SMOOTHIE BOWL

Det er rart å tenke på at det er et år siden verdens beste jenter kom og overrasket meg på sengen med utdrikningslag. Det betyr at Ulrik og jeg har 1-års bryllupsdag om under en måned, og at jeg om en måned fra i dag skal være forlover i bryllupet til min aller beste venninne. Herlighet, nå føler jeg meg voksen. Hehe!

Til poenget.. På morgen i dag lagde jeg meg denne “smoothie bollen”, som vi sier på godt norsk. Det er blitt en favorittfrokost her i huset. Ikke bare er det godt, men det er også sunt, mettende og enkelt å lage. Jeg skal innrømme at dette er en litt styrete frokost å stelle i stand om man har dårlig tid om morgenen, men jeg anbefaler den virkelig. For smaken er definitivt verdt litt rot på kjøkkenet!

DETTE TRENGER DU TIL SMOOTHIEN:

♥ Frosne bær: Jeg bruker skogsbærblanding og bringebær fra Rema 1000.

♥ Kokosmelk: Jeg kjøpte min på en utenlandsk butikk som ligger på Vinderen. Men dette får du i nesten alle matvarebutikker, tror jeg. Du trenger ikke bruke så mye melk. Det er godt når smoothien blir litt tykkere enn vanlig. Du skal tross alt spise dette måltidet med skje. Er du kke er glad i smaken av kokos? Bruk mandelmelk eller bare vanlig melk.

♥ Mager vaniljekesam: Denne får du tak i på alle matvarebutikker.

DETTE TRENGER DU TIL TOPPINGEN:

♥ Granola: Denne får du også kjøpt på Rema 1000 og sikkert i mange andre matvarebutikker. Det beste er såklart å lage granolaen selv, men så proff er jeg ikke (les: ennå).

♥ Kokosflak: Jeg kjøpte disse på en helsekost som ligger på Majortsuen, men dette er blitt så populært de siste årene at du får kjøpt de nesten overalt.

♥ Mandelflak: Denne kjøpte jeg også i den utenlandske butikken her på Vinderen. Jeg har aldri sett etter det andre steder, men er sikker på at det finnes på helsekoster og lignende. Hvis ikke du finner det så kan du bare hakke opp mandler selv.

♥ Frukt & bær: Jeg bruker banan, jordbær, kiwi og blåbær. Men her varierer jeg etter hva jeg har lyst på/hva jeg har i kjøleskapet.



 

Oi, klokken går så fort når jeg setter med ned foran macen. Nå må jeg komme meg avgårde. Negletime neste, så skal jeg hente Stella hos dyrlegen og så til Celine Gulset for å stramme inn øredobbene som jeg fikk av Ulrik til Jul. Vi blogges mer senere i dag. Jepp, dere leste riktig. Det kommer et innlegg til på denne herlige onsdagen. Snakkes!

6 kommentarer
    1. Hei Julianne!
      Bare et spørsmål ang. din erfaring med prøverørsbehandling. Måtte du ta nedregulering eller slapp du dette?
      Hilsen ei som starter ivf neste måned og er litt redd!

    2. Nå fikk jeg lyst på smoothie!
      Tips til innlegg:
      -forloveroppgaver i forbindelse med bryllup og bryllupsforberedelser
      -planlegging av utdrikningslag
      -treningsplan og program
      -tips til program og øvelser
      -smoothie og fruktshot innlegg
      -hva har dere i kjøleskapet-innlegg
      -antrekksinnlegg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg