går på kino nå, den var helt fantastisk og fikk meg virkelig til å tenke på hvor mange barn man kan hjelpe ved å adoptere. Det finnes jo så mange foreldreløse barn i verden, hvorfor ikke hjelpe en eller flere av de? Lykke til med forsøket! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg