ET MIRAKEL

Hei, dere. Jeg venter fortsatt på mensen og det er ingen tegn til at den er like rundt hjørnet. Formen min er fin, men jeg føler meg litt sliten og lei. Spesielt i dag. Men vet dere hva? Det er helt greit. Noen dager er tøffere enn andre og på de tøffeste dagene er det lov til å bare være sliten og lei.

Graviditetstesten jeg tok på morgenen i dag var negativ. Selv om jeg ikke hadde stor tro på at vi hadde blitt gravide helt på egenhånd, så føles det likevel som en ny skuffelse og et nytt slag i trynet. Det er nok ikke til å unngå nå som drømmen om barn er størst i verden. Men skuffelsen var heldigvis ikke så stor og slaget var heldigvis ikke så hardt som forrige gang jeg tok en graviditetstest. Jeg var på en måte forberedt, men på en annen måte ikke. Håpet var jo der og påminnelsen om at det å få barn skal være så vanskelig er uansett vond. Både for Ulrik og meg.

Det er altså ikke et mirakel på vei til oss helt ennå. Men vi må fortsette å tro at det kommer. Vi må tro at mirakelet ligger nedfryst og venter på oss i Trondheim. Vi må tro at det snart er vår tur til å bli foreldre og vi må tro at alt går bra til slutt.

Når tro og håp er det eneste vi har ♥

26 kommentarer
    1. Kjære Julianne jeg skjønner deg så meget gått! Her prøve vi også, men ingen hell enda :/ nå mars er det hele 12 mnd siden prevensjonslutt og jeg vet mange sier det kan ta opp til 2 år. Men hva hjelper det? Når man ønsker seg et barn sååå mye så håper man jo så klart på at spiren skal sitte fra første forsøk. Sist mnd trodde jeg at det endelig var min tur da jeg ikke fikk min mens på en hel mnd. Men så kom den! En hel mnd for sent :/ så det jeg vil si til deg nå er at vær obs på at kroppen din kan plutselig bestemme seg for og hoppe over noe som ikke er gøy! Lykke til videre til dere begge to ❤

    2. Føler virkelig med dere, og ønsker dere all lykke videre <3 jeg fant ut at jeg var gravid , og skulle vært 11 uker på vei nå. I stedet får jeg beskjed på tidlig ul pga blødninger at fosteret er dødt, og døde i uke 6. Vi er også prøvere, og har prøvd siden april i fjor, så sorgen er stor når slike ting skjer. Men vi får være sterke, og se fremover og være positiv.
      Jeg heier på dere 🙂

    3. Huff.. som jeg føler med deg… Jeg er jo som deg… Sitter med en mann som evner å ta vare på meg, er typ en som spoiler meg og vil meg så godt.. kan som deg ligge på sofa hver dag om jeg vil, er så deilig…så åssen tror folk det føles å ikke kunne få unger? Føler skam jeg ass… Vi er jo lissom ikke noe familie vi, før den ungen kommer… Var på neglstudio her om dagen, da jeg ba om glitter sa hu dama (trebarnsmor) å jeg måtte vente med glitter til jeg var med barn.. da sku vi feire lissom… da kunne vi ta på glitter.. da ble du nevnt av andre damer i salongen… Lissom at det var flere som sleit.. fikk tårer i øynene jeg ass.. svelget klumpen i halsen og sa: hun pilotfrue , hun er mitt idol ass…
      Tusen takk pilotfrue… Jeg føler meg så bra pga deg… Jeg er jo big spender og liker late meg som deg,ser du har fått skikkelig status i media og sånn.. godt at noen enda ivaretar husfruerollen.. jeg vasker selv da, men ellers ligger jeg hjemme på sofaen som deg… Du er inspirerende.. takk

    4. Du er så utrolig sterk som deler denne historien, og det kommer til å gå for dere til slutt det er jeg heeelt sikker på. Selv om jeg har vært av de heldige å fått barn,så kmjeg jo så fryktelig godt sette meg inn i den følelsen det er å ønske et barn så sterkt. Jeg gleder meg til å lese om den dagen du skriver at du er gravid og til å følge deg på den reisen😄💜💙

    5. Jeg gråter.. idag fikk jeg to tunge telefoner. To familiemedlemmer har blitt akutt syke og ligger for døden. Men jeg bare gråter. Har hatt samleie daglig i 5 år og ikke fått noe positiv test. I jula ble jeg bombet med beskyldninger, når skal vi ha barn? Jeg måtte til sist si å jeg har et pessar innvendig som sitter bom fast og sperrer, legene får den ikke ut. I tillegg fikk jeg et brev fra Afrika fra fadderbarn, der hadde det vært storm og huset var revet ned. Måtte dessverre melde avbud, jeg skal opp og sprøyte meg som deg.

    6. Jeg sto opp klokken 06 idag. Da smurte jeg meg en brødskive med tynt lag smør,et tynt lag lavfett kremost og la rødbeter på toppen.
      Jeg helte i et halvt glass jus.
      Jeg tok frem iPaden og søkte opp fruen til piloten. Gråt et par skvetter, satte nesten juicen i halsen.
      Klokken 06.30 sto min mann opp. Han spurte om jeg hadde tatt preggy test. Jeg sa ja, og sa den var negativ.
      Klokken 07.00 dro jeg på elexia.
      Klokken 08.00 dro jeg til neglsalongen.
      Klokken 09 møtte jeg besties på majorstuen. Vi sminket oss til butikkåpning.
      Klokken 10 var jeg i Bogstadveien.
      Klokken 14 var shopping unnagjort. Hjem igjen.
      Klokken 15 lagde jeg low carbo middag.
      Klokken 16 kom mannen hjem.
      Klokken 16.15 spiste vi.
      Klokken 17.00 pulte vi.
      Klokken 18 så vi en time på serie.
      Klokken 19 leste jeg om pilotfruen.
      Klokken 20 skrev jeg i dagboken notater fra pilotfrue sin blogg.
      Klokken 21 fjernet jeg sminken.
      Klokken 21.30 avtalte jeg med venninner en bacalao kveld.
      Klokken 22 ba mannen min meg slukke lyset.
      Gleder meg til i morgen. Ny dag, ny inspirasjon

    7. Ta en ny test i morgen tidlig du. Det gikk lengre tid enn forventet før jeg fikk positiv test i begge mine svamgerskap, iværtfall noen dager etter forventet mens.

    8. Heier på dere!!! 👍🏻 jeg har en god følelse for deres neste forsøk. Tror det går deres vei! Du er veldig inspirerende og fortjener alt godt.

    9. Jeg sier ikke dette for å gi deg noe falkst håp, men: det kan være at den er falsk negativ. AT du er som meg, at jeg lager lite graviditetshormon, i begynnelsen. Jeg fikk ikke positivt før jeg var godt over 6 uker gravid.
      Krysser alt som krysses kan, og satser på at om en uke sier testen noe annet!

    10. Hei
      Vet ikke om du leser alle kommentarene ? Men jeg ville bare si jeg føler virkelig ned dere , jeg har vært igjennom nettopp akkurat det samme som dere.. Jeg blei gravd på 3 forsøk , altså 2 fryseforsøk .. Jordmor sa til meg at noen ganger så trenger kroppen noen forsøk for å skjønne hva som skjer og for å klare alle medisinene..
      I tiden før siste fryse forsøk fikk jeg akupunktur i magen som skulle hjelpe å style forholdene inni magen ..Kanskje du kunne ha sjekket om det er noen som behandler slik /gjennomfører slikt der du bor?
      Vi har ihvertfall en nydelig prins på 6 mnd .. Det var helt uvirkelig fordi vi hadde nesten gitt opp håpet ..
      ønsker dere masse lykke til 🙂 Å håper at spiren sitter snart 🙂

    11. Heier på dere! Syns det er så bra at dere er så åpne om det dere går igjennom! Ser ikke noen grunn til at folk skal vente så himla lenge med å få hjelp. Håper virkelig det skal bli et nurk ved neste forsøk! Er selv gravid med nr 2 og kan bare forestille meg hvor tungt det er for dere. Men tror slutten av 2017 blir en fin tid for dere! #krysserfingrene

    12. Jeg må virkelig si at i dag var kommentarfeltet ekstra herlig, makan, en mangel på norskkunnskaper som er helt eksepsjonelt. Å gå, går, gikk, har gått liksom! Og alle er infertile? Det ser ut som om det er en mening med det…

    13. Jeg og mannen er også prøvere. Men på den vanlige måten da… og kun andre forsøket nå. Skal teste til helgen.(Ventetiden er drepen) jeg leser bloggen din høyt for oss begge. Ofte på sengen siden du som regel blogger på kveldstid. Må innrømme at jeg skulle ønske du oppdaterte mer enn en gang om dagen. Ikke for å klage, det er vel helst et kompliment 😉 Gleder meg til hver oppdatering. Ha en fin dag. C

    14. Vet akkurat hvordan du har det. Ventet på mensen og tok en test i dag som var negativ. Man tenker at det ikke er så farlig denne gangen også men det er alltid som å få en slag i magen.
      Har en god følelse på at det kommer til å klaffe for dere neste gang 🙂 Krysser fingre og tær for dere. Det er beroligende å vite at det er flere som sliter. Takk for at du deler så mye. Det gjør dagen min bedre.

    15. Hei 🙂 jeg føler virkelig med dere! Vi brukte over 3 år med prøverør, 200.000, 9 ivf forsøk å mange tårer på å bli gravide! Det er et hevette! Å ja, d eneste man har er håpet! Å nå sitter jeg her med ei flott jente på 3 år som fyller livet mitt med glede og stolthet! Jeg ga aldri opp drømmen om familie selv om det var vanskelig mange ganger! En dag klaffer det! Lykke til ❤

    16. Jeg ble gravid for 2 år sia og testen viste ikke positiv før 7. uke :O
      Så alle kropper er forskjellige❤
      Slapp av og lytt til kroppen din❤
      Dere fjortiser, gå og sparkle trynet deres, det oser jo sjalusi av enkelte her😂

    17. hei Julianne 🙂
      Hvis du ennå ikke har fått menstrasjon anbefaler jeg deg og ta en tur til legen og ta en HCG prøve:) det er ikke alltid graviditets testene slår ut som positive, for det kan være at selvom du er gravid så kanskje ikke HCG hormonet i kroppen din er så høyt at det slår ut på test! Det har skjedd meg 4 ganger!!
      Leser bloggen din hver eneste dag, og krysser fingre og tær for at det kommer en liten Lykke eller Severin snart ❤ jeg heier på dere

    18. ÅÅÅÅÅÅ herregud!
      Er det virkelig vits å dele med heeeeeele internett verden når du har mensen, når du har fått deg et ligg +++. Kan ikke bry meg mindre. Stakkars eventuelt barn som blir født og kan se alt det mor skrev på internett før vedkommende kom til verden!

    19. Du har aldri tenkt den tanken at det egentlig er armbåndsurene deres som er gift og har ett forhold og at dere bare er statister i denne komedien du bretter ut her. Det var nok uret ditt som falt for Ulriks ur, eller noen av de andre symbolene dere viser fram som tegn på vellykkethet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg