SISTE DEL MED SVAR FRA SPØRSMÅLSRUNDEN

Hei, dere! Her kommer siste del med svar på spørsmål fra spørsmålsrunden jeg hadde rett før jul. Skulle du være en av de få som ikke ha fått svar på spørsmålet ditt, så er det en grunn til det. Jeg føler at jeg strekker meg langt med å svare på alt mulig som både er saklig og usakelig, men et sted går grensen for meg også.. Enjoy!

1. Har du lyst å lage en “what’s in my bag”-video?

– Det har jeg lyst til, men jeg må komme meg tilbake til hverdagen først. Nå har jeg så mye rart i vesken at dere aner ikke. Hehe! Den er full av ting som ikke vanligvis pleier å være der etter en jul med mye reising og pakking. Men jeg kan røpe en ting jeg ALLTID har i vesken og det er hårbørste. Jeg går ingen steder uten en hårbørste i vesken eller lommen.

2. Er du opptatt av politikk?

– Jeg er opptatt av rettferdighet og at samunnet vi lever i skal fungere best mulig for flest mulig. Enkelte saker engasjerer meg mye, mens mange saker bryr meg veldig lite. Jeg ser absolutt viktigheten av at folk som brenner for noe engasjerer seg og skaper debatt. Politikk er viktig.

3. Hvor lenge prøvde dere å bli gravide før dere oppsøkte hjelp?

– Vi prøvde i 8 måneder før vi oppsøkte hjelp. Mange mente at det var for tidlig å oppsøke hjelp på det tidspunktet, siden det er “normalt” å prøve i et år før man undersøker seg. Men jeg er som dere sikkert skjønner veldig glad for at jeg var såpass utålmodig og bestilte en fertilitetsutredning for både Ulrik og meg etter de 8 månedene. I verste fall hadde hjelpen kommet for sent.

4. Har dere samleie i denne prosessen? Har det evt. positiv eller negativ effekt?

– Ja, det har vi. Jeg vil tro at det har en positiv effekt i denne prosessen. Vi kan ikke slutte å leve bare fordi vi ønsker oss barn? Da risikerer vi jo at forholdet tar slutt. Jeg vil heller leve “alene” med Ulrik uten barn, enn å bli alenemamma fra første stund. Hva fremtiden bringer kan vi aldri vite, men planen og drømmen er å leve sammen med Ulrik resten av livet og det samme tenker heldigvis Ulrik. Derfor er det VELDIG viktig at vi tar vare på hverandre og forholdet vårt gjennom tunge prosesser i livet, som denne.

5. Har du vurdert laparoskopi? for å sjekke for endometriose for eksempel?

– Nei, det har jeg ikke. Vi har jo allerede funnet ut av hva som er årsaken til at Ulrik og jeg sliter med å få barn, nemlig at jeg har veldig lav AMH verdi.

6. Hva tenker du om eksponering av barn på nettet?

– Her tenker jeg at det er naturlig at barn i dag er en del av sosiale medier, men at det er viktig med klare grenser og regler for hva som kan deles og hva som ikke må deles. Disse grensene bør foreldrene sette sammen og med utgangspunkt i barnet/barna, ikke foreldrenes egne eksponeringsbehov.

7. Hvis dere skulle adoptert, ville dere valgt fra et spesifikt land? Om så, hvilket land?

– Kan vi velge land selv? Det visste ikke jeg. Verken Ulrik eller jeg har satt oss inn i regler for adopsjon ennå. Det er fordi vi fortsatt har troen på at vi skal klare å lage våre egne barn ved hjelp av prøverør.

8. Hvilke verdier ønsker du å videreføre til barna deres?

– Verdier som ærlighet, familie, vennskap, respekt for alle type mennesker og helse er 5 viktige verdier som både Ulrik og jeg kommer til å videreføre viktigheten av til vårt/våre barn.

9. Kan du fortelle mer om hunden din?

– Stella er en blanding av Yorkshire Terrier og Chihuahua. Hun er 6 år og har to mødre, meg og venninnen min/min tidligere samboer Naomi. Stella er utrolig snill og kosete, men også litt sær når hun møter andre hunder. Hun er superglad i alt av menneskemat, så det har blitt litt for lite hundemat i julen.. Når januar kommer skal Stella og jeg begynne med power walks og sunnere kosthold igjen. Hehe!

10. Hvilke andre jentenavn enn Lykke synes dere er fine?

– Anna, Cerine, Hanna, Jenny, Odine, Sofie og mange fler..

11. Hvis du skulle valgt ut 3 steder hvor som helst i verden som du vil ta med Ulrik og barna deres til, hvilke steder?

– Disney World i Florida, familieferie i Danmark (slike ferier jeg var på da jeg var liten) og et barnevennlig sted i Frankrike eller Italia på “badeferie”.

12. Hvor mange barn ønsker dere å få?

– Nå fokuserer vi først og fremst på å få ett barn. Drømmen var 2-3 barn før jeg visste hvor vanskelig dette skulle bli. Nå er drømmen å få ett barn gjennom prøverør, så får vi se om det blir noen bonusbarn etterhvert. Tvi tvi!

13. Hva foretrekker du å se på tv og å høre på av musikk?

– Jeg ser på mye forskjellig. Den serien jeg ser på og liker best akkurat nå er “Younger” (TV 2).

14. Er det vanskelig å stole på Ulrik 100 prosent, da han er så mye borte og omringet av masse kvinnelige flyvertinner? Hvordan takler du dette?

– Nei. Jeg stoler på Ulrik av hele mitt hjerte. Det finnes pene jenter overalt, i alle yrker og settinger. Men jeg ser ikke andre kvinner som en trussel i forholdet til Ulrik og meg. Dere må huske at når Ulrik er “borte”, så er jeg alene hjemme. Det blir jo akkurat det samme. Vi har like mye alenetid begge to.

15. Hvordan takler du måten enkelte “snakker” til deg på her inne om økonomien deres, sexlivet osv?

– Det er ingenting som overrasker meg lenger og veldig lite som går inn på meg. Heldigvis. Jeg føler at jeg takler alt som blir sagt og skrevet veldig fint. Dersom du har lest alle delene av svarene på denne spørsmålsrunden så ser du jo at jeg svarer på det aller meste og hvordan jeg svarer 🙂

16. Hvilken nars-foundation bruker du? Sheer glow, all Day Luminous Weightless Foundation, sheer matte, eller hva?

– Jeg bruker ikke nars lenger. Nå blander jeg en foundation fra Inglot (HD Perfect Coverup 71) sammen med Matte-fx foundation (Ivory 01) fra Beauty uk. Begge er flytende.

17. Hvor ofte trener du styrke og hvor mye tar du baseøvelsene?

– De siste månedene har jeg vært støttemedlem for første gang i mitt liv. Jeg er ikke stolt over det og gleder meg skikkelig til å komme i gang med treningen igjen. I mine mest aktive perioder så trener jeg styrke 3-4 ganger i uken.

18. Er de fleste i familien din blonde og blåøyde? Tror du barna deres blir blonde?

– Ja og ja.

19. Har du noen gang farget håret mørkt?

– Ja, jeg hadde en periode med brunt hår både på ugdomsskolen og på videregående. Men det var ikke helt meg. Jeg trives absolutt best som blondine.

20. Har søsteren din vært med på 71 grader nord? Er ei i sesong 13 som ligner veldig på deg.

– Hehe! Nei, det har hun ikke. Verken hun eller jeg hadde nok klart oss så godt i akkurat det TV-programmet.

 

13 kommentarer
    1. Håper virkelig at det snart klaffer for dere <3
      Har bare et spørsmål, du sier at nivået ditt er lavt og at dersom dere hadde ventet hadde det kanskje vært for sent. Derfor lurer jeg på hvorfor dere ikke tar ut mer egg nå som du har, uavhengig av de dere har på frys? For å være på den sikre siden? 🙂

    2. Rart å se deg holde en hund når den jakka di er full av pels. Hvorfor velger du å støtte slik dyremishandling? Trist at noe tror dyr kan utnyttes til hva som helst.

    3. Hei!
      Skal være så ærlig å si at jeg aldri har lest bloggen din før, men hørte fra en venninne at du var åpen om det å prøve å få barn på bloggen din, noe jeg oppdaget fort etter å lese et par innlegg.
      Jeg ønsker bare å tipse deg om noe som heter PCOS, mulig du allerede er belyst på problemet, men dette er noe som kan medføre ufrivillig barnløshet. Symptomene er mange, deriblant kviser, akner, sjelden/ utelukkende mens, unønsket hårvekst i ansikt, lår, armer osv, smerter under menstrasjon, cyste på eggstokker, sterilitet, og fedme. Dette er bare noen av få symptomer. Jeg har alltid hatt sjelden/utelukkende menstrasjon og fikk påvist pcos i januar 2016. Etter et par måneder på lavkarbo kom menstruasjonen tilbake, og eggløsningen var dermed på plass. Gynekologen sa til meg at jeg ville trolig trenge hjelp når jeg ønsket barn, men jeg har nå selv funnet ut av hva som må til for å få eggløsning.
      De med pcos klarer ikke å forbrenne sukker og karbohydrater på samme måte som “normale” mennesker, og lagrer det i kroppen i stedet for å forbrenne. Dette kan være en faktor som spiller inn om man prøver å få barn men uten hell. Husk at man ikke trenger å ha alle symptomene. Omlag 20% av alle kvinner har dette syndromet, men dessverre så er fåtallet belyst på problemet.
      Tviler på dette var noe til hjelp, siden du har vært i kontakt med så mange spesialister, men kunne ikke unngå å legge igjen en kommentar.
      Masse lykke til fremover.
      Klem

    4. Hei hei
      Jeg “ramlet” tilfeldig inn på bloggen din via Instagram. Så utrolig flott du er! Mannen min og jeg måtte også ty til prøverør etter 4 år med forsøk på egenhånd. Vi lyktes allerede på 1.forsøk og er nå stolte og lykkelige foreldre til lille Jenny Adele. For oss gjorde prosessen at vi kom hverandre enda nærmere. Jeg ønsker deg og Ulrik all lykke til og ser frem til å følge dere videre.
      Riktig godt nyttår, jeg krysser alt jeg har for at du får oppleve å bli Mamma i 2017! 🎉😀

    5. Synes det er trist å se deg med en jakke full av pels etter alt som har blitt vist i media om hvordan pelsdyr egentlig har det og hvordan næringen drives.

    6. Hvorfor kommer flere av dere med en diagnose hun kanskje kan ha når hun allerede har fått en diagnose??? Men det spørsmålet om du kan ta ut flere egg og fryse ned itilfelle det går fort med den diagnosen du har fått. Og at dere da har flere egg og flere muligheter på eventuelt søsken i framtiden. Er det noe dere kommer til og gjøre, og er det mulighet til og gjøre det??

    7. Hei jeg vil snakke med deg om noe veldig fornuftig, tro meg. Men det er sant at det ikke er lett å tro på en fremmende oerson men det er bare for din egen del. Jeg liker deg veldig godt og du ser ut til å være en veldig hyggelig og god person. Derfor har jeg noe som jeg vil si til deg som er veldig viktig og som kan hjelpe deg veldig mye fremmover. Jeg kan ikke si hva temaet er her på komentarfeltet fordi jeg vil at ingen skal vite hva jeg skal snakke med deg om. Jeg har fulgt deg på bloggen veldig lenge og ser at du er en god person fra inne og ute :). Men du den ble en lang kommentar. Hvis du vil så kan jeg sende deg en epost eller ringe deg for å fortelle deg det, alt et greit, det som er viktig at du får vite hva jeg vil fortelle deg.
      Mvh din lille venn, foresten så er jeg en jente 😉
      Men som sakt bare si til meg hvordan jeg kan ta kontakt med deg, for å fortelle deg noe som er veldig viktig. 😘 ha en fortsatt fin dag

    8. ekkelt se du står der holder en hund i en svær pelsjakke hvorfor vil du at andre skal se på deg som ondskapsfull? Når jeg går forbi pelskledde folk på gata grøsser jeg og lurer på hvorfor hun/ han er så evil.goodness
      Against animals tells everything about a person.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg